19.8.13

Facebook မွာ မာကဲတင္း လုပ္မယ္ဆုိရင္

Facebook ကိုအေျခခံတဲ့ Marketing, Advertising ဟာ ျမန္မာျပည္မွာလည္းၾကီးမားတဲ့ ကြန္ရက္ၾကီး တစ္ခုလို ျဖစ္ေပၚလာပါျပီ။ ဒီေတာ့ Facebook ကေန Marketing , Advertising လုပ္လိုသူမ်ားအေနနဲ႔ ဘယ္လို ဘယ္ပံုနဲ႔ Effective ျဖစ္တဲ့ Marketing မ်ိဳး လုပ္ႏိုင္တယ္ဆုိတာ သိသေလာက္ မွ်ေဝ ေပးလိုက္ ရပါတယ္။



Page ဖန္တီးျခင္း

ဒါကေတာ့ အေရးအၾကီးဆံုးေပါ့ ဘယ္ကုန္ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မွု ကုမၼဏီမဆုိ ဝဘ္ဆိုဒ္မရွိရင္ေတာင္ Facebook Page တစ္ခုေတာ့ အနည္းဆံုး ရွိသင့္ပါတယ္။ Facebook Page လို႔ေခၚတဲ့ Social Media Page ဟာ အြန္လိုင္းမွာ ကုန္ပစၥည္းေၾကာ္ျငာျခင္း၊ လူသိမ်ားေစျခင္းမွာ အင္မတန္ အေရးပါလာပါတယ္။


Introduce your product

မိမိ တို႔ေပးေနတဲ့ ဝန္ေဆာင္မွု၊ ေရာင္းခ်ေနတဲ့ ကုန္ပစၥည္းကို မိတ္ဆက္ရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ Facebook မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အျပင္ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းေတြ၊ တီဗီမွာ ပါေနတဲ့ ေၾကာ္ျငာပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ သြားလို႔ မရရ ပါဘူး။ တင္လိုက္တဲ့ ဓာတ္ပံုေတြ၊ ပံုႏွင့္ စာေတြက ၾကည့္ရွုသူ၊ ဖတ္ရွုသူအတြက္ စြဲေဆင္မွု ရွိရပါမယ္။


Give out

Give out ဆုိတာ အျခားမဟုတ္ပါဘူး။ ဒဲ့ပဲ ဘာသာျပန္ရရင္ အလကားေပးတာတို႔၊ မဲေဖာက္ေပးတာတိ႔ုေပါ့။ ကိုယ့္ဆီမွာ ရွိေနတဲ့ ကုန္ပစၥည္းက Well Know Product ဆုိရင္ေတာ့ ဒီ အစီအစဥ္ကို ကိုယ့္ ရွဲလ္ဂ်ဴးထဲမွာ မထည့္လည္းရတယ္။ လူတို႔ ေနစဥ္ သံုးျပီး မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေနတဲ့ ကုန္ပစၥည္းနဲ႔ ဝန္ေဆာင္မွု၊ လူၾကိဳက္မ်ား လူသံုးမ်ား ကုန္ပစၥည္းနဲ႔ ဝန္ေဆာင္မွု တုိ႔ဆုိရင္ေတာ့ Give out လုပ္စရာမလိုပဲ Customer ေတြက အလို အေလ်ာက္ လာေရာက္ရွာေဖြပါတယ္။ ဥပမာ - Apple တို႔ Samsung တို႔လို Official Fan Page မွာ ဖုန္းအလကား ေပး မယ္။ လပ္ေတာ့ အလကားေပးမယ္တို႔ ေျပာစရာမလိုပဲနဲ႔ သူတုိ႔ Fan Page ဆီကုိ လူေတြ အလိုအေလ်ာက္ ေရာက္ေနပါတယ္။ သူတို႔ဆီက ကုန္ပစၥည္း သစ္ေတြ၊ သတင္းအခ်က္အလက္ သစ္ေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကပါတယ္။

ဒီေတာ့ ကိုယ္ ေရာင္းခ်တဲ့၊ ေပးစြမ္းတဲ့ ဝန္ေဆာင္မွုက Well Know Product and Service မဟုတ္ဘူးဆုိရင္ give out ကေတာ့ လုပ္ကိုလုပ္ရပါမယ္။ ဓာတ္ပံုျပိဳင္ပဲြဲ လုပ္ျပီးဆုေပးတာတို႔၊ မဲေဖာက္ေပးတာတို႔၊ Like, Share ျပိဳင္တာတို႔ ျမန္မာျပည္မွာလည္း အရမ္းလုပ္ေနျပီေလ။ Facebook Page Traffic, Total Reach and Like ကို အလြယ္တကူ တိုးေစတဲ့ နည္းလမ္း ျဖစ္ျပီး Cost ကုိ ႏိုင္ရင္ႏိုင္သေလာက္ Give out လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။


Make people know your promotion

လူတိုင္းက ပရိုမိုးရွင္းၾကိဳက္ၾကပါတယ္။ ပရိုမိုးရွင္းမၾကိဳက္တဲ့သူ မရွိပါဘူး။ ပရိုမိုးရွင္း ေပးေနပါျပီ။ discount ဘယ္ေလာက္နဲ႔ ေရာင္းခ်ေပးေနပါတယ္။ ဝန္ေဆာင္မွု ေပးေနပါတယ္ ဆုိရင္ ကိုယ္သံုးေနက်၊ ဝယ္ေနက် အေျခခံ လိုအပ္ခ်က္ မဟုတ္တဲ့ ပစၥည္းေတြ မ်ိဳးေတာင္ Attention ေပးလာ တတ္ၾက ပါတယ္။ ဒီေတာ့ People Attention ရဖို႔အတြက္ Promotion ကို သိေအာင္ လည္း မိမိ Facebook Page မွာ တင္ေပးဖို႔ လိုပါတယ္။


Officially Advertise Facebook

Facebook မွာ Official ေၾကာ္ျငာဖို႔အတြက္ ျပည္တြင္းမွာ ဝန္ေဆာင္ မွု ေပးေနတဲ့ ကုမၼဏီေတြ ရွိလာပါျပီ။ ဒီအတြက္ သိပ္မကုန္ပါဘူး။ Promote You Page ဆုိျပီးေတာ့ ေပၚေပၚေနတာ Facebook ကေပးတဲ့ Adv ျဖစ္ျပီး လက္ရွိျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ၾကားခံဝန္ေဆာင္ မွု ေအးဂ်င့္ေတြဆီ ကတစ္ဆင့္ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ သူက Facebook မွာ ကိုယ္ Target ထားတဲ့ Audience အသက္ အရြယ္၊ ႏိုင္ငံ၊ က်ား၊မ အစရွိသျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ရမယ့္ Option ေတာင္ပါရွိျပီး ကိုယ္ေၾကာ္ျငာထည့္ခ်င္တဲ့ အခ်ိန္ကာလအတြင္း တစ္ဦးခ်င္းစီ Personal Timeline ေတြရဲ ႔ေဘးမွာ ေပၚေနေစ မွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီေၾကာ္ျငာနည္းကလည္း Like အေရအတြက္ ေတာ္ေတာ္ရႏိုင္ျပီး Facebook ကလည္း ယင္းအေရအတြက္ကို အာမခံပါတယ္။


Entertain Your Audience

မိမိ Fan Page က Audience ေတြကို ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ကုမၼဏီအဖြဲ႔သားေတြ သီခ်င္းေတြဆုိၾကျပီး ဗီဒီယိုေတြ၊ ဓာတ္ပံုေတြ တင္ခိုင္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။ Facebook အသံုးျပဳသူ User မ်ားရဲ ႔ အာရံုစူးစိုက္မွုကို ခံရႏိုင္ေစမယ့္ သတင္းအခ်က္ အလက္ေလးေတြ၊ ေဖ်ာ္ေျဖေရး ဟာသ စာေတြ၊ ဓာတ္ပံုေတြ အစရွိသျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေရြးခ်ယ္ တင္တတ္ဖု႔ိ လိုပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ အနီးစပ္ဆံုး Link ျဖစ္ေနဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။ မိမိ ဝန္ေဆာင္မွုေပးေနတဲ့၊ ထုတ္လုပ္ေရာင္း ခ်ေနတဲ့ ကုန္ပစၥည္းက တစ္မ်ိဳ၊ Audience ေတြ စိတ္ဝင္စားပါေစဆုိျပီး တင္လိုက္တဲ့ Post က တစ္မ်ိဳး အစရွိသျဖင့္ ၂ မိ်ဳး ကြဲေနရင္ေတာ့ Brand အေပၚ ထင္မွား ျမင္မွား ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ္က အိုင္တီ ပစၥည္းေရာင္းေနတယ္ဆုိရင္ အိုင္တီနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ သတင္း ဆန္းေလးေတြျဖစ္ျဖစ္၊ ဟာသေလးျဖစ္ျဖစ္ ၾကာၾကာေန တစ္ခါ တင္ႏိုင္ ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း မိမိ Target ထားတဲ့ Fan အေရအတြက္ ရျပီဆုိရင္ Entertain လုပ္ေနတဲ့ Trand ကို လံုးဝမလုပ္ေတာ့ပဲ ရပ္တန္႔ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ မိမိရဲ ႔ Product ကို Purely ခ်ျပႏိုင္ျပီး Image ပိုင္းမွာ ပိုျပီး နာမည္ရႏိုင္ပါတယ္။


Advertise Page on Page

Page on Page ေၾကာ္ျငာ စနစ္ကလည္း ေတာ္ေတာ္ထိေရာက္ပါတယ္။ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္မွာလည္း Fan အေရအတြက္ တစ္သိန္းဝန္းက်င္နဲ႔ အထက္ဝန္းက်င္ရွိတဲ့ page ေတြက မနည္းဘူးေလ။ ဒီေတာ့ အဲ့လို Fan အေရ အတြက္မ်ားတဲ့ Page ေတြက Admin ေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးျပီး မိမိ ရဲ ႔Page ကို Share ေစတာမ်ိဳး၊ Event ေလးေတြ ရွဲေစတာမ်ိဳးတို႔ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကလည္း Like အေရအတြက္ကို သိသိသာသာ ျမင့္တက္ေစပါတယ္။


Spread the Post on Facebook

အားလံုး သတိထးမိမွာပါ။ Group ေတြထဲကို ဝင္ဝင္လာျပီး အိုင္ဖုန္း၊ Galaxy S4 ဆုိျပီး ႏိုင္ငံျခား အေကာင့္မ်ားက ေစ်းဝင္ဝင္ေရာင္းေနတာ ၾကံဖူးၾကမွာပါ။ ဒီေတာ့ မိမိကလည္း Group ေတြထဲမွာ ကိုယ့္ Brand ကိုလူသိေအာင္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဝင္ Post ႏိုင္ျပီး Chat Box ထဲကေနလည္း Share ျပဳလုပ္ ႏိုင္ပါတယ္။ သိေတာ့ထားပါ။ သည္၏ Character မလြဲတဲ့ Post တစ္ခုကို ေနရာတိုင္း ဇြတ္တင္တာမ်ိဳး၊ Chat Box ထဲမွာ ေပးတာမ်ိဳးက Limit ရွိျပီး အေကာင့္ Ban ခံရတဲ့အထိ အေျခအေန ဆုိးသြား ႏိုင္ပါတယ္။ Post ေတြထဲမွာလည္း Friend မ်ားတဲ့သူေတြ၊ မိမိ Target ထားတဲ့သူေတြကို Tag လုပ္ျပီး Sharing, Posting လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ယင္း နည္းလမ္းေၾကာင့္ မိမိ Friend ေတြတင္မကပဲ သူတို႔နဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့အျခားလူေတြကိုပါ သိရွိႏိုင္ေစပါတယ္။

အထက္ပါ နည္းလမ္းမ်ားအျပင္ အျခားေသာ Facebook Marketing, Advertising နည္းလမ္းမ်ားကို ေနာက္မွ ဆက္လက္ မွ်ေဝ ပါ့မယ္။
.
ေအာင္ခမ္း (TSJ team)

TechSpace Journal

0 comments:

Post a Comment