ႏွစ္သစ္တြင္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ မူ၀ါဒအသစ္ျဖင့္ တင္သြင္း ပါက စလစ္ကပ္ကားတင္သြင္းမႈ မ်ားျပားလာႏိုင္၍ ယာဥ္အိုယာဥ္ ေဟာင္းမ်ားထဲမွ စက္မႈဇုန္ထုတ္ ကားမ်ား၏ အပ္ႏွံသက္တမ္းကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကား မႈဦးစီးဌာနမွ သတင္းရရွိသည္။
၂၀၀၆ ေမာ္ဒယ္မွ ၂၀၁၃ ေမာ္ဒယ္အထိ တင္သြင္းမည္ဆို ပါက မူ၀ါဒအသစ္တြင္ စလစ္ ကပ္တင္သြင္းရမည္ျဖစ္သျဖင့္ လာမည့္ႏွစ္၌ စလစ္ရွားပါးမႈျဖစ္ ေပၚလာမည္ကို စိုးရိမ္ရသျဖင့္ အပ္ႏွံခြင့္သက္တမ္းကို ေလွ်ာ့ခ် ေပးရန္ စီစဥ္ထားၿပီး ေလွ်ာ့ခ်မည့္ ႏွစ္ အေရအတြက္ကိုမူ ဌာနကထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားျခင္းမရွိေပ။
အပ္ႏွံသက္တမ္းေလွ်ာ့ေပါ့ ေပးရာတြင္ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း ကားမ်ား အားလံုးကို ေလွ်ာ့ေပါ့ ေပးမည္ မဟုတ္ဘဲ စက္မႈဇုန္ ထုတ္ကားမ်ား၏ အပ္ႏွံသက္ တမ္းကိုသာေလွ်ာ့ခ်ေပးမည္ျဖစ္ ေၾကာင္းသိရသည္။
လက္ရွိတြင္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ ကားမ်ား သက္တမ္းအားျဖင့္ ၁၀ ႏွစ္ျပည့္ပါက အပ္ႏွံခြင့္ျပဳေနၿပီး ထပ္မံ ေလွ်ာ့ခ်မည့္ ႏွစ္အေရ အတြက္မွာ သံုးႏွစ္မွ ငါးႏွစ္အထိ ေျဖေလွ်ာ့အပ္ႏွံခြင့္ ျပဳႏိုင္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းေရာင္းခ်သူမ်ားက ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကသည္။
‘‘မူ၀ါဒအသစ္စရင္ အရင္ ဆံုးေစ်းစတက္သြားမယ့္ စလစ္ ေတြကို ဇုန္ထုတ္ေတြအပ္ႏွံသက္ တမ္းေလွ်ာ့ေပးရင္လည္း ထင္သ ေလာက္ ေစ်းမက်ႏိုင္ဘူး’’ ဟု တစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္ကားတင္သြင္းသူ ကိုေနမင္းစိုးက သံုးသပ္သည္။
၂၀၁၅ ႏွစ္စတြင္ စက္မႈဇုန္ ထုတ္ကားမ်ားကို ယာဥ္အိုယာဥ္ ေဟာင္းအျဖစ္ မည္သည့္သက္ တမ္းမဆို အပ္ႏွံခြင့္ျပဳေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့ၿပီးေနာက္ စလစ္ေစ်း မ်ားက်ဆင္းခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ ကား ထုတ္လုပ္သူမ်ားက ရက္ ပိုင္းအတြင္းထုတ္လုပ္ၿပီး မသမာ မႈျပဳကာ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အျဖစ္ ျပန္လည္အပ္ႏွံခဲ့၍ အပ္ႏွံ ခြင့္သက္တမ္းကို ၁၀ ႏွစ္အထိ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ၿပီး အပ္ႏွံခြင့္ျပဳ ခဲ့သည္။
ယခုအပ္ႏွံသက္တမ္းေလွ်ာ့ ခ်လိုက္ပါက အဆုိပါ မသမာမႈ မ်ား ျပန ္လည္ေပၚေပါက္ႏိုင္ေသာ ေၾကာင့္ (ကညန)အေနျဖင့္အမွန္ တကယ္စိစစ္ၿပီးမွ အပ္ႏွံခြင့္ျပဳရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းသူမ်ားက သံုးသပ္ေနၾကသည္။
လက္ရွိျပည္တြင္းကားေစ်း ကြက္တြင္ စလစ္ရွားပါးေနၿပီး စ လစ္ တစ္ေစာင္လွ်င္ က်ပ္ ၇၈ သိန္းမွ က်ပ္သိန္း ၈၀ အထိရွိ ေၾကာင္း ဒီဇင္ဘာ ၂၇ ရက္၌ ေစ်း ကြက္မွ စံုစမ္းသိရွိရသည္။
Credit To >>> 7Day News Journal
0 comments:
Post a Comment