25.10.13

ရထားစက္႐ံု စီမံကိန္း ႏႇစ္ခုအတြက္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ ပစၥည္းႏႇင့္ နည္းပညာကိုသာ အဓိက ၀ယ္ရမည္ဟု စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုၿပီးမႇ တ႐ုတ္က အတိုးႏႇစ္ရာခုိင္ႏႈန္းျဖင့္ ထုတ္ေခ်းမည့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၉၂ သန္းနီးပါးကို ျမန္မာႏိုင္ငံက လက္ခံကာ စာခ်ဳပ္ရန္စီစဥ္ေန

ျမန္မာ့မီးရထားမႇ ေဆာင္ရြက္မည့္ လူစီးတြဲသစ္ တည္ေဆာက္ေရး စက္႐ံုစီမံကိန္းႏႇင့္ စက္ေခါင္းသစ္ တည္ေဆာက္ေရး
စက္႐ံုစီမံကိန္း ႏႇစ္ခုအတြက္ လိုအပ္သည့္ ကုန္ပစၥည္း၊ နည္းပညာႏႇင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကို ၀ယ္ယူရာတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမႇသာ ဦးစားေပး ၀ယ္ယူရန္ သတ္မႇတ္ၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဘဏ္က အတိုး ႏႇစ္ရာခုိင္ႏႈန္းျဖင့္ ထုတ္ေခ်းေပးမည့္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၉၂ သန္း နီးပါးကို ျမန္မာႏိုင္ငံက လက္ခံရယူကာ အဆိုပါ ေခ်းေငြျဖင့္ တ႐ုတ္ပစၥည္းမ်ား အဓိက၀ယ္ယူ၍ စီမံကိန္းကို လုပ္ေဆာင္ရန္ စီစဥ္ေနသည္ဟု သတင္းရရႇိသည္။

လူစီးတြဲသစ္ တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းအတြက္ လိုအပ္သည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ၀ယ္ယူေရးအတြက္ ကန္ထ႐ိုက္ စာခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ့မီးရထားႏႇင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမႇ China National Machinery Import & Export Corporation တို႔သည္ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ဇူလိုင္ ၁၇ ရက္ကပင္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ အဆိုပါ စာခ်ဳပ္၏ စုစုေပါင္း တန္ဖိုးမႇာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅၄ ဒသမ ၀၇၀ သန္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပစၥည္း၀ယ္ယူရာတြင္ ကုန္က်မည့္ စုစုေပါင္း စာခ်ဳပ္တန္ဖိုး၏ ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ျဖစ္ေသာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၄၈ ဒသမ ၆၆၃ သန္းကို တ႐ုတ္ ပို႔ကုန္-သြင္းကုန္ဘဏ္မႇ ထုတ္ေခ်းေပးမည္ျဖစ္ၿပီး က်န္ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ျဖစ္ေသာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅ ဒသမ ၄၀၇ သန္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံက စိုက္ထုတ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိသို႔ပင္ စက္ေခါင္းသစ္ တည္ေဆာက္ေရး စက္႐ံုစီမံကိန္းအတြက္ ပစၥည္း၀ယ္ယူေရး ကန္ထ႐ိုက္ စာခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ့မီးရထားႏႇင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမႇ China National Machinery Import & Export Corporation တို႔သည္ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ဇူလိုင္ ၁၇ ရက္ကပင္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ အဆိုပါ စာခ်ဳပ္၏ စုစုေပါင္း တန္ဖိုးမႇာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၇ ဒသမ ၉၁၆ သန္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပစၥည္း၀ယ္ယူရာတြင္ ကုန္က်မည့္ စုစုေပါင္း စာခ်ဳပ္တန္ဖိုး၏ ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ျဖစ္ေသာ အေမရိကန္ေဒၚ လာ ၄၃ ဒသမ ၁၂၄ သန္းကို တ႐ုတ္ပို႔ကုန္- သြင္းကုန္ ဘဏ္မႇ ထုတ္ေခ်းေပးမည္ျဖစ္ၿပီး က်န္ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ျဖစ္ေသာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၄ ဒသမ ၇၉၂ သန္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံက စိုက္ထုတ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

စီမံကိန္း ႏႇစ္ခုေပါင္းအတြက္ တ႐ုတ္ ပို႔ကုန္-သြင္းကုန္ဘဏ္မႇ ထုတ္ေခ်းေပးမည့္ ပမာဏမႇာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၉၁ ဒသမ ၇၅၇ သန္း အထိရႇိၿပီး အဆိုပါ ေခ်းေငြမ်ားအတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံမႇ တ႐ုတ္ဘဏ္သို႔ အတိုးႏႈန္း ႏႇစ္ရာခုိင္ႏႈန္း ေပးေခ်ရမည္ ျဖစ္သည္။

ယင္းအျပင္ အဆိုပါ ေခ်းယူေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၉၁ ဒသမ ၇၅၇ သန္းအေပၚ စီမံခန္႔ခြဲမႈ စရိတ္အျဖစ္ ၀ ဒသမ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို ထပ္ေပးရမည့္အျပင္ ကတိခံေၾကး ၀ ဒသမ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို ေပးေဆာင္ရန္ သတ္မႇတ္ထားသည္။

ေခ်းေငြ သက္တမ္းကို ၁၅ ႏႇစ္အထိ ေပးထားၿပီး ၆ လလွ်င္တစ္ႀကိမ္ သတ္မႇတ္ခ်က္အတိုင္း ျပန္လည္ေပးဆပ္ ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အႀကိမ္ ၂၀ အထိခြဲကာ ျပန္ဆပ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အဓိကအားျဖင့္ ေခ်းေငြအတြက္ တ႐ုတ္ ပို႔ကုန္-သြင္းကုန္ ဘဏ္ျဖင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုရာတြင္ ေခ်းေငြကို အသံုးျပဳ၍ ကုန္ပစၥည္းမ်ား၊ နည္းပညာမ်ားႏႇင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား ၀ယ္ယူရာတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမႇ ဦးစားေပး ၀ယ္ယူရမည္ဟူေသာ အခ်က္ကို ထည့္သြင္းထားေၾကာင္း သိရႇိရသည္။

ထုိ႔အတြက္ ျမန္မာ့မီးရထားမႇ တည္ေဆာက္မည့္ စက္႐ံုစီမံကိန္း ႏႇစ္ခုအတြက္ လိုအပ္ေသာ ပစၥည္းႏႇင့္ နည္းပညာမ်ားကို တ႐ုတ္ကုမၸဏီျဖင့္ စာခ်ဳပ္ထားသည့္အတုိင္း တန္ဖိုးေပးေခ် ၀ယ္ယူရမည္ ျဖစ္သည့္အျပင္ တ႐ုတ္ေခ်းေငြယူကာ ၀ယ္သည့္ အတြက္လည္း အတိုးႏႇစ္ရာခုိင္ႏႈန္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံမႇ ထပ္ေပးရဦးမည္ ျဖစ္သည္။

လြန္ခဲ့ေသာသံုးႏႇစ္၊ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏႇစ္ ဇြန္လအတြင္း (ယခင္အစိုးရလက္ထက္) ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ လာေရာက္ခဲ့သည့္ ခရီးစဥ္အတြင္း ႏႇစ္ဖက္အစိုးရ သေဘာတူညီသည့္ စီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္အတြက္ တ႐ုတ္အစိုးရက ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၄၀၀ ထုတ္ေခ်းရန္ ကတိျပဳခဲ့သည့္ အတြက္ ယခုကဲ့သို႔ ေခ်းယူျခင္းဟု သိရသည္။

ေခ်းေငြေဟာင္းလည္းျဖစ္ ဘတ္ဂ်က္တြင္လည္း ထည့္သြင္းလ်ာထားၿပီး ျဖစ္သည့္အတြက္ လႊတ္ေတာ္သို႔တင္ရန္ မလိုသည့္ ေခ်းေငြဟူ၍လည္း သတ္မႇတ္ကာ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ ၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

0 comments:

Post a Comment