ကမၻာ့ေငြေစ်း၊ ထိုင္းဘတ္ေငြေစ်း ျမင့္တက္ျခင္းႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း တင္သြင္းမည့္ လိုင္စင္ႏွင့္ ကိုက္ညီသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၀ယ္ယူရ ခက္ခဲလာျခင္းၾကာင့္ ျမ၀တီ နယ္စပ္မွ ကားတင္သြင္းမႈ ယခင္ထက္သိသာစြာ ေလ်ာ့က်လာေၾကာင္ နယ္စပ္သြင္းကုန္ ထုတ္ကုန္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားထံမွ သိရသည္။
ကားတင္သြင္းမႈ မူ၀ါဒသစ္ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ႏွင့္ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္တြင္ ကားေစ်း ျမင့္တက္ေနေသာ္လည္း ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း ကား၀ယ္ယူရ ခက္ခဲျခင္းႏွင့္ ၀ယ္လိုအားရွိသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံေနရာ အႏွံ႔အျပားတြင္ ေရႀကီးေရလွ်ံ ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ယခုလတြင္ ျမ၀တီနယ္စပ္မွ ကားတင္သြင္းမႈ ပိုမိုေလ်ာ့နည္းလာခဲ့သည္။
“ကား၀ယ္လက္ မရွိတာရယ္၊ ထိုင္းဘက္မွာ ကား၀ယ္ရ ခက္တာရယ္ေၾကာင့္ တင္သြင္းခြင့္လိုင္စင္ ေရာင္းမယ္ဆိုရင္ေတာင္ ၀ယ္မယ့္လူ မရွိဘူး။ လိုင္စင္ပါတဲ့ ေမာ္ဒယ္ အလိုက္ ကား၀ယ္ရ ခက္ခဲေနပါတယ္။ တင္သြင္းခြင့္လိုင္စင္ သက္တမ္းအျဖစ္ လာမယ့္ ေအာက္တိုဘာလထိ တင္သြင္းလို႔ ရေပမယ့္ ခုကတည္းက ကားအ၀င္ မရွိသေလာက္ ျဖစ္ေနပါတယ္” ဟု တရား၀င္ ကားတင္သြင္းေနသူ တစ္ဦးက ဆိုသည္။
ထို႔အတူ ထိုင္းႏိုင္ငံထုတ္ Vigo ကားမ်ား အပါအ၀င္ လုပ္ငန္းသံုးကားမ်ားအား အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည့္ ဗီယက္နမ္၊ လာအို၊ ကေမၻာဒီးယားႏိုင္ငံမ်ားမွ လာေရာက္ ၀ယ္ယူမႈ မ်ားျပားေနျခင္းေၾကာင့္လည္း ကား ေစ်းျမင့္တက္ေနသည္ဟု ၎က ေျပာၾကားသည္။ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ား ၀ယ္လက္ျမင့္မားလာသည့္ အတြက္ ကားတစ္စီးလွ်င္ ဘတ္သံုးေသာင္းအထက္ ျမင့္တက္လာခဲ့ကာ ထိုင္းဘတ္ေငြေစ်းေၾကာင့္လည္း ျမန္မာက်ပ္ေငြ ၁၀ သိန္း၊ ၁၅ သိန္းထိ ေစ်းျမင့္တက္သြားသည္ဟု ဆိုသည္။
“ၿပီးေတာ့ အိမ္နီးခ်င္း တျခားႏိုင္ငံေတြလည္း ထိုင္းမွာ လုပ္ငန္းသံုးကားေတြကို ေစ်းပိုေပးၿပီး ၀ယ္ေနတယ္။ ထိုင္းဘတ္ေငြလည္း ယခင္ႏွစ္လက ဘတ္တစ္သိန္းရဖို႔ ျမန္မာ က်ပ္ေငြ ၃၂၇၀၀၀၀ ခန္႔သာ ေပးခဲ့ရေပမယ့္ ဒီေန႔ (၂၂- ၈- ၂၀၁၆) မွာ ဘတ္တစ္သိန္းရဖို႔ က်ပ္ ၃၃၆၇၀၀၀ ေပးၿပီး ေငြလဲေနရၿပီ။ ကားေစ်းကလည္း တစ္စီးဘတ္ ၃၀၀၀၀ နီးပါး ေစ်းတက္သြားတဲ့အတြက္ ဘတ္ ၁၀ သိန္းတန္တဲ့ ကားဆိုရင္ အရင္ထက္ သိန္း ၂၀ ၀န္း က်င္ျမင့္တက္သြားၿပီ” ဟု ဆိုသည္။
ျမန္မာထိုင္းနယ္စပ္ ျမ၀တီၿမိဳ႕တြင္ ျမန္မာက်ပ္ေငြႏွင့္ ထိုင္းဘတ္ေငြ ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးျဖင့္ ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားမႈ ျပဳလုပ္လ်က္ရွိရာ (ဘတ္...၁၀၀ = က်ပ္ ၃၄၈၀)(ဘတ္ေရာင္းေစ်း=၂ ဒသမ ၈၆ဘတ္)(ဘတ္၀ယ္=၂ ဒသမ ၈၇ ဘတ္) တို႔ျဖင့္ အေရာင္းအ၀ယ္ ျဖစ္လ်က္ရွိကာ ေဒၚလာေစ်းမွာ တစ္ေဒၚ၁၂၀၈ က်ပ္ထိ ျမင့္တက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ထို႔အျပင္ ထိုင္းႏိုင္ငံထုတ္ကားမ်ား ေစ်းျမင့္တက္လာျခင္းႏွင့္အတူ တင္သြင္းမည့္ ကား၏ လိုင္စင္ပါ C.C ကြဲလြဲျခင္း၊ ထိုင္ခုံ C .Tar ကြဲလြဲျခင္း၊ ကားတင္သြင္းသည့္ Modal Year ကြဲလြဲျခင္းအတြက္ ႏွစ္ႏွစ္အထိ အျမင့္ႏႈန္းျဖင့္ အခြန္ေဆာင္ခြင့္ရွိၿပီး 2014 Modal ထိ တင္သြင္းခြင့္ရွိေသာ္လည္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၀ယ္ယူရခက္ခဲျခင္းက ကားတင္သြင္းမႈကို ေလ်ာ့က်ေစသည္ဟု ဆိုသည္။ ျမ၀တီနယ္စပ္မွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားနည္းတူ ျပည္တြင္း၌ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အသံုးျပဳႏိုင္ရန္အတြက္ ၁၉၉၅ ေမာ္ဒယ္ လုပ္ငန္းသံုး စက္ယႏၲရားမ်ားျဖစ္သည့္ လမ္းႀကိတ္စက္၊ ကရိန္း၊ ဘက္ဟိုးမ်ား၊ လယ္ယာသံုး၊ စပါးေျခြေလွ႔စက္မ်ား ပံုမွန္တရား၀င္ တင္သြင္းလ်က္ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။
Credit To >>> Eleven Media Group
0 comments:
Post a Comment