အစုိးရသစ္လက္ထက္ တေလွ်ာက္ ကုန္သြယ္ေရးလုိေငြျပမႈျဖစ္စဥ္တြင္ ယခုဘ႑ာႏွစ္သည္ အမ်ားဆုံးျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန(စီးပြား/ကူးသန္း) အခ်က္အလက္မ်ားအရ သိရသည္။
ယခုဘ႑ာႏွစ္(၂၀၁၄-၂၀၁၅)မတ္လ ဒုတိယပတ္အထိ ႏုိင္ငံေတာ္ ကုန္သြယ္မႈတြင္ သြင္းကုန္တန္ဖုိး အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၅ ဘီလီယံ ေက်ာ္ရွိေနၿပီး ပုိ႔ကုန္တန္ဖုိးသည္ ၁၀ ဘီလီယံေက်ာ္ျဖစ္ရာ စုစုေပါင္း ကုန္သြယ္ေရးလုိေငြ ၅ ဘီလီယံေက်ာ္ ရွိေနၿပီျဖစ္ သည္။
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ကုန္သြယ္မႈျမႇင့္တင္ေရး ဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦး၀င္းျမင့္က“ဒီႏွစ္က အမ်ားဆုံးႏွစ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏကလည္း ၂၆ ဘီလီယံေလာက္ကုိ တက္သြားတာ။ ကုန္သြယ္ေရးလုိေငြ ျပတာ လည္း မ်ားပါတယ္”ဟု ေျပာသည္။
ယခင္ႏွစ္မ်ားက ကုန္သြယ္ေရးလုိေငြမွာ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၆၀ေက်ာ္သာရွိသည္။ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ၃ ဘီလီယံနီးပါးရွိခဲ့ၿပီး ယခုႏွစ္မွာ ၅ဘီလီယံေက်ာ္အထိ ျမင့္တက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ လာမည့္ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ၄.၁ ဘီလီယံ ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးဌာနက မွန္းထားသည္ဟု ဆိုသည္။
ယခုကဲ့သုိ႔ ကုန္သြယ္ေရးလုိေငြ မ်ားျပားလာျခင္းသည္ ႏုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးေရး တည္ေဆာက္ဆဲကာလျဖစ္သည့္ အတြက္ အေျခခံ အေဆာက္ အအုံ လုိအပ္ခ်က္အတြက္ သြင္းကုန္ မ်ားျပားေနျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု စီးပြားေရး အသုိင္းအ၀ုိင္းမွ လုပ္ငန္းရွင္ ပညာရွင္တုိ႔က ေျပာဆုိသည္။
စီးပြား/ကူးသန္း အႀကံေပး ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က“ပုိ႔ကုန္တုိးတက္ဖုိ႔ကေတာ့ လုိေနတယ္။ ေရရွည္မွာ ပုိ႔ကုန္မ်ားမွကုိ တုိင္းျပည္ က ဖြံ႔ၿဖိဳးမွာ။ ပုိ႔ကုန္မ်ားဖုိ႔ဆုိတာမွာလည္း ႐ိုး႐ိုးပုုိ႔ကုန္မ်ားလုိ႔မရဘူး။ တန္ဖုိးျမႇင့္ ထုတ္ကုန္ Value added ကုိသြားႏုိင္မွ သိသိ သာသာ တက္မွာ။ ဒါတက္ဖုိ႔ဆုိတာ စက္႐ုံေတြ ေဆာက္ရမယ္။ ပုိ႔ကုန္နဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ စက္မႈလုပ္ငန္းေတြ ေထာင္ရမယ္။ ဒီအတြက္ ရင္းႏွီး ကုန္စည္သြင္းမႈကေတာ့ မ်ားေနတယ္”ဟု ေျပာသည္။
သြင္းကုန္လုိင္စင္သည္ အစုိးရသစ္မတက္ခင္ ယခင္အခ်ိန္အထိ အကန္႔အသတ္ ရွိခဲ့သည္။
ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦး၀င္းျမင့္က “လုိေငြျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းက အရင္တုန္းက မျဖစ္ဘူး။ အခုျဖစ္တယ္ ဆုိတာ ဘာလုိ႔လဲ။ အရင္က ပုိ႔ကုန္ပုိ႔လုိက္တယ္။ ပုိ႔ကုန္က ရတဲ့ပုိက္ဆံထဲက ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္း အစုိးရက ျဖတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲ့ဒီ ပုိက္ဆံထဲကေန ျပည္ပက သြင္းလုိ႔ရတယ္။ အဲ့ဒီ အတြက္ေၾကာင့္ ပုိ႔ကုန္နဲ႔ သြင္းကုန္သည္ အၿမဲတမ္း ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ကြာတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိရင္ သူေရာင္းလုိ႔ရတဲ့ ပစၥည္း ၁၀၀ ဖုိးမွာမွ ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္းပဲ သြင္းလုိ႔ရတယ္”ဟု ေျပာသည္။
ယခုကဲ့သုိ႔ သြင္းကုန္ႏွင့္ ပုိ႔ကုန္ မမွ်တမႈေၾကာင့္ ကုန္သြယ္ေရးလုိေငြျပမႈ မ်ားျပားလာလ်က္ရွိသည့္ ျဖစ္စဥ္သည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲ ႏုိင္ငံတုိင္း တြင္ ရွိတတ္ၾကသည္ဟု စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ားက ဆုိသည္။
သုိ႔ေသာ္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လက္ရွိအေျခအေနသည္ ကုန္သြယ္ေရးလုိေငြ ျပမႈ ႏွစ္စဥ္ျဖစ္ျခင္း၊ ဘ႑ာေရးလုိေငြျပမႈ ႏွစ္စဥ္မ်ားျပား လာျခင္း၊ အရံေငြအင္အားခ်ိနဲ႔လာျခင္းတုိ႔ ျဖစ္ေနရာ ေရရွည္တြင္ ယခုအတုိင္းဆက္သြားေနပါက အေျခအေန ဆုိး၀ါးေၾကာင္း၊ ပုိ႔ကုန္တန္ဖုိးျမင့္တက္လာၿပီး ပုိ႔ကုန္ဖြံ႔ၿဖိဳးမွသာ ေရရွည္တြင္ စီးပြားေရးအင္အား ေရွ႕ေရာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက သုံးသပ္ ထားသည္။
စီးပြားေရး ပညာရွင္ ေဒါက္တာ ေအာင္ကိုကုိက“အမ်ိဳးသား ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ စြမ္းအား (National productivity) ကုိ မျမႇင့္ႏုိင္ရင္ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ လုိေငြ(Deficit )က ၀န္ထုပ္ ၀န္ပုိးျဖစ္မွာပဲ။ အခုမ်ိဳးဆက္ေရာ ေနာင္လာမယ့္ မ်ိဳးဆက္ေရာအတြက္ပဲ”ဟု ေျပာဆို သည္။
အဆုိပါ အေျခအေနမ်ားအရ ပုိ႔ကုန္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ အားေကာင္းလာေရး အထူးလုိအပ္ခ်က္ရွိလာေသာေၾကာင့္ ယခုအခိ်န္တြင္ အမ်ိဳးသား ပုိ႔ုကုန္မဟာဗ်ဴဟာ (National Export Strategy) အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈကုိ ယခု ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွ စတင္ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္ထားသည္။
Credit to : Irrawaddy News
25.3.15
အစုိးရသစ္လက္ထက္ ကုန္သြယ္ေရးလုိေငြ ယခုႏွစ္ အမ်ားဆုံးျဖစ္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment