ဒီရက္ပိုင္း
ေတြအတြင္းမွာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အႀကီးဆံုး အတိုက္အခံ ပါတီ NLD ရဲ႕ ပထမဆံုး
အႀကိမ္ ပါတီ ညီလာခံ က်င္းပခဲ့တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ပါတီ ညီလာခံ ဆိုတာ ေအးေဆး
တည္ၿငိမ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတြက ပါတီေတြ အဖို႔ေတာ့ ပံုမွန္ ေလးႏွစ္ တစ္ႀကိမ္ ငါးႏွစ္ တစ္ႀကိမ္ က်င္းပ ၾကတာပါ။
ဒါေပမဲ့ အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္း ေပါင္းမ်ား စြာ ျဖတ္ သန္း ေနၾကရတဲ့ ႏိုင္ငံေတြက ပါတီေတြ အဖို႔ေတာ့ ႏိုင္ငံေရး အခ်ဳိးအေကြ႕ အလွည့္ အေျပာင္းေတြ ျဖစ္လာမွ (သို႔) အဆင့္ တစ္ဆင့္ကို တက္လွမ္း လာႏိုင္မွ ခက္ခက္ခဲခဲ က်င္းပ ၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီး သမိုင္းေခတ္ အတြင္း ပါတီ မ်ားအျပား ေပၚထြန္းခဲ့ ေပမယ့္ ပါတီ ညီလာခံ တစ္ရပ္ကို ပီပီျပင္ျပင္ က်င္းပၿပီး လုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ရပ္ကို ပီပီျပင္ျပင္ ခ်မွတ္ လုပ္ေဆာင္ သြားႏိုင္တဲ့ ပါတီဆိုတာ လက္ခ်ဳိး ေရလို႔ ရေလာက္ ေအာင္ အနည္းစု ကေလးဘဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ အေကြ႕ ေတြဟာ ျပင္းထန္ လြန္းလို႔ ပါတီ အမ်ား အျပား လြင့္စင္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားတယ္။
အလားတူပဲ လွ်မ္းလွ်မ္း ေတာက္ဆိုတဲ့ လက္ဝဲ၊ လက္ယာ ေခါင္းေဆာင္ အမ်ားအျပား သမိုင္း ေရစီးမွာ တျဖည္းျဖည္း နစ္ျမဳပ္ ေပ်ာက္ကြယ္ ကုန္ၾကတယ္။ ပါတီ အခ်ဳိ႕ဟာ ေတာတြင္း လက္နက္ကိုင္ ဘဝနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္း သြားၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕က ေျမေပၚမွာတင္ ဖမ္းဆီးခံရ ႏွိပ္ကြပ္ခံရၿပီး ဖ်က္သိမ္းျခင္း ခံရတယ္။ ျမန္မာ့ သမိုင္းမွာ လက္ယာ ပါတီ ေတြ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္း မရွိသေလာက္ ျဖစ္သြားခဲ့ၿပီး၊ လက္ဝဲပါတီ ေတြထဲမွာေတာ့ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီဟာ ၁၉၉၀ ေလာက္ကစၿပီး ေျမေအာက္ စည္း႐ံုးေရး ပါတီအျဖစ္ ယဲ့ယဲ့ေလး က်န္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
၁၉၃၉ ခုႏွစ္က စတင္ တည္ေထာင္တဲ့ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီရဲ႕ သက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္အထိ ပါတီ ကြန္ဂရက္ သံုးႀကိမ္ က်င္းပခဲ့တာ ေတြ႔ရတယ္။ က်န္တဲ့သမုိင္းမွာ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားခဲ့တဲ့ ပါတီေတြမွာ ဒီလို ကြန္ဂရက္ သို႔မဟုတ္ ညီလာခံ သံုး ႀကိမ္က်င္းပ ႏိုင္တာ မရွိခဲ့ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ဆိုလို တာကေတာ့ ညီလာခံ တစ္ရပ္ေတာင္ က်င္းပဖို႔ ခက္ခဲလွတဲ့ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရး သမိုင္း ေၾကာင္းကို ေျပာခ်င္တာပါ။ အခု NLD ပါတီဟာ သက္တမ္း ၂၅ ႏွစ္အတြင္းမွာ ပထမဆံုး က်င္းပႏိုင္ခဲ့တဲ့ ညီလာခံျဖစ္ပါတယ္။ ၄င္းပါတီရဲ႕ သက္တမ္း ၂၅ ႏွစ္အတြင္းမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လႈပ္ရွားခြင့္ ရခ်ိန္ဟာ သံုး၊ ေလး ႏွစ္ထက္ မပိုဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ တစ္ေလွ်ာက္လံုးကေတာ့ ျပင္းထန္တဲ့ ႏွိပ္ကြပ္မႈ ေတြကို တစ္ေလွ်ာက္လံုး ခံခဲ့ရတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္း ေတြမွာ ျပင္းထန္ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းေတြ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀၀ ရွိခဲ့တယ္ ဆိုေပမယ့္ သူတို႔မွာက သူလည္း လက္နက္နဲ႔၊ ကိုယ္လည္း လက္နက္နဲ႔ ဆိုတဲ့ အျပန္အလွန္ သေဘာေတြ ရွိပါတယ္။ နဝတ ေခတ္ပါတီေတြ အဖို႔ ေျပာရရင္ေတာ့ တစ္ဖက္သတ္ ႏွိပ္ကြပ္ တာကို ခံၾကရတာ ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာ့ သမိုင္းမွာ အႏွိပ္ကြပ္ အခံရဆံုးလို႔ ေျပာရင္ ရေလာက္ ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ သူတို႔ဟာ မိုးထဲေရထဲ ျဖတ္သန္းခဲ့ သူေတြ၊ မီးေတာႏွင္းေတာထဲ မေၾကာက္မရြံ႕ တိုးခဲ့သူေတြ၊ အေရး ေတာ္ပံု စိတ္ဓာတ္ အျပည့္ရွိၾကသူ ေတြလို႔ ေဘးမွ ရပ္ၾကည့္သူတစ္ ေယာက္အေနနဲ႔ ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။ အခုေတာ့ ပါတီညီလာခံကိုပါ က်င္းပႏိုင္ခဲ့ၾကပါၿပီ။ ညီလာခံ တစ္ရပ္ဟာ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့လက အေတြ႔အၾကံဳ၊ သင္ခန္းစာေတြကို နိဂံုးခ်ဳပ္ၿပီး အားေကာင္းခ်က္ေတြကိုယူ၊ အားနည္းခ်က္ေတြကို ပယ္ကာ အနာဂတ္ကာလအတြက္ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းစဥ္ေတြကို ခ်မွတ္ႏိုင္ဖို႔ပဲလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။
၁၉၆၂ ေနာက္ပိုင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ တစ္သက္တာ ေတြ႔ဖူးတဲ့ ညီလာခံေတြ၊ ကြန္ဂရက္ ေတြဟာ လက္ဝဲညီလာခံ ကြန္ဂရက္ ေတြပဲ မ်ားပါတယ္။ မဆလရဲ႕ ပါတီ ညီလာခံေတြ၊ ဗကပရဲ႕ ကြန္ဂရက္ ေတြနဲ႔ တ႐ုတ္ျပည ္ႀကီးက ျပည္သူ႔ ကြန္ဂရက္ေတြ စတာေတြပဲ မ်ားပါတယ္။ ဒါေတြကေတာ့ ပံုစံက် ညီလာခံေတြပါ။ ဘာေတြေျပာမယ္၊ ဘာေတြဆံုးျဖတ္မယ္ ဆိုတာ အားလံုးစီစဥ္ၿပီးသားေတြပါ။ နယ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ အစီရင္ခံစာေတြကို အားလံုးဆင္ဆာ ျဖတ္ေတာက္စိစစ္ၿပီးသားေတြပါ။ ဗကပရဲ႕ တတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ပါတီကြန္ဂရက္ (၁၉၈၅) ရွမ္းျပည္နယ္ အလယ္ပိုင္းက ကိုယ္စားလွယ္ဟာ သူ႔ရဲ႕ အစီရင္ခံစာ မွာ မပါတဲ့ စကားတစ္ခြန္းႏွစ္ခြန္းကို ထည့္ေျပာခဲ့မိလို႔ အခမ္းအနားမွဴး လုပ္တဲ့ ရဲေဘာ္ထြန္း (ေခၚ) ဗိုလ္က်င္ေမာင္က အစီရင္ခံစာမွာ အဲဒီစကားမပါေၾကာင္း ခ်က္ခ်င္း လွမ္းေထာက္ပါတယ္။
အဲဒီ ကြန္ဂရက္ရဲ႕ မ်က္ေမွာက္အေျခအေန သံုးသပ္ခ်က္ အခ်ဳပ္ကေတာ့ ပါတီဟာ အတိတ္ကာလက ရရွိခဲ့တဲ့ ဒီေရျမင့္နဲ႔ အနာဂတ္ကာလမွာ မုခ်ရရွိလာမယ့္ ေတာ္လွန္ေရး ဒီေရျမင့္ႀကီးရဲ႕ ၾကားကာလမွာ ေရာက္ရွိေနတယ္လို႔ သံုးသပ္ခဲ့တယ္။ ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ လမ္းစဥ္ကေတာ့ လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲနဲ႔သာ အာဏာသိမ္းရမယ္ ဆိုတဲ့ လမ္းစဥ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုပံုစံဟာ ဗကပတစ္ခုတည္း ကြက္ၿပီး ျဖစ္ခဲ့တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီေခတ္ကာလက ေတာတြင္းမွာေရာ မဆလပါတီ မွာေရာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေရွ႕ဘက္က ႏိုင္ငံႀကီးငယ္ တခ်ဳိ႕မွာပါ အားလံုး ဒီပံုစံအတိုင္း ျဖစ္ခဲ့ၾကတာပါ။
NLD ရဲ႕ ပါတီညီလာခံကေတာ့ ဒီလိုပံုစံေတြကေန ခြဲထြက္ ခဲ့ၿပီလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ရပ္ေက်းကေန စၿပီးေတာ့ ညီလာခံ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ၊ ဗဟိုေကာ္မတီေတြကအစ ဒီမိုကေရစီနည္းက်စြာ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာ ေတြ႔ရတယ္။ ဒီလိုပံုစံဟာ ဒီေန႔ေခတ္အဖို႔ အလြယ္ တကူေတြ႔ေနက်ကိစၥမ်ဳိးလို႔ ယူဆႏိုင္ေပမယ့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္စိတ္မရွိတဲ့ ပါတီမ်ားအဖို႔ အခုေခတ္မွာလည္း ဒီအတိုင္း လိုက္လုပ္ဖို႔ မလြယ္လွပါဘူး။NLD ကိုယ္စားလွယ္ေရြးပြဲေတြမွာ ေတာင္ ဂိုဏ္းဂဏျပႆနာ၊ အကြဲအၿပဲျပႆနာကို အေတာ္ႀကံဳ လိုက္ရတာေတြ႔ရပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ေျဖရွင္းေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲ့တာ ေတြ႔ရတယ္။ ဒီအကြဲအၿပဲေတြကေန ၾကည့္ရင္NLD အတြက္ ေရရွည္မွာ ဂ႐ုစိုက္ဖို႔လိုတဲ့ ျပႆနာတစ္ခုကိုေတာ့ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒါ ကေတာ့ လူေဟာင္း၊ လူသစ္ဆိုတဲ့ ျပႆနာပါ။ ဒီ ျပႆနာဟာ ပါတီတစ္ခုအေနနဲ႔ အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္း ကို ျဖတ္သန္းလာၿပီး အဆင့္တစ္ဆင့္ကို ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေတြ႔ရေလ့ရွိတဲ့ ျပႆနာျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာ အေတြ႔အၾကံဳေတြ အရဆိုရင္ တ႐ုတ္ျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီမွာလည္း ဒီလိုျပႆနာေတြ ရွိခဲ့တယ္။
သူတို႔သမိုင္းမွာ က်င္တန္းေတာင္တန္း တိုက္ပြဲေတြမွာ ပါဝင္ခဲ့ၿပီး ေမာ္စီတုန္းနဲ႔အတူ ခရီးရွည္ခ်ီတက္ပြဲ ဆင္ႏြဲခဲ့သူေတြဟာ ေကဒါေဟာင္းေတြ၊ ဝါရင့္ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္လာၾကတာပါ။ ၁၉၃၇ ခု ယင္အန္းေခတ္၊ ဂ်ပန္ခုခံေရးကာလ ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္ႏိုင္ငံ လံုးက ေျမေအာက္ယူဂ်ီေတြ၊ ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြ၊ တက္ၾကြသူ ေတြ အမ်ားအျပား ေရာက္လာလို႔ တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဟာ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ႀကီးထြားလာခဲ့တယ္။ ဒီ ေနရာမွာ ေနာက္ေရာက္လာတဲ့ လူသစ္ေတြ (လူသစ္ေပမယ့္ ၿမဳိ႕ေပၚမွာ ထုသားေပသား က်လာခဲ့တဲ့ ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြ ပါပဲ) ဟာ ပညာတတ္ေတြျဖစ္ၿပီး သူတို႔ဟာ လူေရွာက္ခ်ီရဲ႕ လူေတြမ်ားပါ တယ္။
မူလလူေဟာင္းေတြကေတာ့ လက္သမား ေကဒါေတြျဖစ္ၿပီး ေမာ္ရဲ႕လူေတြပါ။ လူေဟာင္းေတြကေတာ့ အၾကမ္းပတမ္း ကိစၥေတြမွာ ပိုရၿပီး လူသစ္ေတြက အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ စည္း႐ံုးေရး လုပ္ငန္းေတြမွာ ပိုေနရာ ရလာၾကတာပါ။ ဒီတအံုေႏြးေႏြး ျပႆနာဟာ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္ မွာ မဟာခံုပ်ံေက်ာ္လႊားေရး ဆိုတဲ့ စီမံကိန္းအမွားမွာ ပိုႀကီးထြားလာၿပီး ေမာ္စီတုန္းကိုယ္တိုင္ အေျခအေနယိမ္းယိုင္လာတဲ့ သေဘာ ျဖစ္လာတာပါ။
ဒါေၾကာင့္ ၁၉၆၄ မွာ ေပၚထြက္လာတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာဟာ လူေရွာက္ခ်ီနဲ႔ သူ႔လူေတြကို ရွင္းတဲ့ပြဲႀကီး ျဖစ္လာတာပါ။ ဇာတ္လမ္းစတာကေတာ့ လူေဟာင္း လူသစ္ျပႆနာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုျပႆနာမ်ဳိးကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သေဘာထား ႏိုင္ေရး၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျဖရွင္းေရးဟာ အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္း ကို ျဖတ္သန္းလာတဲ့ ပါတီတစ္ခုအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
လက္ရွိ က်င္းပခဲ့တဲ့ ညီလာခံမွာ ဒီကိစၥကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ေနရာခ်ထားႏိုင္ခဲ့တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလႈိင္းဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပတဲ့ ေဆာင္းပါးတခ်ဳိ႕မွာ ဒီျပႆနာအေပၚ မွန္မွန္ကန္ကန္ သေဘာထားေရး အျမင္ခ်ဳိ႕တဲ့ေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကိုယ္ခ်ည္းပဲ အနစ္နာခံခဲ့ရတယ္ဆိုတဲ့ အျမင္မ်ဳိးေတြလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ဥကၠ႒ျဖစ္သူနဲ႔ ကြဲလြဲေနတာေတြ ကိုလည္း အေတာ္ေတြ႔ရပါတယ္။ တကယ္တမ္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အနာခံရဆံုး သူေတြဟာ ဘယ္သူေတြပါလဲ။ ကြၽန္ေတာ့္အျမင္အရေတာ့ ျပည္သူေတြ လို႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ အစိုးရတပ္နဲ႔ လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႕မ်ားၾကား ေျမစာပင္ ျဖစ္ေနရတဲ့ ရွမ္းေတြ၊ ဝေတြ၊ ပအို႔ေတြ၊ ပေလာင္ေတြ၊ ကခ်င္၊ ကရင္ေတြပါပဲ။ မိန္းမျဖစ္သူက အိုးတစ္လံုး ေစာင္တစ္ထည္၊ ဆန္ႏို႔ဆီဘူး တစ္လံုးႏွစ္လံုးေလာက္ပါတဲ့ ပလိုင္း ကိုလြယ္၊ ေယာက္က်ားျဖစ္သူက ကေလးကိုေပြ႕၊ ဓားတစ္လက္နဲ႔ ေတာရွင္းရင္ ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ ေျပးေနရတဲ့ ရြာပုန္းရြာေရွာင္ေတြ၊ ေညာင့္စူးမိတဲ့ ဒဏ္ရာေလာက္နဲ႔ အနာဝင္ၿပီး မေသသင့္ဘဲ ေသဆံုး သြားရသူေတြ၊ ငွက္ဖ်ားနဲ႔ လံုးပါးပါးသြားရသူေတြ၊ မိုင္းနင္းမိသူေတြ၊ ေပၚတာဆြဲခံရၿပီး ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္ေရာက္မလာေတာ့တဲ့ သူေတြ၊ ဟိုဘက္ကိုလည္းေၾကာက္ရ၊ ဒီဘက္ကိုလည္းေၾကာက္ရနဲ႔ ေနရသူေတြ၊ တစ္ႏွစ္ ၂ ႏွစ္လည္းမဟုတ္၊ ေလး ငါးဆယ္ႏွစ္လည္း မက ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၊ ၃၀ ျဖစ္ခဲ့ၾကတာပါ။
အခုမွ ဒုကၡသည္စခန္း ဆိုတာေတြ ျပည္တြင္းမွာ ရွိလာေပမယ့္ အရင္တုန္းက ဒီလို ျပည္သူေတြရဲ႕ ကိစၥဟာ ဘယ္ေနရာမွာမွ ဘယ္သူကမွ ဂ႐ုစိုက္ခဲ့တဲ့ ကိစၥေတြ မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။ ညီလာခံတစ္ခုမွာ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခုလံုးအျပင္ အဖြင့္မိန္႔ခြန္းနဲ႔ အပိတ္မိန္႔ခြန္းေတြက အေရးအႀကီးဆံုး ပါပဲ။ ဒီမိန္းခြန္းေတြကုိ ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အျမင္သေဘာထားေတြဟာ ပါတီရဲ႕ ခံယူခ်က္နဲ႔ လမ္းညႊန္သေဘာထား ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ "NLD ပါတီဟာ ၂၅ ႏွစ္တာအတြင္းမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မလႈပ္ရွားႏိုင္ခဲ့ရလို႔ လိုအပ္ခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဒီလိုအပ္ ခ်က္ေတြ ျဖည့္ဆည္းဖို႔ဆိုတာ အခ်ိန္ယူရပါမယ္။ အခ်ိန္လည္းယူ ရမယ္။ ဝီရိယလည္း စိုက္ထုတ္ရမယ္" လို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ရဲ႕ မိန္႔ခြန္းမွာ ေတြ႔ရတယ္။ ေနာက္ၿပီး အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဝင္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီး "ျပည္သူနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့ေနရာမွာ ေျဖာင့္မတ္ပါ။
ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း အေပၚမွာ သစၥာရွိပါ။ ေက်းဇူးတရားကို ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါနဲ႔" ဆိုၿပီး အလြန္႐ိုးရွင္းစြာ ေျပာၾကားခဲ့တာ ေတြ႔ရတယ္။ "မတူကြဲျပားတဲ့ အျမင္ေတြကို မေၾကာက္ဖို႔၊ မစိုးရိမ္ဖို႔နဲ႔ ဒါေတြကို ႀကဳိဆိုၿပီးေတာ့ ဒီမတူကြဲျပားတဲ့ အျမင္ေတြကို ဘယ္လို ကြၽန္မတို႔ရဲ႕အင္အားတစ္ခု ျဖစ္ေအာင္ လုပ္သြားမလဲလို႔ ကြၽန္မတို႔ ဆံုးျဖတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္" လို႔ ေျပာသြားပါတယ္။ ၿခံဳၾကည့္လိုက္ရင္ ဒီမိန္႔ခြန္းေတြမွာ မြန္ျမတ္မႈရွိတဲ့၊ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းမႈရွိတဲ့၊ အျမင္က်ယ္မႈရွိတဲ့၊ ျပည့္ဝမႈရွိတဲ့ သေဘာထားအျမင္ေတြ ပါေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ မည္သို႔ဆိုေစNLD အေနနဲ႔ေတာ့ ၂၅ ႏွစ္တာမွာ ညီလာခံ တစ္ခု က်င္းပႏိုင္ခဲ့တဲ့ မွတ္တိုင္တစ္ခု စိုက္ထူႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ။
ဒီညီလာခံမွာ တင္သြင္းရရွိလာခဲ့တဲ့ သေဘာထား အျမင္ေတြဟာ ၂၅ ႏွစ္တာ အတြင္း စုေဆာင္းရရွိလာတဲ့ အေတြ႔အႀကံဳေတြနဲ႔ အေမြအႏွစ္ေတြလို႔ ဆိုရမွာပါ။ အေမရိကန္သမိုင္းမွာ ေဂ်ာ့ရွ္ဝါရွင္တန္က စလို႔ လက္ရွိ သမၼတအိုဘားမားအထိ ေျပာဆိုခဲ့တဲ့ မိန္႔ခြန္းေတြနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြဟာ အေမရိကန္ရဲ႕ အလုပ္လမ္းညႊန္ေတြပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ လင္ကြန္းတို႔၊ ႐ူးစ္ဘဲ့တို႔လို အခ်ဳိးအေကြ႕ႀကီးတဲ့ ကာလကို ျဖတ္သန္းခဲ့သူ သမၼတေတြရဲ႕ မိန္႔ခြန္းေတြဟာပိုၿပီး အဖိုးတန္ နက္နဲၿပီး ပိုအေရးပါတဲ့ လမ္းညႊန္ေတြျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အခု NLD ၂၅ ႏွစ္တာ မွတ္တိုင္ရဲ႕ အလုပ္လမ္းညႊန္ေတြဟာ ေနာင္ ၂၅ ႏွစ္စာ အတြက္ ဟုတ္ေကာင္းမွ ဟုတ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ လတ္တေလာ ရင္ဆိုင္ရမယ့္ ၂၀၁၅ ကာလေလာက္အထိေတာ့ အသံုးတည့္ေနမယ့္ လမ္းညႊန္ေတြျဖစ္မယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္း ေပါင္းမ်ား စြာ ျဖတ္ သန္း ေနၾကရတဲ့ ႏိုင္ငံေတြက ပါတီေတြ အဖို႔ေတာ့ ႏိုင္ငံေရး အခ်ဳိးအေကြ႕ အလွည့္ အေျပာင္းေတြ ျဖစ္လာမွ (သို႔) အဆင့္ တစ္ဆင့္ကို တက္လွမ္း လာႏိုင္မွ ခက္ခက္ခဲခဲ က်င္းပ ၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီး သမိုင္းေခတ္ အတြင္း ပါတီ မ်ားအျပား ေပၚထြန္းခဲ့ ေပမယ့္ ပါတီ ညီလာခံ တစ္ရပ္ကို ပီပီျပင္ျပင္ က်င္းပၿပီး လုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ရပ္ကို ပီပီျပင္ျပင္ ခ်မွတ္ လုပ္ေဆာင္ သြားႏိုင္တဲ့ ပါတီဆိုတာ လက္ခ်ဳိး ေရလို႔ ရေလာက္ ေအာင္ အနည္းစု ကေလးဘဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ အေကြ႕ ေတြဟာ ျပင္းထန္ လြန္းလို႔ ပါတီ အမ်ား အျပား လြင့္စင္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားတယ္။
အလားတူပဲ လွ်မ္းလွ်မ္း ေတာက္ဆိုတဲ့ လက္ဝဲ၊ လက္ယာ ေခါင္းေဆာင္ အမ်ားအျပား သမိုင္း ေရစီးမွာ တျဖည္းျဖည္း နစ္ျမဳပ္ ေပ်ာက္ကြယ္ ကုန္ၾကတယ္။ ပါတီ အခ်ဳိ႕ဟာ ေတာတြင္း လက္နက္ကိုင္ ဘဝနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္း သြားၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕က ေျမေပၚမွာတင္ ဖမ္းဆီးခံရ ႏွိပ္ကြပ္ခံရၿပီး ဖ်က္သိမ္းျခင္း ခံရတယ္။ ျမန္မာ့ သမိုင္းမွာ လက္ယာ ပါတီ ေတြ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္း မရွိသေလာက္ ျဖစ္သြားခဲ့ၿပီး၊ လက္ဝဲပါတီ ေတြထဲမွာေတာ့ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီဟာ ၁၉၉၀ ေလာက္ကစၿပီး ေျမေအာက္ စည္း႐ံုးေရး ပါတီအျဖစ္ ယဲ့ယဲ့ေလး က်န္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
၁၉၃၉ ခုႏွစ္က စတင္ တည္ေထာင္တဲ့ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီရဲ႕ သက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္အထိ ပါတီ ကြန္ဂရက္ သံုးႀကိမ္ က်င္းပခဲ့တာ ေတြ႔ရတယ္။ က်န္တဲ့သမုိင္းမွာ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားခဲ့တဲ့ ပါတီေတြမွာ ဒီလို ကြန္ဂရက္ သို႔မဟုတ္ ညီလာခံ သံုး ႀကိမ္က်င္းပ ႏိုင္တာ မရွိခဲ့ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ဆိုလို တာကေတာ့ ညီလာခံ တစ္ရပ္ေတာင္ က်င္းပဖို႔ ခက္ခဲလွတဲ့ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရး သမိုင္း ေၾကာင္းကို ေျပာခ်င္တာပါ။ အခု NLD ပါတီဟာ သက္တမ္း ၂၅ ႏွစ္အတြင္းမွာ ပထမဆံုး က်င္းပႏိုင္ခဲ့တဲ့ ညီလာခံျဖစ္ပါတယ္။ ၄င္းပါတီရဲ႕ သက္တမ္း ၂၅ ႏွစ္အတြင္းမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လႈပ္ရွားခြင့္ ရခ်ိန္ဟာ သံုး၊ ေလး ႏွစ္ထက္ မပိုဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ တစ္ေလွ်ာက္လံုးကေတာ့ ျပင္းထန္တဲ့ ႏွိပ္ကြပ္မႈ ေတြကို တစ္ေလွ်ာက္လံုး ခံခဲ့ရတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္း ေတြမွာ ျပင္းထန္ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းေတြ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀၀ ရွိခဲ့တယ္ ဆိုေပမယ့္ သူတို႔မွာက သူလည္း လက္နက္နဲ႔၊ ကိုယ္လည္း လက္နက္နဲ႔ ဆိုတဲ့ အျပန္အလွန္ သေဘာေတြ ရွိပါတယ္။ နဝတ ေခတ္ပါတီေတြ အဖို႔ ေျပာရရင္ေတာ့ တစ္ဖက္သတ္ ႏွိပ္ကြပ္ တာကို ခံၾကရတာ ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာ့ သမိုင္းမွာ အႏွိပ္ကြပ္ အခံရဆံုးလို႔ ေျပာရင္ ရေလာက္ ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ သူတို႔ဟာ မိုးထဲေရထဲ ျဖတ္သန္းခဲ့ သူေတြ၊ မီးေတာႏွင္းေတာထဲ မေၾကာက္မရြံ႕ တိုးခဲ့သူေတြ၊ အေရး ေတာ္ပံု စိတ္ဓာတ္ အျပည့္ရွိၾကသူ ေတြလို႔ ေဘးမွ ရပ္ၾကည့္သူတစ္ ေယာက္အေနနဲ႔ ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။ အခုေတာ့ ပါတီညီလာခံကိုပါ က်င္းပႏိုင္ခဲ့ၾကပါၿပီ။ ညီလာခံ တစ္ရပ္ဟာ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့လက အေတြ႔အၾကံဳ၊ သင္ခန္းစာေတြကို နိဂံုးခ်ဳပ္ၿပီး အားေကာင္းခ်က္ေတြကိုယူ၊ အားနည္းခ်က္ေတြကို ပယ္ကာ အနာဂတ္ကာလအတြက္ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းစဥ္ေတြကို ခ်မွတ္ႏိုင္ဖို႔ပဲလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။
၁၉၆၂ ေနာက္ပိုင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ တစ္သက္တာ ေတြ႔ဖူးတဲ့ ညီလာခံေတြ၊ ကြန္ဂရက္ ေတြဟာ လက္ဝဲညီလာခံ ကြန္ဂရက္ ေတြပဲ မ်ားပါတယ္။ မဆလရဲ႕ ပါတီ ညီလာခံေတြ၊ ဗကပရဲ႕ ကြန္ဂရက္ ေတြနဲ႔ တ႐ုတ္ျပည ္ႀကီးက ျပည္သူ႔ ကြန္ဂရက္ေတြ စတာေတြပဲ မ်ားပါတယ္။ ဒါေတြကေတာ့ ပံုစံက် ညီလာခံေတြပါ။ ဘာေတြေျပာမယ္၊ ဘာေတြဆံုးျဖတ္မယ္ ဆိုတာ အားလံုးစီစဥ္ၿပီးသားေတြပါ။ နယ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ အစီရင္ခံစာေတြကို အားလံုးဆင္ဆာ ျဖတ္ေတာက္စိစစ္ၿပီးသားေတြပါ။ ဗကပရဲ႕ တတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ပါတီကြန္ဂရက္ (၁၉၈၅) ရွမ္းျပည္နယ္ အလယ္ပိုင္းက ကိုယ္စားလွယ္ဟာ သူ႔ရဲ႕ အစီရင္ခံစာ မွာ မပါတဲ့ စကားတစ္ခြန္းႏွစ္ခြန္းကို ထည့္ေျပာခဲ့မိလို႔ အခမ္းအနားမွဴး လုပ္တဲ့ ရဲေဘာ္ထြန္း (ေခၚ) ဗိုလ္က်င္ေမာင္က အစီရင္ခံစာမွာ အဲဒီစကားမပါေၾကာင္း ခ်က္ခ်င္း လွမ္းေထာက္ပါတယ္။
အဲဒီ ကြန္ဂရက္ရဲ႕ မ်က္ေမွာက္အေျခအေန သံုးသပ္ခ်က္ အခ်ဳပ္ကေတာ့ ပါတီဟာ အတိတ္ကာလက ရရွိခဲ့တဲ့ ဒီေရျမင့္နဲ႔ အနာဂတ္ကာလမွာ မုခ်ရရွိလာမယ့္ ေတာ္လွန္ေရး ဒီေရျမင့္ႀကီးရဲ႕ ၾကားကာလမွာ ေရာက္ရွိေနတယ္လို႔ သံုးသပ္ခဲ့တယ္။ ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ လမ္းစဥ္ကေတာ့ လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲနဲ႔သာ အာဏာသိမ္းရမယ္ ဆိုတဲ့ လမ္းစဥ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုပံုစံဟာ ဗကပတစ္ခုတည္း ကြက္ၿပီး ျဖစ္ခဲ့တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီေခတ္ကာလက ေတာတြင္းမွာေရာ မဆလပါတီ မွာေရာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေရွ႕ဘက္က ႏိုင္ငံႀကီးငယ္ တခ်ဳိ႕မွာပါ အားလံုး ဒီပံုစံအတိုင္း ျဖစ္ခဲ့ၾကတာပါ။
NLD ရဲ႕ ပါတီညီလာခံကေတာ့ ဒီလိုပံုစံေတြကေန ခြဲထြက္ ခဲ့ၿပီလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ရပ္ေက်းကေန စၿပီးေတာ့ ညီလာခံ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ၊ ဗဟိုေကာ္မတီေတြကအစ ဒီမိုကေရစီနည္းက်စြာ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာ ေတြ႔ရတယ္။ ဒီလိုပံုစံဟာ ဒီေန႔ေခတ္အဖို႔ အလြယ္ တကူေတြ႔ေနက်ကိစၥမ်ဳိးလို႔ ယူဆႏိုင္ေပမယ့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္စိတ္မရွိတဲ့ ပါတီမ်ားအဖို႔ အခုေခတ္မွာလည္း ဒီအတိုင္း လိုက္လုပ္ဖို႔ မလြယ္လွပါဘူး။NLD ကိုယ္စားလွယ္ေရြးပြဲေတြမွာ ေတာင္ ဂိုဏ္းဂဏျပႆနာ၊ အကြဲအၿပဲျပႆနာကို အေတာ္ႀကံဳ လိုက္ရတာေတြ႔ရပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ေျဖရွင္းေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲ့တာ ေတြ႔ရတယ္။ ဒီအကြဲအၿပဲေတြကေန ၾကည့္ရင္NLD အတြက္ ေရရွည္မွာ ဂ႐ုစိုက္ဖို႔လိုတဲ့ ျပႆနာတစ္ခုကိုေတာ့ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒါ ကေတာ့ လူေဟာင္း၊ လူသစ္ဆိုတဲ့ ျပႆနာပါ။ ဒီ ျပႆနာဟာ ပါတီတစ္ခုအေနနဲ႔ အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္း ကို ျဖတ္သန္းလာၿပီး အဆင့္တစ္ဆင့္ကို ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေတြ႔ရေလ့ရွိတဲ့ ျပႆနာျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာ အေတြ႔အၾကံဳေတြ အရဆိုရင္ တ႐ုတ္ျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီမွာလည္း ဒီလိုျပႆနာေတြ ရွိခဲ့တယ္။
သူတို႔သမိုင္းမွာ က်င္တန္းေတာင္တန္း တိုက္ပြဲေတြမွာ ပါဝင္ခဲ့ၿပီး ေမာ္စီတုန္းနဲ႔အတူ ခရီးရွည္ခ်ီတက္ပြဲ ဆင္ႏြဲခဲ့သူေတြဟာ ေကဒါေဟာင္းေတြ၊ ဝါရင့္ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္လာၾကတာပါ။ ၁၉၃၇ ခု ယင္အန္းေခတ္၊ ဂ်ပန္ခုခံေရးကာလ ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္ႏိုင္ငံ လံုးက ေျမေအာက္ယူဂ်ီေတြ၊ ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြ၊ တက္ၾကြသူ ေတြ အမ်ားအျပား ေရာက္လာလို႔ တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဟာ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ႀကီးထြားလာခဲ့တယ္။ ဒီ ေနရာမွာ ေနာက္ေရာက္လာတဲ့ လူသစ္ေတြ (လူသစ္ေပမယ့္ ၿမဳိ႕ေပၚမွာ ထုသားေပသား က်လာခဲ့တဲ့ ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြ ပါပဲ) ဟာ ပညာတတ္ေတြျဖစ္ၿပီး သူတို႔ဟာ လူေရွာက္ခ်ီရဲ႕ လူေတြမ်ားပါ တယ္။
မူလလူေဟာင္းေတြကေတာ့ လက္သမား ေကဒါေတြျဖစ္ၿပီး ေမာ္ရဲ႕လူေတြပါ။ လူေဟာင္းေတြကေတာ့ အၾကမ္းပတမ္း ကိစၥေတြမွာ ပိုရၿပီး လူသစ္ေတြက အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ စည္း႐ံုးေရး လုပ္ငန္းေတြမွာ ပိုေနရာ ရလာၾကတာပါ။ ဒီတအံုေႏြးေႏြး ျပႆနာဟာ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္ မွာ မဟာခံုပ်ံေက်ာ္လႊားေရး ဆိုတဲ့ စီမံကိန္းအမွားမွာ ပိုႀကီးထြားလာၿပီး ေမာ္စီတုန္းကိုယ္တိုင္ အေျခအေနယိမ္းယိုင္လာတဲ့ သေဘာ ျဖစ္လာတာပါ။
ဒါေၾကာင့္ ၁၉၆၄ မွာ ေပၚထြက္လာတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာဟာ လူေရွာက္ခ်ီနဲ႔ သူ႔လူေတြကို ရွင္းတဲ့ပြဲႀကီး ျဖစ္လာတာပါ။ ဇာတ္လမ္းစတာကေတာ့ လူေဟာင္း လူသစ္ျပႆနာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုျပႆနာမ်ဳိးကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သေဘာထား ႏိုင္ေရး၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျဖရွင္းေရးဟာ အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္း ကို ျဖတ္သန္းလာတဲ့ ပါတီတစ္ခုအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
လက္ရွိ က်င္းပခဲ့တဲ့ ညီလာခံမွာ ဒီကိစၥကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ေနရာခ်ထားႏိုင္ခဲ့တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလႈိင္းဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပတဲ့ ေဆာင္းပါးတခ်ဳိ႕မွာ ဒီျပႆနာအေပၚ မွန္မွန္ကန္ကန္ သေဘာထားေရး အျမင္ခ်ဳိ႕တဲ့ေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကိုယ္ခ်ည္းပဲ အနစ္နာခံခဲ့ရတယ္ဆိုတဲ့ အျမင္မ်ဳိးေတြလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ဥကၠ႒ျဖစ္သူနဲ႔ ကြဲလြဲေနတာေတြ ကိုလည္း အေတာ္ေတြ႔ရပါတယ္။ တကယ္တမ္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အနာခံရဆံုး သူေတြဟာ ဘယ္သူေတြပါလဲ။ ကြၽန္ေတာ့္အျမင္အရေတာ့ ျပည္သူေတြ လို႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ အစိုးရတပ္နဲ႔ လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႕မ်ားၾကား ေျမစာပင္ ျဖစ္ေနရတဲ့ ရွမ္းေတြ၊ ဝေတြ၊ ပအို႔ေတြ၊ ပေလာင္ေတြ၊ ကခ်င္၊ ကရင္ေတြပါပဲ။ မိန္းမျဖစ္သူက အိုးတစ္လံုး ေစာင္တစ္ထည္၊ ဆန္ႏို႔ဆီဘူး တစ္လံုးႏွစ္လံုးေလာက္ပါတဲ့ ပလိုင္း ကိုလြယ္၊ ေယာက္က်ားျဖစ္သူက ကေလးကိုေပြ႕၊ ဓားတစ္လက္နဲ႔ ေတာရွင္းရင္ ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ ေျပးေနရတဲ့ ရြာပုန္းရြာေရွာင္ေတြ၊ ေညာင့္စူးမိတဲ့ ဒဏ္ရာေလာက္နဲ႔ အနာဝင္ၿပီး မေသသင့္ဘဲ ေသဆံုး သြားရသူေတြ၊ ငွက္ဖ်ားနဲ႔ လံုးပါးပါးသြားရသူေတြ၊ မိုင္းနင္းမိသူေတြ၊ ေပၚတာဆြဲခံရၿပီး ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္ေရာက္မလာေတာ့တဲ့ သူေတြ၊ ဟိုဘက္ကိုလည္းေၾကာက္ရ၊ ဒီဘက္ကိုလည္းေၾကာက္ရနဲ႔ ေနရသူေတြ၊ တစ္ႏွစ္ ၂ ႏွစ္လည္းမဟုတ္၊ ေလး ငါးဆယ္ႏွစ္လည္း မက ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၊ ၃၀ ျဖစ္ခဲ့ၾကတာပါ။
အခုမွ ဒုကၡသည္စခန္း ဆိုတာေတြ ျပည္တြင္းမွာ ရွိလာေပမယ့္ အရင္တုန္းက ဒီလို ျပည္သူေတြရဲ႕ ကိစၥဟာ ဘယ္ေနရာမွာမွ ဘယ္သူကမွ ဂ႐ုစိုက္ခဲ့တဲ့ ကိစၥေတြ မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။ ညီလာခံတစ္ခုမွာ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခုလံုးအျပင္ အဖြင့္မိန္႔ခြန္းနဲ႔ အပိတ္မိန္႔ခြန္းေတြက အေရးအႀကီးဆံုး ပါပဲ။ ဒီမိန္းခြန္းေတြကုိ ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အျမင္သေဘာထားေတြဟာ ပါတီရဲ႕ ခံယူခ်က္နဲ႔ လမ္းညႊန္သေဘာထား ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ "NLD ပါတီဟာ ၂၅ ႏွစ္တာအတြင္းမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မလႈပ္ရွားႏိုင္ခဲ့ရလို႔ လိုအပ္ခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဒီလိုအပ္ ခ်က္ေတြ ျဖည့္ဆည္းဖို႔ဆိုတာ အခ်ိန္ယူရပါမယ္။ အခ်ိန္လည္းယူ ရမယ္။ ဝီရိယလည္း စိုက္ထုတ္ရမယ္" လို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ရဲ႕ မိန္႔ခြန္းမွာ ေတြ႔ရတယ္။ ေနာက္ၿပီး အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဝင္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီး "ျပည္သူနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့ေနရာမွာ ေျဖာင့္မတ္ပါ။
ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း အေပၚမွာ သစၥာရွိပါ။ ေက်းဇူးတရားကို ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါနဲ႔" ဆိုၿပီး အလြန္႐ိုးရွင္းစြာ ေျပာၾကားခဲ့တာ ေတြ႔ရတယ္။ "မတူကြဲျပားတဲ့ အျမင္ေတြကို မေၾကာက္ဖို႔၊ မစိုးရိမ္ဖို႔နဲ႔ ဒါေတြကို ႀကဳိဆိုၿပီးေတာ့ ဒီမတူကြဲျပားတဲ့ အျမင္ေတြကို ဘယ္လို ကြၽန္မတို႔ရဲ႕အင္အားတစ္ခု ျဖစ္ေအာင္ လုပ္သြားမလဲလို႔ ကြၽန္မတို႔ ဆံုးျဖတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္" လို႔ ေျပာသြားပါတယ္။ ၿခံဳၾကည့္လိုက္ရင္ ဒီမိန္႔ခြန္းေတြမွာ မြန္ျမတ္မႈရွိတဲ့၊ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းမႈရွိတဲ့၊ အျမင္က်ယ္မႈရွိတဲ့၊ ျပည့္ဝမႈရွိတဲ့ သေဘာထားအျမင္ေတြ ပါေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ မည္သို႔ဆိုေစNLD အေနနဲ႔ေတာ့ ၂၅ ႏွစ္တာမွာ ညီလာခံ တစ္ခု က်င္းပႏိုင္ခဲ့တဲ့ မွတ္တိုင္တစ္ခု စိုက္ထူႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ။
ဒီညီလာခံမွာ တင္သြင္းရရွိလာခဲ့တဲ့ သေဘာထား အျမင္ေတြဟာ ၂၅ ႏွစ္တာ အတြင္း စုေဆာင္းရရွိလာတဲ့ အေတြ႔အႀကံဳေတြနဲ႔ အေမြအႏွစ္ေတြလို႔ ဆိုရမွာပါ။ အေမရိကန္သမိုင္းမွာ ေဂ်ာ့ရွ္ဝါရွင္တန္က စလို႔ လက္ရွိ သမၼတအိုဘားမားအထိ ေျပာဆိုခဲ့တဲ့ မိန္႔ခြန္းေတြနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြဟာ အေမရိကန္ရဲ႕ အလုပ္လမ္းညႊန္ေတြပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ လင္ကြန္းတို႔၊ ႐ူးစ္ဘဲ့တို႔လို အခ်ဳိးအေကြ႕ႀကီးတဲ့ ကာလကို ျဖတ္သန္းခဲ့သူ သမၼတေတြရဲ႕ မိန္႔ခြန္းေတြဟာပိုၿပီး အဖိုးတန္ နက္နဲၿပီး ပိုအေရးပါတဲ့ လမ္းညႊန္ေတြျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အခု NLD ၂၅ ႏွစ္တာ မွတ္တိုင္ရဲ႕ အလုပ္လမ္းညႊန္ေတြဟာ ေနာင္ ၂၅ ႏွစ္စာ အတြက္ ဟုတ္ေကာင္းမွ ဟုတ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ လတ္တေလာ ရင္ဆိုင္ရမယ့္ ၂၀၁၅ ကာလေလာက္အထိေတာ့ အသံုးတည့္ေနမယ့္ လမ္းညႊန္ေတြျဖစ္မယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။
0 comments:
Post a Comment