17.9.13

ႏွစ္ၾကိမ္မခ်ိဳးႏုိင္ေသာျမစ္ေရ,သုိ႔မဟုတ္,သိပၸံပညာ(၁)

Scientific Acceptablity Of Rebirth (အဖန္ဖန္ေမြးဖြားျခင္း-လူ၀င္စားျခင္း ကုိ သိပၸံနည္းက် လက္ခံျခင္း)စာတမ္းကုိ ေရးသားတဲ့ Dr.Granville Dharmawardena (Ph.D (Cambridge) M.I.Chem.C, C..Chem, FIAutoE) ဟာ သီရိလကၤာႏုိင္ငံသား တစ္ဦး ထင္ရွားတဲ့ သိပၸံပညာရွင္တစ္ဦး ျဖစ္ျပီး ယူေကနဲ႔ အေမရိကားက nuclear science ဆုိင္ရာ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ေတြ မွာ ရည္ညႊန္းျခင္း ခံရသူ ျဖစ္တယ္။ 

ကိန္းဘရစ္ တကၠသုိလ္ မွာ ပညာသင္ျပီး အေမရိကား၊ ေနာက္ ၾသစေၾတးလ်က Austrilian School Of Nuclear Technology၊ ေနာက္ ျပင္သစ္က Atomic Energy Commission မွာ ထရိန္နင္ယူခဲ့တယ္။ ၂၀ရာစု ေမာ္ဒန္သိပၸံနဲ႔ ပုိအကၽြမ္း၀င္တယ္။ လူ၀င္စားျခင္း (Rebirth) သေဘာကုိ ဒီစာတမ္းမွာ သူေလ့လာခဲ့တယ္။ သူက ေရွးရုိးသိပၸံ ဟာ ဘာေၾကာင့္ လူ၀င္စားျခင္းကုိ မရွင္းျပႏုိင္သလဲ ဆုိတာကုိ ေထာက္ျပျပီး လူ၀င္စားျခင္းဟာ ေမာ္ဒန္သိပၸံရဲ႔အရာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ေဖာ္ျပတယ္။ က်ေနာ္က သူ႔စာတမ္းတစ္ခုလုံးကုိ ဘာသာ မျပန္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေရွးရုိးသိပၸံနဲ႔ ေမာ္ဒန္သိပၸံ အေပၚ သူ႔ရဲ႔ နားလည္မွဳက သိပ္သည္း နက္နဲလြန္းသေလာက္ ဖတ္ဖုိ႔နားလည္ဖုိ႔ လြယ္ကူတယ္။ သူ႔ရဲ႔ စာတမ္းတစ္ခုလုံးကုိ မဖတ္ႏုိင္ရင္ေတာင္ ေရွးရုိးသိပၸံနဲ႔ ေမာ္ဒန္သိပၸံေမြးဖြားျခင္း ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္ႏွစ္ခုေလာက္ကုိ ဖတ္သင့္တယ္လုိ႔ ထင္တယ္။ သူကေတာ့ ေမာ္ဒန္သိပၸံဟာ သစၥာနားနီးကပ္လာျပီ ျဖစ္ျပီး ဗုဒၶ (Buddha) ရဲ႔သင္ၾကားမွဳ ေတြနားကုိ နီးကပ္လာေၾကာင္း ေထာက္ျပတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ သိပၸံသုတေတြ လြယ္လြယ္ရဖုိ႔နဲ႔ တဆင့္ျပန္ ေပးဖုိ႔ကုိ ရည္ရြယ္ျပီး ဘာသာျပန္ပါတယ္။ ျမန္ျမန္ျပန္ဆုိလုိတဲ့ အတြက္ တည္းျဖတ္ခ်ိန္ ေလွ်ာ့ထားတယ္။ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္ျပီး ခဏခဏျပင္တဲ့ နည္းကုိသုံးပါမယ္။

ေရွးရုိးသိပၸံ(Classical Science -၁၇ ရာစုမွ ၁၉ ရာစုထိ)


သိပၸံပညာ ဆုိတာဟာ ေၾကာင္းက်ိဳး ေ၀ဖန္ႏုိင္တဲ့ လူ႔မေနာ ရဲ႔ ဆင္ျခင္ေတြးေခၚမွဳ ေလ့က်င့္ခန္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ျပီး သိပၸံနည္းက် ေလ့လာနည္း ဆုိတာဟာ ပရမတၱသစၥာကုိ နားလည္ေအာင္ ၾကိဳးစားဖုိ႔ အသုံးျပဳတဲ့ အေနာက္တုိင္းနည္းစနစ္ ျဖစ္တယ္။

အေနာက္တုိင္း မွာေတာ့ သိပၸံပညာဟာ နည္းပညာပုိင္း ကုိ ဖြံံျဖိဳးေစျပီး စက္မွဳေတာ္လွန္ေရးကုိ သယ္ေဆာင္လာတယ္။ ေနာက္ေတာ့ လူေတြကုိ ရုပ္၀တၳဳပုိင္း အက်ိဳးေက်းဇူး အေျမာက္အျမားေပးတယ္။ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀မွဳကုိေပးတယ္။ အေနာက္တုိင္းရဲ႔ ႏုိင္ငံေရးကုိ လႊမ္းမုိးတယ္။

ဒါေတြေၾကာင့္ အေနာက္တုိင္းကလူေတြနဲ႔ အေနာက္တုိင္းပညာေရးကုိ ရထားတဲ့လူေတြအတြက္ သိပၸံပညာဟာ လက္သင့္ခံခ်င္စရာ ျဖစ္တယ္။ ယေန႔ေခတ္လူေတြဟာ သိပၸံနည္းက်တဲ့ အရာကုိ ယုံၾကည္ေလ့ ရွိၾကတယ္။ သိပၸံနည္းက် ေလ့လာမွဳဟာ အသိပညာကုိ ရွာေဖြဖုိ႔ရန္ တစ္ခုတည္းေသာ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ ခ်ဥ္းကပ္မွဳလုိ႔ အမွားမွားအယြင္းယြင္း ယုံၾကည္ၾကတယ္။ အသိပညာရဖုိ႔ သုံးတဲ့ အေရွ႔တုိင္းရဲ႔ ထုိးထြင္းသိ နည္းနာ ကုိ သိပ္အာရုံမစုိက္မိၾကဘူး။

အကၽြႏု္ပ္တုိ႔နဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ ေၾကာင္းက်ိဳးသိ အျမင္နဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္တတ္တဲ့ ၁၇ ရာစုနဲ႔ ၁၉ ရာစုၾကားေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ သိပၸံပညာကုိ ေရွးရုိးသိပၸံ (Classical Science) လုိ႔ေခၚတယ္။ စာအုပ္အခ်ိဳ႔ ကေတာ့ ေမာ္ဒန္သိပၸံ လုိ႔ ရည္ညႊန္းတာလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီစာတမ္းမွာေတာ့ ဒါကုိ ေရွးရုိးသိပၸံ လုိ႔ပဲ သုံးႏွဳန္းမွာ ျဖစ္တယ္။ ၂၀ရာစု -ပါရာဒုိင္း ေျပာင္းလဲျခင္း ရဲ႔ ရလာဒ္ျဖစ္တဲ့ သိပၸံအသစ္ကုိေတာ့ ေမာ္ဒန္သိပၸံဆုိတဲ့ ေ၀ါဟာရကုိ သုံးစြဲသြားမယ္။

ေရွးရုိးသိပၸံက ျပီးခဲ့တဲ့ ရာစုသုံးခုလုံးကုိ ကုိင္ဆုပ္လႊမ္းမုိးထားတယ္။ ေရွးရုိးသိပၸံကုိ အေျခတည္တဲ့ တန္ဖုိး-စံျပ႒ာန္းမွဳ စနစ္ ကုိ လူမွဳေရးပညာရွင္ ပစ္ထရင္ ဆုိေရာ့ကင္း Pitrim Sorokin က လူမွဳေရးနဲ႔ ယဥ္ေက်းမွဳေျပာင္းလဲမွဳကုိ ေလ့လာတဲ့ အခန္းေလးခန္းပါ သူ႔ရဲ႔ ထူးျခားတဲ့ က်မ္းစာအုပ္မွာ ခံစားမွဳျပ႒ာန္းစနစ္ (A sensate value system) လုိ႔ ရွင္းျပထားတာ ရွိတယ္။

ခံစားမွဳျပ႒ာန္းစနစ္က ရုပ္၀တၳဳဟာ ပရမတၱသစၥာ ျဖစ္ျပီး စိတ္ျဖစ္စဥ္ေတြဟာ ရုပ္ရဲ႔ျပ႒ာန္းျခင္းကုိ ခံရတယ္လုိ႔ ခံယူထားတယ္။က်င့္၀တ္-စံေတြ အားလုံးဟာ ႏွဳိင္းရသေဘာကုိ ေဆာင္ျပီး ခံစားခ်က္ကသာ အသိပညာနဲ႔ အမွန္တရားရဲ႔ တစ္ခုတည္းေသာ အရင္းအျမစ္ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဒီစနစ္က ေဟာၾကားေလေတာ့တယ္။

လူသားရဲ႔ ေရွးရုိးသိပၸံပညာ အေပၚ ယုံၾကည္သက္၀င္မွဳဟာ ျပီးခဲ့တဲ့ ရာစုသုံးခုအတြင္းမွာ အေတာ္ခုိင္မာလာျပီးေတာ့ ေရွးရုိးသိပၸံက ခ်ေပးလုိက္တဲ့့ ခံစားမွဳျပ႒ာန္းစနစ္ ဟာ လူ႔သားရဲ႔ လုပ္ေဆာင္မွဳ အဖုံဖုံကုိ လႊမ္းျခဳံထားခဲ့တယ္။ (အေရွ႔တုိင္းအျမင္ လႊမ္းမုိးတဲ့ ေနရာေတြက လြဲရင္ေပါ့)။ (ေနာက္ပုိင္းမွာ ရွင္းျပသလုိပါပဲ) ေရွးရုိးသိပၸံက ျပသတဲ့ ကမၻာ့အျမင္ဟာ အျပစ္မကင္းျဖစ္ခဲ့ရျပီး ဒီအျပစ္ေဒါသေတြက လူ႔လုပ္ေဆာင္မွဳ တနံတလ်ားကုိ လႊမ္းျခဳံထားတဲ့အျဖစ္ေၾကာင့္ ကမၻာလုံးဆုိင္ရာ ကပ္ေဘးၾကီးေတြကုိ ဦးတည္ခဲ့ရတယ္။

ေရွးရုိးသိပၸံကုိ ေဒးကား Descartes' ရဲ႔ ဒႆနအေတြးအေခၚ၊ ဖရန္စစ္ေဘကြန္ရဲ႔ နိႆယ( methodology) နဲ႔ အုိင္ဇက္နယူတန္ရဲ႔ သခ်ာၤနဲ႔ တည္ေထာင္ခဲ့တာပါ။

၁၇ ရာစုတုန္းက ေဒးကား (Rene Descartes) က စၾကာ၀ဠာမွာရွိတဲ့ အရာအားလုံးကုိ ရက္စ္အိပ္စတန္ဆာ-Res Extensa (ရုပ္၀တၳဳ) နဲ႔ ရက္စ္ေကာ္ဂစ္တန္စ္- Res Cogitans( စိတ္) ဆုိျပီး ႏွစ္စုစုျပခဲ့တယ္။ ရုပ္၀တၳဳပုိင္း- ရက္စ္အိပ္စတန္ဆာ ကုိ အေရးၾကီးတဲ့ အစိတ္အပုိင္း လုိ႔ ယူဆခဲ့ျပီး ဒီအပုိင္းထဲမွာတင္ အသိပညာေတြကုိ စုေဆာင္းေလ့လာမွဳကုိ သိပၸံလုိ႔ ေခၚေ၀ၚခဲ့တယ္။ သိပၸံကုိ (အသိပညာ) ေလ့လာမွဳအတြက္ အေလးအနက္ ျပဳအပ္တဲ့ အထူးအစိတ္အပုိင္း အျဖစ္ ယူဆခဲ့တယ္။ အျခားအပုိင္းျဖစ္တဲ့ စိတ္-ရက္စ္ေကာ္ဂစ္တန္စ္ ကုိေတာ့ အေလးအနက္ ျပဳစရာလုိ႔ မယူဆဘဲ သိပၸံပညာရွင္ေတြ ႏွုိက္ထုတ္ ရွာေဖြဖုိ႔အထိ အဘုိးမတန္ဘူး လုိ႔ ယူဆခဲ့တယ္။

ဒါေၾကာင့္ စၾကာ၀ဠာရဲ႔ အေရးၾကီးျပီး အေလးအနက္ျပဳစရာ အသိပညာေတြဟာ ရုပ္၀တၳဳ တနည္း သိပၸံပညာအေပၚမွာပဲ ကန္႔သတ္ထားခဲ့တယ္။ သိပၸံပညာအေနနဲ႔ စၾကာ၀ဠာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ထိေတြ႔တုိင္းတာလုိ႔ရတဲ့ ရွဳေထာင့္ေတြကပဲ ေလ့လာဖုိ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ခံရတယ္။

သိပၸံပညာရွင္ေတြက စၾကာ၀ဠာကုိ ၀တၳဳပစၥည္းလုိ႔ပဲ လက္ခံထားၾကျပီးေတာ့ စၾကာ၀ဠာရဲ႔ တကယ့္ပရမတ္သစၥာဟာ သက္မဲ့ျဖစ္တယ္ သက္ရွိေတြမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ယုံၾကည္ထားခဲ့ၾကတယ္။

Written -Dr.Granville Dharmawardena
Translated-Ahlataya
အလွတရား<<<Thanks

0 comments:

Post a Comment