ရန္ကုန္-မႏၲေလးျမန္ႏႈန္းျမင့္ လွ်ပ္စစ္ရထားေျပးဆြဲေရး စီမံကိန္းႏွင့္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ေျမေအာက္ရထားစီမံကိန္းႏွင့္ ရန္ကုန္-မဂၤလာဒုံ-ဟံသာ၀တီ
ေကာင္းကင္ရထားေျပးဆြဲေရးစီမံကိန္းမ်ားအတြက္
ျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားအား ကမ္းလွမ္းဖိတ္ေခၚထားေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ေနျပည္ေတာ္တြင္ ႏုိ၀င္ဘာ ၁၇ ရက္က ျပဳလုပ္သည့္
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀း၌ ကုိယ္စားလွယ္ ဦးတင္ေမာင္ဦး၏ ေမးခြန္းအား
ပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးဟံစိန္က အထက္ပါကဲ့သုိ႔
ထည့္သြင္းေျဖၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၊ ေရႊျပည္သာမဲဆႏၵနယ္မွ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္
ဦးတင္ေမာင္ဦးက “ေလေၾကာင္းလုိင္း၊ ေရေၾကာင္းလုိင္း၊
ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရးမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ လာမည့္အနာဂတ္တြင္ သိသာထင္ရွားေသာ
ေျပာင္းလဲတုိးတက္မႈျဖစ္ေစရန္ မည္သုိ႔စီမံထားရွိသည္ႏွင့္ ယခု
ငါးႏွစ္တာကာလအတြင္း သိသာထင္ရွားေသာ ေျပာင္းလဲတုိးတက္မႈ မရွိျခင္းအေပၚ
မည္သုိ႔ သုံးသပ္သည္ သိလုိျခင္း” ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေမးျမန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးဟံစိန္က
ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရးက႑ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း
အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးစီမံကိန္းကုိ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ ODA ေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၀၆
ဒသမ ၅၃ သန္းျဖင့္ ၂၀၁၅ မွ ၂၀၂၂ ခုႏွစ္အထိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရန္
လ်ာထားၿပီး လက္ရွိတြင္ ေခ်းေငြစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆုိေရးအတြက္
ေဆာင္ရြက္ဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ကုိယ္စားလႊတ္ေတာ္သုိ႔
ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းႏွင့္ ရန္ကုန္-မဂၤလာဒုံ-ဟံသာ၀တီ
အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္တုိ႔ကုိ ဆက္သြယ္မည့္ LRT ရထာလမ္းသစ္
ေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
သတင္းရရွိသည္။
ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရးက႑တြင္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားႏွင့္
ပတ္သက္၍ “ရန္ကုန္-မႏၲေလး ျမန္ႏႈန္းျမင့္ လွ်ပ္စစ္ရထားေျပးဆြဲေရးစီမံကိန္း၊
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ေျမေအာက္ရထားစီမံကိန္း၊ ရန္ကုန္-မဂၤလာဒုံ- ဟံသာ၀တီ
ေကာင္းကင္ရထားေျပးဆြဲေရးစီမံကိန္းမ်ားအတြက္ အနာဂတ္ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္အျဖစ္
စိတ္ပါ၀င္စားသည့္ ျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားအား ကမ္းလွမ္းဖိတ္ေခၚေနဆဲ
ျဖစ္ပါတယ္”ဟု ဒု၀န္ႀကီး ဦးဟံစိန္က ေျပာၾကားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကမ္းနားလမ္းတြင္ ပထမဦးဆုံး ေျပးဆြဲမည့္
လွ်ပ္စစ္ရထားစနစ္အတြက္ လင္းစေဒါင္း- ေထာ္လီေကြ႕လမ္း ပုိင္း ၃ ဒသမ ၆ မုိင္
ကုိ Dual Gauge လွ်ပ္စစ္ရထားလမ္းသစ္အျဖစ္ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္
ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
မႏၲေလး-ျမစ္ႀကီးနား လမ္းပုိင္းတြင္ ဦးစားေပးလမ္းပုိင္းျဖစ္သည့္
ဂ်ဳိးေထာင္-နမ့္ခမ္း-ဘုံေခ်ာင္း-မဲဇာ လမ္းပုိင္းအား ကိုရီးယားသမၼတႏုိင္ငံ
EDCF ေခ်းေငြအေမရိကန္ ေဒၚလာသန္း ၁၀၀ ျဖင့္ ၂၀၁၆-၂၀၁၉ ခုႏွစ္အတြင္း
အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္ေရး ကုိရီးယားသမၼတႏုိင္ငံ သြင္းကုန္/ထုတ္ကုန္ ဘဏ္သုိ႔
စီမံကိန္းအဆုိျပဳလႊာ ေပးပုိ႔ထားေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ထုိ႔ျပင္ တ႐ုတ္ေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၉၁ ဒသမ ၇၈၇ သန္းျဖင့္
ေဆာင္ရြက္မည့္ စက္ေခါင္းႏွင့္ တြဲတည္ေဆာက္ေရးစက္႐ုံမ်ား
တည္ေဆာက္မည့္စီမံကိန္းကုိ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ
ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦဟံစိန္၏ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။
အဆုိပါေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၉၁ ဒသမ ၇၈၇သန္းျဖင့္ ႏွစ္စဥ္
စက္ေခါင္းသစ္ ၂၂ လုံးႏွင့္ လူစီးတြဲသစ္ ၁၂၀ ထုတ္လုပ္မည့္
စက္ေခါင္းသစ္စက္႐ုံကုိ ေနျပည္ေတာ္တြင္လည္းေကာင္း၊ လူစီးတြဲသစ္စက္႐ုံကုိ
ျမစ္ငယ္တြင္ လည္းေကာင္း ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္အထိ အေကာင္အထည္ေဖာ္
ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္း ရရွိသည္။
ကုိရီးယား EDCF ေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၅ သန္းျဖင့္
အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ လူစီးတြဲ ၁၀၀ ၀ယ္ယူေရး စီမံကိန္းေခ်းေငြ
စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိႏုိင္ေရး ျပင္ဆင္ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး
အိႏိၵယေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၈၆ ဒသမ ၃၁ သန္း ျဖင့္ စက္ေခါင္း၊ တြဲမ်ားႏွင့္
စက္ကိရိယာပစၥည္းမ်ား ၀ယ္ယူမည့္စီမံကိန္း စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိေရးႏွင့္
တင္ဒါေခၚယူေရးတုိ႔ကုိ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ဆက္လက္ၿပီး တ႐ုတ္အတုိးမဲ့ေခ်းေငြ ယြမ္သန္း ၈၀ ျဖင့္ စက္ေခါင္းသစ္
ေျခာက္ေခါင္း ၀ယ္ယူရန္ရွိေၾကာင္း ဒု၀န္ႀကီး ဦးဟံစိန္က
ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။
ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရးက႑တြင္ ရထားမ်ား၏ အဆင့္အတန္းႏွင့္ လုံျခံဳစိတ္ခ်မႈ
အေျခအေန၊ ရထားလမ္းမ်ား၊ ဘူတာမ်ား၊ စက္ေခါင္းတြဲမ်ား၏ အေျခအေနသည္
ေမွ်ာ္မွန္းထားသေလာက္ သိသာထင္ရွားသည့္ တုိးတက္မႈမရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္ဟု
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးတင္ေမာင္ဦးက ေဆြးေႏြးေျပာၾကားသည္။
Credit To >>> Eleven Media Group
0 comments:
Post a Comment