ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္း သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးတြင္ အျမန္ ဘတ္စ္ကားစနစ္ (BRT- Bus Rapid Transit) ကို သုံးလအတြင္း အျမန္ဆုံး အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဇူလိုင္လ ၉ ရက္ေန႔က ၿမဳိ႕ေတာ္ခန္းမတြင္ ျပဳလုပ္ေသာ အျမန္ ဘတ္စ္ကားစနစ္ အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ေရး လုပ္ငန္း ညႇိႏိႈင္း အစည္းအေဝးတြင္ ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားက တင္ျပ ေဆြးေႏြးခဲ့သည္ဟု အဆိုပါ ပြဲသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့သူ ယာဥ္ထိန္းရဲ တပ္ဖြဲ႕မွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာ ဆို သည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္းသို႔ သြားမည့္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ားသည္ ၿမဳိ႕တြင္းသို႔ တိုက္႐ိုက္ မဝင္ဘဲ သတ္မွတ္ ထားေသာ ေနရာအထိသာ ေျပးဆြဲ၍ ခရီးသည္မ်ားက ၿမဳိ႕တြင္းသို႔ သြားရန္ အျခားယာဥ္ တစ္ခုကို ထပ္မံ ေျပာင္း လဲ စီးနင္းရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းစနစ္ကို စမ္းသပ္ရန္အတြက္ လတ္ တေလာ တြင္ ျပည္လမ္းကို လ်ာထားၿပီး အျမန္ဆုံး အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္း ယာဥ္ထိန္းရဲ တပ္ဖြဲ႕မွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ရွင္းလင္း ေျပာၾကားသည္။
“အျမန္ဆုံး အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ျပည္လမ္းကို ႏွစ္လ သုံးလအတြင္း စတင္ စမ္းသပ္ဖို႔ လ်ာထား တယ္။ ကားေတြကေတာ့ City Bus အသစ္ေတြ နဲ႔ ဆြဲမွ ရမွာ” ဟု ၎က ဆိုသည္။
BRT စနစ္ဆိုသည္မွာ ဘတ္စ္ကား သီးသန္႔ လမ္းေၾကာင္း တစ္ခု သတ္မွတ္ ၍ ထိုလမ္းေၾကာင္းတြင္ အျခားယာဥ္မ်ား မေျပးဆြဲေစဘဲ သတ္မွတ္ ထားေသာ ဘတ္စ္ကားမ်ားသာ ေျပးဆြဲေစသည့္ စနစ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ MRT-Mass Rapid Transit အျမန္ရထား စနစ္ထက္ အဆိုပါ အျမန္ ဘတ္စ္ကားစနစ္ (BRT) က ပို၍ လြယ္ကူစြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ BRT စနစ္ ေဖာ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္ေသာ လမ္းအက်ယ္ (ဥပမာ- ျပည္လမ္းကဲ့သို႔ေသာ လမ္းတြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္း) ရွိသကဲ့သို႔ နည္းပညာအရလည္း လြယ္ကူေၾကာင္း မ.ထသ (ဗဟို) တြင္ ဇူလိုင္လ ၂ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ေသာ ပုံမွန္ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ မ.ထ.သ (ဗဟို) ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ေျပာၾကား သည္။
ဂ်ပန္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ(JICA) က ျပဳစုထားသည့္ ပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းတြင္ BRT စနစ္ အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ရန္ ပါဝင္ၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ငါးႏွစ္ခန္႔ ၾကာျမင့္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း မထသ (ဗဟို) ဒုတိယ ဥကၠ႒ ဦးလွေသာင္းျမင့္၏ အ
ဆိုအရ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္ မထသ ယာဥ္လိုင္း အဖြဲ႕အစည္း ၁၇ လိုင္း၊ ယာဥ္စီးေရ ၅၈၀၀ ေက်ာ္ႏွင့္ မထသ (အေဝးေျပး) တြင္ ယာဥ္လိုင္း ၁၄၀ လိုင္း၊ ယာဥ္စီးေရ ၁၃၂၂ စီးရွိေၾကာင္း မထသ (ဗဟို)၏ တရားဝင္ စာရင္းမ်ား
အရ သိရသည္။
The Voice Weekly
0 comments:
Post a Comment