20.10.15

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသုိ႔ သစ္ေမွာင္ခိုထုတ္ရန္ ကခ်င္ျပည္နယ္ ဗန္းေမာ္ခ႐ိုင္အတြင္း လုပ္ငန္း ျပင္ဆင္မႈမ်ား ရွိေန


ကခ်င္ျပည္နယ္ ဗန္းေမာ္ခ႐ိုင္အတြင္း တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသုိ႔ ေမွာင္ခိုသစ္ ထုတ္လုပ္ရန္ လုပ္ငန္း ျပင္ဆင္မႈမ်ား ရွိလာေၾကာင္း ေဒသခံ သစ္ေမွာင္ခို ကားေမာင္းသူမ်ားႏွင့္ ဗန္းေမာ္ေအာက္ေခ်ာင္း ေဒသခံမ်ားက ဆိုသည္။
အဆိုပါ ျပင္ဆင္မႈမ်ား လုပ္ေနၾကသူမ်ားမွာ သစ္ေမွာင္ခိုေမွာ္မ်ားတြင္ ေစ်းေရာင္းခ်သူမ်ား၊  သစ္တင္ကားသမားမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏို၀င္ဘာလ ေရြးေကာက္ပြဲ ကာလအတြင္း သစ္ေမွာင္ခိုထုတ္ရန္   အဓိက ေမွ်ာ္မွန္းလုပ္ေဆာင္ၾကရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

သစ္ေမွာင္ခို ကားေမာင္းခဲ့သူ (ယခုႏွစ္လည္း သြားရန္ရွိသူ) တစ္ဦးက “ဗန္းေမာ္ကေန တစ္ရက္ကို သံုးစီး၊ ငါးစီး၀န္းက်င္ေလာက္ ေန႔တိုင္းအထြက္ ရွိေနတယ္။ အဓိက,ကေတာ့ ဆီ၊ စားေသာက္ကုန္၊ ေစ်းႀကီးအရက္ႏွင့္ ဘီယာေတြ အစံုေပါ့ဗ်ာ။ စုေနၾကတာ။ ဆိုင္ေတြလည္း ေဆာက္ေနၾကၿပီ။ ေလာင္စာဆီနဲ႔ ကားေတြက လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေတြတုန္းက အပိတ္ခံရဖူးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အေစာႀကီး သယ္ရတာ။ သစ္ေတြက မႏွစ္တုန္းက တိုက္ပြဲေတြျဖစ္၊ မိုးေတြက်လာဆိုေတာ့ အမ်ားစုက ေတာထဲမွာ က်န္ခဲ့တာ။ တပ္မေတာ္ပိုင္းကလည္း  မဖမ္းႏိုင္ဘူးေလ။ အခုေတာ့ အဲဒီသစ္ေတြကေတာ့ လုပ္ျဖစ္ဖို႔ မ်ားတယ္။ သစ္အမ်ားစုက ေအာက္ေခ်ာင္းေဒသနဲ႔ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း နယ္စပ္ ေရႊလီျမစ္ေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္မွာလည္း က်န္ခဲ့တာရွိတယ္။ သစ္တန္ခ်ိန္ကေတာ့ အားလံုး မေတြ႕ဖူးေတာ့ မွန္းလို႔မရဘူး။ သစ္ေမွာင္ခို လုပ္ငန္းက အခုေတာ့ မျဖစ္ၾကေသးဘူး” ဟု ေျပာၾကားသည္။
၎က “မႏွစ္ကျဖစ္ခဲ့တာက နန္႔ဟိုင္ ေလယာဥ္ကြင္းေဟာင္း ေနရာေပါ့။ အားလံုးရတယ္။ ဘိန္းခန္း၊ ဖိုးခန္း၊ မေကာင္းတာ အကုန္ရတယ္။ တ႐ုတ္က ေဆးျပားနဲ႔ သစ္နဲ႔လည္း လဲတယ္။ ဒီႏွစ္လည္း အလုပ္ျဖစ္ရင္ အဲဒီဘက္နဲ႔ ရွမ္းေျမာက္ဘက္ပဲ ရွိမယ္။ ဒီႏွစ္ေတာ့ မံစီဘက္ထြက္တဲ့ လမ္းမွာက တပ္ရင္း (တပ္မေတာ္)  အရမ္းမ်ားတယ္” ဟု ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။
ေအာက္ေခ်ာင္းေဒသ တံတားေက်းရြာဘက္မွ  သစ္ေမွာင္ခို လုပ္ကိုင္ခဲ့သူ  ေဒသခံ တစ္ဦးက “ကြၽန္ေတာ္တို႔ မႏွစ္ကေတာ့ တိုက္ပြဲၾကားမွာ အလုပ္သိပ္မျဖစ္ဘူး။ တစ္ေခါက္ ႏွစ္ေခါက္ပဲ သယ္ရတယ္။  တိုက္ပြဲေတြျဖစ္ေတာ့ ပုန္းေနရတာ မ်ားတယ္။  ဒီႏွစ္ေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ဦးမယ္။ မႏွစ္က သစ္ေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္။ ျမန္မာေလာပန္း၊ တ႐ုတ္ ေလာပန္းဆိုတာ မရွိဘူး။ တ႐ုတ္ေလာပန္းရဲ႕ ကိုယ္စားလွယ္ခ်ည္းပါ။  ေဒသခံေတြလည္း ေရြးေကာက္ပြဲ ရာသီကို ေမွ်ာ္ေနတာ။ တ႐ုတ္ကလည္း ကားနဲ႔ သစ္နဲ႔လဲထားေတာ့ ကားက ရြာတိုင္းမွာ အနည္းဆံုးက ၁၀ စီးထက္မနည္း ရွိေနတာ။ တခ်ဳိ႕ရြာႀကီးေတြက ၃၀၀ ၀န္းက်င္ေလာက္ကို ရွိေနတာ။ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ သစ္ေမွာင္ခိုျဖစ္ဖို႔က စစ္ကိုင္းတိုင္း အထက္ပိုင္းက သစ္အထြက္ကို ေမွ်ာ္ေနရတာ။ ကခ်င္ျပည္နယ္ထဲ ေရာက္ရင္ေတာ့  တ႐ုတ္ကို ထြက္တဲ့လမ္းက အမ်ားႀကီးပါ။  ကိုယ့္အတြက္ က်န္၊ မက်န္တာ တြက္ရမွာ။ (ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေဒသခံ အာဏာပိုင္မ်ား သစ္ေမွာင္ခို ကိစၥတြင္ ပတ္သက္မႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း ေ၀ဖန္မႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး) ကြၽန္ေတာ္ ၾကံဳဖူးတာက မဘိမ္းနယ္မွာဆိုရင္ အစိုးရပိုင္းက ေတာင္းတာမ်ားတယ္။ ဌာနစံုကို ေပးရတာ။ မံစီနယ္မွာက  ေကအိုင္ေအ လက္နက္ကိုင္လည္းရွိေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဘက္က မလာရဲဘူး။ အမ်ားစုက တပ္မေတာ္နဲ႔ လက္နက္ကိုင္ေတြပဲ အမ်ားဆံုး ေပးရတာ။ ဌာနဆိုင္ရာေတြကို ပို႔ေပးရတာေတာ့ ရွိေနတယ္” ဟု ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း သစ္ေမွာင္ခို သယ္ေဆာင္ရာတြင္ အဓိကအသံုးျပဳသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မွာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ စစ္တပ္သံုး (ယန္းေဖာင္) (အက္ဖိုး) ကားအႀကီးစားမ်ားျဖစ္ၿပီး တန္ခ်ိန္ ၂၀ ေက်ာ္ကို အလြယ္တကူ သယ္ေဆာင္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ယင္းေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ေရာက္ရွိလာသည္မွာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ အရပ္ဘက္၊  စစ္ဘက္အရာရွိမ်ားႏွင့္ ဆယ္ႏႊဲႏိုင္ေၾကာင္းလည္း ေဒသခံမ်ားက သံုးသပ္ၾကသည္။
ဗန္းေမာ္ခ႐ိုင္အတြင္း ႏွစ္စဥ္ သစ္ေမွာင္ခိုလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး  လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈ၊ မူးယစ္ေဆး၀ါးမ်ား သံုးစြဲျခင္း ျမင့္တက္လာမႈ၊ လူေမွာင္ခို ျဖစ္ပြားမႈမ်ားပါ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီး ေဒသအတြင္း ႏွစ္ဖက္လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ အစိုးရ၀န္ထမ္း အရာရွိမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၀န္ထမ္းမ်ားပါ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈ၌ ပါ၀င္ပတ္သက္ေနေၾကာင္း သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚခဲ့ေသာ္လည္း မည္သည့္စစ္ေဆးမႈမွ် လုပ္ခဲ့သည္ကို မေတြ႕ရေပ။ အစိုးရတပ္ႏွင့္ ေကအိုင္အိုင္ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕တို႔သည္  ဗန္းေမာ္ခ႐ိုင္ မံစီၿမိဳ႕နယ္အတြင္း သစ္ေမွာင္ခိုကိစၥကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ တိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး သစ္တန္ေပါင္းမ်ားစြာကိုလည္း ဖမ္းဆီးမိခဲ့သည္။ ယင္းသစ္မ်ားမွာလည္း ကသာခ႐ိုင္ႏွင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္ ေရႊကူၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း မိုးမိတ္၊ မိုးေမာက္ဘက္မွ ေရာက္ရွိလာေသာ ကြၽန္းႏွင့္ တမလန္းသစ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
 
 
Credit To >>> Eleven Media Group

0 comments:

Post a Comment