ေညာင္ေ႐ႊၿမိဳ႕သို႔ ျဗဟၼစိုရ္ခရီးဆက္ေနစဥ္ ၁၉.၈.၂ဝ၁၃ ရက္ေန႔
ညေနပိုင္းအခ်ိန္တြင္ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ ကြယ္လြန္သြားေၾကာင္း ၾကားသိခဲ့ရသည္။
ေညာင္ေ႐ႊၿမိဳ႕မွ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕႐ွိ ဆရာႀကီး၏ ေနအိမ္သို႔သြားေရာက္ရန္
ခရီးဆက္ခဲ့သည္။ ဆရာႀကီးသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ လွဲေလွာင္းေနသည္ကို ေတြ႔ျမင္ခဲ့
ရသည္။ ဦးစြာပထမ ဆရာႀကီးအား ဂါရဝျပဳ
ကန္ေတာ
့ခဲ့ၿပီးေနာက္
စ်ာပနအခမ္းအနားအား ဆရာႀကီး၏ တူမျဖစ္သူ စာေရးဆရာမ သင္းျမစႏီၵႏွင့္
ေတြ႔ဆံုကာ နာေရးကိစၥရပ္မ်ားအား ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕႐ွိ နာေရး ကူညီမႈအသင္းႏွင့္
ညႇိႏိႈင္းေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည္။ ၂၁.၈.၂ဝ၁၃ ရက္ေန႔ ေန႔လည္ (၂းဝဝ) နာရီအခ်ိန္တြင္
စ်ာပနအခမ္းအနားအား က်င္းပျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး ဆရာႀကီး၏ အ႐ိုးျပာမ်ားတို႔အား
ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕႐ွိ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ ပိုင္ဆိုင္သည့္ ၿမိဳ႕ျပင္႐ွိ
သံုးဧကအက်ယ္ ၿခံဝန္းအတြင္းတစ္ေနရာ၌ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ခ်ိဳးငွက္ပံု
ေက်ာက္တိုင္ထုလုပ္ထား႐ွိရန္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အႀကံျပဳခဲ့သည္။
၂ဝ.၈.၂ဝ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ ေညာင္ေ႐ႊၿမိဳ႕မွ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕သို႔
ျဗဟၼစိုရ္လူမႈေရး ခရီးစဥ္အား ဆက္ လက္ထြက္ခြာခဲ့သည္။ ယင္းေန႔တြင္
ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕၌ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ေသာ ေဒၚေ႐ႊဥ အသက္ (၇ဝ) ႏွစ္ ၏ စ်ာပနအား
နာမ့္ခံုး ႐ွမ္းမ်ားပရဟိတအသင္းႏွင့္အတူ
ပူးေပါင္း၍ ဦးေက်ာ္သူကိုယ္တိုင္ နိဗၺာန္ယာဥ္ ေမာင္းႏွင္၍ ကူညီပို႔ေဆာင္
သၿဂႋဳဟ္ေပးခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ဦးေက်ာ္သူမွ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕႐ွိ နာမ့္ခံုး
႐ွမ္းမ်ား ပရဟိတအသင္းအား ေမတၱာရပ္ခံ၍ အထူးနိဗၺာန္ယာဥ္ႀကီးျဖင့္ ဆရာႀကီး
ဒဂုန္တာရာ၏ ေနာက္ဆံုးခရီး အား ကူညီေဆာင္႐ြက္ရန္ သေဘာတူရ႐ွိခဲ့သည္။
၄င္းနိဗၺာန္ယာဥ္ႀကီးျဖင့္ ဆရာႀကီး၏ ႐ုပ္ခႏၶာအား သယ္ေဆာင္ရန္ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕သို႔ ဆက္သြယ္အေၾကာင္းၾကားခဲ့ၿပီး ၂၁.၈.၂ဝ၁၃ ရက္ေန႔ နံနက္ (၉းဝဝ) နာရီအခ်ိန္တြင္ “နာမ့္ခံုး ႐ွမ္းမ်ားပရဟိတအသင္း” ႏွင့္အတူ နိဗၺာန္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႀကီးျဖင့္
ေတာင္ႀကီး ၿမိဳ႕မွ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕သို႔ စတင္ထြက္ခြာခဲ့ရာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္
ၿမိဳ႕အသီးသီး႐ွိ လူမႈေရးအသင္းအဖြဲ႔မ်ား ျဖစ္ေသာ “သာဓု
လူမႈနာမႈကူညီေရးအသင္း” (ေအးသာယာ)၊ ပင္းတယေသြးလွဴ႐ွင္အဖြဲ႔၊
ေညာင္ေ႐ႊၿမိဳ႕႐ွိ “ေ႐ႊေမတၱာ လူမႈကူညီေရးအသင္း”၊ ေ႐ႊေညာင္ၿမိဳ႕႐ွိ
ပရဟိတအသင္းမ်ား တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေပါင္းစံု စည္းလံုးညီညြတ္စြာျဖင့္ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕သို႔ နံနက္ (၁၁းဝဝ) နာရီအခ်ိန္တြင္ ေရာက္႐ွိခဲ့ၾကသည္။
ထို႔ေနာက္ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕ နာေရးကူညီမႈအသင္းတို႔ႏွင့္ပူးေပါင္း၍
ဆရာႀကီး၏ စ်ာပနအခမ္းအနားအား ေန႔လည္ (၂းဝဝ) နာရီအခ်ိန္တြင္
ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔မ်ား၊ အႏုပညာ႐ွင္မ်ား၊ စာေပပညာ႐ွင္မ်ား၊ ဂီတပညာ႐ွင္မ်ား၊
ရာဇာ ေနဝင္း၊ ေဟမာေနဝင္း၊ သႏၲာေနဝင္းတို႔ႏွင့္ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖမ်ားတို႔သည္
ေနအိမ္မွ (၂) မိုင္ေက်ာ္႐ွိ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕ သုႆန္သို႔လမ္းေလွ်ာက္ၾကၿပီး ဆရာႀကီး၏ ႐ုပ္ခႏၶာအား နာမ့္ခံုး ႐ွမ္းမ်ားပရဟိတအသင္း၏ နိဗၺာန္ယာဥ္ ေပၚတင္ေဆာင္၍ သုႆန္သို႔အေရာက္သယ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး
ဆရာႀကီးအား မီးသၿဂႋဳဟ္ရန္ ျပင္ဆင္ထား ႐ွိသည့္ နံ႔သာထင္းပံုေပၚတင္၍ ေဒသဓေလ့
ထံုးတမ္းစဥ္လာအတိုင္း စီစဥ္က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့
မီးခိုးနဲ႔ျပာ … ပါသြားမွာက ကုသိုလ္ /
အကုသိုလ္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာႀကီး ၏ ခႏၶာအား
ေလာင္ကၽြမ္းျခင္းျဖင့္ ထြက္ေပၚလာေသာ မီးခိုးႏွင့္ ျပာမႈံတို႔သည္
႐ွမ္းျပည္နယ္တစ္ခုလံုး လႊမ္းၿခံဳသြားသည္ကို ေတြ႔ျမင္မိေတာ့သည္။
ထိုမီးခိုးႏွင့္ျပာမံႈတို႔သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမီးခိုးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျပာမႈံအလား ခံစားမိေတာ့သည္။
“ရန္သူမ႐ွိ မိတ္ေဆြသာ႐ွိ … မုန္းသူမ႐ွိ ခ်စ္သူသာ႐ွိ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္
ဆိုတာ ရန္သူကို မိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္လုပ္တာ” ဟူေသာ ဆရာႀကီး၏ ဆိုစကားအတိုင္း
ျမန္မာျပည္သူ/ သားမ်ား၊
တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံု အခ်င္းခ်င္း စည္းလံုးညီညြတ္စြာ ေနထိုင္မည္ဆိုပါက
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ရ႐ွိမည္ဟု ကၽြႏု္ပ္တို႔ သိ႐ွိခဲ့ရသည္။ ထိုနည္းတူစြာ
တိုင္းျပည္ဖခင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဖ.ဆ.ပ.လ ညီလာခံတြင္
မိန္႔ၾကားခဲ့ေသာ “ျဗဟၼစိုရ္တရား ေခါင္းပါးေနသေ႐ြ႕ကာလပတ္လံုး တိုင္းျပည္သည္
ကပ္ေဘးအမ်ိဳးမ်ိဳး ဆိုက္ေရာက္ေနေပလိမ့္မည္” ဟူေသာ မိန္႔မွာခ်က္အား
ကၽြႏု္ပ္တို႔နားထဲတြင္ ပဲ့တင္ထပ္ ၾကားသိရၿပီး “ေဒါင္းဆိုတာ .. ကမွလွတယ္။
ငွက္ဆိုတာ ေတးသီမွ ေအးခ်မ္းတယ္။ ငါးဆိုတာ ကူးခတ္ ေနမွ ၾကည္ႏူးတယ္။
ေခြးဆိုတာ .. အၿမႇီး ေလးႏွံ႔ေနမွ ေပ်ာ္ျမဴးတယ္။ လူဆိုတာ
ျဗဟၼစိုရ္တရားလက္ကိုင္ ထားမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုရမယ္” ဟူ၍ ကၽြန္ေတာ္ ၂ဝ၁ဝ
ခုႏွစ္တြင္ ေရးသားခဲ့သည္ကို မ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္ေတြ႔မိေတာ့သည္။
တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံု လူမႈေရးအသင္းအဖြဲ႔မ်ားႏွင့္
တိုင္းရင္းသား ျပည္သူလူထု အေပါင္းတို႔အျပင္ စာေပပညာ႐ွင္မ်ား၊
ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားတို႔၏ စည္းလံုးညီညြတ္မႈသည္ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕ တြင္
ျမန္မာျပည္ႀကီး၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျပယုဂ္ (သို႔) ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေက်ာက္တိုင္တစ္ခု ထူေထာင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီျဖစ္ သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးမႈကို ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ပင္လံုေက်ာက္တိုင္မွ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ေအာင္ပန္း တြင္ ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာအတြက္ ရည္စူးထူေထာင္ခဲ့ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေက်ာက္တိုင္တို႔သည္ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ျမန္မာႏို္င္ငံ၏ အနာဂါတ္သမိုင္းကုိ ထင္ဟပ္ေစလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တမိပါေတာ့သည္။
(ေက်ာ္သူ)
Popular Journal
0 comments:
Post a Comment