အ၀တ္၀တ္ဆင္ျခင္းသည္ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္သည္။ လူ႔တန္ဖိုး ျဖစ္သည္။ လူတို႔၏ စားေရး၊ ၀တ္ေရး၊ ေနေရးမ်ားအနက္ ၀တ္ေရးဟူေသာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္ အဓိကက်ေသာ အေၾကာင္းရင္း တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္ အသိဥာဏ္ရွိေသာ လူသားတို႔အတြက္ ပဓာန က်သည္။ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ မရွိခဲ့လွ်င္ လူသားသည္ တိရစၦာန္ႏွင့္ မျခားနားေတာ့ေပ။ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္ အရွက္အေၾကာက္ တရားႏွင့္ သက္ဆုိင္သည္။ အရွက္အေၾကာက္ တရားကို ဖံုးလႊမ္းရန္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ ျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ အျမင္အရ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္ ဟီရိႏွင့္ ၾသတၱပၸဟူေသာ အရွက္ႏွင့္ အေၾကာက္တရား ႏွစ္ပါးကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ လူတို႔တြင္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္ အေရးႀကီးေသာေၾကာင့္ "ေတာင္းမွာအကြပ္ လူမွာအ၀တ္" ဟူ၍ ဆို႐ိုးစကား ျပဳထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
အသိဥာဏ္ဟူသည္ ရွက္စိတ္ဟူေသာ ဗီဇကို အရင္းတည္သည္။ ရွက္စိတ္ဟူေသာ ဗီဇမ်ဳိးေစ့ေၾကာင့္ လူသည္အရွက္ကို လံုျခံဳေအာင္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ ျပဳသည္။ အသိဥာဏ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ လာသည္ႏွင့္အမွ် ၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္လည္း တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳး လာသည္။ ေက်ာက္ေခတ္လူသားသည္ သစ္ရြက္၊ သစ္ခတ္၊ သားေရႏြယ္တို႔ကို ၀တ္ဆင္သည္။ ထို႔ေနာက္ ခ်ည္ထည္၊ ပိုးထည္ စသည္တို႔ကို ၀တ္ဆင္သည္။ ႏုိင္ငံအသီးသီး၊ လူမ်ဳိးအသီးသီးတြင္ ကိုယ္ပိုင္႐ိုးရာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈဟူ၍ ရွိစျမဲ ျဖစ္သည္။ အေနာက္တုိင္းတြင္လည္း အေနာက္တုိင္း ႐ိုးရာ၀တ္စံု၊ အေရွ႕တိုင္းတြင္လည္း အေရွ႕တုိင္း ႐ိုးရာ၀တ္စံုဟူ၍ သတ္မွတ္၀တ္ဆင္ၾကသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိး အသီးသီးတို႔သည္ မိမိတို႔၏ ႐ိုးရာဓေလ့ ထံုးစံယဥ္ေက်းမႈကို အေျခခံေသာ တိုင္းရင္းသား႐ိုးရာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားကို ၀တ္ဆင္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၊ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ေဖာ္ေဆာင္ေနသည္။ ႏုိင္ငံႀကီးသား ပီသသူတိုင္းသည္ မိမိတို႔၏ ႏိုင္ငံႏွင့္ လူမ်ဳိးယဥ္ေက်းမႈ၊ ႐ိုးရာ၊ ဓေလ့ကို အေျခခံေသာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈကို အေလးအျမတ္ျပဳ၊ တန္ဖိုးထား ၀တ္ဆင္ၾကသည္။ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္ လူမ်ဳိး၏ အဆင့္အတန္းႏွင့္ ဂုဏ္သိကၡာကို ကိုယ္စားျပဳေနသည္။
၀တ္စားဆင္ယင္မႈႏွင့္ လူမ်ဳိး၏ ယဥ္ေက်းမႈသည္ ဆက္ႏႊယ္ေနသည္။ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး၊ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံသည္ ေရွးႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာကပင္ ရာသီဥတု၊ ေရေျမသဘာ၀၊ ႐ိုးရာဓေလ့ ထံုးစံမ်ားႏွင့္အညီ မိမိႏုိင္ငံ၊ မိမိလူမ်ဳိးႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ရွိေစသည့္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈကို သတ္မွတ္၀တ္ဆင္ ခဲ့ၾကသည္။ အပူပိုင္းေဒသ အရပ္မ်ားတြင္ အပူပိုင္း ရာသီဥတုႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈရွိေသာ အ၀တ္အထည္မ်ား၊ ပါးလႊာေအးျမေသာ အ၀တ္အထည္မ်ားကို ၀တ္ဆင္ေလ့ ရွိၾကသည္။ ထိုနည္းတူ အေအးပိုင္းေဒသ အရပ္မ်ားတြင္လည္း အေအးပိုင္း ရာသီဥတုႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈရွိေသာ အ၀တ္အထည္၊ အထူအထဲမ်ားကို ၀တ္ဆင္ေလ့ ရွိၾကသည္။ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈဟူသည္ ရာသီဥတုဒဏ္ ကာကြယ္ရန္ႏွင့္ အရွက္အေၾကာက္ကို ဖံုးလႊမ္း၊ လံုျခံဳရန္ တန္ဆာဆင္မႈ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေခတ္၏ယဥ္ေက်းမႈ၊ ေခတ္၏ေရစီးေၾကာင္းႏွင့္အညီ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္ ေျပာင္းလဲခဲ့သည္။ ဆန္းၾကယ္လာခဲ့သည္။ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္ ရာသီဥတုဒဏ္ ကာကြယ္ရန္ႏွင့္ အရွက္အေၾကာက္ ဖံုးလႊမ္းရန္ အေနအထားမွသည္ ေခတ္ယဥ္ေက်းမႈအရ လွပတင့္တယ္ေရးကို အေလးထား ၀တ္ဆင္လာၾကသည္။
၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္ လူမ်ဳိးေရး လကၡဏာႏွင့္ အမ်ဳိးသားေရး လကၡဏာကို ေဖာ္ညႊန္းသည္။ ျမန္မာ့သမိုင္းေၾကာင္းကို ေလ့လာလွ်င္ ျမန္မာတို႔၏ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္ ျမန္မာ့အမ်ဳိးသားေရး လကၡဏာကို ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ေရွးေခတ္အဆက္ဆက္က ျမန္မာအမ်ဳိးသားတို႔သည္ ေသွ်ာင္ထံုးသည္။ အက်ႌလက္ရွည္ ၀တ္ဆင္သည္။ ေတာင္ရွည္ပုဆိုး ၀တ္ဆင္သည္။ ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ ဆံထံုးထံုးသည္။ ဖ်င္အက်ႌ ၀တ္သည္။ ထဘီ၀တ္သည္ဟူေသာ ကိုယ္ပိုင္၀တ္ဆင္မႈ ၀ိေသသ ဂုဏ္ပုဒ္ျဖင့္ ထင္ရွားခဲ့သည္။ ယေန႔တိုင္ အာရွႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ကိုယ္ပိုင္႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ အ၀တ္အဆင္ ထိန္းသိမ္းထားေသာ ႏုိင္ငံႏွင့္ လူမ်ဳိးမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာလူမ်ဳိး ျဖစ္သည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ႏိုင္ဆဲ ျဖစ္သည္။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းႏွင့္အညီ တုိင္းတစ္ပါး ယဥ္ေက်းမႈသည္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ နယ္ပယ္အတြင္းသို႔ တစိမ့္စိမ့္စီး၀င္ ပ်ံ႕ႏွံ႔လ်က္ ရွိေနသည္။ ယင္းသို႔စိမ့္၀င္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေရာက္ရွိေနေသာ တိုင္းတစ္ပါး ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ႏွင့္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ေဘးဘိုးအစဥ္အဆက္ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အေမြအႏွစ္၊ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈတို႔ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ အထူးအေရးႀကီးလွ ေပသည္။ ျမန္မာစာ ပါေမာကၡ ဆရာႀကီး ဦးဧေမာင္ (တကၠသိုလ္) ေမာင္သန္႔စင္၏ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈ ေဆာင္းပါးတြင္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ နယ္ပယ္တြင္းသို႔ တုိင္းတစ္ပါး ယဥ္ေက်းမႈ ကူးစက္ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနမႈႏွင့္ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္သင့္မႈကို-
ႏိုင္ငံျခား ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ အမ်ဳိးသား ယဥ္ေက်းမႈတို႔မွာ ေရာေထြးယွက္တင္ျဖစ္ကာ ေအာက္ကလိအာ အာကလိေအာက္ ဆိုသကဲ့သို႔ က်ီးမေရာက္ ၾကက္မေျမာက္ဘဲ မဖြယ္မရာ၊ မေတာ္မေလ်ာ္ ျဖစ္ေနသည္။ ဤေခတ္သည္ အသိဥာဏ္ က်က္စားရာ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား၊ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္သဘင္ အစရွိေသာ ႏိုင္ငံျခား ယဥ္ေက်းမႈတို႔သည္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္လ်က္ ရွိေနရာ ျပည္ေထာင္စုသား အေပါင္းတို႔သည္ မိမိတို႔ အမ်ဳိးသားစိတ္ဓာတ္၊ မိမိတို႔ အမ်ဳိးသား သေဘာတရားတို႔ႏွင့္ ဖီလာကန္႔လန္႔ျဖစ္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ဳိးကို ေရွာင္ရွားဖယ္ခြာ ႏိုင္ၾကပါေစဟူ၍ သတိေပး ႏႈိးေဆာ္ေရးသား တင္ျပခဲ့သည္။
ထိုသို႔ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းႏွင့္အတူ စီး၀င္လာေနေသာ တိုင္းတစ္ပါး ယဥ္ေက်းမႈ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားကို ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား အထူးသျဖင့္ လူငယ္တို႔သည္ လိုအပ္သည္ ထက္လြန္ကဲစြာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ေသြဖည္ေသာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ဳိး မျပဳသင့္ၾကေပ။ ေခတ္ဟူေသာ ေရစီးေၾကာင္းသည္ တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနသည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း ေခတ္ႏွင့္မညီေသာ သ႐ုပ္ပ်က္၊ ယဥ္ေက်းမႈမဲ့ေသာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားကို အေလးထား ၀တ္ဆင္ေနမႈထက္ ျမန္မာ့လူေနမႈစနစ္ အစဥ္အလာ၊ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ေလ်ာ္ညီေသာ ေခတ္မီသည့္ အ၀တ္အဆင္မ်ားကို ၀တ္ဆင္သင့္ေပသည္။
ေခတ္မီျခင္းႏွင့္ သ႐ုပ္ပ်က္ျခင္းတို႔သည္ အႏွစ္သာရခ်င္း မတူညီေပ။ ေခတ္မီေသာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားကို ေသေသသပ္သပ္ ၀တ္ဆင္ျခင္းသည္ ေခတ္လည္းမီသည္။ ေခတ္ႏွင့္လည္း ညီသည္။ ႐ိုး႐ိုးႏွင့္ ယဥ္ယဥ္ ၀တ္စားဆင္ယင္ျခင္းလည္း ေပၚလြင္သည္။ သ႐ုပ္ပ်က္ေသာ လည္ဟိုက္၊ ေဘးကြဲေနာက္ကြဲ၊ ထဘီစကတ္တို၊ ေဘာင္းဘီတိုမ်ားျဖင့္ မလံု႔တလံု ၀တ္စားဆင္ယင္ ေနမႈမ်ားသည္ အျမင္မေတာ္ ဆင္ေတာ္ႏွင့္ ခေလာက္ဟူေသာ ဆို႐ိုးကဲ့သို႔ လူ၏ဣေျႏၵႏွင့္ သိကၡာတန္ဖိုးတို႔ကို က်ဆင္းထိပါး ေစသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာလူငယ္တိုင္းသည္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ အေျခခံေသာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားကို ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားရန္ အထူးအေရးပါလွ ေပသည္။
ျမန္မာတို႔သည္ မိမိတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈ အ၀တ္အဆင္ကို တန္ဖိုးထားသူတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ေရွးျမန္မာမင္းမ်ား လက္ထက္ေခတ္အဆက္ဆက္၌ ျမန္မာအမ်ဳိးသားႏွင့္ အမ်ဳိးသမီး ၀တ္စံုမ်ားကိုသာ အျမတ္တႏိုး ၀တ္ဆင္ခဲ့ၾကသည္။ ကိုလိုနီေခတ္တြင္ အေနာက္တိုင္း ယဥ္ေက်းမႈကို အထင္ႀကီး၍ အတုခိုး ၀တ္ဆင္ကာ အေမေက်ာ္ ေဒြးေတာ္လြမ္းေန ခဲ့သူတို႔ကို ၀ံသာႏု အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ မ်ဳိးခ်စ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ လူငယ္မ်ားက ဆန္႔က်င္တိုက္ပြဲ ၀င္ခဲ့ၾကသည္။ ကိုလိုနီေခတ္တြင္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ား ပါးလႊာေသာ မွန္ႏိုင္လြန္ အက်ႌမ်ား ၀တ္ဆင္ျခင္း၊ ႏိုင္ငံျခားပံုစံ အ၀တ္အထည္မ်ား ၀တ္ဆင္ျခင္းတို႔ကို မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ရွိေသာ ကာတြန္းဆရာႀကီးမ်ားက သတင္းစာမ်ားတြင္ ေရးဆြဲေလွာင္ေျပာင္ သေရာ္ခဲ့သည္။ အေနာက္တိုင္း ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈကို အထင္ႀကီး၊ ေလးစား၀တ္ဆင္ ေနၾကေသာ ျမန္မာအမ်ဳိးသား အထက္တန္းလႊာ လူတန္းစားမ်ားကို စာေရးဆရာႀကီး ဦးလတ္သည္ ေရႊျပည္စိုး ၀တၳဳတြင္ ေမာင္ေသာင္းေဖ၏ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈျဖင့္ ဇာတ္လမ္းဆင္ဖြဲ႔ဆို သေရာ္ေလွာင္ေျပာင္ ေရးဖြဲ႕ခဲ့သည္။
၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္ လူတို႔၏ စိတ္ေနစိတ္ထား၊ သေဘာထားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည္။ လူတစ္ဦးခ်င္း စိတ္ေနစိတ္ထားကို အ၀တ္အဆင္ျဖင့္ အကဲခတ္ႏိုင္သည္။ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈကိုၾကည့္၍ ေပါ့တန္သူ၊ ေလးနက္သူ၊ တည္ၾကည္သူ၊ ေမာက္မာပလႊားသူ စသည္ျဖင့္ ခန္႔မွန္းႏိုင္သည္။ အထူးသျဖင့္ သ႐ုပ္ပ်က္ေသာ၊ အရွက္အေၾကာက္ ကင္းမဲ့ေသာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားသည္ လူ႔သိကၡာႏွင့္ တန္ဖိုးကို ထိခိုက္ေစသည္။ ေခတ္အလြန္ဆန္ေသာ၊ ေခတ္ေရွ႕ေျပးေသာ၊ ဣေျႏၵသိကၡာမဲ့ေသာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈထက္ ႐ိုး႐ိုးႏွင့္ယဥ္ယဥ္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္ တန္ဖုိးရွိသည္။ စိန္ေရႊဆင္၍ မယဥ္၊ ဣေျႏၵဆင္မွ ယဥ္သည္ဟူေသာ ဆို႐ိုးစကားသည္ ႐ိုး႐ိုးႏွင့္ယဥ္ယဥ္ ၀တ္စားဆင္ယင္ျခင္း၏ အႏွစ္သာရကို ေဖာ္က်ဴးေနသည္။ ကိုလိုနီေခတ္တြင္ ထင္ရွားခဲ့ေသာ စာေရးဆရာႀကီး တစ္ဦးျဖစ္ေသာ လယ္တီပ႑ိတ ဦးေမာင္ႀကီး၏ "ပညာသင္ခါ မရွက္ရာ" စကားေျပတြင္ - "ပညာသင္ၾကားသည့္ အရြယ္၌ အ၀တ္အဆင္မ်ားကို တခမ္းတနား ၾကြားၾကြား၀ါ၀ါ မျပဳထိုက္၊ အ၀တ္အဆင္ခ်င္း ဂုဏ္ၿပိဳင္ေနလွ်င္ ပညာကို ဆုတ္ယုတ္ေစတတ္သည္။ အ၀တ္အဆင္ ၾကြား၀ါျခင္းသည္ မာန္မာနကို အားေပးသည္။ မိဘျဖစ္သူတို႔သည္ ပညာသင္ၾကားေနေသာ သားသမီးတို႔ကို အ၀တ္အစားစေသာ စိတ္ေျပာင္းဖြယ္တို႔ကို အားမေပးၾကဘဲ သင့္ေလ်ာ္စြာႏွင့္ ပညာတတ္ေျမာက္ဖို႔ အေရးကိုသာလွ်င္ အားေပးသင့္ေပသည္ဟူ၍ သတိေပး လမ္းညႊန္ခဲ့သည္။
၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္ ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ အေျခအေနကို ထင္ဟပ္ေဖာ္ျပေလ့ ရွိသည္။ ျမန္မာဆို႐ိုး စကားမ်ားတြင္ အသက္ႏွင့္ လူမလုပ္၊ အရွက္ႏွင့္ လူလုပ္သည္ဟူေသာ ဆို႐ိုးစကား အထင္အရွား ရွိသည္။ ယင္းဆို႐ိုးစကားသည္ ျမန္မာတို႔၏ အရွက္ႏွင့္ အေၾကာက္ကို တန္ဖိုးထားမႈ၊ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈကို ေလာ္လည္ျခင္း မျပဳရန္ လမ္းညႊန္ေနသည္။ စာမရီ သားေကာင္တို႔သည္ မိမိ၏ အေမြးအမွင္ကို ျမတ္ႏုိးခံုမင္ေသာေၾကာင့္ အသက္အေသ ခံသည့္နည္းတူ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈႏွင့္ ဂုဏ္သိကၡာကို မလဲလွယ္သင့္ေပ။ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္ လူ႔တန္ဖိုးကို ေဖာ္ျပသည့္ မွတ္ေက်ာက္ျဖစ္သည္။ ျပဒါးတိုင္သဖြယ္ ျဖစ္သည္။
လူ႔သဘာ၀တြင္ အေကာင္းႏွင့္အဆိုးဟူ၍ ရွိေနသည္။ ယဥ္ေက်းျခင္းႏွင့္ သ႐ုပ္ပ်က္ျခင္း တို႔သည္လည္း ဒြန္တြဲေနသည္။ လူသည္ေကာင္းျမတ္ေသာ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုသာ ျမတ္ႏိုးတတ္ေသာ သေဘာရွိသည္။ ၀တ္စားဆင္ယင္ မႈတြင္လည္း ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ အေျခခံေသာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈႏွင့္ ႏုိင္ငံျခား ယဥ္ေက်းမႈကို အထင္ႀကီးေသာ သ႐ုပ္ပ်က္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ၊ ပရမ္းပတာ ၀တ္စားမႈတို႔သည္လည္း ဒြန္တြဲေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သ႐ုပ္ပ်က္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ၊ ပရမ္းပတာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈျဖင့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ၊ အလွအပ၊ အသိမ္အေမြ႕၊ အတင့္အတယ္၊ ဣေျႏၵႏွင့္ သိကၡာမ်ားကို မဖ်က္ဆီးသင့္ေပ။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ၊ အလွအပ၊ အသိမ္အေမြ႕၊ အတင့္အတယ္ မ်ားႏွင့္အညီ အရွက္အေၾကာက္ဟူေသာ ဟီရိႏွင့္ ၾသတၱပၸတရား ရွိေသာ၊ ေမာင္ႏွင့္ႏွမ၊ သားႏွင့္အမိ၊ သမီးႏွင့္အဖ နယ္ပယ္တြင္ လူ႔တန္ဖိုး မွတ္ေက်ာက္တင္ေသာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားကို တန္ဖိုးထား ေလးစားျမတ္ႏိုးၾက၍ ျမန္မာလူငယ္တို႔ သတိျပဳသင့္ ၾကေပသည္။
က်မ္းကိုး -
၁။ ပညာသင္ခါမရွက္ရာ (လယ္တီပ႑ိတ ဦးေမာင္ႀကီး)
၂။ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈ (ပါေမာကၡဦးဧေမာင္)
(ဇြန္လက က်င္းပေသာ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားေန႔ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ ျပပြဲ (ဓာတ္ပံု-ထက္႐ိႈင္း))
(ေဆာင္းပါးရွင္-လွျမင့္(ရန္ကုန္တကၠသိုလ္))
Eleven Media Group
0 comments:
Post a Comment