ပုဂံ၊ ျမန္မာ့မီးရထားႏွင့္ ပုဂၢလိကကုမၸဏီတစ္ခုတို႔ အက်ဳိး တူပူးေပါင္းကာ ပုဂံေဒသသို႔ လာေရာက္လည္ပတ္ၾက သည့္ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္မ်ားအား ပိုမိုဆြဲေဆာင္ႏိုင္ ရန္ ပုဂံ-ေက်ာက္ပန္းေတာင္း-ပုပၸားလမ္းပိုင္း၌ ပထမ ဆံုးအႀကိမ္ ေရေႏြးေငြ႕စက္ေခါင္းရထား ျပန္လည္ေျပး ဆြဲေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
''ႏိုင္ငံတကာမွာ ေရေႏြးေငြ႕စက္ေခါင္းရထား က ရွားေနပါၿပီ။ ဒါကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပန္လည္အသက္ သြင္းျပီးေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံခရီးသြားလုပ္ငန္း ဖြံ႕ျဖိဳးတိုး တက္ဖို႔အတြက္ အေထာက္အကူ တစ္ရပ္အျဖစ္ ျပန္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းျဖစ္ ပါတယ္'' ဟု ရထားပို႕ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီး
ဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္းေဌးက ေျပာသည္။
အဆိုပါလုပ္ငန္းတြင္ ျမန္မာ့မီးရထားလုပ္ငန္းဘက္မွ ေရေႏြးေငြ႕စက္ေခါင္း တစ္ေခါင္း၊ ထိုင္ခံုတြဲသံုးတြဲ၊ ဘရိတ္တစ္တြဲႏွင့္ ရထားကိုင္တြယ္မည့္သူ တစ္ဦး ထည့္ဝင္ေပးထားၿပီး က်န္ဝန္ေဆာင္မႈပိုင္းမ်ားကို ကုမၸဏီဘက္မွ တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
ေရေႏြးေငြ႕စက္ေခါင္းရထားအား အပတ္စဥ္ အဂၤါေန႔တိုင္း တစ္ေခါက္စီ ေျပးဆြဲသြားမည္ျဖစ္ၿပီး လက္ ရွိတြင္ ရထားစီးနင္းခႏႈန္းထားမ်ားကို လူႀကီးတစ္ဦး လွ်င္ ၁၉၉ေဒၚလာ၊ ကေလးတစ္ဦး ၁၄၉ေဒၚလာ သတ္ မွတ္ထားေၾကာင္းႏွင့္ ေစ်းကြက္အေနအထားႏွင့္ ခရီး သည္ ရရွိမႈကိုမူတည္၍ ရက္တိုးခ်ဲ႕ေျပးဆြဲႏိုင္ ရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။
''ကမၻာမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ သြား ေရာက္ၾကည့္႐ႈလည္ပတ္ဖို႔ အေကာင္း
ဆံုး သံုးႏိုင္ငံထဲမွာပါဝင္ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာေရာက္ၿပီး ပုဂံကိုမေရာက္ရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံကိုေရာက္တယ္လို႔ ေျပာ လို႔မရဘူးဆိုတဲ့ အေနအထားေလးေတြက လာေရာက္ လည္ပတ္သူေတြစိတ္ထဲမွာ ရွိေနၾကတဲ့ အတြက္ ကမၻာ တစ္ဝန္းက အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ေတြစုေဝးတဲ့ေနရာမွာ ေရေႏြးေငြ႕စက္ေခါင္း ရထားကို ေျပးဆြဲျခင္းအားျဖင့္ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ေတြ ကို ပိုမိုတိုးတက္ဝင္ေရာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္ တယ္''ဟု Bright View မွ CEO ဦးတင္ေမာင္ေရႊက ေျပာသည္။
ယခုေျပးဆြဲေသာ ေရေႏြးေငြ႕စက္ေခါင္းရထား မွာ ၁၉၄၈ခုႏွစ္ကတည္းက အဂၤလန္ႏိုင္ငံမွ ထုတ္လုပ္ ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ျမန္မာ့မီးရထားတြင္ ႏွစ္ေပါင္း၅ဝေက်ာ္ အသံုးျပဳထားေသာ YD 967 စက္ေခါင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ ေၾကာင့္ စက္ေခါင္းမ်ားအား ျပန္လည္ျပဳျပင္ၿပီး ခရီးတို လမ္းပိုင္းမ်ားကို စမ္းသပ္ေျပးဆြဲကာ စိတ္ခ်ရသည့္ အေနအထားေရာက္ေသာအခါ ပုဂၢလိကႏွင့္ အက်ဳိး တူေဆာင္ရြက္ရန္ စတင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဦးေအာင္ျမင့္ႏိုင္ (ျမန္မာ့မီးရထားအေထြေထြမန္ေနဂ်ာ၊ စီးပြား ေရး)က ရွင္းလင္းေျပာသည္။
ႏိုင္ငံျခားခရီးသည္မ်ား၏ ရထားစီးနင္းမႈႏႈန္း မွာ ၂ဝဝ၉-၂ဝ၁ဝ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ဦးေရ ၁၅၇၂ဝ၊ ၂ဝ၁ဝ-၂ဝ၁၁ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ၁၉၂၆၉ဦး၊ ၂ဝ၁၁-၂ဝ၁၂တြင္ ၂၉၃၁၄ဦး၊ ၂ဝ၁၂-၂ဝ၁၃တြင္ ၅၉၆၈၉ဦး စသည္ျဖင့္ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ျမင့္တက္ခဲ့ၿပီး ယခု ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ဘ႑ာႏွစ္၏ ပထမခုနစ္လတာကာလ အတြင္း ခရီးသည္စုစုေပါင္း သံုးေသာင္းေက်ာ္ ရထား စီးၿပီးျဖစ္ကာ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုးအတြက္ ခုနစ္ေသာင္း ေက်ာ္အထိရွိႏိုင္မည္ဟု သံုးသပ္ထားေၾကာင္းသိရသည္။
အထက္ပါ ပုဂံ-ေက်ာက္ပန္းေတာင္း လမ္းပိုင္း အတြက္ ေရေႏြးေငြ႕ စက္ေခါင္း ရထားေျပးဆြဲရန္ ျမန္မာ့ မီးရထားႏွင့္ ကုမၸဏီတို႔၏ အက်ိဳးတူ ပူးေပါင္းမႈစာခ်ဳပ္ သက္တမ္းမွာ သံုးႏွစ္အထိျဖစ္သည္။
TheYangonTimes
0 comments:
Post a Comment