အေျခခံပညာအဆင့္ မူလတန္း၊ အလယ္တန္းႏွင့္ အထက္တန္းတြင္ သင္ၾကားလ်က္ရွိေသာ ျမန္မာစာ၊ ပထဝီဝင္၊ သမိုင္း ဘာသာရပ္သုံးခုကို ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာကြန္ရက္(NNER) အေနႏွင့္ သုေတသနျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းကြန္ရက္ေခါင္းေဆာင္ ေဒါက္တာသိန္းလြင္က The Voice သို႔ေျပာၾကားသည္။
ဧၿပီလ ၂၄ရက္က ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕တြင္ ပထမဆုံးအႀကိမ္ျပဳလုပ္သည့္ ဖက္ဒရယ္ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီပညာေရးစနစ္ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ယင္းသို႔ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားျခင္းျဖစ္သည္။
“အရင္အစိုးနဲ႔ အခုအစိုးရလက္ရွိအခ်ိန္ထိ ျပ႒ာန္းထားတဲ့စာအုပ္ေတြက တိုင္းရင္းသားေဒသ အားလုံးမွာ တစ္မ်ဳိးတည္းသင္ေနေတာ့ မကိုက္ညီဘူးဆိုတာ ၾကားလာရတယ္။ မကိုက္ညီတဲ့အခ်က္ေတြကို ျပန္အေသးစိတ္ေလ့လာၿပီးေတာ့ ဘယ္အခ်က္ေတြ မကိုက္ညီတာလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ မကိုက္ညီတာလဲ ေထာက္ျပဖို႔ပါ”ဟု ေဒါက္တာသိန္းလြင္က ေျပာၾကားသည္။
အဆိုပါသုေတသနလုပ္ငန္းကို NNER တြင္လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ အၿငိမ္းစားပါေမာကၡမ်ား၊ ဘာသာရပ္အလိုက္ အၿငိမ္းစားပညာရွင္မ်ားက ဦးေဆာင္၍ အဖြဲ႕ခြဲမ်ားခြဲကာ ေလ့လာၿပီး ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကို ညႇိႏိႈင္းေဖာ္ထုတ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။
အဆိုပါဘာသာရပ္မ်ားကို ကနဦးအဆင့္ သုံးလၾကာ ေလ့လာၿပီး က်န္သုံးလတြင္ အေသးစိတ္ေလ့လာ၍ ေျခာက္လအၾကာ၌ ယင္းကြန္ရက္စုံညီအစည္းအေဝးတြင္ တင္ျပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းကြန္ရက္ထံမွ သိရွိရသည္။
ယင္းကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ အေျခခံပညာဦးစီးဌာန ဦးစီးအရာရွိ ဦးေငြတိုးက “ဒီပညာေရးသုေတသနကို ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းကပဲလုပ္လုပ္ အဖြဲ႕အစည္းနာမည္မတပ္လည္း လုပ္ငန္းရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္ကိုပဲ အေရးႀကီးတယ္။ ဘယ္သူပဲလုပ္လုပ္ ပညာေရးသုေတသနသည္ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔အတြက္၊ ပညာေရးစနစ္ မွန္ကန္ခိုင္မာဖို႔အတြက္ အမ်ားႀကီးလိုအပ္တဲ့ လိုအပ္ခ်က္ပဲလို႔ အဲဒီလိုပဲ သေဘာေပါက္တယ္”ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳေျပာၾကားသည္။
NNER အေနႏွင့္ အဆိုပါသုေတသန လုပ္ငန္းမ်ားၿပီးစီးပါက လႊတ္ေတာ္ႏွင့္အစိုးရအဖြဲ႕၊ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနကို တင္ျပမည္ျဖစ္ၿပီး ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကို အႀကံျပဳမည္ျဖစ္သည္။
ထို႔ျပင္ လူထုၾကား အစည္းအေဝးမ်ားျပဳလုပ္၍ ရွင္းလင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းကြန္ရက္ထံမွ သိရွိရသည္။
အလယ္တန္းႏွင့္ အထက္တန္းဆင့္တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည့္ ပထဝီဝင္ႏွင့္ သမိုင္းဘာသာရပ္မ်ားသည္ ၁၉၆၆ခုႏွစ္ စနစ္သစ္ အေျခခံပညာေရးဥပေဒအရ စတင္ျပ႒ာန္းက်င့္သုံးခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီေခတ္၊ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္၊ န.ဝ.တ ေခတ္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနမ်ားအရ ျဖဳတ္ပယ္၊ အစားထိုးမႈမ်ားရွိခဲ့ေၾကာင္း ဦးေငြတိုးက ရွင္းျပသည္။
Credit To >>> The Voice Weekly
0 comments:
Post a Comment