ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒ သစ္ အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းႏိုင္ရန္ မၾကာမီထုတ္ျပန္မည့္ နည္းဥပေဒတြင္ တင္သြင္း၊ ထုတ္လုပ္၊ ေရာင္းခ်ျခင္းအပိုင္းမ်ား၌ လိုအပ္ခ်က္မ်ားရွိေနေသး၍ ဥပေဒေရးဆြဲသည့္ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနသို႔ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားေပးပို႔မည္ဟု စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးမင္းမင္းက ေျပာသည္။
တင္သြင္းျခင္းအပိုင္းတြင္ တစ္ဖက္ႏိုင္ငံမွ ကားအမ်ားစုကို သေဘၤာမတင္မီ ႀကိဳတင္စစ္ေဆး ရန္ လိုအပ္ၿပီး တစ္ဖက္ႏိုင္ငံ၌ အရည္အေသြး စစ္ေဆးသည့္ ကုမၸဏီတစ္ခုခုခန္႔ထားရန္ႏွင့္ အ ရည္အေသြးအသိအမွတ္ျပဳသက္ ေသခံလက္မွတ္ထုတ္ေပးႏိုင္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုထားရွိရန္ လို အပ္မည္ဟု ဦးမင္းမင္းက ေျပာ သည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေရာင္းခ် ျခင္းအပိုင္းတြင္မူ လတ္တေလာ ၌ ဥပေဒတြင္ ကညနက ကိုင္တြယ္ မည္ဟု ဆိုထားသျဖင့္ စီးပြားေရး ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာေၾကာင့္ အ ေရာင္းျပခန္းလိုင္စင္ထုတ္ေပး ျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္းအပိုင္းမ်ားကို လက္ရွိအတိုင္း စီးပြားကူးသန္းက ကိုင္တြယ္မွသာ သင့္ေလ်ာ္မည္ဟုဦးမင္းမင္းက ဆိုသည္။
ေရာင္းခ်ျခင္းအပိုင္းကို လုပ္ ငန္းရွင္အား စတင္ခြင့္ျပဳျခင္း၊ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ထုတ္ေပးျခင္းကို စီးပြားကူးသန္းက ကိုင္တြယ္မည္ ျဖစ္ကာ ကညနက ေနာက္ပိုင္းစစ္ ေဆးျခင္းကိစၥရပ္မ်ားကို ကိုင္ တြယ္ျခင္းသည္သာ အေကာင္း ဆံုးျဖစ္၍ အဆိုပါအခ်က္ကို နည္းဥပေဒ၌ ထည့္သြင္းႏိုင္ရန္ ညႇိႏိႈင္းမည္ဟု ဆိုသည္။
အဆိုပါနည္းဥပေဒ၌ ထုတ္ လုပ္ျခင္းအပိုင္းတြင္မူ CKD, SKD စနစ္ထက္ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ စနစ္တစ္ခုထည့္သြင္းရန္ လိုအပ္ ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္ သြင္းမႈဆိုင္ရာႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မ တီက အႀကံျပဳမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိ ရသည္။
SKD, CKD ဆိုသည္မွာ ျပည္ ပမွ ကိုယ္ထည္ႏွင့္ ဖရိန္အသစ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကို တင္သြင္းလာ ျခင္းျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္းသို႔ ေရာက္ရွိမွသာ အင္ဂ်င္ႏွင့္ အျခားလိုအပ္ ခ်က္မ်ားကို တပ္ဆင္ေရာင္းခ် သည့္စနစ္ျဖစ္သည္။
‘‘အဲဒီစနစ္က ဒီႏိုင္ငံမွာ မူလီ တပ္႐ုံအဆင့္ပဲရွိတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ကိုယ့္ႏိုင္ငံအတြက္ ဘာပညာမွမရ ဘူး။ ဒီထက္ပိုေကာင္းတဲ့စနစ္ျဖစ္ တဲ့ ကားေရွ႕ဘန္ဘာေတြ၊ ထိုင္ခံု ေတြ၊ တာယာေတြကို ကိုယ့္ႏိုင္ငံ မွာ ထုတ္လုပ္ႏုိင္ေလာက္တဲ့အထိ ေကာင္းမြန္တဲ့ စနစ္ေတြ ထည့္ သြင္းဖို႔လိုတယ္’’ဟု ဦးမင္းမင္းက ေျပာသည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒကို အဓိကေရးဆြဲခဲ့သည့္ ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန ကမူ ယခုဥပေဒျပ႒ာန္းရျခင္း သည္ ကားအားလံုး၏ ေဘးအႏၲ ရာယ္ကင္းရွင္းေရးကို ေရွး႐ႈ၍ အဓိကေရးဆြဲထားျခင္း ျဖစ္ၿပီး ရက္ေပါင္း ၉၀ အတြင္း နည္းဥပ ေဒထြက္ေပၚလာပါက ျပ႒ာန္း သည့္ ဥပေဒမ်ားအားလံုးကို အ ေလာတႀကီးအေကာင္အထည္ ေဖာ္မည္မဟုတ္ဘဲ စနစ္တက် တစ္ခုခ်င္းစီ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည္ဟု ကညနမွ ျပန္ၾကားေရးတာ၀န္ခံ ဦးလ်န္က်င့္မန္က ေျပာသည္။
ဥပေဒျပ႒ာန္းထားခ်က္မ်ား အရ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား ျပည္ပမွတင္သြင္းခြင့္ေမာ္ဒယ္၊ ခုႏွစ္၊ အေရအတြက္သတ္မွတ္ ခ်က္မ်ားကို ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနကသာ ကိုင္တြယ္မည္ဟု ဆိုသည္။
လက္ရွိတြင္ ျပည္ပမွ ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းျခင္းဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားကို ၀န္ႀကီးဌာန ငါးခု မွ အရာရွိမ်ားျဖင့္ ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းထား သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းမႈ ဆိုင္ရာ ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီက ကိုင္တြယ္ေနၿပီး ၂၀၁၆ တြင္ ကညနက ကိုင္တြယ္မည့္ ပံုစံမ်ားကို ဥပေဒတြင္ ေရးဆြဲထားေၾကာင္း ဥပေဒၾကမ္းအား ေလ့လာဖတ္႐ႈ ထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္ သြင္းေရာင္းခ်သူ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား က ဆိုသည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္း ေရာင္းခ်သူအမ်ားစုက ၂၀၁၆ တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒသစ္ ေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲလာႏုိင္သည္ မ်ားကို လက္ရွိေစ်းကြက္အတြင္း ေစာင့္ၾကည့္သေဘာျဖင့္သာ လုပ္ ေဆာင္ေနၾကၿပီး မူ၀ါဒအေျပာင္း အလဲၾကား၌ ေရာင္းမွား၊ ၀ယ္ မွားျဖစ္မည္ကို စိုးရိမ္ေနၾကသည္ ဟု ျမျမင့္မိုရ္ကားအေရာင္းျပခန္း ပိုင္ရွင္ ဦးျမင့္မိုရ္က သံုးသပ္သည္။ရက္ေပါင္း ၉၀ အတြင္း နည္းဥပေဒထုတ္ျပန္၍ အတည္ျပဳႏိုင္ ရန္ စက္တင္ဘာပထမပတ္က ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ားမွတစ္ဆင့္ ေၾကညာျပ႒ာန္းသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒသည္ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ တြင္ စတင္အသက္၀င္မည္ ျဖစ္သည္။
Credit To >>> 7Day News
0 comments:
Post a Comment