ကိုယ္ရဲ႕ ျပည္႔စံုမႈေတြကို မတည္ျမဲဘူးလို႔ ႏွလံုးသြင္းလိုက္ရင္လည္း
မာနကေတာ႔ က်သြားမွာပါပဲ။ ဥပမာေလးတစ္ခု ၾကည္႔ရေအာင္။
ဦးဇင္း တျခားတရားေတာ္ေတြမွာေတာ႔ တျခားအေၾကာင္းအရာ
အတြက္ ဥပမာေပးထားတာေပါ႔။ မာနအတြက္ ဥပမာယူမယ္
ဆိုရင္လည္း ရတာပါပဲ။
တစ္ခါတုန္းက အခုလို ေႏြရာသီေပါ႔ေလ။ ေျမေခြးတစ္ေကာင္
လြင္ျပင္ထဲေလွ်ာက္သြားရင္းန
ေကာင္တစ္ေကာင္ေတြ႕တယ္။ ဆင္ေသေကာင္ကလည္း ေသျပီးတာ
သိပ္မၾကာေသးဘူး။ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ေလးေပါ႔။ အဲဒါနဲ႔
ေျမေခြးက ဆင္ေသေကာင္ရဲ႕ စအို၀ကေန ၀မ္းဗိုက္ထဲကို ၀င္
သြားတယ္။ အထဲထဲကိုေရာက္ေတာ႔ အူေတြ ကလီစာေတြကို
စားတာေပါ႔။ စားျပီးလို႔ ဗိုက္တင္းသြားေတာ႔ ဆင္ရဲ႕ ၀မ္းဗိုက္ကို
ထဲမွာပဲ အိပ္လိုက္တယ္။
အိပ္ရာကထလာေတာ႔ ေရွ႕၊ ေနာက္၊ ၀ဲ၊ ယာ ဘယ္ဘက္ကိုပဲ
ၾကည္႔လိုက္ၾကည္႔လိုက္ စားစရာေတြခ်ည္းဘဲဆိုေတာ႔
“ငါဒီတစ္သက္ စားစရာေတြ မကုန္ေတာ႔ဘူး။” ဆိုျပီး ဘ၀င္ျမင္႔
သြားတယ္။
ေရႊဘံုေပၚမွာ စံေနတာေတာ႔ မဟုတ္ဘူး။ အသားဘံုေပၚစံျပီးေတာ႔
ဘ၀င္ေတြျမင္႔ေနတယ္။ လက္မေတြ ေထာင္လို႔။ ေျမေခြးက အိပ္တဲ႔
အခါမွာ ရိုးရိုးေတာင္ ဆန္႔အိပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒူးေထာင္ျပီး
ဒူးတစ္ဖက္ေပၚ တျခားေျခတစ္ဖက္တင္လို႔။
“ငါေတာ႔ ဒီတစ္သက္ စားလို႔ မကုန္ေတာ႔ဘူး။ ငါ႔ေလာက္စားစရာ
ေသာက္စရာ ျပည္႔စံုတဲ႔ေကာင္ ရိွပါ႔ဦးမလား။ စားခ်င္ရင္
အသည္းေတြ ကလီစာေတြ စားလို႔ရတယ္။ ေသာက္ခ်င္ရင္
ေသြးေတြ အဆီေတြ ေသာက္လုိ႔ရတယ္။ အစားအေသာက္လည္း
ျပည္႔စံုတယ္။ အေသာက္အစားလည္း ျပည္႔စံုတယ္။ ေအးေဆးဘဲ။
ေျမေခြးက ဘ၀င္ေတြျမင္႔ျပီးေတာ႔ မာနေတြၾကီးေနတယ္။
ေနကလည္း ပူျပင္းေတာ႔ ဆင္ေသေကာင္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕
ေျခာက္ေျခာက္လာတယ္။ ေျခာက္ျပီးေတာ႔ ေနာက္ဆံုးေတာ႔
စအိုေပါက္က ပိတ္သြားတယ္။ ပိတ္သြားေတာ႔ ထြက္လို႔ကို
မရေတာ႔ဘူး။ အသက္ရွဴရတာလည္း မြန္းက်ပ္လာတယ္။
ဒီအတိုင္းဆုိရင္ေတာ႔ ငါေသေတာ႔မွာပဲ ဆိုျပီးေတာ႔ ေျမေခြးက
ရိွရိွသမွ် အေပါက္ေလးကေန အတင္းတုိး ထြက္လာတာေပါ႔ေလ။
အတင္းတိုးထြက္ေတာ႔ အသားေတြပဲ႔ေၾကြ၊ အရည္ေတြစုတ္ျပတ္၊
ေသြးေတြပန္းထြက္နဲ႔ ေျမေခြးခမ်ာ ေတာ္ေတာ္႔ကို ဆင္းရဲဒုကၡၾကီးစြာ
ခံစားလိုက္ရတယ္။
ဘာေျပာခ်င္တာလဲဆိုေတာ႔ ဦးဇင္းတုိ႔၊ ေယာဂီတို႔ရဲ႕ ဘ၀မွာ ျပည္႔စံု
ေနၾကတယ္ဆိုတာ ျပည္႔စံုတာကေတာ႔ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရိွတာေပါ႕ေလ။
ပစၥည္းဥစၥာျပည္႔စံုတာ၊ ရာထူးအာဏာျပည္႔စံုတာ အသိဥာဏ္
ဗဟုသုတ ျပည္႔စံုတာ၊ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမႈ ျပည္႔စံုတာ
စသည္အားျဖင္႔ အမ်ားၾကီးရိွပါတယ္။
အဲဒီလို ျပည္႔စံုေနတာ ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုရင္ အတိတ္ကုသိုလ္ကံေတြ
အားေကာင္းလို႔။ တနည္း ခုဏ ေျမေခြး ဥပမာေလးနဲ႔ ေျပာရ
ရင္ေတာ႔ ကံၾကမၼာစအိုေပါက္ပြင္႔ေနလို
ေနလို႔ ျပည္႔စံုေနတာပါ။ ကဲ…ကံၾကမၼာ စအိုေပါက္က အျမဲတမ္းပြင္႔
ပါ႕မလား။ အျမဲတမ္းပြင္႔ေနမယ္လို႔ ေျပာလို႔ မရဘူးေနာ္။ ပြင္႔တဲ႔အခါ
ပြင္႔မယ္။ ပိတ္တဲ႔အခါ ပိတ္မယ္။ ကံသိပ္ေကာင္းလြန္းရင္ ကံၾကမၼာ
စအိုေပါက္ အျမဲတမ္းပြင္႔ေနတဲ႔သူလည္း ရိွခ်င္ရိွမယ္။ ရွားပါတယ္။
ဒါက ပရိတ္သတ္ထဲမွာမို႔ ေျပာလို႔ေကာင္းေအာင္၊ နားခံသာေအာင္ “
ကံၾကမၼာစအိုေပါက္” လို႔ေျပာတာ။ ကိုယ္ဘာသာကိုယ္ ေျပာမယ္ဆိုရင္
သံုးလံုးတည္းေျပာလို႔ရတယ္။ ကံၾကမၼာကို “ကံ” လို႔ပဲတစ္လံုးတည္း
ေျပာ၊ စအုိေပါက္ကိုလည္း “ေပါက္” လို႔ႏွစ္လံုးတည္းပဲေျပာ။
“ကံ…ေပါက္” ေပါ႔။ ပရိတ္သတ္ထဲမွာေတာ႔ “ကံၾကမၼာစအိုေပါက္”
လို႔ေျပာေပါ႔ေလ။
ကံၾကမၼာစအိုေပါက္ေလး ပြင္႔ေနတုန္းမို႔ စားစရာလည္းျပည္႔စံု ေသာက္
စရာလည္းျပည္႔စံု ေနစရာျပည္႔စံု ထိုင္စရာျပည္႔စံု လွဴဖို႔တန္းဖို႔ စသည္
အားျဖင္႔ ပစၥည္းဥစၥာ၊ ရာထူးအာဏာ၊ အသိဥာဏ္ဗဟုသုတ၊ ရုပ္အဆင္း
စသည္အားျဖင္႔ ျပည္႔စံုေနၾကတာပါ။ ျပည္႔စံုမႈနဲ႔ သူ႕ကံနဲ႔ေတာ႔ တြဲ
ရမွာေပါ႔ေနာ္။ ဒီကံေၾကာင္႔ ဒီအက်ဳိးျပည္႔စံု ဟိုကံေၾကာင္႔ ဟိုအက်ဳိး
ျပည္႔စံု သူ႔ကံစအိုေပါက္နဲ႔ သူပါပဲ။ ကံတစ္ခုတည္းေၾကာင္႔ အက်ဳိး
အားလံုး ျပည္႔စံုေနတာေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။
ရုပ္အဆင္းလွတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ကလည္း ရုပ္အဆင္းလွေၾကာင္း ကုသိုလ္ကံ
ေလးက အက်ဳိးေပးေနလို႔ ရုပ္အဆင္းလွေနတာ။ ရုပ္အဆင္းနဲ႕ဆိုင္တဲ႔
ကံၾကမၼာစအိုေပါက္ေလးက ပြင္႔ေနလို႔ ရုပ္အဆင္းလွေနတာ။ ဒါေပမယ္႔
ဒီကံေလးက အျမဲတမ္း အက်ဳိးေပးေနမယ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ အခ်ိန္
မေရြး ကံပိတ္သြားႏိုင္တယ္။
ပစၥည္းဥစၥာ၊ ရာထူးအာဏာ၊ ပညာ၊ ဗဟုသုတ၊ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမႈ
စသည္တို႕လည္း နည္းတူပါပဲ။ သက္ဆိုင္ရာ ကံအခြင္႔သာတုန္း၊
သက္ဆိုင္ရာ ကံေပါက္ပြင္႔ေနတုန္း အက်ဳိးေပးေနတာပါ။
အခ်ိန္မေရြးကံေပါက္ ပိတ္သြားႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီလိုေလး ႏွလံုးသြင္း
လိုက္မယ္ဆိုရင္လည္း မာနမက်ႏိုင္ဘူးလား။ က်ႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္ရဲ႕
ျပည္႔စံုမႈ ပိုင္ဆိုင္မႈဆိုတာ တကယ္ေတာ႔ မတည္ျမဲပါဘူး။ ကံၾကမၼာ
စအုိေပါက္ေလး ပြင္႔ေနတုန္းပဲ တည္ရိွေနတာပါ။ ေလာကဓံဓနေတြ
ကလည္း ပူပူျပင္းျပင္း ကိေလသာေနေတြကလည္း ပူပူျပင္းျပင္းနဲ႔
ေတာ္ၾကာ ဒီကံၾကမၼာ စအိုေပါက္ေလး ပိတ္သြားရင္ေတာ႔ ျပည္႔စံုမွာ
မဟုတ္ေတာ႔ဘူး။
မျပည္႔စံုေတာ႔တဲ႔ အေျခအေနမွာ အသားမပဲ႔ရင္ ကံေကာင္း၊ အေရ
မစုတ္ရင္ ကံေကာင္း၊ အေမႊးမကြ်တ္ရင္ ကံေကာင္းဆုိျပီးေတာ႔
ႏွလံုးသြင္းလိုက္ရမွာေနာ္။ ဒါေၾကာင္႔ တစ္ေခါက္ျပန္ဆိုလိုက္ပါ။
ျမင္႔သူၾကားမွာ နိမ္႔မွသာ ျမင္႔ရာေရာက္ႏိုင္သည္။
- အရွင္ဆႏၵာဓိက (ေရႊပါရမီေတာရ)
Young Buddhist's Association
0 comments:
Post a Comment