16.7.15

SSS ကုမၸဏီသို႔ သုံးႏွစ္အတြင္း ကားအစီးေရ ၄၅၀၀ အထိ အခြန္လြတ္ျဖင့္ တင္သြင္းထုတ္လုပ္ခြင့္ ေပးထားၿပီး အခြန္ေငြ က်ပ္ဘီလ်ံ ရာခ်ီ ႏုိင္ငံနစ္နာႏုိင္


ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္ (MIC) မွ Super Seven Stars (SSS) ကုမၸဏီသို႔ သံုးႏွစ္အတြင္း ကားအစီးေရ ၄၅၀၀ အား တင္သြင္းထုတ္လုပ္ခြင့္ ျပဳထားေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္ တာ၀န္ရွိသူထံမွ သတင္းရရွိသည္။


၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလအတြင္းက MIC မွ SSS ကုမၸဏီသုိ႔ ကားအစီးေရ ၄၅၀၀ စီးကို သံုးႏွစ္အတြင္း တင္သြင္းထုတ္လုပ္ခြင့္ ျပဳထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒအရ ခြင့္ျပဳသည့္အတြက္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ခ်ထားေပးလိုက္ေၾကာင္း သိရသည္။

MIC က ခြင့္ျပဳေပးရာတြင္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံထုတ္ KIA ကားအမ်ဳိးအစားထဲမွ Optima အား ၁၅၀၀ စီး၊ Sportage ၁၅၀၀ စီးႏွင့္ Sorento ၁၅၀၀ စီးအား သံုးႏွစ္အတြင္း တင္သြင္းထုတ္လုပ္ရန္ ခြင့္ျပဳေပးထားေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိသို႔ တင္သြင္းထုတ္လုပ္ရာတြင္ Semi Knocked Down(SKD) စနစ္ (အစိတ္အပိုင္းမ်ား တင္သြင္းၿပီး ျပန္လည္တပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္သည့္ စနစ္) ျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳျခင္းလည္းျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ SSS ကုမၸဏီမွ အဆိုပါကားမ်ားကို တင္သြင္းရာတြင္ SKD စနစ္ျဖင့္အညီ တင္သြင္းျခင္းမဟုတ္ဘဲ အစိတ္အပိုင္းအခ်ဳိ႕သာ ျဖဳတ္၍ တင္သြင္းၿပီး ျပန္လည္တပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်လ်က္ရွိေၾကာင္း တိုင္ၾကားခ်က္မ်ားအရ ဆိပ္ကမ္းသို႔ ေရာက္ရွိေနသည့္ ကားမ်ားကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၉ ရက္က အဖြဲ႕စံုျဖင့္ ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။

ပထမအႀကိမ္ SSS ကုမၸဏီမွ တင္သြင္းစဥ္ကလည္း SKD စနစ္ျဖင့္ ကိုက္ညီမႈ ရွိမရွိ အျငင္းပြားဖြယ္ရာ ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္းေနာက္တြင္ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနမွ SKD စနစ္ သတ္မွတ္ခ်က္ ကိုးခ်က္ကို သတ္မွတ္ထားေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ကားတင္သြင္းတပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္သည့္ လုပ္ငန္းတြင္ အဆင့္သံုးဆင့္ရွိၿပီး CKD, SKD ႏွင့္ CBU အဆင့္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ Complete Knocked Down (CKD) စနစ္မွာ ပံုစံထုတ္ျခင္း၊ ၀ရိန္တို႔ျခင္း၊ ေဆးမႈတ္ျခင္းမွအစ ေနာက္ဆံုးထုတ္လုပ္ စမ္းသပ္ေမာင္းႏွင္ၿပီးသည္အထိ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကိုသာ တင္သြင္းထုတ္လုပ္ရသည့္ စနစ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ Semi Knocked Down(SKD) စနစ္ဆိုသည္မွာ ပံုစံထုတ္ၿပီး၊ ၀ရိန္ၿပီး၊ ေဆးမႈတ္ၿပီးသည့္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းျခင္း တင္သြင္းၿပီးမွ ျပန္လည္တပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္ရသည့္ စနစ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ Complete Build Unit စနစ္ (လက္ရွိ ကားတင္သြင္း စီးနင္းေနသည့္ စနစ္) မွာ အသင့္စီးကား အစီလိုက္ တင္သြင္းသည့္ စနစ္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနက သတ္မွတ္ေပးသည့္ SKD စနစ္ သတ္မွတ္ခ်က္ ကိုးခ်က္မွာ အင္ဂ်င္ႏွင့္ဂီယာ အတြဲလိုက္ တစ္ပိုင္း၊ ေရွ႕ေနာက္၀င္႐ိုးမ်ားအား တစ္ပိုင္း၊ စတီယာရင္စနစ္ တစ္ခုလံုးအား တစ္ပိုင္း၊ တံခါးႏွင့္ ခံုမ်ားအား တစ္ပိုင္း၊ ဘီးႏွင့္ တာယာအား တစ္ပိုင္း၊ ေရွ႕ေနာက္ ေလကာမွန္မ်ားအား တစ္ပိုင္း (ယင္းမွန္မ်ားကို ကိုယ္ထည္တြင္ တပ္ဆင္လာခြင့္လည္း ရွိသည္)၊ ကားေအာက္ပိုင္း စနစ္မ်ားအား တစ္ပိုင္း၊ အိတ္ေဇာစနစ္အား တစ္ပိုင္းႏွင့္ ကားကိုယ္ထည္၌ မီတာမ်ား၊ ၀ိုင္ယာႀကိဳးႏွင့္ လွ်ပ္စစ္စနစ္မ်ား၊ အတြင္းခန္းမ်က္ႏွာၾကက္ႏွင့္ အခင္းမ်ား တပ္ဆင္ၿပီးစနစ္မ်ားအား တစ္ပိုင္း စသည္ျဖင့္ အပိုင္းကိုးပိုင္းခြဲ၍ တင္သြင္းကာ ျပည္တြင္း၌ ျပန္လည္တပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္ရန္ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနက ကားျဖင့္ သက္ဆိုင္ေသာ အစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ အတည္ျပဳ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားထားၿပီး ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ယခုအႀကိမ္ SSS ကုမၸဏီမွ တင္သြင္းလာသည့္အေပၚ ဇူလိုင္ ၉ ရက္က ဆိပ္ကမ္းတြင္ စစ္ေဆးခဲ့ရာ ခံုႏွင့္တံခါးမ်ားအား တစ္ခါတည္း ကားကိုယ္ထည္ျဖင့္ တပ္ဆင္တင္သြင္းျခင္း၊ စတီယာရင္မ်ားအား အၿပီးတပ္ဆင္လာၿပီး တင္သြင္းျခင္း၊ ကားကိုယ္ထည္တြင္ နံပါတ္မ်ား ႐ိုက္ထားျခင္း အပါအ၀င္ SKD စနစ္ သတ္မွတ္ခ်က္ျဖင့္ မညီဘဲ တင္သြင္းလာေၾကာင္း စစ္ေဆးစဥ္က ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။

ယင္းအျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္မွ SSS ကုမၸဏီသုိ႔ ခြင့္ျပဳေပးထားသည္မွာ Optima, Sportage, Sorento အမ်ဳိးအစား သံုးမ်ဳိးကိုသာ SKD စနစ္ျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ တရား၀င္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားထားေသာ္လည္း ဇူလိုင္ ၉ ရက္က စစ္ေဆးရာတြင္ Rio ႏွင့္ Carens အမ်ဳိးအစားကဲ့သို႔ေသာ ခြင့္ျပဳေပးထားသည့္ အမ်ဳိးအစားသံုးခုတြင္ မပါ၀င္သည့္ ကားမ်ားကိုပါ တင္သြင္းလာေၾကာင္း ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။

ထုိသို႔ တင္သြင္းလာသည့္အတြက္ SKD စနစ္ျဖင့္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ကားအစီးလိုက္နီးပါး တင္သြင္းသည့္သေဘာ ျဖစ္ေနၿပီး ျပည္တြင္း၌ အနည္းငယ္ ျပန္ဆင္႐ံုျဖင့္ ကားအစီးလိုက္ အသင့္ေရာင္းႏိုင္သည့္ အေနအထားျဖစ္ေၾကာင္း၊ SKD စနစ္ျဖင့္ မညီေတာ့ဘဲ CBU စနစ္ျဖင့္လည္း မကြာေတာ့ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ အခြန္အရပ္ရပ္ ကင္းလြတ္ခြင့္ရရွိၿပီး တင္သြင္းသည့္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္အခြန္ နစ္နာေၾကာင္း၊ CBU စနစ္ျဖင့္သြင္းသည့္ ကားမ်ားကို ေကာက္ခံသည့္ အခြန္အတိုင္း ေကာက္ခံသင့္ေၾကာင္း ကားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ဌာနဆိုင္ရာ အခ်ဳိ႕က သံုးသပ္ခဲ့ၾကသည္။

လက္ရွိ SSS ကုမၸဏီမွ တင္သြင္းရာတြင္ SKD စနစ္ျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ရသည့္ ကားမ်ားအတြက္ အေကာက္ခြန္ ရာခုိင္ႏႈန္း ၄၀ သို႔မဟုတ္ ရာခုိင္ႏႈန္း ၃၀ ႏွင့္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ လံုး၀ကင္းလြတ္ခြင့္ ရသည့္အျပင္ ကညန၌ ယာဥ္မွတ္ပံုတင္ရာတြင္လည္း ျပည္ပမွ တင္သြင္းယာဥ္မွတ္ပံုတင္ေၾကးကိုလည္း ေပးေဆာင္ရမႈမရွိဘဲ ကင္းလြတ္ခြင့္ ရထားေၾကာင္း သိရသည္။

SSS ကုမၸဏီသို႔ ခြင့္ျပဳမိန္႔ရရွိသည္မွစ၍ ယခုအထိ Optima ၂၈၈ စီး၊ Sportage ၅၀၄ စီးႏွင့္ Sorento ၅၇၈ စီး စုစုေပါင္း ကားအစီးေရ ၁၃၇၀ စီး ခြင့္ျပဳခ်က္ ထုတ္ေပးထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

SSS ကုမၸဏီသုိ႔ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ျဖင့္ တင္သြင္းထုတ္လုပ္ခြင့္ ေပးထားသည့္ အစီးေရ ၄၅၀၀ အား အခြန္ျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳမည္ ဆိုပါက ႏိုင္ငံေတာ္ အေနျဖင့္ အခြန္ေငြ က်ပ္ဘီလ်ံ ၁၃၀ နီးပါးအထိ ရရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တြက္ခ်က္ထားၾကသည္။ (၂၀၁၄ CIF တန္ဖိုးမ်ားအရ)

CIF တန္ဖိုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၂၀၀၀ ရွိသည့္ Optima အား အခြန္ျဖင့္ တင္သြင္းမည္ ဆိုပါက (၂၄၀၀ စီစီအတြက္) တစ္စီးလွ်င္ စုစုေပါင္းအခြန္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၁၁၆၆ ေဒၚလာနီးပါး က်သင့္မည္ျဖစ္ၿပီး အစီး ၁၅၀၀ အတြက္ ဆိုပါက အခြန္စုစုေပါင္း ေဒၚလာ ၄၆ ဒသမ ၇ သန္းနီးပါး (က်ပ္ေငြ ၄၆ ဒသမ ၇ ဘီလ်ံနီးပါး) အထိ ႏိုင္ငံေတာ္က ရရွိမည္ျဖစ္သည္။ (၂၀၀၀ စီစီ ဆိုပါက က်ပ္ေငြ ၃၄ ဒသမ ၄ ဘီလ်ံေက်ာ္)

CIF တန္ဖိုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၂၅၀၀ ရွိသည့္ Sportage အား အခြန္ျဖင့္ တင္သြင္းမည္ ဆိုပါက (၂၀၀၀ စီစီအတြက္) တစ္စီးလွ်င္ စုစုေပါင္းအခြန္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၃၄၃၇ ေဒၚလာနီးပါး က်သင့္မည္ျဖစ္ၿပီး အစီး ၁၅၀၀ အတြက္ ဆိုပါက အခြန္စုစုေပါင္း ေဒၚလာ ၃၅ ဒသမ ၂ သန္းနီးပါး (က်ပ္ေငြ ၃၅ ဒသမ ၂ ဘီလ်ံနီးပါး) အထိ က်သင့္မည္ျဖစ္သည္။

CIF တန္ဖိုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၂၅၀၀ ရွိသည့္ Sorento အား အခြန္ျဖင့္ တင္သြင္းမည္ ဆိုပါက (၂၂၀၀ စီစီအတြက္) တစ္စီးလွ်င္ စုစုေပါင္းအခြန္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၁၈၇၄ ေဒၚလာေက်ာ္ က်သင့္မည္ျဖစ္ၿပီး အစီး ၁၅၀၀ အတြက္ ဆိုပါက အခြန္စုစုေပါင္း ေဒၚလာ ၄၇ ဒသမ ၈ သန္းနီးပါး (က်ပ္ေငြ ၄၇ ဒသမ ၈ ဘီလ်ံနီးပါး) အထိ က်သင့္မည္ျဖစ္သည္။

ထို႔အတြက္ ခြင့္ျပဳေပးထားသည့္ အစီးေရ ၄၅၀၀ စလံုးကို အခြန္ျဖင့္ တင္သြင္းမည္ ဆိုပါက အခြန္ေငြ က်ပ္ဘီလ်ံ ၁၂၀ နီးပါးမွ ၁၃၀ နီးပါးအထိ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ရရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

သို႔ေသာ္ SSS ကုမၸဏီ အေနျဖင့္ တင္သြင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာတြင္ MIC ခြင့္ျပဳေပးထားသည့္ SKD စနစ္ျဖင့္ (စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနမွ ေနာက္ဆံုးသတ္မွတ္ေပးထားသည့္ SKD သတ္မွတ္ခ်က္) လည္းမညီ၊ MIC မွ ခြင့္ျပဳေပးထားသည့္ ကားအမ်ဳိးအစားမ်ားတြင္ မပါ၀င္သည့္ အမ်ဳိးအစားမ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္းတင္သြင္းေနသည့္ အေျခအေနျဖစ္ေၾကာင္း အဖြဲ႕စံုျဖင့္ ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးရာတြင္ ေတြ႕ရွိရသည့္ ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္းမ်ားက ေဖာ္ျပလ်က္ ရွိသည္။

ထုိသို႔ ကြဲလြဲတင္သြင္းသည့္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ရသင့္ရထိုက္သည့္ အခြန္ေငြမ်ား ရရွိမႈ မရွိဘဲ အစီး ၄၅၀၀ အားလံုးကိုသာ ယခု အေနအထားအတိုင္း ထပ္မံခြင့္ျပဳေပးလိုက္လွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္က က်ပ္ဘီလ်ံေပါင္း ၁၃၀ နီးပါးအထိ ဆံုး႐ံႈးနစ္နာသြားမည္ျဖစ္သည္။ SSS ကုမၸဏီမွ Optima ကားအား တင္သြင္းရာတြင္ လိုင္စင္၌ ေဖာ္ျပသည့္ေစ်းမွာ တစ္စီး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၈၅၀၀ ႏႈန္းျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္း၌ ျပန္လည္တပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ေစ်းမွာ ၂၀၀၀ စီစီဆိုပါက ေဒၚလာ ၄၅၀၀၀ ႏႈန္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၂၄၀၀ စီစီဆိုပါက ေဒၚလာ ၄၆၀၀၀ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

Sportage အမ်ဳိးအစားအား တင္သြင္းသည့္ လိုင္စင္ပါေစ်းႏႈန္းမွာ ေဒၚလာ ၈၈၀၀ ျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္း၌ တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္ၿပီး ေရာင္းခ်သည့္ေစ်းမွာ ၂၀၀၀ စီစီဆိုပါက ေဒၚလာ ၄၆၀၀၀ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

Sorento အမ်ဳိးအစားအား ျပည္ပမွ တင္သြင္းသည့္ လိုင္စင္ပါ ေစ်းႏႈန္းမွာ ေဒၚလာ ၈၉၀၀ ျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္း၌ တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်သည့္ေစ်းမွာ ၂၂၀၀ စီစီဆိုပါက ေဒၚလာ ၅၄၀၀၀ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ (ျပည္တြင္းေစ်းႏႈန္းမွာ ဇူလိုင္ ၁၁ ရက္ ေစ်းႏႈန္းမ်ားျဖစ္သည္)

SSS ကုမၸဏီအား သံုးႏွစ္အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္၊ SKD စနစ္ျဖင့္ ကားထုတ္လုပ္ခြင့္ ခ်ထားေပးခဲ့စဥ္က MIC ဥကၠ႒မွာ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္း တာ၀န္ယူစဥ္ကျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယခုကဲ့သို႔ ကြဲလြဲတင္သြင္းေနမႈ ထင္ရွားလ်က္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အခြန္ နစ္နာမႈ မရွိေစရန္ မေဆာင္ရြက္လွ်င္ မေဆာင္ရြက္သည့္ သက္ဆိုင္ရာ ေကာ္မရွင္၊ သက္ဆိုင္ရာဌာနတို႔ကပါ ႏုိင္ငံ့ဘ႑ာ နစ္နာမႈအတြက္ တာ၀န္ရွိလာမည္ ျဖစ္သည္ဟု ကားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေထာက္ျပခဲ့ၾကသည္။

အမ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာ နစ္နာသြားပါက အမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာပစၥည္း ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃ ျဖင့္ ၿငိစြန္းႏိုင္ေၾကာင္း ဥပေဒပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ထားသည္။

ပုဒ္မ ၃ တြင္ ‘မည္သူမဆို အမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ပစၥည္းတစ္ခုခုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ခုိးမႈ၊ အလြဲသံုးစားျပဳမႈ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ လိမ္လည္မႈ က်ဴးလြန္လွ်င္ တစ္သက္တစ္ကြၽန္းဒဏ္ ျဖစ္ေစ၊ ၁၀ ႏွစ္ေအာက္ မနည္းသည့္ ေထာင္ဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ စီရင္ျခင္းခံရမည့္အျပင္ ေငြဒဏ္လည္း စီရင္ျခင္းခံရမည္’ ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ ယင္းအျပင္ ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာမ်ား နစ္နာေစရန္ အဂတိ လိုက္စားမႈမ်ား ရွိလာပါကလည္း အဂတိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရး ဥပေဒအရ ၿငိစြန္းႏိုင္သည္ဟုလည္း ဥပေဒပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ထားသည္။

အဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရး ဥပေဒတြင္ ‘အဂတိလိုက္စားမႈ ဆိုသည္မွာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာရွိသူက ရာထူးတာ၀န္ကို အလြဲသံုးစားျပဳ၍ တစ္စံုတစ္ရာကို ျပဳလုပ္ရန္၊ ဥပေဒႏွင့္အညီ ျပဳလုပ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရန္၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အား ဥပေဒႏွင့္အညီ ရထိုက္ေသာ အခြင့္အေရးေပးရန္ သို႔မဟုတ္ ဥပေဒႏွင့္အညီ ရထိုက္ေသာ အခြင့္အေရးကို မမွန္မကန္ ပိတ္ပင္ရန္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သက္ဆိုင္သူထံမွ တံစိုးလက္ေဆာင္ကို မိမိအတြက္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ တျခားသူ တစ္ဦးဦးအတြက္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေပးျခင္း၊ လက္ခံျခင္း၊ ရယူျခင္း၊ ရယူရန္ အားထုတ္ျခင္း၊ ကမ္းလွမ္းျခင္း၊ ကတိျပဳျခင္း သို႔မဟုတ္ တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ေဆြးေႏြးျခင္းအား တိုက္႐ိုက္ ျဖစ္ေစ၊ သြယ္၀ိုက္၍ ျဖစ္ေစ ျပဳလုပ္ျခင္းကို ဆိုသည္’ ဟူ၍ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုထားသည္။
Credit to>>>Eleven Media

0 comments:

Post a Comment