ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ ေရာက္ရွိမည့္ ဘတ္စ္ကားသစ္ ၆၅ စီးျဖင့္ စတင္ေျပးဆြဲမည့္
အျမန္ဘတ္စ္ကားလိုင္း စီမံကိန္းအတြက္ လမ္း၏ ညာဘက္ယာဥ္ေၾကာအား အသံုးျပဳရန္
ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရွိထားၿပီးျဖစ္ၿပီး လက္ရွိေျပးဆြဲေနသည့္ အဆင့္ျမင့္ SRT
ယာဥ္လိုင္း၏ ယာဥ္စီးနင္းခေအာက္ လိုအပ္ပါက ေစ်းေလွ်ာ့သြားရန္ စီစဥ္ထားကာ
ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္မ်ားထက္ပင္ သာလြန္သည့္ အေျခအေနႏွင့္
ေျပးဆြဲေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ဘတ္စ္ကား အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီ
ျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီဥကၠ႒ ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာၾကားသည္။
Semi
Bus Rapid Transit စနစ္အျဖစ္ စတင္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ရန္ လုပ္ေဆာင္ထားသည့္
ရန္ကုန္ဘတ္စ္ကား အျမန္ယာဥ္လိုင္း စနစ္အတြက္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး
အစိုးရအဖြဲ႔၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ လမ္း၏ ညာဘက္ယာဥ္ေၾကာအား
အသံုးျပဳသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ပံုမွန္ေျပးဆြဲေနသည့္ ဘတ္စ္ကားမ်ား အေနႏွင့္
အျမန္ဘတ္စ္ကား လာခ်ိန္တြင္ လမ္းဖယ္ေပးရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ လမ္းဖယ္ေပးရန္
ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ား၊ ႀကီးၾကပ္မႈမ်ားျဖင့္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ဆိုသည္။
“အခု ေျပးဆြဲေနတဲ့ အဆင့္ျမင့္ SRT
ယာဥ္လိုင္းက က်ပ္ ၃၀၀ ထင္တယ္။ လိုအပ္ရင္ သူ႔ထက္လည္း ေလွ်ာ့ခ်သြားဖို႔
ရွိတယ္။ အခုစီးေနတဲ့ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ေတြထက္ သာတဲ့ အေျခအေနနဲ႔
ေျပးဆြဲေပးသြားမယ္။ အခု အခ်ိန္မွာ လမ္းရဲ႕ ညာဘက္ပဲ ရေပမယ့္
လူႀကိဳက္မ်ားလာရင္ လမ္းအလယ္ႏွစ္ေၾကာကို ယူသြားဖို႔ ရွိတယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္
ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ပါ၀င္ေျပးဆြဲေနသည့္ အျမဲစိမ္း
ယာဥ္လိုင္းႏွင့္ SRT ယာဥ္လိုင္းတို႔ကို ခရီးသည္ပို႔ေဆာင္ေရးမ်ား
အဆင့္ျမႇင့္တင္ႏိုင္ရန္ I-Pay ကတ္စနစ္ျဖင့္ ေျပးဆြဲေနၿပီး
အျမဲစိမ္းယာဥ္လိုင္းသည္ အေျခခံလူတန္းစားမ်ား အမ်ားစု ေနထိုင္ရာ
ေျမာက္ဒဂံုအား အေျချပဳ ေျပးဆြဲသျဖင့္ I-Pay ကတ္ႏွင့္ ႀကိဳတင္ေငြ
ေပးေခ်လိုမႈ မရွိသည့္ ယာဥ္စီးနင္းသူမ်ားေၾကာင့္ စီးနင္းသူနည္းပါးကာ
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ သာမန္ယာဥ္လိုင္းမ်ားကဲ့သို႔ စီးနင္းမႈအလိုက္ က်ပ္ေငြျဖင့္
ေပးေခ်ေနရသည့္ အေနအထားသို႔ ေျပာင္းလဲလိုက္ၿပီျဖစ္သည္။ SRT ယာဥ္လိုင္းမွာမူ
စီးနင္းသူ မ်ားျပားသည့္အတြက္ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ I-Pay ကတ္စနစ္ျဖင့္
ေျပးဆြဲေနသည္။
ျပည္ေထာင္စုအစုိးရက မ,တည္ေငြ က်ပ္ ၁၀ ဘီလ်ံပါ၀င္မည့္
ရန္ကုန္ဘက္စ္ကား အမ်ားပုိင္ ကုမၸဏီတြင္ ေရႊသံလြင္၊ ေရႊေတာင္ႏွင့္
ဒုိင္းမြန္းစတား၊ Zayya & Associates ႏွင့္ Fishery and Marine
Products 2000 ၂၀၀၀ ကုမၸဏီမ်ားက စတင္တည္ေထာင္သူမ်ားအျဖစ္
ပါ၀င္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာၾကားထားသည္။
စတင္တည္ေထာင္ရန္
ျပင္ဆင္ေနသည့္ ရန္ကုန္ဘတ္စ္ကား အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီကို အစိုးရ၏ မ,တည္
ရင္းႏွီးေငြက်ပ္ ၁၀ ဘီလ်ံ၊ ပုဂၢလိက ရင္ႏွီး မ,တည္ေငြက်ပ္ ၁၅ ဘီလ်ံ
စုစုေပါင္း ၂၅ ဘီလ်ံျဖင့္ စတင္တည္ေထာင္မည္ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ဘတ္စ္ကား
အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီတြင္ ကနဦး အေနျဖင့္ အမ်ားျပည္သူသုိ႔ ေရာင္းခ်မည့္
ရွယ္ယာတန္ဖုိး က်ပ္ ၁၅ ဘီလ်ံ အနက္ က်ပ္ ၁၀ ဘီလ်ံကုိ အဆုိပါ လုပ္ငန္းရွင္
ငါးဦးက ထည့္၀င္မည္ျဖစ္သည္။
“တစ္ဦးကုိ ရွစ္ရာခုိင္ႏႈန္းစီေလာက္
ေပးမယ္လုိ႔ မွန္းထားတယ္။ ႏွစ္ဘီလ်ံစီေပါ့။ သူတုိ႔က အက်ဳိးအျမတ္အတြက္
အဓိကထားတာ မဟုတ္ဘူး။ တည္ေထာင္လုိ႔ရေအာင္ မ,တည္ေပးတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတုိ႔ကုိ
ဒီေလာက္ေပးတာ။ အမ်ားျပည္သူကုိ ထုတ္ေရာင္းတာက်ေတာ့ အျမတ္ေပးမွ ျဖစ္မယ္။
ဒီဟာက စနစ္သစ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေျပာလုိ႔ မရေသးဘူး။ အမ်ားျပည္သူကုိ
ထုတ္ေရာင္းတာကက်ေတာ့ သူတုိ႔ကုိ အျမတ္ေပးရမွာ။ အျမတ္လုိခ်င္လုိ႔ကို
၀င္တာကုိး။ သူတုိ႔အတြက္လည္း အျမတ္ရေအာင္ လုပ္ေပးရမယ္။ တုိ႔ကေတာ့
အနစ္နာခံမယ္သူေရာ။ အျမတ္လုိခ်င္တဲ့သူေရာ ၀င္လုိ႔ရေအာင္ လုပ္ေနတယ္” ဟု
ရန္ကုန္ဘစ္ကား အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီ ျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီဥကၠ႒
ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ဆိုသည္။
လတ္တေလာတြင္ ရန္ကုန္ဘတ္စ္ကား
အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီအား ကုမၸဏီမွတ္ပံုတင္ရန္အတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္
ကုမၸဏီမ်ားညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနသို႔ တင္ျပထားေၾကာင္း သိရသည္။
မွတ္ပုံရရွိသည္ႏွင့္ တစ္ၿပဳိင္နက္ အမ်ားျပည္သူသုိ႔ ရွယ္ယာထုတ္ေရာင္းျခင္း
စတင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ကုမၸဏီ၏ မ,တည္ေငြကုိ က်ပ္ ၂၅ ဘီလ်ံျဖင့္
စတင္ျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း က်ပ္ ၁၀၀ ဘီလ်ံအထိ တုိးျမႇင့္မည့္ အစီအစဥ္မ်ားလည္း
ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
“လုပ္ငန္းေတြကေတာ့ အခု ကားထားမယ့္ ေနရာအတြက္
ေရြးခ်ယ္မႈေတြ လုပ္ေနတယ္။ ေနာက္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒမွာ ဒီရန္ကုန္ ဘတ္စ္ကား
အမ်ားပုိင္ ကုမၸဏီက ေျပးဆြဲမယ့္ အျမန္လမ္းအတြက္ ဥပေဒမွာ ပါ၀င္လာေအာင္
လုပ္ေနတယ္။ မွတ္ပုံတင္ရၿပီး ငါးလနဲ႔ ေျခာက္လၾကားမွာ လုပ္ငန္းစတင္ႏုိင္ဖုိ႔
မွန္းထားတယ္” ဟု ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာၾကားသည္။
ရန္ကုန္ဘတ္စ္ကား
အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီက အျမန္ဘတ္စ္ကားလိုင္း (BRT-Lite) ကို ေျပးဆြဲမည္ျဖစ္ၿပီး
ျပည္လမ္း၊ ကမၻာေအးေစတီလမ္း၊ လိႈင္သာယာ၊ ဒဂံုတကၠသိုလ္၊ သီလ၀ါ
အထူးစီးပြားေရးဇုန္ လမ္းေၾကာင္းမ်ား ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။
Credit To >>> Eleven Media Group
5.10.15
အျမန္ဘတ္စ္ကားလိုင္း စီမံကိန္းအတြက္ လမ္း၏ ညာဘက္ယာဥ္ေၾကာအား အသံုးျပဳရန္ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရွိခဲ့ၿပီး အဆင့္ျမင့္ SRT ယာဥ္လိုင္း၏ ယာဥ္စီးခေအာက္ ေစ်းေလွ်ာ့သြားရန္ စီစဥ္ထားကာ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ထက္ပင္ သာလြန္သည့္ အေျခအေနႏွင့္ ေျပးဆြဲေပးမည္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment