ဆယ္စုႏွစ္ တစ္စုေက်ာ္ၾကာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အႀကီးဆုံး ကုန္သြယ္ဖက္အျဖစ္
ရပ္တည္ခဲ့ေသာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံၾကား နယ္စပ္ကုန္သြယ္မူ ပမာဏ
ေလးပုံ တစ္ပုံ က်ဆင္းသြားေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း ဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနရွိ စာရင္းအင္းဌာန၏ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကား သည္။
တ႐ုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး၏ အဓိက ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ေသာ မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ စခန္းသည္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ဧၿပီလ ၁ ရက္ ေန႔မွ ဇြန္လ ၂၁ ရက္ေန႔အထိ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅၆၄ သန္းေက်ာ္ရွိခဲ့ရာ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ အလားတူ ကာလ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက ၂၅ ဒသမ ၉၈ ရာခိုင္ႏႈန္း က်ဆင္းခဲ့သည္။
၂၀၁၂-၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အဆိုပါ ကာလတြင္ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ ၇၆၂ သန္းရွိခဲ့ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၏ ထုတ္ျပန္သည့္ စာရင္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ယင္းသို႔ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ ေလ်ာ့နည္းသြားျခင္းသည္ ပို႔ကုန္ က်ဆင္း မႈေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး သြင္းကုန္မ်ားမွာ ပုံမွန္ ပမာဏအတိုင္း တင္သြင္းလ်က္ ရွိသည္ဟု မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ စခန္းမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ဆိုသည္။
ယမန္ႏွစ္ ယင္းကာလ ပို႔ကုန္ပမာဏ ၄၉၇ သန္းေက်ာ္နီးပါးရွိခဲ့ၿပီး သြင္းကုန္ တန္ဖိုး ၂၆၄ သန္း ရွိခဲ့သည္။
ယခု ဘ႑ာေရးႏွစ္ သြင္းကုန္ ပမာဏမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၈၁ သန္း ဖိုး တင္သြင္းခဲ့ၿပီး ပို႔ကုန္ပမာဏ ၂၈၃ သန္း ရွိခဲ့သည္။ ျပည္တြင္းဆန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္လ်က္ရွိေၾကာင္း ပို႔ကုန္သြင္းကုန္တင္ပို႔မႈကို ႀကဳိတင္ခြန္ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ေကာက္ခံျခင္းႏွင့္ လား႐ိႈးတြင္ ျဖစ္ပြား ခဲ့ေသာ ပဋိပကၡအေျခအေန မ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ျပည္တြင္း ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းရွင္ အခ်ဳိ႕က သုံးသပ္သည္။
လတ္တေလာတြင္ ျပည္တြင္းဆန္ေစ်း ျမင့္တက္လ်က္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာ့ လယ္ယာစီးပြား အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီလီမိတက္သည္ တ႐ုတ္သို႔ မူဆယ္နယ္စပ္ မွတစ္ဆင့္ ဆန္တင္ပို႔မႈကို ေခတၱ ရပ္နားထား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆန္စပါး အသင္းခ်ဳပ္ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ဦးရဲမင္းေအာင္က မီဒီယာ မ်ားသို႔ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမွတစ္ဆင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ အဓိက တင္ပို႔သည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားမွာ လယ္ယာ ထြက္ကုန္မ်ားျဖစ္သည့္ ဆန္၊ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ေရာ္ဘာ၊ ေျပာင္းဖူးႏွင့္ ဖရဲသီးတို႔ျဖစ္ၿပီး အဓိက သြင္းကုန္မွာ ယာဥ္ႏွင့္ ယႏၲရား၊ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္၊ ဓာတ္ေျမၾသဇာႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းသုံး ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ယင္းစခန္း၏ တာဝန္ခံက ေျပာၾကား သည္။
ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ကုန္သြယ္မႈသည္ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာသန္း၃၁၀၀ ေက်ာ္ ကုန္သြယ္ခဲ့ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရ သည္။
The Voice Weekly
တ႐ုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး၏ အဓိက ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ေသာ မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ စခန္းသည္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ဧၿပီလ ၁ ရက္ ေန႔မွ ဇြန္လ ၂၁ ရက္ေန႔အထိ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅၆၄ သန္းေက်ာ္ရွိခဲ့ရာ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ အလားတူ ကာလ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက ၂၅ ဒသမ ၉၈ ရာခိုင္ႏႈန္း က်ဆင္းခဲ့သည္။
၂၀၁၂-၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အဆိုပါ ကာလတြင္ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ ၇၆၂ သန္းရွိခဲ့ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၏ ထုတ္ျပန္သည့္ စာရင္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ယင္းသို႔ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ ေလ်ာ့နည္းသြားျခင္းသည္ ပို႔ကုန္ က်ဆင္း မႈေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး သြင္းကုန္မ်ားမွာ ပုံမွန္ ပမာဏအတိုင္း တင္သြင္းလ်က္ ရွိသည္ဟု မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ စခန္းမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ဆိုသည္။
ယမန္ႏွစ္ ယင္းကာလ ပို႔ကုန္ပမာဏ ၄၉၇ သန္းေက်ာ္နီးပါးရွိခဲ့ၿပီး သြင္းကုန္ တန္ဖိုး ၂၆၄ သန္း ရွိခဲ့သည္။
ယခု ဘ႑ာေရးႏွစ္ သြင္းကုန္ ပမာဏမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၈၁ သန္း ဖိုး တင္သြင္းခဲ့ၿပီး ပို႔ကုန္ပမာဏ ၂၈၃ သန္း ရွိခဲ့သည္။ ျပည္တြင္းဆန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္လ်က္ရွိေၾကာင္း ပို႔ကုန္သြင္းကုန္တင္ပို႔မႈကို ႀကဳိတင္ခြန္ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ေကာက္ခံျခင္းႏွင့္ လား႐ိႈးတြင္ ျဖစ္ပြား ခဲ့ေသာ ပဋိပကၡအေျခအေန မ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ျပည္တြင္း ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းရွင္ အခ်ဳိ႕က သုံးသပ္သည္။
လတ္တေလာတြင္ ျပည္တြင္းဆန္ေစ်း ျမင့္တက္လ်က္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာ့ လယ္ယာစီးပြား အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီလီမိတက္သည္ တ႐ုတ္သို႔ မူဆယ္နယ္စပ္ မွတစ္ဆင့္ ဆန္တင္ပို႔မႈကို ေခတၱ ရပ္နားထား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆန္စပါး အသင္းခ်ဳပ္ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ဦးရဲမင္းေအာင္က မီဒီယာ မ်ားသို႔ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမွတစ္ဆင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ အဓိက တင္ပို႔သည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားမွာ လယ္ယာ ထြက္ကုန္မ်ားျဖစ္သည့္ ဆန္၊ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ေရာ္ဘာ၊ ေျပာင္းဖူးႏွင့္ ဖရဲသီးတို႔ျဖစ္ၿပီး အဓိက သြင္းကုန္မွာ ယာဥ္ႏွင့္ ယႏၲရား၊ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္၊ ဓာတ္ေျမၾသဇာႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းသုံး ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ယင္းစခန္း၏ တာဝန္ခံက ေျပာၾကား သည္။
ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ကုန္သြယ္မႈသည္ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာသန္း၃၁၀၀ ေက်ာ္ ကုန္သြယ္ခဲ့ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရ သည္။
The Voice Weekly
0 comments:
Post a Comment