မဟာဗႏၶဳလတံတားႀကီးေပၚက ပုံပါ။
တကယ္ေတာ့ ဒီတံတားႀကီးဟာ ၆လမ္းသြားလမ္းမႀကီးပါ။
ဒါေပမယ့္ ပုံထဲက ျမင္ရတဲ့ လုံျခံဳေရးရဲကင္းတဲေတြက လမ္းဟိုဖက္ဒီဖက္မွာ အစီအရီ ရွိေနၾကေတာ့ ၄လမ္းသြားလိုပဲျဖစ္ေနပါတယ္။
တံတားေပၚမွာ ရဲကင္း (၃)ခုရွိပါတယ္။
ရဲကင္းတဲေတြက ေရွ႕မွာပါ သဲအိတ္ဘန္ကာေတြျပဳလုပ္ထားၾကေတာ့ ယာဥ္ေၾကာတစ္ေၾကာေပ်ာက္သြားတာေပါ့။
ကားေတြက အစမွာ ယာဥ္ေၾကာ ၆လမ္းစလုံးေမာင္းလာရာကေန ရဲကင္းနားေရာက္ရင္ ေရွာင္ဖို႕ ယာဥ္ေၾကာေျပာင္းရပါေတာ့တယ္။
အရင္ ကားေတြနည္းတဲ့အခ်ိန္ေတြတုန္းက သိပ္အေၾကာင္းမဟုတ္ေပမယ့္ မဟာဗႏၶဳလတံတားႀကီးတစ္၀ိုက္ ကားအလြန္ရႈပ္လာတဲ့ ခုလိုအခ်ိန္မွာေတာ့ ရဲကင္းေတြကို ေရွာင္ေမာင္းရတာ ေန႕စဥ္အပို အလုပ္တစ္ခုလိုျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။
ပိုဆိုးတာက အဲဒီ တံတားႀကီးေပၚမွာ ကြန္တိန္နာကား၊ သစ္လုံးကားႀကီးေတြ အလြန္မ်ားလွတာမို႕ ခုလို အရွိန္နဲ႕ မလြတ္မကင္း ေရွာင္ရတဲ့အခါ အႏၱရာယ္လည္းရွိပါတယ္။ ရဲကင္းေတြအတြက္လည္း အႏၱရာယ္ရွိတာပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္ လုံျခံဳေရးသေဘာတရားေတြကိုေတာ့ သိပ္နားမလည္ပါဘူး။
အဲဒီတံတားၾကီးေပၚ ေန႕ေန႕ညည အိမ္သာမရွိဘာမရွိနဲ႕ တာ၀န္ယူေနၾကရတဲ့ ရဲ၀န္ထမ္းမ်ားကိုလည္း စာနာမိပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီလုိ လုံျခံဳေရးအေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႕ လူအမ်ား ေန႕စဥ္ အခက္အခဲျဖစ္ေနၾကရတာကိုေတာ့ သိပ္မႏွစ္ၿမိွဳ႕လွပါဘူး။
အရင္ေခတ္တုန္းက ဒီလိုကိစၥေတြဟာ သိပ္မေထာင္းတာလွေပမယ့္ ခုေခတ္မွာေတာ့ ဒီကိစၥမ်ဳိးဟာ ျပဳျပင္သင့္ၿပီလို႕ ထင္မိပါတယ္။
သဲအိတ္၊ သံဆူးၾကိဳးတန္းမ်ားစြာနဲ႕ ကာရံထားတာဟာ ျငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ၿမိဳ႕ျပအသြင္ မေဆာင္ပါဘူး။
တစ္ျခားႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ လူေနထူထပ္တဲ့ ျမိဳ႕ျပဧရိယာေတြမွာ လူေတြစိတ္လက္ေပါ့ပါးေအာင္ ယူနီေဖာင္း၀တ္ရဲေတြကိုေတာင္ သိပ္မထားၾကပဲ အရပ္၀တ္နဲ႕ရဲေတြကို ခ်ထားေလ့ရွိတယ္လို႕ ၾကားဖူးပါတယ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းက တာ၀န္ရွိသူမ်ားအားလုံးကို ဒီလို အေသးအဖဲြကိစၥေလးေတြကအစ၊ ျပည္သူကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္တဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႕ ျပည္သူေတြ အဆင္ေျပဖို႕အတြက္ စဥ္းစားေပးေစခ်င္မိတာပါ။
တကယ္ေတာ့ တံတားစေဆာက္ကတည္းက အင္ဂ်င္နီယာေတြနဲ႕
ေသခ်ာညွိႏႈိင္းတိုင္ပင္ထားရင္ ရဲကင္းအတြက္ Slabbing ကို တံတားအျပင္ဖက္ နည္းနည္းထုတ္ၿပီး ပိုေလာင္းထားလို႕ ရပါတယ္။ သိပ္ခက္တဲ့အလုပ္မဟုတ္ပါဘူး။
လူအမ်ားအတြက္ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေရးကို ထည့္တြက္စဥ္းစားေပး
တာဟာလည္း အေလ့အက်င့္တစ္ခုလို လုပ္ယူမွ ရတာပါ။ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အႏွစ္သာရတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ျမင္မိတာေလးကို ေကာင္းေစခ်င္တဲ့ေစတနာေလးနဲ႕ ေျပာမိတာ
အမွားပါရင္ ခြင့္လႊတ္ပါဗ်ာ။
Kyaw Hlaing Win
Thit Htoo Lwin blog
0 comments:
Post a Comment