ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ဘ႑ာေရး ေကာ္မရွင္မွ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီးမ်ားအား ဘတ္ဂ်က္ ခြဲေ၀ရာတြင္ ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈ မရွိ႐ုံသာမက ဓမၼဓိ႒ာန္က်ေသာ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားကုိ အသုံးျပဳထားျခင္းလည္း မရွိဟု Australian Department of Foreign Affairs and Trade မွ ရန္ပုံေငြ ပံ့ပုိးမႈျဖင့္ အာရွ ေဖာင္ေဒးရွင္း၊ VNG Internationalႏွင့္ ျမန္မာ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး အရင္းအျမစ္ အဖြဲ႕အစည္း စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရး အဖြဲ႕တုိ႔မွ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ သင္တန္း လုိအပ္ခ်က္မ်ား ဆန္းစစ္ျခင္းႏွင့္ ကနဦး သင္တန္းေပးျခင္း တုိ႔မွ ေလ့လာ ေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
အဆုိပါ ေလ့လာ ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားတြင္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရမ်ားသည္ ဘတ္ဂ်က္ ဦးစားေပး အစီအစဥ္မ်ား ေရးဆြဲသတ္မွတ္ရာတြင္ ဥပေဒအရ လုပ္ပုိင္ခြင့္ အျပည့္အ၀ ရွိေသာ္လည္း လက္ေတြ႕ ဘတ္ဂ်က္ သုံးစြဲႏုိင္မႈမွာ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ဘ႑ာေရး ေကာ္မရွင္၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ အတုိင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီး မ်ားအေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု ဘတ္ဂ်က္မွ မည္ကဲ့သုိ႔ ခြဲေ၀ရမည္ကုိ ဘ႑ာေရး ေကာ္မရွင္မွ ေနာက္ဆုံး အဆုံးအျဖတ္ ေပးၿပီး ထုိဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္သည့္ လုပ္ငန္းစဥ္သည္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိ႐ုံမွ်မက ဓမၼဓိ႒ာန္ က်ေသာ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားကုိ အသုံးျပဳျခင္း မရွိေၾကာင္းလည္း ေလ့လာ ေတြ႕ရွိခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ထုိ႔ျပင္ မူ၀ါဒခ်မွတ္ျခင္း၊ အခြန္အတုတ္ သတ္မွတ္ စည္းၾကပ္ျခင္း၊ အစုိးရ ရန္ပုံေငြမ်ား ေကာက္ခံျခင္း စေသာ လုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ခုလုံးသည္လည္း ၿပီးျပည့္စုံျခင္း မရွိေသးေသာ္လည္း ပုိမုိ တုိးတက္ ေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္သည့္ ေနရာမ်ားစြာ ရွိေနေၾကာင္း၊ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီးမ်ားသည္ ထပ္တုိး ဘတ္ဂ်က္ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွ ေနာက္ထပ္ အပုိေဆာင္း ရန္ပုံေငြမ်ား ေတာင္းခံခြင့္ ရွိေနျခင္းသည္ တိက် ခုိင္မာေသာ ဘတ္ဂ်က္ ျပင္ဆင္ ေရးဆြဲသည့္ အေလ့အထ ထြန္းကားေရးကုိ အေႏွာင့္အယွက္ အဟန္႔အတား ျဖစ္ေနၿပီး စီမံကိန္း ေရးဆြဲျခင္းႏွင့္ ဘတ္ဂ်က္ လ်ာထား သတ္မွတ္ျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ ျပည္သူမ်ား ပူးေပါင္း ပါ၀င္မႈ ရွိေစေရးမွာလည္း အေကာင္အထည္ မေပၚဘဲ ရွိေနေသးေၾကာင္း ေလ့လာ ေတြ႕ရွိခ်က္တြင္ ထည့္သြင္း ေရးသားထားသည္။
ယင္းအျပင္ လက္ရွိ က်င့္သုံးေနေသာ ဘ႑ာေရး ဆုိင္ရာ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း အမ်ားစုသည္ ေခတ္ႏွင့္ မဆီေလ်ာ္ေတာ့ေၾကာင္း၊ မိမိ အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း မည္သည့္ ဘ႑ာေရးဆုိင္ရာ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားကုိ ေပါင္းစပ္ ေရြးခ်ယ္ အသုံးျပဳမည္ ဆုိသည္ကုိ သက္ဆုိင္ရာ ဘတ္ဂ်က္ သုံးစြဲသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားရွိ ေငြစာရင္း ဌာနမ်ားက ဆုံးျဖတ္ေလ့ ရွိေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘ႑ာေရးဆုိင္ရာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားသည္ တစ္သမတ္တည္း ရွိမေနဘဲ ၀န္ႀကီးဌာန တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုအၾကား၊ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီး တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု အၾကား ကြဲျပားျခားနားမႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္းလည္း ေဖာ္ျပထားသည္။
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ဘ႑ာေရး ေကာ္မရွင္တြင္ ဥကၠ႒အျဖစ္ သမၼတဦးသိန္းစိန္၊ ဒုဥကၠ႒အျဖစ္ ဒုသမၼတမ်ားမွ တာ၀န္ယူထားၿပီး အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးမွ တာ၀န္ယူထားကာ ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ျပည္နယ္ႏွင့္တုိင္းေဒသႀကီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္တုိ႔ ပါ၀င္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
Credit To :>>>> Eleven Media Group
0 comments:
Post a Comment