ကမာၻ႔အႀကီးဆုံး ေလယာဥ္၏ ပြဲဦးထြက္ ေဝဟင္ပ်ံသန္းမႈကို နည္းပညာျပႆနာေၾကာင့္ တစ္ႀကိမ္ႀကိဳးစားမႈ ပယ္ပ်က္ၿပီး ေလးရက္အၾကာ ၾသဂုတ္ ၁၇ ရက္တြင္ ေအာင္ျမင္စြာပ်ံသန္းသည္။
ေလယာဥ္တစ္ပိုင္း၊ ေလသေဘၤာတစ္ပိုင္း ဖက္စပ္တည္ေဆာက္ထားသည့္ Airlander 10 ေလယာဥ္က အဂၤလန္ရွိ ကာဒင္ဂတြန္အရပ္ ေလယာဥ္ကြင္း၌ ပြဲဦးထြက္ပ်ံသန္းမႈကို လူမ်ားစြာက လာေရာက္ၾကည့္႐ႈအားေပးၾကသည္။
ယခုပ်ံသန္းမႈသည္ အ႐ႈံးႀကံဳထားသည့္ ၿဗိတိန္၏ ေလသေဘၤာတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္း ရပ္နားထားၿပီးေနာက္ ပြဲဦးထြက္ ပ်ံသန္းမႈလည္းျဖစ္သည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ၈၅ ႏွစ္ ၁၉၃၀ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလအတြင္း ေလသေဘၤာ R101 ပ်ံသန္းမႈတြင္ ျပင္သစ္၌ ပ်က္က်ခဲ့၍ လူေပါင္း ၄၈ ဦးေသဆုံးၿပီးေနာက္ ၿဗိတိန္၏ ေလသေဘၤာလုပ္ငန္းမ်ားက ရပ္နားသြားခဲ့ရသည္။
ယခု အရွည္မီတာ ၉၂ မီတာရွိသည့္ Airlander 10 ကို ေထာက္လွမ္းေရးေလယာဥ္အျဖစ္ အေမရိကန္စစ္တပ္အတြက္ တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ကုန္တင္ကုန္သြယ္မႈအတြက္လည္း အသုံးျပဳႏိုင္ဖြယ္ေၾကာင္း တီထြင္ထုတ္လုပ္သည့္ Hybrid Air Vehicles ကုမၸဏီက ေျပာသည္။
လက္ရွိ ပ်ံသန္းဆဲေလယာဥ္မ်ားတြင္ အႀကီးဆုံးျဖစ္သည့္ ယင္းေလယာဥ္ တီထြင္ထုတ္လုပ္ေရးအတြက္ အစိုးရက အာမခံ ေပါင္ ၂ ဒႆမ ၅ သန္းကို ခ်ထားေပးခဲ့ေၾကာင္း ကုမၸဏီက ေျပာသည္။ ေလယာဥ္သည္ အျမင့္ ၄၈၈၀ မီတာအထိ ပ်ံသန္းႏိုင္ကာ တစ္နာရီ ၁၄၈ ကီလိုမီတာႏႈန္း အရွိန္အလ်င္ရွိေၾကာင္း ကုမၸဏီက ေျပာခဲ့သည္။
“ဒါက ၿဗိတိန္ရဲ႕ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈကို ထုတ္ျပလိုက္တာပဲ။ ပုံမွန္ေတာင္ပံနဲ႔ ေလယာဥ္ေတြရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြနဲ႔ ရဟတ္ယာဥ္လို၊ ေလသေဘၤာလို ေပါင္းစပ္ေလယာဥ္တစ္စီးပဲျဖစ္ပါတယ္။” ဟု ကုမၸဏီ၏ စီအီးအိုျဖစ္သူ စတီဗင္မတ္ဂလန္နန္က ေျပာသည္။
Credit To>>> Mizzima Burmese
0 comments:
Post a Comment