4.10.16

ျပည္ခုိင္ၿဖိဳး လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ တင္သြင္းသည့္ အေျခခံပညာေရးဥပေဒ ေရးဆြဲရာ၌ ဥပေဒေကာင္း တစ္ရပ္ျဖစ္ရန္ လူထုလူတန္းစား အလႊာစုံပါ၀င္သည့္ အေျခခံပညာေရး ေဆြးေႏြးပြဲ အဆင့္ဆင့္က်င္းပရန္ အစုိးရအား တုိက္တြန္းသည့္အဆုိကုိ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနက အတည္မျပဳသင့္ေၾကာင္း တင္ျပခဲ့ၿပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွလည္း အတည္မျပဳေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္

ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခုိင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီမွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ တင္သြင္းသည့္ အေျခခံပညာေရး ဥပေဒေရးဆြဲရာ၌ ဥပေဒေကာင္း တစ္ရပ္ျဖစ္ရန္ လူထုလူတန္းစား အလႊာစုံပါ၀င္သည့္ အေျခခံပညာေရး ေဆြးေႏြးပြဲ အဆင့္ဆင့္ က်င္းပရန္ အစုိးရအား တုိက္တြန္းသည့္ အဆုိကုိ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနက အတည္မျပဳရန္ တင္ျပခဲ့ၿပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကလည္း ေအာက္တုိဘာ ၃ ရက္က အတည္မျပဳေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။ မိတီၳလာမဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခုိင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီမွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာေမာင္သင္းက “အေျခခံပညာေရး ဥပေဒေရးဆြဲရာတြင္ ေကာင္းမြန္ျပည့္စုံၿပီး လူထုသေဘာထား အျမင္၊ အၾကံဥာဏ္မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းပါ၀င္မႈမ်ား ထင္ဟပ္ေသာ ဥပေဒေကာင္းတစ္ရပ္ ေပၚထြန္းေရးအတြက္ လူထုလူတန္းစား အလႊာစုံပါ၀င္ေသာ အေျခခံပညာေရး ေဆြးေႏြးပြဲ အဆင့္ဆင့္ကုိ က်င္းပရန္ အစုိးရအား တုိက္တြန္းေၾကာင္း” အဆုိကုိ တင္သြင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အဆုိႏွင့္ ပတ္သက္၍ တန္႔ဆည္မဲဆႏၵနယ္မွ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ပါတီ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ဦးျမင့္ထြန္းက “အေျခခံပညာေရး ဥပေဒေကာင္းတစ္ရပ္ ေပၚထြန္းေရး ဆုိတာေတာ့ ေထာက္ခံရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ပညာေရးမွာ အေျခခံပညာေရး၊ နည္းပညာနဲ႔ အသက္ေမြးပညာေရး၊ အဆင့္ျမင့္ပညာေရး ဆုိၿပီးေတာ့ က႑သုံးခုရွိတဲ့ အထဲမွာ အေျခခံပညာေရးဟာ အဓိက အက်ဆုံးနဲ႔ အေျခခံအက်ဆုံး ျဖစ္သလုိ တုိင္းျပည္ဟာ ပညာေရးနိမ့္က်ေနလုိ႔ အျမန္ဆုံးျပင္ဆင္ဖုိ႔ လုိတယ္ဆုိတာကုိ ေထာက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီဥပေဒ ေပၚထြက္ဖုိ႔အတြက္ အေျခခံပညာေရး ေဆြးေႏြးပြဲေတြ အဆင့္ဆင့္ က်င္းပဖုိ႔ရန္ေတာ့ ေ၀ဖန္သုံးသပ္ စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္” ဟု ေဆြးေႏြးအၾကံျပဳသည္။ “ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ဒီအလႊာစုံေတြကုိ ကုိယ္စားမျပဳခ်င္လုိ႔ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္စုိးရိမ္တာက အသံမ်ားၿပီးေတာ့ ဆုံမွတ္တစ္ခုကုိ မေရာက္မွာစုိးရိမ္ပါတယ္။ ကုိယ္စားျပဳမႈေတြမ်ားၿပီးေတာ့ ဘယ္အဖြဲ႕ကုိ၊ ဘယ္သူ႔ကုိ ကုိယ္စားျပဳရမွန္းမသိ ျဖစ္သြား ႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ဥပေဒေပၚထြက္ဖုိ႔ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာ မႈေတြလည္း ျဖစ္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ မလုိလားအပ္တဲ့ ႐ႈပ္ေထြးမႈ၊ ျပႆနာေတြ၊ အဖ်က္အေမွာင့္ေတြ ၀င္ လာၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေသြးႏုႏုသားႏုႏု ဒီမုိကေရစီကုိ ထိခုိက္မွာစုိးရိမ္ပါတယ္။ ဒီမုိကေရစီ အပင္ေပါက္ေလးကုိ virus ပုိးေတြ ၀င္မွာ စုိးရိမ္ရပါတယ္” ဟု ဦးျမင့္ထြန္းက ေဆြးေႏြးေျပာၾကားသည္။ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနက အေျခခံပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္းကုိ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ ေကာ္မတီကုိ ေပးပုိ႔ထားေၾကာင္း သိရသည္။ “အေျခခံပညာဥပေဒ ေရးဆြဲရာမွာ (၁) မိဘျပည္သူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ အမွန္တကယ္ရွိေအာင္ ၀န္ႀကီးဌာနက ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ (၂) အမ်ဳိးသား ပညာေရးမူ၀ါဒ ေကာ္မရွင္ကုိ ဖြဲ႕စည္း႐ုံသာရွိၿပီးေတာ့ ေကာ္မ ရွင္ရဲ႕ သတ္မွတ္မႈမူေဘာင္ အတြင္းက ေဆာင္ ရြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ (၃) ပညာေရး ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက အဓိက ေရးဆြဲရမွာျဖစ္ပါတယ္။ (၄) ျပ႒ာန္းတဲ့ဥပေဒဟာ ျပည္သူမ်ား လုိက္နာႏုိင္ရမွာ ျဖစ္သလုိ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ လက္ရွိစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ရည္ အေနအထားအရ ေဆာင္ရြက္ၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ နိဂုံးအားျဖင့္ လူထုကုိခ်ျပမယ္ဆုိရင္ အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးတဲ့အခ်ိန္မွာ လူထုေဆြးေႏြးပြဲမ်ားမွ တုံ႔ျပန္မႈမ်ား ရွိလာပါက မလုိလားအပ္ေသာ ျပႆနာ ေတြ႕ၾကံဳႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ေဒါက္တာေမာင္သင္းရဲ႕ အဆုိကုိ အလြန္ဆုံး မွတ္တမ္းတင္တဲ့ အေနအထားတြင္သာ ထားရွိရန္ အၾကံျပဳတင္ျပ အပ္ပါတယ္” ဟု က်ဳိက္မေရာ မဲဆႏၵနယ္မွ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ပါတီ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ဦးေစာေက်ာ္၀င္းေမာင္က အၾကံျပဳေဆြးေႏြးသည္။ ေျမာက္ဦးမဲဆႏၵနယ္မွ ရခုိင္အမ်ဳိးသားပါတီ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ဦးဦးလွေစာက အဆုိအား ေထာက္ခံေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီး ၎က “ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒဟာ ျပ႒ာန္းတယ္ ဆုိေပမယ့္ ေအာက္ေျခေက်းလက္ ေဒသေတြမွာ အသက္၀င္မႈ အင္မတန္အားနည္း ေနပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ ပညာရွင္ေတြက ေအာက္ေျခမွာ ပညာေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုိအပ္ေနတယ္ ဆုိတာကုိ အျမဲတမ္း သတိေပး ေျပာေနပါတယ္။ ဒါကုိေျပာင္းလဲသင့္တဲ့ အရာတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ တုိင္းရင္းသား ေဒသေတြမွာရွိတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ပညာေရးဟာ အင္မတန္ ဆုိးရြားေနပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ တိုင္းျပည္ႀကီးဟာ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ ေနထုိင္တဲ့ တုိင္းျပည္ႀကီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျပည္ေထာင္စု စိတ္ဓာတ္ဟာ အင္မတန္ အေရးႀကီးပါတယ္။ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးနဲ႔ တစ္မ်ဳိးၾကားထဲမွာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ၾကားမွာ အျပန္အလွန္ တန္ဖုိးထားဖုိ႔၊ ေလးစားဖုိ႔၊ ခ်စ္ၾကည္ဖုိ႔ တရားေတြကုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာတုိ႔၊ သမုိင္းတုိ႔မွာ သင္ၾကားဖုိ႔ဆုိတာ အင္မတန္ အေရးႀကီးပါတယ္” ဟု ေဆြးေႏြးအၾကံျပဳသည္။ ထုိ႔အတူ အဆုိႏွင့္ပတ္သက္၍ ေက်ာင္းကုန္းမဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္ေထာင္စု ၾကံ့ခုိင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီမွ ဦးသိန္းထြန္းက “ေအာင္ျမင္တဲ့ ပညာေရးဥပေဒ ဆုိတာဟာ စာသင္ခန္းမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရြင္ရြင္ လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏုိင္တဲ့ ဥပေဒမ်ဳိး ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ အေျခခံပညာေရးကုိ လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနၾကသူေတြဟာ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းမွ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားနဲ႔ ၀ုိင္း၀န္းကူညီၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား၊ ရပ္မိ၊ ရပ္ဖမ်ားပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ ပညာေရး ၾကံဳေတြ႕ရတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳ၊ ဆႏၵေတြ၊ အၾကံဥာဏ္ေတြ ပါ၀င္မွသာ ျပည့္စုံၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ့္ ဥပေဒတစ္ရပ္ ေပၚထြန္းမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အမ်ားဆုံး အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ ပညာေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ကာ လူထုလူတန္းစား အလႊာစုံ ပါ၀င္သင့္တယ္ဆုိတဲ့ ေဒါက္တာေမာင္သင္းရဲ႕ အဆုိကုိ ေလးေလးနက္နက္ ေထာက္ခံေဆြးေႏြး တင္ျပပါတယ္” ဟု ေဆြးေႏြးသည္။ အေျခခံပညာေရး ဥပေဒတစ္ရပ္ကုိ စနစ္တက် ေရးဆြဲရန္လုိအပ္ေၾကာင္း၊ ဥပေဒ ေရးဆြဲရာတြင္လည္း လူထုလူတန္းစား အလႊာစုံျဖစ္သည့္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၊ လက္ေတြ႕ရင္ဆုိင္ ေနရသည့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ မိဘမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား၊ ေက်ာင္းသား ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဘကေက်ာင္းမ်ား၏ ဆရာေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၊ ပညာေရးဖြံ႕ ၿဖိဳးတုိးတက္မႈကုိလုိလားသည့္ ပညာေရး မိတ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ပညာေရး၀န္ ထမ္းအဆင့္ဆင့္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား စသည့္ အလႊာစုံပါ၀င္ေသာ ပညာေရးေဆြးေႏြးပြဲ မ်ားကုိ ေအာက္ေျခၿမိဳ႕နယ္အဆင့္၊ ျပည္နယ္ႏွင့္တုိင္းအဆင့္၊ ဗဟုိအဆင့္ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ေဆာင္ရြက္သြားရန္ အဆုိရွင္ ေဒါက္တာေမာင္သင္းက တုိက္တြန္းသည္။ ၎အဆုိႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ၁၇ ဦးက ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။ ေဒါက္တာေမာင္သင္း၏ အဆုိႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပညာေရးဆုိင္ရာ ဥပေဒမ်ား၊ မူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ အစီအမံမ်ားကုိ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒႏွင့္အညီ ျပည္သူလူထုမ်ား၊ ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ား၊ ပညာေရးဆုိင္ရာ လူထုအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး ျပည္သူလူထုပါ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သိရွိႏုိင္ေရး ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက ျပည္သူလူထုႏွင့္ ဆက္လက္ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါသျဖင့္ အဆုိကုိ အတည္မျပဳသင့္ပါေၾကာင္း ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာမ်ဳိးသိမ္းႀကီးက ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။ ထုိ႔ေနာက္ အဆုိရွင္ ေဒါက္တာေမာင္သင္းက အဆုိႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိ ရယူလုိေၾကာင္း တင္ျပခဲ့သည္။ ဆက္လက္ၿပီး အဆုိကုိ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳသင့္၊ မျပဳသင့္ စက္ခလုတ္ႏွိပ္ မဲခြဲဆုံးျဖတ္ရာတြင္ ဆႏၵမဲေပးခြင့္ရွိသူေပါင္း ၃၉၈ ဦးရွိသည့္အနက္ ေထာက္ခံမဲ ၁၅၁ မဲ၊ ကန္႔ကြက္မဲ ၂၃၀ မဲ၊ ၾကားေနမဲ ရွစ္မဲျဖစ္ၿပီး ကန္႔ကြက္မဲ မ်ားသည့္အတြက္ လႊတ္ေတာ္က အတည္မျပဳေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။



Credit To >>> Eleven Media Group

0 comments:

Post a Comment