အစိုးရအဖြဲ႔ထံေပးပို႔ထားသည့္ တိုင္ၾကားစာမ်ား၏ ရာခိုင္ႏႈန္း ၈၀ ခန္႔သည္ အဂတိလိုက္စားမႈ၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ားႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ေနသည့္အတြက္ ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းျခင္း မရွိဟုယူဆေၾကာင္း အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာျမတ္ဥာဏစိုးက ဒီဇင္ဘာ ၂၅ ရက္တြင္ ေျပာၾကားသည္။
ေဒါက္တာျမတ္ဥာဏစိုးက “တိုင္စာေတြရဲ႕ ရာခိုင္ႏႈန္း ၈၀ ေက်ာ္က ဘာနဲ႔ သြားဆက္စပ္ေနလဲဆိုေတာ့ အဂတိလိုက္စားမႈရယ္၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း အစိုးရအဖြဲ႕အေနနဲ႔ အဲဒီတိုင္စာေတြကို မကိုင္တြယ္ဘဲ ထားရွိေနတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတိုင္စာေတြကို တကယ္ပဲ Action ယူမယ္ဆိုရင္ ဆင့္ကဲ ဆင့္ကဲ ႐ိုက္ခတ္မႈေတြ ရွိႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း အစိုးရအဖြဲ႕အေနနဲ႔ အဲဒီတိုင္စာေတြ ကို လႊတ္ေတာ္က ဘယ္ေလာက္ပဲ တင္ျပတင္ျပ ေဖာ္ထုတ္ျခင္းမျပဳတာလို႔ သံုးသပ္မိတယ္”ဟု ေျပာၾကားသည္။
ဆက္လက္၍ “လႊတ္ေတာ္ကေန ေပးပို႔တဲ့ တိုင္ၾကားစာေတြဟာ ဒီအတိုင္း တိုင္ၾကားျခင္း မဟုတ္ပါဘူး။ တိုင္စာေတြအေပၚမွာ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီအေနနဲ႔ စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈေတြ လုပ္တယ္။ ၿပီးမွ အစိုးရအဖြဲ႕ဆီကို ေပးပို႔ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကို စံုစမ္းစစ္ေဆးျခင္း မျပဳဘဲထားတယ္ဆိုတာကေတာ့ အဂတိတရားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ေနတာလည္း ပါတယ္”ဟု ေျပာၾကားသည္။
တိုင္ၾကားစာမ်ားအားလံုးကို ေျဖရွင္းေပးျခင္းမျပဳသည္ကို ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ သင္ခန္းစာယူသင့္ေၾကာင္း၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႕၏ သက္တမ္းလဲ သိပ္မက်န္ေတာ့ေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္က တင္လာသည့္ ေမးခြန္းမ်ားဆိုလဲ လတ္တေလာ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ျခင္း မရွိေသးဟု ေျဖဆိုသည္က မ်ားေနေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္မွ လႊဲေပးသည့္ တိုင္ၾကားစာမ်ားကိုလည္း အျပည့္အ၀ Action ယူမႈမရွိေၾကာင္း၊ ကတိက၀တ္ ျဖစ္ခဲ့သည္မ်ားကိုပါ မလုပ္ေပးႏိုင္ေတာ့ဟုဆိုၿပီး လႊတ္ေတာ္တြင္ လာေရာက္ ေျပာၾကားသြားသည့္ အစိုးရမ်ဳိး ရွိခဲ့ဖူးသည္ဆိုသည္ကို ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ သင္ခန္းစာယူရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ လက္ရွိအစိုးရအဖြဲ႕က ဆက္လက္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခြင့္ မရေတာ့ဘဲနဲ႔ သက္တမ္းတစ္ရပ္တည္းသာ ထမ္းေဆာင္ခြင့္ ရခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေရြးေကာက္ပြဲ၏ ရလဒ္သည္ ျပည္သူမ်ား၏ အေျဖျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ တက္လာမည့္အစိုးရမ်ား၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္သြားရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာျမတ္ဥာဏစိုးက ေျပာၾကားသည္။
“ဘယ္အစိုးရက ျပည္သူ႔ဘက္က ရပ္သလဲ။ ျပည္သူေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္၊ လိုလားခ်က္ေတြကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးသလဲဆိုတာ ျပည္သူေတြ ေစာင့္ၾကည့္ရမွာပါ။ ၿပီးခဲ့တဲ့အစိုးရရဲ႕ အဓိကအားနည္းခ်က္က ျပည္သူနဲ႔ ကင္းကြာတာပဲ။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ အာဏာရယူခဲ့တာဆိုေတာ့ ျပည္သူေတြကို မစာနာတတ္ဘူး။ ျပည္သူေတြနဲ႕ တစ္သားတည္း မရွိေတာ့ မစာနာတတ္ဘူး ျဖစ္သြားတာေပါ့။ အခြင့္ထူးခံ လူတန္းစားေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ နစ္နာသူေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ထိ ဆံုး႐ံႈးမႈမ်ားတယ္။ ဘ၀ေတြပ်က္ခဲ့တယ္။ သူတို႔က ဘာနဲ႔ တိုင္းတာလဲဆိုေတာ့ ေငြေရးေၾကးေရးနဲ႔ပဲ တိုင္းတာတယ္။ ျပည္သူေတြရဲ႕ နစ္နာမႈေတြက သူတို႔အတြက္ ျပက္ရယ္ျပဳစရာ ျဖစ္ေနမွာေပါ့။ သူတို႔ေတြကေတာ့ အင္မတန္မွကို ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာေနတဲ့ သူေတြျဖစ္ေနတယ္။ ေနထိုင္မႈ အဆင့္အတန္းကအစ၊ သားသမီးေတြရဲ႕ ပညာေရးကအစ ျပည္သူေတြနဲ႔ အရမ္းကြာဟေနတယ္။ ျပည္သူေတြရဲ႕ဘ၀ေတြနဲ႔ အရမ္းကို ကြာဟေနေတာ့ ျပည္သူေတြကို မစာနာတတ္ ဘူးေပါ့။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္မို႔ တိုင္ၾကားစာေတြကို အေရးမယူဘဲ လ်စ္လ်ဴ႐ႈေနတာေပါ့”ဟု ၎ကဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
တိုင္စာမ်ားအား ေျဖရွင္းမည္ဆိုပါက အကုန္လံုးက ခ်ိတ္ဆက္ေနေၾကာင္း၊ ဆရာေမြး၊ တပည့္ေမြးမ်ားၿပီး ကိုယ့္ကို ျပန္ထိမွာလည္း စိုးသည့္အတြက္ ကာေပးၾကမႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ ျပည္သူမ်ား၏ တိုင္ ၾကားခ်က္မ်ားကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
“ကိုယ္စားလွယ္ေတြအေနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကေန ေမးခြန္းေတြ၊ အဆိုေတြတင္ၿပီး ေတာင္းဆိုေနရတာပါ။ ဥပမာေျပာရရင္ စာသင္ေက်ာင္းတို႔၊ လမ္းတံတားတို႔ေတြလိုေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ျပည္သူကလည္း မေတာင္းဆိုတဲ့ ခံုးေက်ာ္တံတားေတြက်ေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ တည္ေဆာက္ေနတယ္။ ခံုးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္ေနေတာ့ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈက ေန႔စဥ္ျဖစ္ေပၚေနတယ္။ တည္ေဆာက္ၿပီးခဲ့တဲ့ ခံုးေက်ာ္တံတားေတြေၾကာင့္လည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းႏိုင္လားဆိုေတာ့လည္း မေျဖရွင္းႏိုင္ဘူး။ ဘတ္ဂ်က္အမ်ားႀကီး ကုန္က်တဲ့ စီမံကိန္းေတြပဲ ေဆာင္ရြက္ေနတယ္။ ျပည္သူက မေတာင္းဆိုဘဲနဲ႔ ဘတ္ဂ်က္မ်ားမ်ား၊ ေငြေၾကးပမာဏ မ်ားမ်ားရွိတဲ့ စီမံကိန္းမ်ဳိးဆုိရင္ေတာ့ လုပ္တယ္။ ျပည္သူေတြနစ္နာတဲ့ ကိစၥေတြက်ထည့္သြင္းစဥ္းစားျခင္း မရွိတာကေတာ့ အေတာ့္ကို ၀မ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းပါတယ္။ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ သင္ခန္းစာယူဖို႔ ေကာင္းေန ပါၿပီ”ဟု ေဒါက္တာျမတ္ဥာဏစိုးက ေျပာၾကားသည္။
ထို႔အျပင္ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီမ်ား အေနျဖင့္ ရရွိလာသည့္ တိုင္ၾကားစာမ်ားအား အစိုးရအဖြဲ႕ထံသို႔ ေပးပို႔လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ေဆာင္ရြက္ေပးရမည့္ တာ၀န္သည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းတြင္သာ တာ၀န္ရွိေၾကာင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းက ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း မရွိသည္မွာ Check and Balance အားနည္းသည္ဟု ေျပာရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အျပန္အလွန္ ေလးစားမႈရွိရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ တင္ျပခ်က္မ်ားအား လ်စ္လ်ဴ႐ႈသည္မွာ ျပည္သူမ်ားကို ေစာ္ကားသည္ႏွင့္ တူေၾကာင္း၊ ေကာ္မတီမ်ားအေနျဖင့္ တင္ျပသည္သာ ရွိေနေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္း၏ အမွားအယြင္းမ်ားလာပါက အယံုအၾကည္မရွိဘူးဆိုၿပီး လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား ရွိေၾကာင္း ေဒါက္တာျမတ္ဥာဏစိုးက ေျပာၾကားသည္။
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ျပည္သူတို႔၏ တိုင္ၾကားစာဆိုင္ရာ ေကာ္မတီအေနျဖင့္ အစိုးရအဖြဲ႕သို႔ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ အမႈတြဲေပါင္း ၉၅ မႈေပးပို႔ခဲ့ၿပီး ၅၇ မႈသာ ျပန္ၾကားေၾကာင္း၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ အမႈတြဲေပါင္း ၄၆၀ ေပးပို႔ခဲ့ ကာ ၁၈၁ မႈသာ ျပန္ၾကားခဲ့ေၾကာင္း၊၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ အမႈတြဲေပါင္း ၅၄၆ မႈေပးပို႔ခဲ့ၿပီး ၁၅၅ မႈသာ ျပန္ၾကားေၾကာင္း၊၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ အမႈတြဲေပါင္း ၁၅၄ မႈေပးပို႔ခဲ့ရာ ၅၂ မႈသာ ျပန္ၾကားေၾကာင္း၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အမႈတြဲေပါင္း ၂၀ ေပးပို႔ခဲ့ရာ ခုနစ္မႈသာ ျပန္ၾကားခဲ့ေၾကာင္း ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အဂတိလိုက္စားသည္ဟု ယူဆရသည့္ တိုင္ၾကားစာမ်ားအား အဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရး ေကာ္မရွင္ထံသို႔ ေပးပို႔ထားသည့္ အမႈတြဲမ်ားရွိေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕ထံတြင္ အမႈတြဲလက္က်န္မ်ား က်န္ရွိေနေသးသည္ကို စိစစ္ေတြ႕ရွိရေၾကာင္း၊ တိုင္ၾကားစာေကာ္မတီကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရးအပိုင္းမွ အေလးအနက္ထားကာ ညိႇႏႈိင္းေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ျပည္သူတို႔၏ တိုင္ၾကားစာဆိုင္ရာ ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
Credit To >>> Eleven Media Group
0 comments:
Post a Comment