20.7.13

ေက်ာင္းျပင္ပေရာက္ ကေလးငယ္မ်ား ပညာသင္ၾကားေရး အစီအစဥ္ ၿမိဳ႕နယ္တိုးခ်ဲ႕

အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ေက်ာင္းမေနျဖစ္သည့္ အသက္ ၁၀ ႏႇစ္မႇ ၁၇ ႏႇစ္ႏႇင့္ အထက္ ကေလးသူငယ္မ်ားအား ျမန္မာႏုိင္ငံ နယ္စပ္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအသင္း (BDA) ႏႇင့္ UNICEF တို႔ပူးေပါင္း၍ ၂၀၁၃-၁၄ ပညာသင္ႏႇစ္၌ ၿမိဳ႕နယ္မ်ား တိုးခ်ဲ႕ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။


အဆိုပါ စီမံခ်က္ကို ၂၀၁၃-၁၄ ပညာသင္ႏႇစ္၌ စစ္ကိုင္းတိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္းရႇိ မံုရြာၿမိဳ႕နယ္၊ ပင္လယ္ဘူးၿမိဳ႕နယ္၊ ဗန္းေမာက္ၿမိဳ႕နယ္၊ မႏၲေလးတိုင္း ေဒသႀကီး အတြင္းရႇိ သပိတ္က်င္းၿမိဳ႕နယ္၊ မေကြးတိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္းရႇိ ေပါက္ၿမိဳ႕နယ္၊ ၿမိဳင္ၿမိဳ႕နယ္တို႔တြင္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ား တိုးခ်ဲ႕ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရႇိသည္။

အဆိုပါ ေက်ာင္းျပင္ပေရာက္ ကေလးသူငယ္မ်ားအား ဘ၀တြက္တာ ကြၽမ္းက်င္စရာႏႇင့္ အိတ္ခ်္အိုင္ဗီြ/ေအအိုင္ဒီအက္စ္ ကာကြယ္တားဆီးေရး သင္ခန္းစာမ်ားအား ရပ္ရြာအေျချပဳ သင္ၾကားေပးလ်က္ ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။

''ေက်ာင္းျပင္ပေရာက္ ကေလးငယ္ေတြကို လူမႈပတ္၀န္းက်င္ နယ္ပယ္မႇာ ၀င္ဆံ့ေအာင္၊ မႇန္မႇန္ကန္ကန္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ ခ်ႏုိင္ေအာင္၊ စာေရးစာဖတ္ ကြၽမ္းက်င္လာေအာင္ လက္ေတြ႕ဘ၀မႇာ ေတြ႕ၾကံဳလာႏုိင္တဲ့ အခက္အခဲ၊ ျပႆနာေတြကို မႇန္မႇန္ကန္ကန္ စဥ္းစားၿပီး ဆံုးျဖတ္ေျဖရႇင္း တတ္လာေစဖို႔ကို သင္ၾကားေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ နယ္စပ္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအသင္း ဥကၠ႒ ဦးေမာင္ေမာင္စိုးတင့္က ဆိုသည္။

အဆုိပါ စီမံခ်က္ကို UNICEF ႏႇင့္ ပူးေပါင္း၍ ၂၀၀၇-၀၈ ခုႏႇစ္မႇ စတင္ကာ ရႇမ္းျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္း သီေပါၿမိဳ႕နယ္တြင္ စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ၂၀၀၈ -၀၉ ခုႏႇစ္၌ ေတာင္ႀကီး၊ ကေလာ၊ ေက်ာက္မဲ၊ သီေပါ၊ ၂၀၀၉-၁၀ ခုႏႇစ္တြင္ သိႏၷီႏႇင့္ ကြတ္ခိုင္ၿမိဳ႕တို႔တြင္ တိုးခ်ဲ႕ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ကေလးမ်ား၏ ကိုယ္ခႏၶာ က်န္းမာေရးႏႇင့္ စိတ္က်န္းမာေရးကို သိရႇိေနထိုင္ တတ္ေစရန္၊ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရႇိသည့္ ေရာဂါမ်ားအေၾကာင္း သိရႇိၿပီး ႀကိဳတင္ကာကြယ္ ေနထိုင္တတ္ေစရန္၊ တစ္သက္စာအတြက္ လိုအပ္သည့္ အေျခခံ ကြၽမ္းက်င္မႈ အေလ့အက်င့္ေကာင္းမ်ား ရရႇိၿပီး ပတ္၀န္းက်င္ႏႇင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ ေနထိုင္တတ္ရန္၊ အိတ္ခ်္အိုင္ဗြီ/ေအအိုင္ဒီအက္စ္ ကာကြယ္တားဆီးေရးႏႇင့္ သက္ဆိုင္ဆီေလ်ာ္သည့္ က်န္းမာေရး သတင္းအခ်က္မ်ား ရရႇိေစၿပီး လံုျခံဳစိတ္ခ်ရေသာ အေနအထုိင္ အျပဳအမူ ေကာင္းမ်ားျဖင့္ ေနထိုင္တတ္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ အဆိုပါ စီမံခ်က္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

Eleven Media Group

ေက်ာင္းျပင္ပေရာက္ ကေလးသူငယ္ မ်ားအား သင္ၾကားေနမႈျမင္ကြင္း

0 comments:

Post a Comment