ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီးအတြင္း ယာဥ္ရပ္နားစခန္းမ်ား လုံေလာက္စြာ မရႇိေသးသည့္ အခ်ိန္တြင္
ဖယ္ရႇားအေရးယူမႈ မ်ားေၾကာင့္ရပ္
ကြက္မ်ားရႇိ လမ္းက်ဥ္းမ်ား၌
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မ်ား ပုိမုိျဖစ္
ပြားေနေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေနသူမ်ားႏႇင့္
တာ၀န္ရႇိသူအခ်ဳိ႕က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ယခုကဲ့သုိ႔
ရပ္ကြက္မ်ားအတြင္းရႇိ လမ္းမ်ားတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ ျဖစ္ပြားေနရသည့္
အေၾကာင္းအရင္းမ်ားအနက္ ယာဥ္ရပ္နားစခန္းမ်ား လုံေလာက္စြာ မရႇိေသးျခင္းမႇာ
အဓိကျဖစ္ေနၿပီး လမ္းေဘးေစ်းသည္မ်ားႏႇင့္ စည္းကမ္းမဲ့
ယာဥ္ရပ္နားထားျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ယခုရက္ပုိင္းတြင္ ပုိမုိပိတ္ဆုိ႔မႈ
ျဖစ္ပြားလာေၾကာင္း ရပ္ကြက္ေနသူ ျပည္သူမ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
''မဟာဗႏၶဳလလမ္းမႇာ ရပ္ေနတဲ့ ယာဥ္ေတြကုိ ကရိန္းယာဥ္ေတြနဲ႔ ဖယ္ရႇားၿပီး
အေရးယူေနတာက လုပ္သင့္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ရပ္ကြက္မႇာ
ယာဥ္ေတြရပ္နားဖုိ႔ ကားပါကင္မရႇိဘူး။ ကားေတြပုိင္ဆုိင္တဲ့ မိသားစုေတြ
မ်ားလာတယ္။ ဒါ့အျပင္ မဟာဗႏၶဳလ လမ္းမေပၚမႇာ ဖြင့္ထားတဲ့ ဆုိင္ေတြကုိလာတဲ့
ကားေတြကလည္း ရပ္ဖုိ႔မရႇိေတာ့ လမ္းထဲမႇာပဲ တခ်ဳိ႕ကားေတြ လာရပ္ၾကတယ္။
အဲဒီေတာ့ လမ္းကကားေတြပုိၿပီး ပိတ္ဆုိ႔မႈ ျဖစ္လာတယ္။
ကားဟြန္းတီးသံေတြေၾကာင့္ ပုိၿပီးဆူညံလာတယ္။ တုိက္ခန္းေတြမႇာလည္း
ကားပါကင္ေတြ မရႇိတဲ့အတြက္ ပုိၿပီးပိတ္ဆုိ႔ ေနပါတယ္'' ဟု
ေက်ာက္တံတားၿမိဳ႕နယ္ မဟာဗႏၶဳလ ပန္းျခံလမ္းတြင္ ေနထုိင္သူ ကုိေအာင္ႏုိင္က
ေျပာၾကားခဲ့သည္။
စည္ပင္လမ္းတြင္ ေနထုိင္သူ ဦးေမာင္ေဇာ္က
''ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ တုိက္ခန္းေရႇ႕မႇာ ကားေတြက ႏႇစ္ထပ္ေလာက္ ဆင့္ၿပီးေတာ့
လာရပ္ထားတဲ့ အတြက္ အျပင္သြားတဲ့ အခါက်ရင္ ကားထြက္ဖုိ႔ အေတာ္ေလးကုိ အခက္အခဲ
ရႇိပါတယ္။ ေျမညီထပ္ေအာက္မႇာ ဖြင့္ထားတဲ့ ေစ်းဆုိင္ေတြက အေရႇ႕မႇာကားမရပ္ဖုိ႔
ကာရံထားတာေတြ လုပ္ထားတဲ့အတြက္ လမ္းမအလယ္မႇာပင္ ကားရပ္ထားၿပီးေတာ့
ကုိယ္သြားလုိတဲ့ ေနရာေတြ အခ်ိန္ၾကာၾကာ သြားတဲ့အခါက်ေတာ့ ပုိၿပီးလမ္းေတြ
ပိတ္ဆုိ႔လာပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ကားရပ္နားဖုိ႔ ပါကင္ေတြ မရႇိတာပါဘဲ။
႐ုံးဆင္း႐ုံးတက္ ခ်ိန္မႇာဆုိရင္ ပုိၿပီးေတာ့႐ႈပ္ပါတယ္'' ဟု ၎၏ၾကံဳေတြ႕
ေနရမႈအား ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ယာဥ္မရပ္ရအျဖစ္ သတ္မႇတ္ထားေသာ လမ္း ၃၇
လမ္းတြင္ ကရိန္းယာဥ္မ်ားျဖင့္ ဖယ္ရႇားေနမႈေၾကာင့္ စည္းကမ္းမဲ့
ယာဥ္ရပ္နားမႈမ်ား အနည္းငယ္ ေျဖေလ်ာ့သြားေၾကာင္း မထသဗဟုိဥကၠ႒ ဦးလႇေအာင္က
ဆိုသည္။
မဟာဗႏၶဳလလမ္းမႇာ ရပ္ေနတဲ့ ယာဥ္ေတြကုိ ကရိန္းယာဥ္ေတြနဲ႔
ဖယ္ရႇားၿပီး အေရးယူေနတာက လုပ္သင့္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ရပ္ကြက္မႇာ
ယာဥ္ေတြရပ္နားဖုိ႔ ကားပါကင္မရႇိဘူး။ ကားေတြပုိင္ဆုိင္တဲ့ မိသားစုေတြ
မ်ားလာတယ္။ ဒါ့အျပင္ မဟာဗႏၶဳလ လမ္းမေပၚမႇာ ဖြင့္ထားတဲ့ ဆုိင္ေတြကုိလာတဲ့
ကားေတြကလည္း ရပ္ဖုိ႔မရႇိေတာ့...
ဆက္လက္၍ ''ဒီအစီအစဥ္ကုိ
အေကာင္အထည္ေဖာ္တာ ရက္ပုိင္းပဲ ရႇိပါေသးတယ္။ ယာဥ္သြား လမ္းမႀကီးေတြကုိ
အျပည့္အ၀အ သုံးခ်ႏုိင္ဖုိ႔ အတြက္နဲ႔ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ
ေတြေလ်ာ့က်ဖုိ႔အတြက္ အခုလုိအေရးယူေနရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိေဆာင္ရြက္တဲ့
အခါမႇာလည္း တစ္ဖက္ကေကာင္းသလုိ အခက္အခဲ အခ်ဳိ႕ကုိလည္း တစ္ဖက္က ေတြ႕ၾကံဳရမႇာ
ျဖစ္ပါတယ္။ အခုမႇစၿပီး လုပ္ေနရတဲ့အတြက္ အခုျဖစ္ေပၚေနရတဲ့ အေျခအေနေတြကုိ
သုံးသပ္ဖုိ႔ ေစာပါေသးတယ္'' ဟု ဦးလႇေအာင္က ဆက္လက္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕အတြင္း ကုန္ပစၥည္းလုိက္လံ ပုိ႕ေဆာင္ေနသူ ကုိနန္းက ''အခုက
ဂ်ာေအး သူ႔အေမ႐ုိက္ ျဖစ္ေနတယ္။ လမ္းမေပၚမႇာ ယာဥ္ေတြက မရပ္ရေတာ့
လမ္းၾကားထဲ၀င္ရပ္။ အဲဒါဒီအခါ လမ္းၾကားေတြမႇာလည္း ယာဥ္ေတြက
ႏႇစ္ထပ္ျပန္ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီအတြက္ လမ္းၾကားထဲကုိ ပစၥည္းလုိက္ပုိ႔တဲ့အခါ
အခက္အခဲ ျဖစ္ေနျပန္တယ္'' ဟု ဆိုသည္။
အလားတူ ''လမ္းမႀကီးေတြေပၚမႇာ
ရႇင္းတာလည္း ေနရာအႏႇံ႔အျပား မေရာက္ေသးတဲ့အတြက္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္မႈေတြ
ရႇိေနေသးတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဖမ္းမယ္ဆုိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္လည္း တခ်ဳိ႕ကားေတြက
လမ္းႀကိဳလမ္းၾကားေတြထဲ ၀င္ရပ္တယ္။ အဲဒီအတြက္ လမ္းၾကားေတြမႇာလည္း
က်ပ္ေနတယ္'' ဟု ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္ ယာဥ္ေမာင္းႏႇင္သူ ကုိေဇာ္ကလည္း ဆိုသည္။
ယင္းကဲ့သုိ႔ ရပ္ကြက္မ်ားရႇိ လမ္းက်ဥ္းမ်ားတြင္ ယာဥ္ပိတ္ဆုိ႔မႈ
ျဖစ္ေပၚေနမႈႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ''ကရိန္းယာဥ္ေတြနဲ႔ ဖယ္ရႇားအေရးယူေနတဲ့
အစီအစဥ္ကေတာ့ ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႕ရဲ႕ ခြင့္ျပဳအမိန္႕နဲ႔
ေဆာင္ရြက္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအစီအစဥ္ေၾကာင့္ ေကာင္းတာရႇိသလုိ ဆုိးတာေတြလည္း
ရႇိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အခက္အခဲေတြကုိ အေကာင္းဆုံး
ေျဖရႇင္းေပးသြားမႇာပါ'' ဟု ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႕၊
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးႏႇင့္ ပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဦးေအာင္ခင္က ႏုိ၀င္ဘာ ၁၄ ရက္
ညေနပုိင္းတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္
ကားပါကင္လုံေလာက္စြာ မရႇိျခင္းေၾကာင့္ လမ္းက်ဥ္းမ်ား၌ ယာဥ္မ်ားပိတ္ဆုိ႔မႈ
ျဖစ္ပြားေနရသည့္အတြက္ ေနရာလြတ္မ်ားတြင္ ကားပါကင္မ်ား
ျပဳလုပ္ေပးရန္လုိအပ္ေၾကာင္း ရထားရဲတပ္ဖြဲ႕က ရဲမႇဴး၀င္းေမာင္က
သုံးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အစီးအေရ
သုံးသိန္းေက်ာ္ရႇိေနၿပီး ၎အနက္ ကုိယ္ပုိင္ယာဥ္မႇာ အမ်ားဆုံး ျဖစ္ေၾကာင္း
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးျမင့္ေဆြက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment