6.2.17

အထူးကုန္စည္ခြန္ေၾကာင့္ ကားေစ်းျမင့္တက္လာႏိုင္တဲ့ အေျခအေနနဲ႔ ေငြလဲႏႈန္း မတည္ၿငိမ္မႈ၊ ကုန္က်စရိတ္နဲ႔ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းေတြေၾကာင့္ ထုတ္ကုန္ေရာင္းေစ်းႏႈန္းေတြ ေစ်းတက္မယ့္ အေျခအေန

လာမယ့္ သံုးႏွစ္အတြင္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရး တိုးတက္မႈႏႈန္းဟာ တစ္ႏွစ္ပ်မ္းမွ် ၇ ဒသမ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ တိုးတက္မယ္ဆိုတာနဲ႔ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ဖိအားေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားဖြယ္ ရွိတယ္လို႔ ကမၻာ့ဘဏ္က ခန္႔မွန္းခဲ့တဲ့ ဒီရက္သတၱပတ္မွာ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ လိုေငြျမင့္တက္လာတဲ့ ဘတ္ဂ်က္ေတာင္းခံမႈအျဖစ္ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဘ႑ာႏွစ္အတြက္ ရသံုးေငြစာရင္းေတြလည္း လႊတ္ေတာ္မွာ ရွင္းလင္းခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္လိုပမာဏအထိ ျဖစ္လာမယ္ မသိေသးတဲ့ ဒီရက္သတၱပတ္မွာ တင္ျပလိုတဲ့ စီးပြားေရးသံုးသပ္ခ်က္အျဖစ္ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ ဥပေဒၾကမ္းမွာ ပါ၀င္တဲ့ ရာခုိင္ႏႈန္း ၂၀ ကေန ရာခုိင္ႏႈန္း ၅၀ အထိ ေကာက္ခံမယ္လို႔ ဥပေဒၾကမ္းမွာ ထည့္သြင္းခဲ့တာေၾကာင့္ အထူးကုန္စည္ခြန္ႏႈန္း အတည္ျဖစ္လာမယ္ဆိုရင္ ကားေစ်းႏႈန္းေတြ ျမင့္တက္လာႏုိင္တယ္ဆိုတဲ့ အေျခအေနနဲ႔ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈက႑ ဦးေမာ့လာေပမယ့္ ႏုိင္ငံျခားေငြလဲႏႈန္း မတည္ၿငိမ္တာ၊ ကုန္က်စရိတ္ မ်ားျပားတာနဲ႔ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္း ျမင့္မားလာတာေတြေၾကာင့္ ထုတ္ကုန္ေရာင္း ေစ်းႏႈန္းေတြ သိသိသာသာ ျမင့္တက္လာမယ့္ အလားအလာ ရွိေနတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ဒီတစ္ပတ္ရဲ႕ စီးပြားေရး သံုးသပ္ခ်က္မွာ ေဖာ္ျပလိုပါတယ္။

ျပည္ပက တင္သြင္းလာတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြရဲ႕ စည္းၾကပ္တန္ဖုိး (AV Value၊ CIF) ထြက္ရွိလာမႈနဲ႔ အခြန္


၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ ဥပေဒၾကမ္းမွာ ပါ၀င္တဲ့ ရာခုိင္ႏႈန္း ၂၀ ကေန ရာခုိင္ႏႈန္း ၅၀ အထိ ေကာက္ခံမယ္လို႔ ဥပေဒၾကမ္းမွာ ထည့္သြင္းခဲ့တာေၾကာင့္ အထူးကုန္စည္ခြန္ႏႈန္း အတည္ျဖစ္လာမယ္ဆိုရင္ ကားေစ်းႏႈန္းေတြ ျမင့္တက္လာႏုိင္တယ္လို႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းေရာင္းခ်ေနတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြက ခန္႔မွန္းခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁ ရက္မွာ ျပည္ပက တင္သြင္းလာတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စည္းၾကပ္တန္ဖုိး (AV Value၊ CIF) ထြက္လာၿပီး ကားအမ်ဳိးအစား အမ်ားစုမွာ တန္ဖုိးျမင့္မားေပမယ့္လည္း ၁၃၅၀ စီစီနဲ႔ ေအာက္ယာဥ္ေတြနဲ႔ လွ်ပ္စစ္ကားေတြစတဲ့ ဘယ္လိုေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အုပ္စုမဆုိ Model Year ၂၀၁၁ ကေန ၂၀၁၅ အထိ တန္ဖုိး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅၀၀၀ သတ္မွတ္ စည္းၾကပ္မွာျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၆၊ ၂၀၁၇ Model Year တင္သြင္းလာမယ္ဆို တင္သြင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အတြက္ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနက သတ္မွတ္တဲ့ တန္ဖုိးသတ္မွတ္ေရး လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြနဲ႔အညီ စည္းၾကပ္ ေကာက္ခံသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

“အခု တရား၀င္ ထြက္ရွိလာတဲ့ 2017 AV Value (CIF) အရ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္အတြင္း ေကာက္ခံမယ့္ AV Value အမ်ားစုက တန္ဖုိးျမင့္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု အခြန္အေကာက္ဆုိင္ရာ ဥပေဒအတည္ျဖစ္ရင္ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္ကစၿပီး ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းကုိ ေရာက္ရွိလာမယ့္ ၁၃၅၀ စီစီေအာက္ကားေတြဟာ ဆိပ္ကမ္းမွာ အထူးကုန္စည္ခြန္ပါ ထပ္မံေပးေဆာင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ ဧၿပီ ၁ ရက္ကစၿပီး ဆိပ္ကမ္းမွာ အုိင္ဒီဖြင့္တဲ့ ၁၃၅၀ စီစီနဲ႔ေအာက္ကားေတြဟာ အထူးကုန္စည္ခြန္အတြက္ တစ္စီးကုိ ၂၂ သိန္း၀န္းက်င္ ပုိမုိကုန္က်မွာ ျဖစ္ပါတယ္” လို႔ KL Seven ကားအေရာင္း စင္တာမန္ေနးဂ်င္းဒါ႐ုိက္တာ ဦးၾကည္သာဟန္က ေျပာပါတယ္။

ကား၀ယ္ယူ တင္သြင္းမႈအတြက္ အထူးကုန္စည္ခြန္ ေကာက္ခံမႈႏႈန္းဟာ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ၁၈၀၁ စီစီအထက္ေတြကိုသာ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ေကာက္ခံတာျဖစ္ၿပီး အင္ဂ်င္ပါ၀ါ ၁၈၀၀ စီစီနဲ႔ ေအာက္ကားေတြကုိ အထူးကုန္စည္ခြန္ ကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္အတြက္ ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ ဥပေဒၾကမ္းမွာေတာ့ ကား၀ယ္ယူ တင္သြင္းမႈဆုိင္ရာ အထူးကုန္စည္ခြန္ႏႈန္းကုိ ၂၀၀၀ စီစီအထိကုိ ရာခုိင္ႏႈန္း ၂၀၊ ၂၀၀၁ စီစီက ၃၀၀၀ စီစီအထိကုိ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ၃၀၀၁ စီစီက ၄၀၀၀ စီစီအထိကုိ ရာခုိင္ႏႈန္း ၃၀၊ ၄၀၀၀ စီစီအထက္ကုိ ၅၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ေကာက္ခံမွာျဖစ္လို႔ အတည္ျပဳျပ႒ာန္းခဲ့မယ္ဆို အရင္ႏွစ္နဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ရင္ အခြန္ေကာက္ခံႏႈန္း မ်ားလာၿပီး ကားေစ်းႏႈန္းေတြ ျမင့္တက္လာႏုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

“ဒီအထူးကုန္စည္ခြန္ႏႈန္း အတည္ျဖစ္ခဲ့လုိ႔ လက္ရွိနဲ႔ ဧၿပီ ၁ ရက္ကစၿပီး ဘယ္လုိကြာသြားမလဲဆုိရင္ ၁၈၀၀ စီစီနဲ႔ ေအာက္ကားေတြ ရာခုိင္ႏႈန္း ၂၀ အခြန္ပုိေဆာင္ရမယ္။ ၁၈၀၀ စီစီကေန ၂၀၀၀ စီစီကားေတြက ငါးရာခုိင္ႏႈန္း သက္သာသြားမယ္၊ ဒီတစ္ခုပဲ သက္သာမွာပါ။ ၂၀၀၁ စီစီကေန ၃၀၀၀ စီစီ အထိကေတာ့ လက္ရွိေပးေနတဲ့ႏႈန္းပါပဲ။ ၃၀၀၁ စီစီကေန ၄၀၀၀ စီစီအထိဆုိရင္ ငါးရာခုိင္ႏႈန္း ပုိေဆာင္ရမယ္။ ၄၀၀၀ စီစီအထက္အထိ ဆုိရင္ေတာ့ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေတာင္ ပုိမ်ားလာပါမယ္။ ငါးရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ တုိးတာ၊ ေလ်ာ့တာဆုိရင္ ကိစၥမရွိေပမယ့္ ရာခုိင္ႏႈန္း ၂၀ နဲ႔ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ပုိမ်ားသြားမယ့္ ၁၈၀၀ စီစီေအာက္အုပ္စုနဲ႔ ၄၀၀၀ စီစီ အထက္အုပ္စုကေတာ့ သိသိသာသာႀကီးကုိ လက္ရွိထက္ အခြန္ပုိမ်ားသြားမွာပါ” လို႔ Distinct Trading Co.,Ltd မန္ေနးဂ်င္းဒါ႐ုိက္တာ ဦးထြဋ္ထိပ္က ရွင္းျပပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ အခြန္အေကာက္ ဥပေဒၾကမ္းမွာ ကားတင္သြင္းမႈဆုိင္ရာ အထူးကုန္စည္ခြန္ႏႈန္းထား အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းျဖစ္မယ္ဆိုရင္ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ အနည္းအမ်ားအလုိက္ ကားတစ္စီးကို အနည္းဆံုး က်ပ္သိန္း ၂၀ ေက်ာ္ကေန က်ပ္သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ ပိုမိုေပးေဆာင္ရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ေတြက တရားမ၀င္ ၀င္ေနဆဲ

၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္အတြက္ ဥပေဒၾကမ္းအျဖစ္ တင္ျပတဲ့ ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ ဥပေဒၾကမ္း အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းျဖစ္မယ္ဆို ကားတင္သြင္းမႈဆုိင္ရာ အထူးကုန္စည္ခြန္ေတြ ျမင့္တက္လာမွာ ျဖစ္သလို အျခားကားတင္သြင္းမႈဆုိင္ရာ အခြန္ေတြျဖစ္တဲ့ အေကာက္ခြန္၊ ကုန္သြယ္ခြန္၊ ၀င္ေငြခြန္၊ ကညန ခြန္ႏႈန္းထားေတြလည္း လာမယ့္ဘ႑ာႏွစ္အတြက္ ေျပာင္းလဲဖြယ္ရွိၿပီး စလစ္နဲ႔ တင္သြင္းတဲ့ကားေတြကုိပါ ၀င္ေငြခြန္ ေကာက္ခံမယ္ဆိုတဲ့ အသံေတြလည္း ထြက္ေပၚေနပါတယ္။ ဒီလိုထြက္ေပၚလာမႈေတြမွာ စလစ္နဲ႔ တင္သြင္းလာတဲ့ကားေတြမွာ တန္ဖိုးနည္းရင္ မသိသာေပမယ့္ CIF တန္ဖုိးျမင့္တဲ့ ကားေတြဆုိရင္ေတာ့ သိန္းရာေပါင္းမ်ားစြာ ၀င္ေငြခြန္ ေပးေဆာင္ရမယ့္ အေျခအေန ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလို ျပည္တြင္းကားေစ်းေတြ ျမင့္တက္လာေနတဲ့ အေျခအေနမွာ ေသာင္ရင္းျမစ္ တစ္ဖက္ကမ္း ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ Without ေတြက အေရာင္းအ၀ယ္ ပိုျဖစ္ေနၿပီး ျပည္တြင္း ဆီတင္သြင္းမႈ မ်ားလာေနပါတယ္။ ဒီလို၀င္ေရာက္လာတာက တစ္ေန႔ကို အစီးေရ ၂၀၀၊ ၃၀၀ ေလာက္အထိ ရွိေနသလို နားလည္မႈ လမ္းေၾကာင္းဆိုတဲ့ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူကို အသြင္ေျပာင္းထားတဲ့ လမ္းေၾကာင္းမွာ ယာဥ္တစ္စီးျဖတ္သန္းခက က်ပ္ ၁၀ သိန္းေလာက္ ရွိေနပါတယ္။

ထုတ္ကုန္ေရာင္းေစ်းႏႈန္းေတြ သိသိသာသာ ျမင့္တက္လာမယ့္ အလားအလာ

၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈက႑ ဦးေမာ့လာေပမယ့္ ႏုိင္ငံျခားေငြလဲႏႈန္း မတည္ၿငိမ္တာ၊ ကုန္က်စရိတ္ မ်ားျပားတာနဲ႔ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္း ျမင့္မားလာတာေတြေၾကာင့္ ထုတ္ကုန္ေရာင္းေစ်းႏႈန္းေတြ သိသိသာသာ ျမင့္တက္လာမယ့္ အလားအလာ ရွိေနတယ္လို႔ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလအတြက္ ထုတ္ျပန္တဲ့ နစ္ေကးအာဆီယံ စက္မႈကုန္ထုတ္လုပ္ငန္း PMI အညႊန္းကိန္း (Manufacturing Purchasing Manager's Index- ၀ယ္ယူေရး မန္ေနဂ်ာမ်ား၏ အညႊန္းကိန္း) အရ သိရပါတယ္။

၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာမွာ PMI အညႊန္းကိန္း ၄၉ ဒသမ ၄ ရွိခဲ့ရာက ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီမွာ ၅၁ ဒသမ ၇ ဆီ တက္လွမ္းႏုိင္ခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ထုတ္လုပ္မႈက႑ဟာ ႀကီးထြားေရးဆီသုိ႔ ျပန္ဦးေမာ့လာဖို႔ အခ်က္ျပႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ႏွစ္ဆန္းမွာ ထုတ္လုပ္မႈ ေအာ္ဒါအသစ္ေတြနဲ႔ လုပ္ငန္းေတြ တုိးတက္လာတာေၾကာင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ တုိးတက္မႈ ရွိလာေပမယ့္ အျခားတစ္ဖက္မွာလည္း ေငြလဲႏႈန္း မတည္ၿငိမ္မႈေၾကာင့္ ကုမၸဏီေတြရဲ႕ သုိေလွာင္ကုန္ပစၥည္း ပမာဏ ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ၾကၿပီး ထုတ္လုပ္မႈ စရိတ္ေတြ ျမင့္တက္လာတာေၾကာင့္ ကုန္ပစၥည္းေရာင္းေစ်းေတြကုိ ဆက္လက္ ျမႇင့္တင္ခဲ့ရတယ္လို႔ သံုးသပ္ထားပါတယ္။

ႏွစ္ဆန္းပုိင္းမွာ လုပ္ငန္းသစ္ေတြ ႀကီးထြားလာတာနဲ႔အမွ် ကုန္စည္၀ယ္လုိအား အားေကာင္းလာခဲ့ၿပီး ႀကီးထြားမႈႏႈန္းဟာ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၁၀ လအတြင္း အသိသာဆံုးႏႈန္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အျခားတစ္ဖက္မွာေတာ့ ႏုိင္ငံျခားေငြလဲႏႈန္း မတည္ၿငိမ္တာနဲ႔ အခ်ဳိ႕ေသာ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းေတြ ရွားပါးတာေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ကုန္ထုတ္လုပ္ေရးက႑ဟာ ဇန္န၀ါရီလထဲမွာ ပ်မ္းမွ်ကုန္က်စရိတ္ေတြ ျမင့္မားလာတဲ့ ၀န္ထုပ္ကုိ ရင္ဆုိင္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းဟာ ျခံဳၾကည့္မယ္ဆို ဒီဇင္ဘာလထဲမွာ စံခ်ိန္တင္ အျမင့္ဆံုး ျဖစ္ခဲ့ရာက ဇန္န၀ါရီလထဲမွာ အနည္းငယ္ က်ဆင္းခဲ့ေပမယ့္ ႏႈန္းထားကေတာ့ ျမင့္မားေနဆဲျဖစ္တယ္လို႔ နစ္ေကးရဲ႕ စစ္တမ္းက ဆိုပါတယ္။ ဒီအက်ဳိးဆက္အျဖစ္ ကုမၸဏီေတြက ကုန္ပစၥည္းေရာင္းေစ်းေတြကုိ ေရွ႕ဆက္ၿပီး ျမႇင့္တင္ခဲ့ၾကၿပီး ထုတ္ကုန္ေတြအတြက္ ေတာင္းဆုိတ့ဲေစ်းႏႈန္းေတြ တုိးတက္လာတဲ့ႏႈန္းဟာ စစ္တမ္းသက္တမ္း ၁၄ လအတြင္း ဒုတိယ အျမင့္ဆံုးႏႈန္း ျဖစ္ေနခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ ေႏြရာသီ လွ်ပ္စစ္မီး ျပတ္ေတာက္ႏိုင္တဲ့ ျပႆနာ ၾကံဳရေတာ့မွာျဖစ္သလို စက္မႈဇုန္ေတြရဲ႕ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းဟာ ထိခိုက္လာဦးမယ့္ အေျခအေနကလည္း မလြဲမေသြ ျဖစ္လာဦးမွာပါ။ လက္ရွိကုန္ ေစ်းႏႈန္းႀကီးျမင့္မႈ၊ ေငြေဖာင္းပြမႈ၊ ထုတ္ကုန္ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္မႈေတြဟာ ဆင္းရဲတဲ့ျပည္သူေတြကို မထိခိုက္ပါေစနဲ႔လို႔ ဆုေတာင္းမိသလို ျပည္ပတင္ပို႔ေနတဲ့ ျမန္မာ့ထုတ္ကုန္ေတြ အတြက္လည္း အရည္အေသြးအျပင္ ေစ်းႏႈန္းမွာပါ မယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားအထိ မျဖစ္ပါေစနဲ႔လို႔ ဆုေတာင္းေပးရင္း ဒီတစ္ပတ္ရဲ႕ စီးပြားေရး သံုးသပ္ခ်က္ကို ရပ္နားလိုက္ပါတယ္။

Credit To >>> Eleven Media Group

0 comments:

Post a Comment