19.8.13

" ဆရာခ်စ္ဦးညဳိေျပာျပသည့္ ရာမသမင္လုိက္ ကဇာတ္၏ စုေပါင္း လုပ္ေဆာင္မႈ"

၁၉၇၃ ခုႏွစ္တြင္ သမဝါယမဝန္ႀကီးဌာန၊ ဗဟိုသမဝါယမ သင္တန္းေက်ာင္း သို႔ စီမံေရးရာ ဘာသာရပ္ နည္းျပဆရာအျဖစ္ေျပာင္း ေရႊ႕အမႈထမ္းခဲ့ၿပီး ဗဟိုသမ ဝါယမသင္တန္း ႏွစ္ပတ္လည္ ဂုဏ္ျပဳပြဲတြင္ ရာမသမင္လုိက္ကဇာတ္ကို စီစဥ္တင္ဆက္၍ ရာမမင္းသားအျဖစ္ ကုိယ္တိုင္ပါဝင္ျပသခဲ့သူ ဆရာခ်စ္ဦးညဳိက"
ဘဝမွာ အေတြ႕အႀကံဳ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ျဖတ္သန္းေနရ တဲ့အခ်ိန္ပါ။

အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက သမဝါယမဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီး အေဟာင္းနဲ႔ အသစ္ ေျပာင္းလဲ တဲ့အခ်ိန္ျဖစ္တယ္။ ဝန္ႀကီး အေဟာင္းကို ႏႈတ္ဆက္ပြဲျဖစ္ သလို ဝန္ႀကီးအသစ္ကို ႀကဳိဆိုပြဲ လည္းျဖစ္တယ္။ အဲဒီအခမ္း အနားမွာ ဝန္ထမ္းေတြ ပါဝင္ ကျပရမယ့္ ဇာတ္တစ္ခု စီစဥ္ ခိုင္းတာနဲ႔ ရာမသမင္လုိက္ခန္း ကို စီစဥ္ခဲ့တယ္။ အျပင္က ပညာရွင္ေတြမပါပဲ စီစဥ္ခဲ့ ၾကတယ္။ သမင္ လုိက္ခန္းဆိုေတာ့ ရာမ၊ လကၡဏ၊ ဒသဂီရိ၊ ေရႊ သမင္၊ သီတာေဒဝီပါမယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ရာမ မင္းသားေနရာက သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ရ တယ္။

ရာမဇာတ္ ထုပ္ကရင္ Team Work က တအားအေရးႀကီးပါတယ္။ သမင္လုိက္ခန္းတစ္ခုကို ကြက္ ေျပာရရင္ လုပ္ရ တဲ့အစီအစဥ္ က အဆိုမပါဘူး၊ အေျပာမပါဘူး။

အကနဲ႔သ႐ုပ္ေဖာ္ရတဲ့ Dance Drama ပါ။ ကေနတဲ့ ေျခဟန္၊ လက္ဟန္က ကျပ သူရဲ႕စိတ္ခံစားမႈ၊ သူ႔ရဲ႕အေတြး၊ သူ႔ရဲ႕ေဝဒနာ ေတြကို ျပသႏုိင္ တဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြျဖစ္ရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအကက ထင္သလုိ ကလို႔လည္းမရဘူး။ ဆရာ သမား ေတြ သင္ေပးထားတဲ့ အတုိင္း ကကြက္အရ ေျခေထာက္ လွမ္း ပံု၊ေရြးပံု၊လက္ ထားပံုေတြကအစ ေသခ်ာလုပ္ရတယ္။ ေျခလွမ္း သံုးလွမ္းလွမ္း၊ ေနာက္ကို ေလးလွမ္းဆုတ္ဆိုၿပီး ကြက္တိ လုပ္ထားတာ ကတဲ့သူ အပိုင္း။

အျပင္အဆင္ပိုင္းကလည္း ေမွာ္႐ံု ေဟဝန္ဆို ေမွာ္႐ံုေဟဝန္၊ ခုိင္ပန္းဇြန္ဆို ခုိင္ပန္းဇြန္ တီး ခတ္ေပးရတယ္။ အဲဒီယိုး ဒယားသီခ်င္းေတြကို သတ္ မွတ္ထားတ့ဲအတိုင္း တီး ခတ္ေပးရတယ္။ ႀကဳိက္သလို ေဖာက္ထြက္တီး လုိ႔မရဘူး။ ဒီ သမင္လုိက္ အကဇာတ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ အတြက္ ဆိုင္းအဖြဲ႕ကလည္း သူ႔ ေနရာနဲ႔သူ အခ်ိန္ကိုက္ တီးခတ္ေပး ရတာမ်ဳိးေတြရွိ တယ္။ စင္ေအာက္က ဆိုင္းမွာကိုက စုေပါင္းညီၫြတ္ မႈေတြ ရွိရမယ္။ ဒါကို
သဘင္ေဝါဟာရအရ ဗန္ ဒစ္လို႔ ေခၚတယ္။

ကြက္တိတီးခတ္ ေပးရတယ္။ အဲဒီ အေပၚမွာ ကျပ တဲ့ သူကလည္း စည္းဝါးအညီ ကျပေနရတယ္။ အဲဒီမွာ အထူး သျဖင့္ စုေပါင္း ျခင္းဟာ ဘယ္ ေလာက္ အေရး ႀကီးလဲဆိုရင္ ဥပမာ-

ရာမ မင္းသားက ေရႊသမင္ကိုလုိက္တဲ့ ေနရာမွာ သမင္ကေျခလွမ္း ႏွစ္လွမ္း၊ သံုးလွမ္းေျပး၊ ရာမ မင္းသားက ေနာက္ကလုိက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ သူသတ္မွတ္ထား တဲ့အခ်ိန္မွာ ေလးေကာက္နဲ႔ ႐ိုက္ရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ သမင္က ေရွာင္မွ ကြက္တိ ျဖစ္မွာေလ။ အဲဒါကို တိုင္ မင္မွားရင္ တစ္လြဲျဖစ္သြားမွာ။ အာ႐ံုလြဲသြားရင္လည္း မွား ႏိုင္တယ္။ ရယ္စရာလည္း ျဖစ္ ႏုိင္တယ္။

သမင္ကိုျမင္ၿပီး ႐ိုက္တဲ့ ေနရာမွာ သမင္လြတ္ ရမယ္။ သမင္ကို မျမင္ဘဲ ႐ိုက္ရင္ သမင္ကို ထိမွာပဲေလ။ ဥပမာ- သမင္က အေပၚခုန္ ရင္ ေအာက္ကေန ႐ိုက္ရမွာ ပဲေလ။ ဒီလိုမ်ဳိး စုေပါင္း လုပ္ေဆာင္မႈက အႏုပညာမွာ အင္မတန္ အေရးႀကီးပါတယ္။ တစ္ခုခုက ေဖာက္သြားရင္ ပ်က္သြားႏုိင္တယ္။ အႏုပညာရသ၊ အလွပ်က္႐ံု မကဘဲ ပရိသတ္ရယ္စရာႀကီးျဖစ္ သြားႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ Team Work က အေရးႀကီးပါတယ္" လို႔ အမွတ္တရ ျပန္ ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။

ထြဋ္ျမတ္

Popular Journal

0 comments:

Post a Comment