29.7.13

Social Media Manager တစ္ေယာက္၏တာဝန္

Social Media Manager လို႔ေခၚတဲ့ အလုပ္အကိုင္န႔ဲ ရာထူးမ်ိဳးဟာ ကမၻာမွာတင္ မကပဲ ျမန္မာျပည္မွာပါ ေခတ္စားလာျပီ ျဖစ္ပါ တယ္။ အားလံုးက ထင္ထားၾကပါတယ္။ Facebook သံုးတတ္တိုင္း Social Media Manager ရဲ ႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေလာက္ကေတာ့ အလြယ္တကူ လုပ္ႏုိင္တယ္လို႔ ထင္ျမင္ေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ တကယ့္ Social Media Manager တစ္ေယာက္ရဲ ႔ အေျခခံ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ အခ်ိဳ ႔ကို ေရးသားမွ်ေဝ ေပးလိုက္ ရပါတယ္။


Full Control Over Web Presence

Facebook တစ္ခုတည္းတင္မကပဲ ကုမၼဏီမွာ ရွိတဲ့ Twitter, Google+, LinkedIn နဲ႔အျခားေသာ Social Media အားလံုးကုိပါ Control လုပ္ႏိုင္ ရပါမယ္။ ဘယ္သူေတြ ေျပာတယ္။ ဘာကိုေျပာတယ္။ ဘယ္သူ႔ကို ေျပာတယ္။ ဘာအေၾကာင္းအရာေျပာတယ္ အစရွိသျဖင့္ ေသခ်ာ စိစစ္ခြဲျခမ္းျပီး အေရးၾကီး တု႔ံျပန္ခ်က္မ်ားကို Report ျပန္တင္ေပးႏိုင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Direct Interaction With Current And Potential Clients, Customers and Users

မိမိ ရဲ ႔ Facebook Page နဲ႔အျခားေသာ present service account ေတြဆီကုိ ေရာက္လာတဲ့စာေတြ၊ ေျပာတဲ့သူေတြ၊ Customer ေတြ၊ အသံုးျပဳသူေတြ၊ Client ေတြနဲ႔ တိုက္တိုက္ ေျပာဆုိ ဆက္ဆံရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Virtual Communication မွာ အေကာင္းမြန္ဆံုး ေျပာဆုိဆက္ဆံတက္ျပီး Business အတြက္ ေကာင္းက်ိဳးမ်ား ျဖစ္ထြန္ေစဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

Build Relationships With Other Businesses And The Media

မိမိနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ Customer ေတြနဲ႔တင္မကေတာ့ပါဘူး။ မသက္ဆုိင္ေသးတဲ့ သူေတြ၊ သုိ႔မဟုတ္ အျခား ျပင္ပ မီဒီယာက လူေတြနဲ႔လည္း Relationship တစ္ခုတည္ေဆာက္ႏိုင္ရမွာ ျဖစ္ ပါတယ္။ marketing, customer relations, public relations, internal communications အစရွိတဲ့ responsibility မ်ားလည္း ပါဝင္ ပါတယ္။

Brand Management (Even In Times Of Crisis)

ကုမၼဏီေတြရဲ ႔ ဆုိရွယ္မီဒီယာ အသံုးျပဳတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က ၎တို႔ Product နဲ႔ Brand ကို ကိုယ္စားျပဳဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ္က သူတို႔ brand ကို ကိုယ္စားျပဳျပီးေတာ့ Social Sector တစ္ခုလံုးကို တာဝန္ယူထား ပါတယ္။ တကယ့္ အျပင္မွာ ထုတ္ကုန္ထုတ္လုပ္မွုက ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ေနပါေစ။ Facebook page နဲ႔ သက္ဆိုင္ရာ အေကာင့္ေတြမွာ မိမိကုမၼဏီရဲ ႔ Product နဲ႔ Brand ကို အေကာင္းဆံုး ေဖာ္ျပႏိုင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရည္အေသြးေကာင္းမြန္မွုကို ေဖာ္ျပတဲ စာမ်ိဳးေတြ၊ သတင္းမ်ိဳးေတြ ေပးစြမ္း ေရးသား ႏိုင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Brand Management ကလည္း အေရးၾကီးပါတယ္။


Social Media Is 24/7

ဆုိရွယ္မီဒီယာက တစ္ပတ္ မွာ ၇ ရက္၊ တစ္ေန႔မွာ ၂၄ နာရီ အခ်ိန္ျပည့္လည္ပတ္ေနပါတယ္။ ေန႔တိုင္းလည္း User ေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Social Media Manger ရာထူးယူထားသူဟာ သူ႔အတြက္ ရံုးပိတ္ရက္ ဆုိတာ မရွိပါဘူး။ လိုအပ္ရင္လိုအပ္သလို အေရးေပၚ ကိစၥေတြ ၾကံဳေတြ႔တဲ့အခါ ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔ Social Media မွာ Present ျဖစ္ေနဖို႔လိုအပ္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိကိုယ္တိုင္ေသခ်ာ Timetable ဆြဲလို႔ Manage လုပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
.
Ref: Mashable
Aung Kham (TSJ team)
TechSpace Journal

0 comments:

Post a Comment