21.2.14

ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္ သင္ေထာက္ကူပစၥည္း လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ ေရေၾကာင္း လွ်ပ္စစ္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ဟုဆို


Friday, February 21, 2014

အစိုးရ၏ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းမ်ား ျဖည့္တင္းမႈ မလုံေလာက္ျခင္းေၾကာင့္ ေရေၾကာင္း လွ်ပ္စစ္ အင္ဂ်င္နီယာ ေက်ာင္းသားမ်ား အလုပ္လက္မဲ့ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရေၾကာင္း ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္မွ ေက်ာင္းသားမ်ားက ေျပာၾကားသည္။


ႏိုင္ငံတကာ သေဘၤာလိုင္းမ်ားတြင္ အေျခခံ အရည္အခ်င္း လိုအပ္ခ်က္အျဖစ္ ျပ႒ာန္းခဲ့ေသာ (Standards Of Training, Certification and Watch keeping For Seafarers) ဥပေဒတြင္ Electrical Workshop Skill သင္တန္းဆင္းလက္မွတ္ မပါလွ်င္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္မွစ၍ လွ်ပ္စစ္ အင္ဂ်င္နီယာအျဖစ္ သေဘၤာလိုက္ခြင့္ မျပဳဟု ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ကတည္းက ျပ႒ာန္းခဲ့ရာ ယင္းဥပေဒကို ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္က ႀကဳိတင္ သိထားေသာ္လည္း အဆိုပါလက္မွတ္ ေပးႏိုင္သည့္ သင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ေပးျခင္း မရွိသည့္အတြက္ ယခုကဲ့သို႔ ဒုကၡမ်ား ႀကံဳေတြ႕ေနရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါ တကၠသိုလ္မွ ၂၀၁၂ - ၁၃ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ဘြဲ႕ရခဲ့သူ ဦးဝင္းထိုက္ေအာင္က ၎၏ အခက္အခဲကို ေျပာျပသည္။

“၂၀၁၀ ကတည္းက ဒီလိုျဖစ္လာမယ္ဆိုတာ သိသိလ်က္နဲ႔ မလုပ္ခဲ့တာပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ကို ကုမၸဏီက အလုပ္ေခၚထားတာ ရွစ္လေလာက္ရွိၿပီ။ EWS လက္မွတ္ မရွိလို႔ သေဘၤာလိုက္လို႔ မရဘူး” ဟု ၎ကဆိုသည္။

အဆိုပါသင္တန္း ဖြင့္လွစ္ရန္ အဓိက လိုအပ္သည့္ စက္ပစၥည္းမွာ Stimulator စက္ျဖစ္ၿပီး အေမရိကန္ေဒၚလာ တစ္သိန္းခြဲ ခန္႔တန္ဖိုး ရွိေၾကာင္း၊ သင္တန္းဖြင့္လွစ္ရန္ စုစုေပါင္း ကုန္က်ေငြ က်ပ္သိန္းေလးေထာင္ခန္႔ ရွိေသာေၾကာင့္ အစိုးရက ေခ်းေငြအျဖစ္ ထုတ္ေပး၍ သင္တန္းေၾကးကို ျပန္လည္ ေကာက္ခံ၍ လည္းေကာင္း၊ အစိုးရက မလုပ္ေဆာင္ေပးပါက သေဘၤာသား ကုမၸဏီမ်ားက ေထာက္ပံ့ေငြ၊ ေခ်းေငြျဖင့္ လည္းေကာင္း လုပ္ေဆာင္ ေပးသင့္ေၾကာင္း အဆိုပါ တကၠသိုလ္မွ Electrical System ျဖင့္ ဘြဲ႕ရခဲ့သူ ကိုေဇာ္ဝင္းေနာင္က ဆိုသည္။

“ETO (Electrical Technical Officer) အရာရွိအလုပ္အတြက္ တစ္ကမာၻလုံး အတိုင္းအတာနဲ႔ လူေတြေခၚေနတာ ဒီေငြေၾကး အခက္အခဲနဲ႔ သင္တန္းလက္မွတ္ တစ္ခုတည္းေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာ ေစ်းကြက္ကေန ကြၽန္ေတာ္တို႔ လြင့္ထြက္ေတာ့မွာ” ဟု ၎ကဆိုသည္။

ယင္းသင္တန္း လိုအပ္ခ်က္အတြက္ ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ားက ၂၀၁၃ ခုႏွစ္စပိုင္း ကတည္းက ယင္းတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ႏွင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေဆြးေႏြးခဲ့ရာ မေအာင္ျမင္သည့္အတြက္ မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမဳိ႕နယ္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚျဖဴျဖဴသင္းမွတစ္ဆင့္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၁၄-၁၅ ဘ႑ာႏွစ္မွသာ ထည့္သြင္း စဥ္းစားမည္ဟု ဆိုေသာေၾကာင့္ အခ်ိန္ပို၍ ၾကာျမင့္ႏိုင္သည့္အတြက္ သင္တန္းေက်ာင္းကို အျမန္ဆုံး လုပ္ေဆာင္ ေပးသင့္ေၾကာင္း ေရေၾကာင္း တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢမွ ေက်ာင္းသားေရးရာ တာဝန္ခံ ကိုေအာင္ေဇာ္ထက္က ေျပာၾကားသည္။

အထက္ပါ ဥပေဒအရ ယခင္က ေရေၾကာင္း လွ်စ္စစ္အင္ဂ်င္နီယာ လက္မွတ္ ရရွိထားသူမ်ားပါ သက္တမ္း တိုးလိုပါက ETO သင္တန္း တက္ေရာက္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဓိက ျပႆနာမွာ ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္က စာေတြ႕မ်ား သင္ေပးလိုက္ၿပီး လက္ေတြ႕သင္ေပးျခင္း မရွိသည့္အတြက္ လက္ေတြ႕သင္တန္း ေထာက္ခံ ခ်က္ ေတာင္းခံျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ၂၀၁၀ ခုႏွစ္က အဆိုပါ တကၠသိုလ္မွ ဘြဲရခဲ့သူ ကိုေဇာ္လင္းၿဖဳိးက ရွင္းျပသည္။

ေရေၾကာင္းတကၠသိုလ္ အေနႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္ရန္ သက္ဆိုင္ရာဌာန အသီးသီးကို တင္ျပထားေၾကာင္း၊ သင္တန္းမူကို ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္မွစ၍ သိရွိခဲ့ရေသာ္လည္း သင္တန္း၏ စံသတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ သင္႐ိုးမ်ားကို ၂၀၁၃ ခုနစ္ႏွစ္ အလယ္ခန္႔မွ ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ သတ္မွတ္ စက္ပစၥည္းႏွင့္ ဆရာမ်ား ရွားပါး၍လည္း ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ယင္းသင္တန္းမွာ ကုန္က်စရိတ္ ႀကီးမားသည့္အတြက္ ပုဂၢလိက သင္တန္းမ်ား အခ်င္းခ်င္း ပူးေပါင္း၍ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ အဆိုပါ သင္တန္း ဖြင့္လွစ္ေပးႏိုင္ရန္ မတ္လဆန္းမွစ၍ ေဆြးေႏြးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာျမတ္လြင္က The Voice သို႔ ေျပာၾကားသည္။

The Voice Weekly

0 comments:

Post a Comment