သတၱေလာက၊ၾသကာသေလာက၊သခၤါရေလာကဟူ၍ေလာကသံုးပါးရွိသည္။
သတၱေလာကတြင္ လူသတၱဝါ သည္ အသိဥာဏ္အရွိဆံုး ျဖစ္သည္။ ထုိ အသိဥာဏ္ရွိေသာ
သတၱဝါသည္ အမိုက္မဲဆံုးကိုလည္း လုပ္တတ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ လူဟု ေခၚေလ
သလားမသိ။ အရိပ္ေနေန အခက္ခ်ဳိးခ်ဳိးဆိုေသာ စကား ရွိသည္။ ေက်းဇူးမသိတတ္သည့္
သေဘာ၊ ေက်းဇူးကန္းသူမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္
လာေသာစကား။ လူသည္မိမိ ကိုယ္ မိမိအသိဥာဏ္အျမင့္မားဆံုးေသာ သတၱဝါဟုဆိုကာ မာနတက္သည္။ မာနေၾကာင့္ေ တြးေခၚေမွ်ာ္ ျမင္မႈေတြ ဆိတ္သုဥ္းကုန္သည္။ ထုိမာနတရား ကပင္ေက်းဇူးရွင္ ကုိ ျပစ္မွားမိေစသည္။
လူသား၏ စတင္မႈကုိ ျဗဟၼာက ဖန္ဆင္းသည္ဟုလည္း ေျပာသည္။ ထာဝရဘုရားက အာ ဒမ္ကုိ ဖန္ဆင္းၿပီးေနာက္ အာဒမ္ ၏ နံ႐ိုးတစ္ေခ်ာင္းထုတ္ယူကာလူသားမိန္းမကုိ ဖန္ဆင္းလိုက္သျဖင့္ လူသားအထီးႏွင့္အမ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး လူသားတုိ႕ တိုးပြားလာသည္ ဟုလည္း ဆိုသည္။ သိပၸံပညာရွင္ တို႕ကေတာ့ ကမၻာက စတင္ျဖစ္ သည္။ ကမၻာ၏အစမွာ မဟာ ေပါက္ကြဲမႈ- Big Bang မွ စသည္ ဟု ဆိုသည္။ ေနာက္ေတာ့ ေရထဲမွ သက္ရွိသတၱဝါ စတင္ၿပီး ကုန္း ေန ေရေနသတၱဝါေတြ ေပၚလာ သည္။ ကုန္းေနသတၱဝါမ်ားထဲမွ လူသည္ လူဝံမွ တျဖည္းျဖည္း ဆင့္ ကဲျဖစ္စဥ္- Evolution Theory ျဖင့္ ေျပာင္းလဲလာေသာ သတၱဝါ ဟု ဒါဝင္က ေျပာသည္။
ကမၻာဦးမွာ လူ႕ထက္ အဆမတန္ ထြားႀကိဳင္းေသာ ဒုိင္ႏုိ ေဆာ သတၱဝါႀကီးေတြ ရွိခဲ့သည္။ ထုိသတၱဝါႀကီးတို႕သည္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီ ေထြ ေျပာင္းလဲႏုိင္စြမ္း မရွိသျဖင့္ မ်ဳိးတုံးကုန္သည္ဟု ဆိုသည္။ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္၏ ေျပာင္းလဲ မႈက သတၱဝါႀကီးမ်ား၏ မ်ဳိး႐ိုးဗီဇ အေျခအေနက လိုက္မမီေအာင္ ေျပာင္းလဲမႈ ျမန္ဆန္လြန္း၍လား၊ အမွန္တကယ္ပဲ သတၱဝါႀကီးမ်ား ကုိယ္တိုင္က သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္ လုိက္လံမေျပာင္းလဲႏုိင္သည့္ မ်ဳိး႐ိုး ဗီဇ ရွိေနသလား။ သို႕ေသာ္ သဘာ ဝပတ္ဝန္းက်င္သည္ လူအပါ အဝင္ သက္ရွိသတၱဝါအားလံုး အေပၚသုိ႕ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္စြမ္း ရွိေလ သည္။ သုိ႕မဟုတ္ သက္ရွိသတၱဝါ ဟူသည္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကို လြန္ဆန္၍ မရ၊ ဆန္႕က်င္၍ မရ သည့္ နိယာမသေဘာ။
ၾသကာသေလာကဟု ေခၚတြင္သည့္ သဘာဝပတ္ဝန္း က်င္ကုိ လိုက္၍ တခ်ဳိ႕သတၱဝါမ်ား က ေရမွာက်က္စားၾကသည္၊ တခ်ဳိ႕သတၱဝါမ်ားက ေျမမွာ၊ တခ်ဳိ႕ က ေလမွာ၊ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ကုန္း ေန၊ ေရေန ႏွစ္ေထြေရာ သတၱဝါ။ ၾသကာသေလာက အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ သက္ရွိသတၱ ဝါေလာက(သတၱေလာက) ၏ေနထုိင္မႈ၊လႈပ္ရွားမႈပံုသဏၭာန္(သခၤါရေလာက) ေျပာင္းလဲသြားျခင္း။ ထုိသည္ကုိ ေထာက္႐ႈလွ်င္ လူသတၱဝါတို႕၏ အသက္ရွင္မႈကုိ လႊမ္းမိုးထားသည့္ ၾသကာသေလာက (သဘာဝပတ္ ဝန္းက်င္) ယိုယြင္းပ်က္စီးလွ်င္ လူ သတၱဝါ၏ အသက္ရွင္ ေနထုိင္မႈ သည္ မတည္မၿငိမ္ ျဖစ္လိမ့္မည္ ဆုိသည္ကုိ သတိထားသင့္သည္။
ဘာသာေရးက်မ္းတို႕က လူသတၱဝါ၏ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ ရာဂတရားတို႕ ထူေျပာ လာသျဖင့္ ကမၻာႀကီးသည္ ေလာင္ မီးက်၍ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ေရလႊမ္းမိုး၍ေသာ္ လည္းေကာင္းပ်က္စီး လိမ့္မည္ဟု ဆိုသည္။ ကမၻာႀကီးကေတာ့ ျပာမႈန္အထိ ျဖစ္သြားလိမ့္မည္ မဟုတ္။ အပူ အေအး မညီမွ်မႈေၾကာင့္ ရာသီ ဥတု ေဖာက္ျပန္ကာ မိုးသည္ မရပ္ တန္႕ေတာ့ဘူး ထင္ရေအာင္ ရြာ သြန္းခ်င္ ရြာသြန္းမည္။ မိုးရာသီ ဟူ၍ မရွိေတာ့ေလာက္ေအာင္ ေျခာက္ေသြ႕ခ်င္ ေျခာက္ေသြ႕ေန လိမ့္မည္။
သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္က လူသား၏ မ်ဳိး႐ိုးဗီဇက လိုက္၍ မမီ ေတာ့ႏုိင္ေအာင္ ေျပာင္းလဲမႈ ျမန္ ဆန္လြန္းလွ်င္ သို႕မဟုတ္ ေျပာင္း လဲမႈမ်ားျပားၿပီး အားႀကီးလြန္းလွ်င္ လူသားတုိ႕သည္လည္း ဒုိင္ႏုိေဆာ သတၱဝါႀကီးမ်ားကဲ့သုိ႕ မ်ဳိးတုံး ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည့္ အေျခအေန သုိ႕ မဆိုက္ေရာက္ႏုိင္ဘူးလား။
သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ပ်က္သုဥ္းမႈသည္ ကမၻာလံုးဆိုင္ရာျပႆနာျဖစ္သည္။ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ပ်က္ သုဥ္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ ေပၚလာ ေသာ သက္ေရာက္မႈမ်ား (ဒါကုိပင္ သဘာဝေဘး အႏၲရာယ္ ဟု ေခၚၾကသည္။) က မည္သည့္ တုိင္းႏုိင္ငံ၊ လူမ်ဳိးကုိမွ ခ်မ္းသာေပး လိမ့္မည္ မဟုတ္။ ေတာ၊ ေတာင္၊ ေရ၊ ေျမဆိုေသာ ထိေတြ႕ ကုိင္ တြယ္လို႕ ရသည့္ ႐ုပ္ဝတၴဳမ်ားကုိ ႏုိင္ငံနယ္နိမိတ္ျဖင့္ ပိုင္းျခား၍ ရ ေသာ္လည္းသဘာဝတရား၏ျဖစ္ေပၚေနမႈတို႕ကုိ နယ္နိမိတ္ပုိင္းျခား ကန္႕သတ္၍မရ။အေရွ႕ေတာင္အာရွမွသစ္ေတာမ်ား ျပဳန္းတီးမႈသည္သက္ဆိုင္ ရာႏုိင္ငံတုိ ႕ႏွင့္သာဆုိင္သည္ဟု သေဘာထား၍မရ။ထုိသစ္ေတာ မ်ား့ျပဳန္းတီးမႈ က ေလပူစီးေၾကာင္း မ်ား ျဖစ္ေပၚလ်က္ ကမၻာ့ရာသီဥတုကို သက္ေရာက္ လိမ့္မည္။ အာရွမွ သစ္တစ္ပင္ ေပ်ာက္သြားျခင္းသည္ အာတိတ္ ေဒသမွ ေရခဲတံုး ေပ်ာ္က်မႈကုိ တစ္ ကုဗလက္မ သို႕မဟုတ္ အျခား ေသာ အတုိင္းအတာ ပမာဏ သက္ေရာက္ေစလိမ့္မည္။
ကမၻာႀကီး ပူေႏြးလာသ ျဖင့္ တစ္ေန႕ထက္တစ္ေန႕ အဲ ယားကြန္း- Air Con မ်ား ပုိေရာင္း ေကာင္းလာသည္။ အဲယားကြန္း ထုတ္လုပ္သည့္ ကုမၸဏီမ်ား စီးပြား တက္ၾကေသာ္လည္း လူ႕ဘဝ၏ ဝန္ထုပ္ဝန္ပုိးထဲတြင္ အဲယားကြန္း အဆစ္ ပါလာသည္။ သဘာဝ အတိုင္း ေနထုိင္အသက္ရွင္ရန္ ခက္ခဲလာသည့္သေဘာ။ ထုိအဲ ယားကြန္းႏွင့္ ေရခဲေသတၱာမ်ားမွာ အသံုးျပဳသည့္ ဓာတ္ေငြ႕ေၾကာင့္ လူသားကမၻာကုိ အကာအကြယ္ ေပးထားေသာ အိုဇုန္းလႊာ ေပါက္ ၿပဲသြားရသည္။ အုိဇုန္းလႊာ ေပါက္ ၿပဲမႈႏွင့္ ကာဘြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ ဓာတ္ေငြ႕ ထုတ္လႊတ္မႈ မ်ားျပား ျခင္းေၾကာင့္ ကမၻာ့ရာသီဥတုမွာ ဖန္လံုအိမ္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ေပၚၿပီး ပုိ၍ပူလာသည္။ ယ ေန႕အထိ ျပႆနာက အရိပ္အ ျခည္ ျပလာၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း လူ သားသည္ မာန္တက္ဆဲ။ ကမၻာလံုး ဆုိင္ရာ ပူေႏြးလာမႈကုိ အဲယား ကြန္းျဖင့္ ခုခံဖုိ႕ ႀကိဳးစားေနသည္။ မိမိအိမ္ထဲမွာ အဲယားကြန္း တပ္ လိုက္႐ံုျဖင့္ ကမၻာႀကီး ေအးသြား သေယာင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကို လွည့္ျဖား ထားသည္။ တစ္ေန႕ေသာအခါ အဲ ယားကြန္းျဖင့္ မခုခံႏုိင္သည့္ အေန အထားသုိ႕ ေရာက္လိမ့္မည္။ ထုိ တစ္ေန႕သည္ မိမိအသက္ရွင္ကာ လလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ မိမိ မရွိ ေတာ့သည့္ ေနာက္ကာလလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ မိမိမရွိေတာ့သည့္ ေနာက္ကာလမွာ ျဖစ္မည့္ ကိစၥအ တြက္ ပူပန္ေနစရာ မလုိဟုဆိုလွ်င္ အသိဥာဏ္အရွိဆံုးေသာ လူသတၱ ဝါပင္လွ်င္ အမုိက္မဲဆံုးအလုပ္ကုိ လုပ္သည္ဟူေသာ မွတ္ခ်က္ႏွင့္ ကုိက္ညီသြားလိမ့္မည္။
႐ူပေဗဒသေဘာကေတာ့ျဒပ္တစ္ခုသည္လံုးဝေပ်ာက္ဆံုးသြားသည္မရွိ။အသြင္တစ္ခုမွအျခားအသြင္ရွိ ျဒပ္တစ္ခုလို ေျပာင္းလဲသြား သည္ဟု ဆိုသည္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ကေတာ့ သတၱဝါတို႕ သည္ နိဗၺာန္ဟူေသာ အလံုးစံုခ်ဳပ္ ၿငိမ္းသည့္ အေနအထားသုိ႕ မ ေရာက္ေသးသမွ် သံသရာဟူေသာ ဘဝတစ္ဖန္ ျပန္လည္ျဖစ္ျခင္း အစဥ္ထဲတြင္ လွည့္လည္ေနရမည္ သာ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ မိမိက ဤဘဝ လူအျဖစ္ႏွင့္ နိဗၺာန္သို႕ မ ဆိုက္ေရာက္ႏုိင္ေသးဘူးဆိုလွ်င္ ဘဝတစ္ခုခုတြင္ လူအျဖစ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သက္ရွိသတၱဝါတစ္ မ်ဳိးမ်ဳိးအျဖစ္ေသာ္ လည္းေကာင္း ျပန္လည္ရွင္သန္ ေနထုိင္ရဦးမည္ သာ။ ဤအေၾကာင္းအရာမ်ား သည္ မိမိမွလြဲ၍ လူႏွင့္ လူ႕ပတ္ ဝန္းက်င္ဆုိသည္ကုိ မသိေသာ၊ လူ သား၏ အသက္ေနခဲ့သည့္ ၾသကာ သေလာကမွ ဆင္းသက္လာသည္ကုိမသိေသာ၊အတၱဥခြံထဲမွမေဖာက္ထြက္ႏုိင္ၾကေသာသူမ်ားအဖုိ႕ရယ္စရာပ်က္လံုးတစ္ခု ျဖစ္ ေကာင္းျဖစ္ေနႏုိင္ သည္။ သုိ႕ေသာ္ သဘာဝကို ခ်စ္ျမတ္ႏုိးျခင္းသည္ ရင့္က်က္ေသာ အေတြးအေခၚမွ ဆင္းသက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ရင့္ က်က္ေသာ အေတြးအေခၚ မရွိ လွ်င္ သဘာဝတရားကို နားမ လည္၊ နားမလည္လွ်င္ တန္ဖိုး မသိ။ တန္ဖုိးမသိလွ်င္ မျမတ္ႏုိး တတ္။ သဘာဝတရားကို မျမတ္ႏုိး တတ္လွ်င္ တစ္နည္းအားျဖင့္ မခံ စားတတ္လွ်င္ လူသည္ လူ႕တန္ဖိုး ကုိ အျပည့္အဝ ရသည္ဟု မဆို ႏုိင္။ သဘာဝမွေပးေသာ ခြန္အား သည္လည္းေကာင္း၊ ေအးၿငိမ္းမႈ သည္လည္းေကာင္း တျခားေသာ လူလုပ္ပစၥည္းမ်ားက ေပးစြမ္းႏုိင္ သည္တို႕ထက္ ပုိ၍ အႏွစ္သာရ ျပည့္ဝသည္ဆိုသည္ကို ရင့္က်က္ သူမွ သိႏုိင္သည္။
တိုးတက္ေသာ လူမ်ဳိး တို႕သည္ သဘာဝကုိ တန္ဖိုးထား သည္။ သူတုိ႕ ပညာေရးႏွင့္ သူတို႕ လူ႕ပတ္ဝန္းက်င္ကလည္း သဘာ ဝတရားကို ခံစားႏုိင္ေအာင္ သင္ ၾကားေပးသည္။ သုိ႕မဟုတ္ အ ေျခခံအုတ္ျမစ္ခ်ေပးသည္။ ထုိ႕ ေၾကာင့္ သူတို႕သည္ လူလုပ္ပစၥည္း မ်ား ျပည့္စံုေနပါလ်က္ သဘာဝ တရားကုိ ၾကည့္႐ႈခံစားရန္ သဘာဝတရားမွ ခြန္အား၊ သတၱိ ႏွင့္ ေအးၿငိမ္းမႈကုိ ရယူရန္ သဘာ ဝအေျခအေနမ်ားျပဳန္းတီးမႈမရွိေသးသည့္သုိ႕မဟုတ္သူတို႕ဆီမွာ မရွိသည့္ သဘာဝအလွအပတို႕ ရွိေသာ ႏုိင္ငံမ်ားသုိ႕ ေငြကုန္ေၾကး က်ခံလ်က္ ခရိးသြားၾကသည္။ သဘာဝအရင္းအျမစ္မ်ား ၾကြယ္ဝစြာ က်န္ရွိေနေသးသည့္ ႏုိင္ငံ တို႕မွာ သဘာဝခရီးသြားလုပ္ငန္း- Eco Tourism ျဖင့္ ဝင္ေငြမ်ားစြာ ရၾကသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႕လူမ်ဳိးမ်ားက (အမ်ားစုထင္သည္) ေနဝင္သြား တာ၊ ေနညဳိခ်ိန္ေတာက္တာေတြကုိ မခံစားတတ္ (ဟု ထင္သည္)။ ေန ညဳိခ်ိန္ တိမ္ေတာက္တဲ့အခါ ရြာ လမ္းနံေဘးမွာ စာဥနဲ႕ သူငယ္ခ်င္း မတုိ႕ ေရခပ္ဆင္းလာတာကိုပဲ စိတ္ဝင္စားပံုေပၚသည္။ သဘာဝ အလွဘြဲ႕ပန္းခ်ီကားမ်ားမွာ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႕ ျပည္တြင္းလူခ်မ္းသာႀကီးမ်ား ၏ ေနအိမ္နံရံေပၚတြင္ အေတြ႕ရ နည္းသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ႏုိင္ငံ ျခားသုိ႕ ထြက္ကုန္ၾကသည္။ ထုိ႕ ေၾကာင့္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးတစ္ဦးက ''က်ဳပ္တို႕က ျပည္ပအားကိုး ပုဆိန္ ႐ိုးေတြပါဗ်ာ'' ဟု ေနာက္သည္။
သဘာဝအလွအပတရား ကုိ ခံစားတတ္သျဖင့္ ႏွလံုးသား သည္ က်ယ္ျပန္႕လာသည္။ တည္ ၿငိမ္လာသည္။ ထုိသုိ႕ေသာ ႏွလံုး သားပုိင္ရွင္သည္သာ ထူးျခားထက္ ျမက္ေသာ အေတြးအေခၚႏွင့္ ဖန္ တီးမႈတို႕ကုိ ျပဳႏုိင္သည္။ သဘာဝ တရားထဲတြင္ သိမ္ေမြ႕ေသာ ဆက္ သြယ္ခ်က္ေတြ ရွိသည္။ ႐ႈပ္ေထြး ေသာ အခင္းအက်င္းေတြ ရွိသည္။ ဤသုိ႕ဆိုသျဖင့္ သဘာဝတရား သည္ ေကာက္က်စ္တတ္သည္၊ လွည့္ျဖားတတ္သည္ဟု မဆိုလို။ သဘာဝတရားက ႀကီးမားက်ယ္ ျပန္႕လြန္းသျဖင့္ သာမန္လူတို႕ အဖို႕ နားလည္ရန္ခက္သည္ဟု ဆို လိုျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ဤသုိ႕ ႐ႈပ္ ေထြးဆန္းက်ယ္ေသာ က်ယ္ဝန္း နက္႐ႈိင္းေသာ သဘာဝတရားကို ခံစားနားလည္ႏုိင္ၿပီဆိုလွ်င္ က်န္ ေသာအေရးကိစၥတို႕သည္ ေျဖရွင္း ရ လြယ္ကူသြားသည့္သေဘာျဖစ္ သည္။ အထက္တစ္ေနရာတြင္ သဘာဝတရားသည္ မည္သည့္ တိုင္းႏုိင္ငံ လူမ်ဳိးကုိမွ မ်က္ႏွာသာ ေပးမည္မဟုတ္ဟု ေျပာခဲ့သည္။ ထုိအခ်က္ကသဘာဝတရား၏တိက်ျခင္း၊ျပတ္သားျခင္းသေဘာကုိျပသည္။သဘာဝတရားသည္ဓမၼတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ျဖစ္စဥ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းႏွင့္ ညီညြတ္ ေသာ အက်ဳိးတုိ႕ ျဖစ္ေပၚေနျခင္း သည္ သဘာဝတရား၏ က်င့္ထံုး ျဖစ္သည္။ ထုိသေဘာကုိ သိလွ်င္မိမိကုိယ္မိမိဥာဏ္ပညာႀကီးလွပါသည္ဆိုေသာလူသတၱဝါသည္ သဘာဝတရားကို အဘယ့္ေၾကာင့္ မျပဳျပင္ႏုိင္ရပါမည္နည္း။
နာဂစ္လို ေလမုန္တုိင္း ႀကီး တိုက္သျဖင့္ လူေတြေသဆံုးရ သည္ကုိ အဘယ္မုိးနတ္သား၊ ေလ နတ္သားကို အျပစ္ပံုခ်၍ ေန ေတာ့မည္နည္း။သဘာဝတရားကုိသိ၍သဘာဝတရားကိုခ်စ္လွ်င္သဘာဝတရားကလည္းလူသားကုိ ျပန္လည္ေစာ င့္ေရွာက္လိမ့္မည္။ အတၱမာန ငယ္ထိပ္ေသြးတက္သာ သဘာဝတရားက ေမြးဖြားလာပါ လ်က္ သဘာဝတရားကုိ ေက်ာခုိင္း လွ်င္၊ သဘာဝတရားကို ပစ္ပယ္ လွ်င္၊ သဘာဝတရားကုိ ဖ်က္ဆီး လွ်င္ သဘာဝတရားကလည္း သူ႕ ဓမၼအတိုင္း သူသြားလိမ့္မည္။ သူ႕ ဓမၼအတိုင္း က်င့္ႀကံလိမ့္မည္။ သ ဘာဝတရားကေတာ့ မည္သူ မည္ သူကိုမွ် အမုန္းတရားႏွင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ရန္ၿငႇိဳးႏွင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း တုံ႕ျပန္လိမ့္မည္ မဟုတ္၊ တုံ႕ျပန္ေနသည္ မဟုတ္။
အသိဥာဏ္ မဖြံ႕ၿဖိဳးေသး ေသာကာလက လူသားသည္ မိုး မင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ေလမင္းကို လည္းေကာင္း၊ ေတာ ေတာင္ေစာင့္ နတ္တို႕ကုိ လည္းေကာင္း ရွိခိုးပူ ေဇာ္ပသခဲ့ၾကဖူးသည္။ သဘာဝ တရားက အင္အားႀကီးမားလြန္းသ ျဖင့္ လူသားသည္ လက္နက္ခ် အ႐ႈံးေပးကာလူက်င့္ ထံုးအတိုင္းအသက္ ၊အေသြးတို႕ျဖင့္သဘာဝတရားကို ပူေဇာ္ခဲ့ၾကသည္။ အသိ ဥာဏ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာပါသည္ဆိုေသာ ယေန႕ေခတ္မွာပင္ ကြၽန္ေတာ္တို႕ လူသားမ်ားသည္ သဘာဝတရား ကုိ ေသခ်ာဂန သိသူသိပ္မရွိ လွ ေသး။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ေခတ္သစ္ လူ သားသည္ ကုိယ့္ကုိယ္ကို အသိ ပညာ ဥာဏ္ႀကီးသူဟု ဂုဏ္ယူမာန္ တက္ေနၾကသည့္ၾကားက သဘာဝ တရားကို အေသြးမ်ား၊ အသက္ မ်ား၊ အိုးအိမ္၊ စည္းစိမ္မ်ား ေပး ဆပ္ပူေဇာ္လ်က္ ေနၾကရျခင္း ျဖစ္ ေလသည္။
လူသား၏ စတင္မႈကုိ ျဗဟၼာက ဖန္ဆင္းသည္ဟုလည္း ေျပာသည္။ ထာဝရဘုရားက အာ ဒမ္ကုိ ဖန္ဆင္းၿပီးေနာက္ အာဒမ္ ၏ နံ႐ိုးတစ္ေခ်ာင္းထုတ္ယူကာလူသားမိန္းမကုိ ဖန္ဆင္းလိုက္သျဖင့္ လူသားအထီးႏွင့္အမ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး လူသားတုိ႕ တိုးပြားလာသည္ ဟုလည္း ဆိုသည္။ သိပၸံပညာရွင္ တို႕ကေတာ့ ကမၻာက စတင္ျဖစ္ သည္။ ကမၻာ၏အစမွာ မဟာ ေပါက္ကြဲမႈ- Big Bang မွ စသည္ ဟု ဆိုသည္။ ေနာက္ေတာ့ ေရထဲမွ သက္ရွိသတၱဝါ စတင္ၿပီး ကုန္း ေန ေရေနသတၱဝါေတြ ေပၚလာ သည္။ ကုန္းေနသတၱဝါမ်ားထဲမွ လူသည္ လူဝံမွ တျဖည္းျဖည္း ဆင့္ ကဲျဖစ္စဥ္- Evolution Theory ျဖင့္ ေျပာင္းလဲလာေသာ သတၱဝါ ဟု ဒါဝင္က ေျပာသည္။
ကမၻာဦးမွာ လူ႕ထက္ အဆမတန္ ထြားႀကိဳင္းေသာ ဒုိင္ႏုိ ေဆာ သတၱဝါႀကီးေတြ ရွိခဲ့သည္။ ထုိသတၱဝါႀကီးတို႕သည္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီ ေထြ ေျပာင္းလဲႏုိင္စြမ္း မရွိသျဖင့္ မ်ဳိးတုံးကုန္သည္ဟု ဆိုသည္။ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္၏ ေျပာင္းလဲ မႈက သတၱဝါႀကီးမ်ား၏ မ်ဳိး႐ိုးဗီဇ အေျခအေနက လိုက္မမီေအာင္ ေျပာင္းလဲမႈ ျမန္ဆန္လြန္း၍လား၊ အမွန္တကယ္ပဲ သတၱဝါႀကီးမ်ား ကုိယ္တိုင္က သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္ လုိက္လံမေျပာင္းလဲႏုိင္သည့္ မ်ဳိး႐ိုး ဗီဇ ရွိေနသလား။ သို႕ေသာ္ သဘာ ဝပတ္ဝန္းက်င္သည္ လူအပါ အဝင္ သက္ရွိသတၱဝါအားလံုး အေပၚသုိ႕ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္စြမ္း ရွိေလ သည္။ သုိ႕မဟုတ္ သက္ရွိသတၱဝါ ဟူသည္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကို လြန္ဆန္၍ မရ၊ ဆန္႕က်င္၍ မရ သည့္ နိယာမသေဘာ။
ၾသကာသေလာကဟု ေခၚတြင္သည့္ သဘာဝပတ္ဝန္း က်င္ကုိ လိုက္၍ တခ်ဳိ႕သတၱဝါမ်ား က ေရမွာက်က္စားၾကသည္၊ တခ်ဳိ႕သတၱဝါမ်ားက ေျမမွာ၊ တခ်ဳိ႕ က ေလမွာ၊ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ကုန္း ေန၊ ေရေန ႏွစ္ေထြေရာ သတၱဝါ။ ၾသကာသေလာက အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ သက္ရွိသတၱ ဝါေလာက(သတၱေလာက) ၏ေနထုိင္မႈ၊လႈပ္ရွားမႈပံုသဏၭာန္(သခၤါရေလာက) ေျပာင္းလဲသြားျခင္း။ ထုိသည္ကုိ ေထာက္႐ႈလွ်င္ လူသတၱဝါတို႕၏ အသက္ရွင္မႈကုိ လႊမ္းမိုးထားသည့္ ၾသကာသေလာက (သဘာဝပတ္ ဝန္းက်င္) ယိုယြင္းပ်က္စီးလွ်င္ လူ သတၱဝါ၏ အသက္ရွင္ ေနထုိင္မႈ သည္ မတည္မၿငိမ္ ျဖစ္လိမ့္မည္ ဆုိသည္ကုိ သတိထားသင့္သည္။
ဘာသာေရးက်မ္းတို႕က လူသတၱဝါ၏ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ ရာဂတရားတို႕ ထူေျပာ လာသျဖင့္ ကမၻာႀကီးသည္ ေလာင္ မီးက်၍ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ေရလႊမ္းမိုး၍ေသာ္ လည္းေကာင္းပ်က္စီး လိမ့္မည္ဟု ဆိုသည္။ ကမၻာႀကီးကေတာ့ ျပာမႈန္အထိ ျဖစ္သြားလိမ့္မည္ မဟုတ္။ အပူ အေအး မညီမွ်မႈေၾကာင့္ ရာသီ ဥတု ေဖာက္ျပန္ကာ မိုးသည္ မရပ္ တန္႕ေတာ့ဘူး ထင္ရေအာင္ ရြာ သြန္းခ်င္ ရြာသြန္းမည္။ မိုးရာသီ ဟူ၍ မရွိေတာ့ေလာက္ေအာင္ ေျခာက္ေသြ႕ခ်င္ ေျခာက္ေသြ႕ေန လိမ့္မည္။
သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္က လူသား၏ မ်ဳိး႐ိုးဗီဇက လိုက္၍ မမီ ေတာ့ႏုိင္ေအာင္ ေျပာင္းလဲမႈ ျမန္ ဆန္လြန္းလွ်င္ သို႕မဟုတ္ ေျပာင္း လဲမႈမ်ားျပားၿပီး အားႀကီးလြန္းလွ်င္ လူသားတုိ႕သည္လည္း ဒုိင္ႏုိေဆာ သတၱဝါႀကီးမ်ားကဲ့သုိ႕ မ်ဳိးတုံး ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည့္ အေျခအေန သုိ႕ မဆိုက္ေရာက္ႏုိင္ဘူးလား။
သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ပ်က္သုဥ္းမႈသည္ ကမၻာလံုးဆိုင္ရာျပႆနာျဖစ္သည္။ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ပ်က္ သုဥ္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ ေပၚလာ ေသာ သက္ေရာက္မႈမ်ား (ဒါကုိပင္ သဘာဝေဘး အႏၲရာယ္ ဟု ေခၚၾကသည္။) က မည္သည့္ တုိင္းႏုိင္ငံ၊ လူမ်ဳိးကုိမွ ခ်မ္းသာေပး လိမ့္မည္ မဟုတ္။ ေတာ၊ ေတာင္၊ ေရ၊ ေျမဆိုေသာ ထိေတြ႕ ကုိင္ တြယ္လို႕ ရသည့္ ႐ုပ္ဝတၴဳမ်ားကုိ ႏုိင္ငံနယ္နိမိတ္ျဖင့္ ပိုင္းျခား၍ ရ ေသာ္လည္းသဘာဝတရား၏ျဖစ္ေပၚေနမႈတို႕ကုိ နယ္နိမိတ္ပုိင္းျခား ကန္႕သတ္၍မရ။အေရွ႕ေတာင္အာရွမွသစ္ေတာမ်ား ျပဳန္းတီးမႈသည္သက္ဆိုင္ ရာႏုိင္ငံတုိ ႕ႏွင့္သာဆုိင္သည္ဟု သေဘာထား၍မရ။ထုိသစ္ေတာ မ်ား့ျပဳန္းတီးမႈ က ေလပူစီးေၾကာင္း မ်ား ျဖစ္ေပၚလ်က္ ကမၻာ့ရာသီဥတုကို သက္ေရာက္ လိမ့္မည္။ အာရွမွ သစ္တစ္ပင္ ေပ်ာက္သြားျခင္းသည္ အာတိတ္ ေဒသမွ ေရခဲတံုး ေပ်ာ္က်မႈကုိ တစ္ ကုဗလက္မ သို႕မဟုတ္ အျခား ေသာ အတုိင္းအတာ ပမာဏ သက္ေရာက္ေစလိမ့္မည္။
ကမၻာႀကီး ပူေႏြးလာသ ျဖင့္ တစ္ေန႕ထက္တစ္ေန႕ အဲ ယားကြန္း- Air Con မ်ား ပုိေရာင္း ေကာင္းလာသည္။ အဲယားကြန္း ထုတ္လုပ္သည့္ ကုမၸဏီမ်ား စီးပြား တက္ၾကေသာ္လည္း လူ႕ဘဝ၏ ဝန္ထုပ္ဝန္ပုိးထဲတြင္ အဲယားကြန္း အဆစ္ ပါလာသည္။ သဘာဝ အတိုင္း ေနထုိင္အသက္ရွင္ရန္ ခက္ခဲလာသည့္သေဘာ။ ထုိအဲ ယားကြန္းႏွင့္ ေရခဲေသတၱာမ်ားမွာ အသံုးျပဳသည့္ ဓာတ္ေငြ႕ေၾကာင့္ လူသားကမၻာကုိ အကာအကြယ္ ေပးထားေသာ အိုဇုန္းလႊာ ေပါက္ ၿပဲသြားရသည္။ အုိဇုန္းလႊာ ေပါက္ ၿပဲမႈႏွင့္ ကာဘြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ ဓာတ္ေငြ႕ ထုတ္လႊတ္မႈ မ်ားျပား ျခင္းေၾကာင့္ ကမၻာ့ရာသီဥတုမွာ ဖန္လံုအိမ္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ေပၚၿပီး ပုိ၍ပူလာသည္။ ယ ေန႕အထိ ျပႆနာက အရိပ္အ ျခည္ ျပလာၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း လူ သားသည္ မာန္တက္ဆဲ။ ကမၻာလံုး ဆုိင္ရာ ပူေႏြးလာမႈကုိ အဲယား ကြန္းျဖင့္ ခုခံဖုိ႕ ႀကိဳးစားေနသည္။ မိမိအိမ္ထဲမွာ အဲယားကြန္း တပ္ လိုက္႐ံုျဖင့္ ကမၻာႀကီး ေအးသြား သေယာင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကို လွည့္ျဖား ထားသည္။ တစ္ေန႕ေသာအခါ အဲ ယားကြန္းျဖင့္ မခုခံႏုိင္သည့္ အေန အထားသုိ႕ ေရာက္လိမ့္မည္။ ထုိ တစ္ေန႕သည္ မိမိအသက္ရွင္ကာ လလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ မိမိ မရွိ ေတာ့သည့္ ေနာက္ကာလလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ မိမိမရွိေတာ့သည့္ ေနာက္ကာလမွာ ျဖစ္မည့္ ကိစၥအ တြက္ ပူပန္ေနစရာ မလုိဟုဆိုလွ်င္ အသိဥာဏ္အရွိဆံုးေသာ လူသတၱ ဝါပင္လွ်င္ အမုိက္မဲဆံုးအလုပ္ကုိ လုပ္သည္ဟူေသာ မွတ္ခ်က္ႏွင့္ ကုိက္ညီသြားလိမ့္မည္။
႐ူပေဗဒသေဘာကေတာ့ျဒပ္တစ္ခုသည္လံုးဝေပ်ာက္ဆံုးသြားသည္မရွိ။အသြင္တစ္ခုမွအျခားအသြင္ရွိ ျဒပ္တစ္ခုလို ေျပာင္းလဲသြား သည္ဟု ဆိုသည္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ကေတာ့ သတၱဝါတို႕ သည္ နိဗၺာန္ဟူေသာ အလံုးစံုခ်ဳပ္ ၿငိမ္းသည့္ အေနအထားသုိ႕ မ ေရာက္ေသးသမွ် သံသရာဟူေသာ ဘဝတစ္ဖန္ ျပန္လည္ျဖစ္ျခင္း အစဥ္ထဲတြင္ လွည့္လည္ေနရမည္ သာ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ မိမိက ဤဘဝ လူအျဖစ္ႏွင့္ နိဗၺာန္သို႕ မ ဆိုက္ေရာက္ႏုိင္ေသးဘူးဆိုလွ်င္ ဘဝတစ္ခုခုတြင္ လူအျဖစ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သက္ရွိသတၱဝါတစ္ မ်ဳိးမ်ဳိးအျဖစ္ေသာ္ လည္းေကာင္း ျပန္လည္ရွင္သန္ ေနထုိင္ရဦးမည္ သာ။ ဤအေၾကာင္းအရာမ်ား သည္ မိမိမွလြဲ၍ လူႏွင့္ လူ႕ပတ္ ဝန္းက်င္ဆုိသည္ကုိ မသိေသာ၊ လူ သား၏ အသက္ေနခဲ့သည့္ ၾသကာ သေလာကမွ ဆင္းသက္လာသည္ကုိမသိေသာ၊အတၱဥခြံထဲမွမေဖာက္ထြက္ႏုိင္ၾကေသာသူမ်ားအဖုိ႕ရယ္စရာပ်က္လံုးတစ္ခု ျဖစ္ ေကာင္းျဖစ္ေနႏုိင္ သည္။ သုိ႕ေသာ္ သဘာဝကို ခ်စ္ျမတ္ႏုိးျခင္းသည္ ရင့္က်က္ေသာ အေတြးအေခၚမွ ဆင္းသက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ရင့္ က်က္ေသာ အေတြးအေခၚ မရွိ လွ်င္ သဘာဝတရားကို နားမ လည္၊ နားမလည္လွ်င္ တန္ဖိုး မသိ။ တန္ဖုိးမသိလွ်င္ မျမတ္ႏုိး တတ္။ သဘာဝတရားကို မျမတ္ႏုိး တတ္လွ်င္ တစ္နည္းအားျဖင့္ မခံ စားတတ္လွ်င္ လူသည္ လူ႕တန္ဖိုး ကုိ အျပည့္အဝ ရသည္ဟု မဆို ႏုိင္။ သဘာဝမွေပးေသာ ခြန္အား သည္လည္းေကာင္း၊ ေအးၿငိမ္းမႈ သည္လည္းေကာင္း တျခားေသာ လူလုပ္ပစၥည္းမ်ားက ေပးစြမ္းႏုိင္ သည္တို႕ထက္ ပုိ၍ အႏွစ္သာရ ျပည့္ဝသည္ဆိုသည္ကို ရင့္က်က္ သူမွ သိႏုိင္သည္။
တိုးတက္ေသာ လူမ်ဳိး တို႕သည္ သဘာဝကုိ တန္ဖိုးထား သည္။ သူတုိ႕ ပညာေရးႏွင့္ သူတို႕ လူ႕ပတ္ဝန္းက်င္ကလည္း သဘာ ဝတရားကို ခံစားႏုိင္ေအာင္ သင္ ၾကားေပးသည္။ သုိ႕မဟုတ္ အ ေျခခံအုတ္ျမစ္ခ်ေပးသည္။ ထုိ႕ ေၾကာင့္ သူတို႕သည္ လူလုပ္ပစၥည္း မ်ား ျပည့္စံုေနပါလ်က္ သဘာဝ တရားကုိ ၾကည့္႐ႈခံစားရန္ သဘာဝတရားမွ ခြန္အား၊ သတၱိ ႏွင့္ ေအးၿငိမ္းမႈကုိ ရယူရန္ သဘာ ဝအေျခအေနမ်ားျပဳန္းတီးမႈမရွိေသးသည့္သုိ႕မဟုတ္သူတို႕ဆီမွာ မရွိသည့္ သဘာဝအလွအပတို႕ ရွိေသာ ႏုိင္ငံမ်ားသုိ႕ ေငြကုန္ေၾကး က်ခံလ်က္ ခရိးသြားၾကသည္။ သဘာဝအရင္းအျမစ္မ်ား ၾကြယ္ဝစြာ က်န္ရွိေနေသးသည့္ ႏုိင္ငံ တို႕မွာ သဘာဝခရီးသြားလုပ္ငန္း- Eco Tourism ျဖင့္ ဝင္ေငြမ်ားစြာ ရၾကသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႕လူမ်ဳိးမ်ားက (အမ်ားစုထင္သည္) ေနဝင္သြား တာ၊ ေနညဳိခ်ိန္ေတာက္တာေတြကုိ မခံစားတတ္ (ဟု ထင္သည္)။ ေန ညဳိခ်ိန္ တိမ္ေတာက္တဲ့အခါ ရြာ လမ္းနံေဘးမွာ စာဥနဲ႕ သူငယ္ခ်င္း မတုိ႕ ေရခပ္ဆင္းလာတာကိုပဲ စိတ္ဝင္စားပံုေပၚသည္။ သဘာဝ အလွဘြဲ႕ပန္းခ်ီကားမ်ားမွာ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႕ ျပည္တြင္းလူခ်မ္းသာႀကီးမ်ား ၏ ေနအိမ္နံရံေပၚတြင္ အေတြ႕ရ နည္းသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ႏုိင္ငံ ျခားသုိ႕ ထြက္ကုန္ၾကသည္။ ထုိ႕ ေၾကာင့္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးတစ္ဦးက ''က်ဳပ္တို႕က ျပည္ပအားကိုး ပုဆိန္ ႐ိုးေတြပါဗ်ာ'' ဟု ေနာက္သည္။
သဘာဝအလွအပတရား ကုိ ခံစားတတ္သျဖင့္ ႏွလံုးသား သည္ က်ယ္ျပန္႕လာသည္။ တည္ ၿငိမ္လာသည္။ ထုိသုိ႕ေသာ ႏွလံုး သားပုိင္ရွင္သည္သာ ထူးျခားထက္ ျမက္ေသာ အေတြးအေခၚႏွင့္ ဖန္ တီးမႈတို႕ကုိ ျပဳႏုိင္သည္။ သဘာဝ တရားထဲတြင္ သိမ္ေမြ႕ေသာ ဆက္ သြယ္ခ်က္ေတြ ရွိသည္။ ႐ႈပ္ေထြး ေသာ အခင္းအက်င္းေတြ ရွိသည္။ ဤသုိ႕ဆိုသျဖင့္ သဘာဝတရား သည္ ေကာက္က်စ္တတ္သည္၊ လွည့္ျဖားတတ္သည္ဟု မဆိုလို။ သဘာဝတရားက ႀကီးမားက်ယ္ ျပန္႕လြန္းသျဖင့္ သာမန္လူတို႕ အဖို႕ နားလည္ရန္ခက္သည္ဟု ဆို လိုျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ဤသုိ႕ ႐ႈပ္ ေထြးဆန္းက်ယ္ေသာ က်ယ္ဝန္း နက္႐ႈိင္းေသာ သဘာဝတရားကို ခံစားနားလည္ႏုိင္ၿပီဆိုလွ်င္ က်န္ ေသာအေရးကိစၥတို႕သည္ ေျဖရွင္း ရ လြယ္ကူသြားသည့္သေဘာျဖစ္ သည္။ အထက္တစ္ေနရာတြင္ သဘာဝတရားသည္ မည္သည့္ တိုင္းႏုိင္ငံ လူမ်ဳိးကုိမွ မ်က္ႏွာသာ ေပးမည္မဟုတ္ဟု ေျပာခဲ့သည္။ ထုိအခ်က္ကသဘာဝတရား၏တိက်ျခင္း၊ျပတ္သားျခင္းသေဘာကုိျပသည္။သဘာဝတရားသည္ဓမၼတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ျဖစ္စဥ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းႏွင့္ ညီညြတ္ ေသာ အက်ဳိးတုိ႕ ျဖစ္ေပၚေနျခင္း သည္ သဘာဝတရား၏ က်င့္ထံုး ျဖစ္သည္။ ထုိသေဘာကုိ သိလွ်င္မိမိကုိယ္မိမိဥာဏ္ပညာႀကီးလွပါသည္ဆိုေသာလူသတၱဝါသည္ သဘာဝတရားကို အဘယ့္ေၾကာင့္ မျပဳျပင္ႏုိင္ရပါမည္နည္း။
နာဂစ္လို ေလမုန္တုိင္း ႀကီး တိုက္သျဖင့္ လူေတြေသဆံုးရ သည္ကုိ အဘယ္မုိးနတ္သား၊ ေလ နတ္သားကို အျပစ္ပံုခ်၍ ေန ေတာ့မည္နည္း။သဘာဝတရားကုိသိ၍သဘာဝတရားကိုခ်စ္လွ်င္သဘာဝတရားကလည္းလူသားကုိ ျပန္လည္ေစာ င့္ေရွာက္လိမ့္မည္။ အတၱမာန ငယ္ထိပ္ေသြးတက္သာ သဘာဝတရားက ေမြးဖြားလာပါ လ်က္ သဘာဝတရားကုိ ေက်ာခုိင္း လွ်င္၊ သဘာဝတရားကို ပစ္ပယ္ လွ်င္၊ သဘာဝတရားကုိ ဖ်က္ဆီး လွ်င္ သဘာဝတရားကလည္း သူ႕ ဓမၼအတိုင္း သူသြားလိမ့္မည္။ သူ႕ ဓမၼအတိုင္း က်င့္ႀကံလိမ့္မည္။ သ ဘာဝတရားကေတာ့ မည္သူ မည္ သူကိုမွ် အမုန္းတရားႏွင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ရန္ၿငႇိဳးႏွင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း တုံ႕ျပန္လိမ့္မည္ မဟုတ္၊ တုံ႕ျပန္ေနသည္ မဟုတ္။
အသိဥာဏ္ မဖြံ႕ၿဖိဳးေသး ေသာကာလက လူသားသည္ မိုး မင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ေလမင္းကို လည္းေကာင္း၊ ေတာ ေတာင္ေစာင့္ နတ္တို႕ကုိ လည္းေကာင္း ရွိခိုးပူ ေဇာ္ပသခဲ့ၾကဖူးသည္။ သဘာဝ တရားက အင္အားႀကီးမားလြန္းသ ျဖင့္ လူသားသည္ လက္နက္ခ် အ႐ႈံးေပးကာလူက်င့္ ထံုးအတိုင္းအသက္ ၊အေသြးတို႕ျဖင့္သဘာဝတရားကို ပူေဇာ္ခဲ့ၾကသည္။ အသိ ဥာဏ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာပါသည္ဆိုေသာ ယေန႕ေခတ္မွာပင္ ကြၽန္ေတာ္တို႕ လူသားမ်ားသည္ သဘာဝတရား ကုိ ေသခ်ာဂန သိသူသိပ္မရွိ လွ ေသး။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ေခတ္သစ္ လူ သားသည္ ကုိယ့္ကုိယ္ကို အသိ ပညာ ဥာဏ္ႀကီးသူဟု ဂုဏ္ယူမာန္ တက္ေနၾကသည့္ၾကားက သဘာဝ တရားကို အေသြးမ်ား၊ အသက္ မ်ား၊ အိုးအိမ္၊ စည္းစိမ္မ်ား ေပး ဆပ္ပူေဇာ္လ်က္ ေနၾကရျခင္း ျဖစ္ ေလသည္။
0 comments:
Post a Comment