ျမန္မာနိုင္ငံေလေၾကာင္းႏွင့္အာကာသ
ပညာတကၠသိုလ္ စက္နွင့္ပ်ံသန္းယာဥ္
ဌာနမွ ေက်ာင္းသားရွစ္ေယာက္နွင့္ဖြဲ႕
စည္းေဆာင္ရြက္ခဲ႕ေသာ DAWN SWAZ အမည္ေပးထားသည့္ Radio Control သံုးေလယာဥ္ အား(၁၂.၁၀၂၀၁၃) ေန႕ မနက္ ၇း၃၀ နာရီ အခ်ိန္တြင္ ေအာင္ျမင္စြာ စမ္းသပ္ပ်ံသန္းနိုင္ခဲ႕ပါတယ္။
ေလယာဥ္တည္ေဆာက္ရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကို အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦးျဖစ္ သည့္ ကိုစြမ္းထက္မွ ရိုးရာေလးကို အခုလိုရွင္းျပပါတယ္။
"ကြ်န္ေတာ္တို႔ တကၠသိုလ္မွ ငါးႏွစ္တာ သင္ၾကားေပးခဲ႕တဲ႕ သီအိုရီမ်ားကို အေျခခံျပီး လက္ေတြ႔ အသံုးခ်ေဆာင္ရြက္နိုင္ဖို႔ရယ္ ၊ ကိုယ္ပိုင္ဒီဇိုင္းမ်ားတြက္ခ်က္ ျပီး ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာနည္းပညာမ်ား တိုးျမွင့္ေဖာ္ေဆာင္နိုင္ဖို႔ရယ္ ေနာက္ျပီးေတာ့ အခုတည္ေဆာက္ထားတဲ႕ေလယာဥ္ကို အက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းမ်ားမွာ အသံုးခ်နိုင္ဖို႔အတြက္ ရည္ရြယ္ခ်က္ နဲ႕ ၾကိဳးစားတည္ေဆာက္ခဲ႕ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေလယာဥ္ဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ကိုေဝယံစိုးမွ ဆက္လက္ရွင္းျပရာ
" ကြ်န္ေတာ္တို႔ DAWN SWAZ ေလယာဥ္ဟာ ေတာင္ပံအလ်ား ၉ ေပ၊ ကိုယ္ထည္အလ်ား ၅.၈ ေပရွိျပီးအင္ဂ်င္ပါဝါ 2.9 hpကို အသံုးျပဳ တည္ေဆာက္ ထားပါတယ္၊ တစ္စီးလံုးရဲ႕အေလးခ်ိန္ကေတာ့ ၂၃ေပါင္ရွိပါ တယ္၊ ေလယာဥ္ရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေလယာဥ္ဟာ အေမရိကန္နိုင္ငံမွာ လက္ရွိ အသံုးျပဳပ်ံသန္းလ်က္ရွိတဲ႕ Predator MQ-9 Reaper ေလယာဥ္ဒီဇိုင္းကို မွီျငွမ္းျပီး ကိုယ္ပိုင္ဒီဇိုင္းဆြဲ တည္ေဆာက္ ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္၊ အျမွီးပိုင္းကို သာမာန္ေလယာဥ္ ဒီဇိုင္းေတြလို မဟုတ္ပဲ ထိန္းခ်ဳပ္ပ်ံသန္းရာမွာ ပိုျပီးေကာင္းဖို႔အတြက္ Y ပံုသ႑န္Tail ကိုတည္ေဆာက္ကာ အင္ဂ်င္ကေန ေနာက္တြန္းအားကို ယူျပီးပ်ံသန္းရတဲ႕ ဒီဇိုင္းျဖစ္ပါတယ္ ဒီ႔မတိုင္ခင္ DAWN SWAZ,ေလယာဥ္ တည္ေဆာက္မႈ မတိုင္ခင္ အၾကိဳစမ္းသပ္မႈအေနျဖင့္ Motor Power သံုးေလယာဥ္ငယ္ ကို ယမန္နွစ္က စမ္းသပ္ပ်ံသန္းခဲ႔ပါေသးတယ္။ အဲလိုအၾကိဳစမ္းသပ္ မႈေတြ လုပ္ခဲ႕လို႔သာ တိက်မွန္ကန္တဲ႕ ဒီဇိုင္းတြက္ခ်က္မႈ platform ကို ရရွိခဲ႕တာျဖစ္ပါတယ္။ အခုကြ်န္ေတာ္တို႔ေလယာဥ္ဟာ အျမင့္ေပ ၂၀၀၀ခန္႔ပ်ံသန္းနိုင္ျပီး အခ်ိန္တစ္နာရီခန္႕ၾကာေအာင္ ပ်ံသန္းလို႔ရ ပါတယ္။ ေလယာဥ္ရဲ႕ေရွ႕ေခါင္းပိုင္းမွာေတာ့ aerial photographing လုပ္ဖို႔ အတြက္ ကင္မရာတပ္ဆင္ထားပါတယ္။"
စမ္းသပ္ပ်ံသန္းရာတြင္ေတြ႔ၾကံဳရသည့္ရလာဒ္မ်ားကို အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦးျဖစ္သည္႔ ကိုဇင္ေမာင္ မွ အခုလိုေျပာျပပါတယ္။" ပထမအၾကိမ္ စမ္းသပ္ပ်ံသန္းမႈ အေန နဲ႕ အျမင္ေပ ၈၀၀ခန္႔ မွာအခ်ိန္ ၁၀မိနစ္ခန္႔ ေကာင္းကင္ ဓါတ္ပံုရိုက္နိုင္ခဲ႕ျပီး ေအာင္ျမင္စြာ စမ္းသပ္ပ်ံသန္းနိုင္ခဲ႕ ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေလယာဥ္ဟာ စမ္းသပ္ပ်ံသန္းခ်ိန္မွာ အသက္အဆင္း ေကာင္းမြန္စြာေဆာင္ရြက္နိုင္ခဲ႕ျပီး ေလထဲမွာ တည္ျငိမ္စြာပ်ံသန္းနိုင္ခဲ႕ပါတယ္ ၊ ေျပာင္းလဲ အသံုးျပဳလိုက္တဲ႕ Y-tail ဒီဇိုင္းဟာ Control ပိုင္းမွာ တည္ျငိမ္ ေကာင္းမြန္စြာ ထိန္းခ်ဳပိ ပ်ံသန္းနိုင္တာေတြ႔ရွိခဲ႔ရပါတယ္"
အခုလို ေအာင္ျမင္ခဲ႕သည့္အေပၚ ခံစားခ်က္မ်ားကို အဖြဲ႕ဝင္ေက်ာင္းသား တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ကိုေအာင္ျငိမ္းခ်မ္းထြဋ္ မွ အခုလို ေျပာျပသြားပါတယ္။
" ေက်ာင္းသားမ်ားအေနနဲ႕ အခုလို အင္ဂ်င္ပါဝါသံုး ေလယာဥ္ကို တည္ေဆာက္ပ်ံသန္းနိုင္တာ ဒါပထမဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ အခုလို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ပ်ံသန္းသြားခဲ႕တာေတြ႕ရေတာ့ ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈရဲ႕ေနာက္မွာ တန္ဖိုးတူ ရလာဒ္တစ္ခုရွိေနတယ္ဆိုတာ လက္ေတြ႕ယံုၾကည္လိုက္ရလို႔ အဖိုးမျဖတ္နိုင္တဲ႕စိတ္ဓါတ္အင္အားေတြ ရရွိခဲ႕ပါတယ္၊ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးအတြက္လည္း ဂုဏ္ယူရင္းအတိုင္း မသိေပ်ာ္ရႊင္မိပါတယ္"
"Projectေတြကို အက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းေတြအထိ အသံုးခ်နိုင္ရန္ အျမဲအားေပး တိုက္တြန္းေပးတဲ႕ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ၾကီးနွင့္ ငါးနွစ္တာပညာသင္ၾကားေပးခဲ႕တဲ႕ စက္နွင့္ပ်ံသန္းယာဥ္ဌာနမွ ဆရာ ဆရာမမ်ားအား အထူးပင္ေက်းဇူးတင္ ရွိပါတယ္။ အခ်န္ျပည့္အားေပးကူညီေပး ခဲ႕ေသာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ Supervisorမ်ားကိုလည္း အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေလယာဥ္ဒီဇိုင္း ဆြဲနည္း ပညာမ်ားမွသည္ ဒီပေရာဂ်က္ကို အစမွအဆံုး အနီးကပ္လမ္းညႊန္ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ႕ပါေသာ ေမာင္းသူမဲ႕ေလယာဥ္ သုေတသန ဌာနမွ ဆရာ ဆရာမမ်ားကိုလည္း အထူးပင္ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္။"
DAWN SWAZ အဖြဲ႔အား ဆက္သြယ္ရန္ - https://www.facebook.com/pages/DAWN-SWAZ/125931760910359
ရိုးရာေလးျပည္တြင္းသတင္း
ေအာင္ခမ္း (ရိုးရာေလး)
0 comments:
Post a Comment