“ကုမၸဏီ ၂၂ ခု တင္ဒါ သြင္းခဲ့တယ္။ တင္ဒါေတာ့ မေဖာက္ရေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီေတြပါတယ္။ သူတုိ႔က ဒီက ကုမၸဏီေတြနဲ႔ ဖက္စပ္လုပ္မွာ။ ဒီတစ္လအတြင္း တင္ဒါကို စိစစ္ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္သြားမွာပါ”ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ လမ္းႏွင့္တံတားဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ဆိုးရြားလာသည့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ေျဖရွင္းရန္အတြက္ လက္ရွိ မီးပြိဳင့္တစ္ခုတည္းကိုသာ အေျခခံ၍ မီးပြိဳင့္လႊတ္သည့္စနစ္မွ မီးပိြဳင့္မ်ားအား စုစည္းခ်ိတ္ဆက္၍ ထိန္းခ်ဳပ္မႈစင္တာျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ကာ အလိုအေလ်ာက္ မီးပိြဳင့္လႊတ္ေပးသည့္စနစ္ကို ေျပာင္းလဲလုပ္ေဆာင္ရန္ ယင္းသို႔ တင္ဒါေခၚယူခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းသို႔ ေျပာင္းလဲလုပ္ေဆာင္ျခင္းအားျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ယခင္ကထက္ ေလွ်ာ့နည္းလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ က ဆိုသည္။
အဆိုပါလုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ရန္အတြက္ ေငြက်ပ္ ဘီလ်ံ ၂၀ ခန္႔ ကုန္က်မည္ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လိုအပ္ခ်က္အရ အဆိုပါစနစ္ကို အျမန္ဆံုးလုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္သြားမည္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီမွ သိရသည္။
ယင္းစနစ္မွာ ႏုိင္ငံတကာတြင္ က်င့္သံုးေနသည့္ မီးပြိဳင့္စနစ္အေတြ႕အၾကံဳရွိသည့္ ကုမၸဏီမ်ားသာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္းကုမၸဏီ တစ္ခုတည္းျဖင့္ မျဖစ္ႏိုင္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ မီးပိြဳင့္စုစုေပါင္း ၁၇၅ ပြိဳင့္ရွိသည့္အနက္ အခ်ိဳ႕မီးပြိဳင့္မ်ားမွာ ခ်ဳိ႕ယြင္းျခင္း၊ ယာဥ္ထိန္းရဲ မရွိျခင္းႏွင့္ မီးပြဳိင့္ပ်က္ေနျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ပြားေနေၾကာင္း သိရသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ယင္းသို႔ အလိုအေလ်ာက္ မီးပြိဳင့္လႊတ္သည့္ စနစ္ကို ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီ (JICA) ၏ အကူအညီျဖင့္ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ ေခ်ာ္တြင္းကုန္း မီးပြိဳင့္ကို ဗဟိုျပဳ၍ မီးပြိဳင့္ ၁၀ ခုကို ခ်ိတ္ဆက္ကာ လက္ရွိအသံုးျပဳေနၿပီး အျခားအေရးႀကီး သည့္ မီးပိြဳင့္မ်ားတြင္ ေျပာင္းလဲတပ္ဆင္ အသံုးျပဳရန္ ယခုကဲ့သို႔ တင္ဒါေခၚယူထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
သို႔ေသာ္ ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီ (JICA) ၏အကူအညီျဖင့္ တပ္ဆင္ခဲ့သည့္ မီးပြိဳင့္ ၁၀ ခု တြင္ အလိုအေလ်ာက္ မီးပြိဳင့္လႊတ္သည့္စနစ္ သို႔ ေျပာင္းလဲလိုက္ေသာ္လည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနဆဲပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ားထံမွ သိရသည္။
Credit To >>> Myanmar Breaking News
0 comments:
Post a Comment