2.9.13

ျမန္္မာ့ကုန္သြယ္မႈ စုစုေပါင္း၏ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ကုန္သြယ္ေနသည့္ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းမွ ယခုဘ႑ာေရးႏွစ္ ေလးလအတြင္း တရား၀င္ ကုန္သြယ္မႈပမာဏ အေမရိကန္ေဒၚလာ ငါးဘီလ်ံေက်ာ္ရွိၿပီး ကုုန္သြယ္မႈ လိုေငြမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ တစ္ဘီလံ်နီးပါး ရွိေန

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ စုစုေပါင္း၏ ရာခိုင္ႏႈန္း ၈၀ အား ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ေနသည့္ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈမွ ယခုဘ႑ာႏွစ္ ေလးလအတြင္း တရား၀င္ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅ ဘီလ်ံေက်ာ္ရွိၿပီး ကုန္သြယ္မႈ လုိေငြမွာ ေဒၚလာတစ္ဘီလ်ံနီးပါးအထိ ရွိေနေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။


ယခု ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္၊ ဧၿပီ ၁ ရက္မွ ဇူလိုင္လကုန္အထိ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းမွ ပုိ႔ကုန္ပမာဏ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂ ဘီလ်ံေက်ာ္ (ေဒၚလာ ၂၁၄၃ ဒသမ ၃၆ သန္း)၊ သြင္းကုန္ပမာဏ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃ ဘီလ်ံေက်ာ္ (ေဒၚလာ ၃၁၁၆ ဒသမ ၆၇ သန္း)ျဖင့္ ကုန္သြယ္မႈပမာဏ စုစုေပါင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅ ဘီလ်ံေက်ာ္ (ေဒၚလာ ၅၂၆၀ ဒသမ ၀၃)ျပဳလုပ္ထားသည့္အနက္ သြင္းကုန္မွာ ပုိ႔ကုန္ထက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ ဘီလ်ံနီးပါး ပုိမိုျပဳလုပ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏမွာ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ သိသာစြာ ျမင့္တက္လာခဲ့ၿပီး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၈ ဘီလ်ံေက်ာ္အထိ ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ကုန္သြယ္မႈပုိေငြမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၀၀ ေက်ာ္ ရွိခဲ့သည္။

၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္မူ ကုန္သြယ္မႈပမာဏ စုစုေပါင္းမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၈ ဘီလ်ံေက်ာ္အထိ ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း ကုန္သြယ္မႈလုိေငြမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၇၀ နီးပါးအထိ ရွိလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ယင္းကဲ့သို႔ ကုန္သြယ္မႈလိုေငြ ျပရာတြင္ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈ တစ္ခုတည္းမွျဖစ္ၿပီး နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းမွာမူ တစ္ဖက္ႏုိင္ငံမ်ားသုိ႔ ပုိ႔ကုန္တင္ပုိ႔မႈ ပုိမိုျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

တရား၀င္ ကုန္သြယ္မႈ တန္ဖုိးမ်ားအရ ကုန္သြယ္မႈလိုေငြ ျပေနေသာ္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ထုတ္ျပန္သည့္ ကုန္သြယ္မႈပမာဏႏွင့္ တစ္ဖက္ႏုိင္ငံမွ ထုတ္ျပန္သည့္ ကုန္သြယ္မႈပမာဏမွာ ကြာဟခ်က္မ်ား ရွိေနၿပီး ေမွာင္ခုိကုန္သြယ္မႈမ်ား ရွိေနဆဲ ျဖစ္သည္။

စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ နယ္စပ္တစ္ေလွ်ာက္ တရား၀င္ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏမ်ား ျမင့္တက္လာေစရန္အတြက္ ေမွာင္ခုိကုန္သြယ္မႈမ်ားအား ၂၀၁၂၊ ႏုိ၀င္ဘာလမွစ၍ Mobile Team အဖြဲ႕မ်ားျဖင့္ စစ္ေဆးခဲ့ရာ ဖမ္းဆီးရမိသည့္ ကုန္သြယ္မႈပမာဏ စုစုေပါင္းမွာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လကုန္အထိ စာရင္းမ်ားအရ က်ပ္သန္းေပါင္း ၅၀၀၀ ေက်ာ္အထိရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ယခုအခါ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းမွ တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္မႈမ်ားအား တားဆီးထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ရန္အတြက္ ကမ္း႐ိုးတန္းသြား ျပည္တြင္းေရယာဥ္မ်ားကုိ ၾသဂုတ္ ၁၂ ရက္မွစ၍ ပညာေပးကာလအျဖစ္ စစ္ေဆးခဲ့ၿပီး စက္တင္ဘာ ၁ ရက္မွ စတင္ကာ ေမွာင္ခိုတင္သြင္းသူ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအား စစ္ေဆးေတြ႕ရွိပါက ေထာင္ဒဏ္သံုးႏွစ္အထိ အျပစ္ေပးႏုိင္မည့္ ပုိ႔ကုန္သြင္းကုန္ ဥပေဒျဖင့္ စတင္အေရးယူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္မႈမ်ားအား ထိေရာက္စြာ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ပါက တရား၀င္ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏမ်ား ျမင့္တက္ကာ ႏိုင္ငံေတာ္အေနျဖင့္ အခြန္ေငြ ပုိမိုရရွိႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။

ယခင္ အစိုးရလက္ထက္ တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ကုန္သြယ္မႈလိုေငြ အစဥ္အဆက္ မ်ားျပားခဲ့ၿပီး သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ႏွင့္ ေက်ာက္မ်က္ရတနာ ေရာင္းခ်မႈမွ ပို႔ကုန္၀င္ေငြ အမ်ားအျပား ရရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ၂၀၀၄-၂၀၀၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွစ၍ ကုန္သြယ္မႈပုိေငြမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းေထာင္ခ်ီ၍ ရွိခဲ့သည္။

အဆိုပါက ေဒၚလာသန္းေထာင္ခ်ီသည့္ ကုန္သြယ္မႈပုိေငြမွာ ယခုအစိုးရသစ္ မတက္ခင္ ၂၀၁၀- ၂၀၁၁ ဘ႑ာႏွစ္အထိ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီး ယခုအစိုးရသစ္ လက္ထက္ျဖစ္သည့္ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္မူ ကုန္သြယ္မႈပုိေငြမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀၀ ေက်ာ္သာ ရွိခဲ့ၿပီး ေနာက္ပုိင္းဘ႑ာႏွစ္မ်ားတြင္ ကုန္သြယ္မႈ ပုိေငြျပလာခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယခု ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္မႈပမာဏအား အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၅ ဘီလ်ံေက်ာ္ ရရွိရန္ လ်ာထားၿပီး ေလးလအတြင္း ကုန္သြယ္မႈပမာဏမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ေျခာက္ဘီလ်ံေက်ာ္ ရရွိထားေၾကာင္း သိရသည္။

Eleven Media Group

ေရေၾကာင္းျဖင့္ ကုန္သြယ္မႈျပဳလုပ္သည့္ သီလ၀ါ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္းအား ေတြ႔ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-၀င္းျမင့္ေက်ာ္)

http://www.myanmaronlinenews.net/2013/09/blog-post_7315.html

0 comments:

Post a Comment