16.5.16

ဇြန္ ၁ ရက္မွစ၍ Free Permit ျဖင့္ တင္သြင္းေသာ ကားမ်ားအေပၚ ၀င္ေငြရလမ္း မျပႏိုင္ပါက ျပည္ေထာင္စု အခြန္အေကာက္ ဥပေဒအရ ၀င္ေငြခြန္ ေကာက္ခံမည္

၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ဇြန္ ၁ ရက္မွ စတင္ကာ Free Permit ျဖင့္ တင္သြင္းလာသည့္ ကားမ်ားအေပၚ ၀င္ေငြရလမ္း မျပႏိုင္ပါက ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ ဥပေဒအရ ၀င္ေငြခြန္ ေကာက္ခံသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္းအခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနက သိရသည္။

ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ ဥပေဒအရ ၀င္ေငြရလမ္း မျပႏိုင္ပါက ယာဥ္တန္ဖိုး က်ပ္သိန္း ၃၀၀ မေက်ာ္လွ်င္ အခြန္ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ က်ပ္သိန္း ၁၀၀၀ အထိ ဆိုပါက ရာခိုင္ႏႈန္း ၂၀၊ က်ပ္သိန္း ၁၀၀၀ အထက္ ဆုိပါက ရာခုိင္ႏႈန္း ၃၀ ႏွင့္ 1800 CC အထက္ ဗန္ကားမ်ား၊ ဆလြန္း၊ ဆီဒင္၊ ၀က္ဂြန္ (Estate Wagon) ကားမ်ားႏွင့္ ကူေပး (Coupe) ကားမ်ားကို အထူးကုန္စည္ခြန္ ဥပေဒအရ အခြန္ ေကာက္ခံသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထိုသို႔ ေကာက္ခံရာတြင္ ျပည္ပမွ တင္သြင္းလာသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးအတြက္ အသံုးျပဳသည့္ ေငြေၾကးအျဖစ္ အေကာက္ခြန္ စည္းၾကပ္တန္ဖိုး၊ က်သင့္ အေကာက္ခြန္၊ က်သင့္ အထူးကုန္စည္ခြန္ႏွင့္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ ပါ၀င္သည့္ စုစုေပါင္းတန္ဖိုးကို သတ္မွတ္ၿပီး ယင္းတန္ဖိုးအေပၚ ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ ဥပေဒပါ စည္းၾကပ္မႈမွ လြတ္ကင္းေနသည့္ ၀င္ေငြအေပၚ ေကာက္ခံရမည့္ ၀င္ေငြခြန္ႏႈန္းျဖင့္ ႀကဳိတင္ခြန္ကို တြက္ခ်က္ ေကာက္ခံသြားမည္ျဖစ္သည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကို ဆိပ္ကမ္းမွ ေရြးယူစဥ္ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနတြင္ ႀကဳိတင္ ၀င္ေငြခြန္ ေပးေဆာင္ခဲ့ရသည့္ ကိစၥရပ္အတြက္ တြက္ခ်က္ရသည့္ အခြန္မွ ေပးေဆာင္ခဲ့ရေသာ ႀကဳိတင္၀င္ေငြခြန္ကို ႏုတ္၍ က်န္အခြန္ေငြကို ထပ္မံ ေပးေဆာင္ရမည္ျဖစ္သည္။

ယာဥ္တင္သြင္းသူသည္ ယာဥ္တန္ဖိုးအတြက္ အသံုးျပဳသည့္ ၀င္ေငြအေပၚ ၀င္ေငြရလမ္း ျပလိုပါက ေနထိုင္ရာ ၿမဳိ႕နယ္ရွိ အခြန္႐ုံးသို႔ သြားေရာက္ တင္ျပၿပီး သက္ဆိုင္ရာ အခြန္ဦးစီးဌာနမွဴးက သတ္မွတ္ စုစုေပါင္း တန္ဖိုးအေပၚ ၀င္ေငြရလမ္း အေထာက္အထားမ်ားကို စိစစ္လ်က္ အၿပီးသတ္ စည္းၾကပ္ေပးမည္ျဖစ္သည္။

၀င္ေငြရလမ္း အျပည့္အ၀ တင္ျပႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ၀င္ေငြခြန္ ေပးသြင္းရန္ လိုအပ္ျခင္း မရွိပါက ေပးသြင္းခဲ့သည့္ ႀကဳိတင္ ၀င္ေငြခြန္ကို အခြန္႐ုံးက ျပန္အမ္းေငြအျဖစ္ ျပန္လည္ ထုတ္ေပးမည္ျဖစ္သည္။

ျပည္တြင္း၌ ျပန္လည္ေရာင္းခ်ရန္ လုပ္ငန္းတြင္ ျပန္လည္ အသံုးျပဳရန္ ထုတ္ကုန္သြင္းကုန္ လုပ္ငန္းမ်ား၊ သမ၀ါယမ အသင္းမ်ား၊ ကုမၸဏီမ်ားက တင္သြင္းျခင္းအတြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ဆိပ္ကမ္းေရာက္ တန္ဖိုး၏ ႏွစ္ရာခိုင္ႏႈန္းကို ႀကဳိတင္၀င္ေငြခြန္အျဖစ္ ေကာက္ခံမည္ျဖစ္ၿပီး ထိုသို႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ျပည္ပမွ တင္သြင္းစဥ္ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနက ေကာက္ခံေပးထားသည့္ ႀကဳိတင္၀င္ေငြခြန္ကို လုပ္ငန္းအတြက္ အၿပီးသတ္ စည္းၾကပ္မႈအရ က်သင့္ အခြန္မွ ႏုတ္ပယ္ေပးမည္ျဖစ္သည္။

“One Stop Services ကို မႏၲေလး၊ ေနျပည္ေတာ္ ကညန႐ုံးမွာ ၀င္ထိုင္ေပးမယ္။ ဘဏ္ေရာ ဘာေရာ။ ဆိပ္ကမ္းမွာလည္း ကညန အင္ဂ်င္နီယာက ထိုင္ေပးမယ္။ ကုန္သြယ္ လုပ္ငန္းခြန္တို႔ 1800 CC အထက္ဆိုရင္ အထူးကုန္စည္ခြန္တို႔ အဲဒါေတြပါ ေပါင္းမွာ။ သိန္း ၃၀၀ မေက်ာ္ရင္ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ က်ပ္သိန္းတစ္ေထာင္ အထိက ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ က်ပ္သိန္း ၅၀၀ တန္သြင္းရင္ တစ္ေယာက္ကို က်ပ္ ၁၀ သိန္းေကာက္မယ္။ ဥပမာ ေဆာင္ထားတဲ့ ပိုက္ဆံက သိန္း ၃၀၀ ရွိတယ္ဆိုရင္ က်ပ္သိန္း ၂၀၀ အေပၚမွာ က်ပ္ေလးသိန္း ေကာက္ၿပီး က်ပ္ေျခာက္သိန္း ျပန္အမ္းမယ္။ က်ပ္သိန္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္ရင္ ရာခိုင္ႏႈန္း ၃၀၊ အိမ္ျခံေျမ ေစ်းႏႈန္း အတိုင္းပဲ။ အိမ္ျခံေျမမွာပါတဲ့ ဇယားကြက္ အတိုင္းပဲ။ စည္းၾကပ္မႈမွ လြတ္ကင္းေနတဲ့ ၀င္ေငြအျဖစ္၊ ၀င္ေငြရလမ္း မျပႏိုင္တဲ့ ေငြအျဖစ္ အခြန္ ေကာက္ခံသြားမွာပါ။ ေလာေလာဆယ္ ဘာမွ မလုပ္ေသးဘူး ႀကိဳတင္ အခြန္ အေနနဲ႔ ေကာက္လိုက္မယ္။ ဥပမာ လုပ္ငန္းကေန အျမတ္ေငြ က်ပ္သိန္း ၁၀၀၀ ေငြျဖဴ ရွိတယ္။ ကားသြင္းလာတာက သိန္း ၁၀၀၀ ဖိုး ရွိတယ္။ ကား ၁၀ စီးသြင္းလာတယ္။ တစ္စီးကို က်ပ္သိန္း ၁၀၀ နဲ႔ သိန္း ၁၀၀၀ ဖိုး ရွိတယ္ ဆိုတာ ျပလိုက္။ ေလာေလာဆယ္ ေသခ်ာတယ္။ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ၁၀ စီးစာ က်ပ္သိန္း ၁၅၀ ေကာက္ထားမွာပဲ။ ၿပီးမွ က်ပ္သိန္း ၁၀၀၀ လံုး ျပလိုက္ရင္ သိန္း ၁၅၀ လံုး ျပန္အမ္းမွာ။ ဆိပ္ကမ္းမွာ ေကာက္တာက အေကာက္ခြန္က ေကာက္တာ။ သူကေတာ့ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္တို႔ အထူး ကုန္စည္ခြန္တို႔။ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းက ၀င္ေငြခြန္ေကာက္မွာ။ ကညနမွာ ၀င္ေငြခြန္ေကာက္မွာ။ အေကာက္ခြန္က သတ္မွတ္တဲ့ ေစ်းႏႈန္းမွာ 1800 CC အထက္ဆိုရင္ အထူးကုန္ စတတ တည္ခြန္အျဖစ္ က်သင့္မယ္” ဟု ျပည္တြင္းအခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။

ျပည္တြင္းအခြန္မ်ား ဦးစီးဌာန၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ ကားတန္ဖုိး၊ အေကာက္ခြန္၊ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္၊ အထူးကုန္စည္ခြန္ က်သင့္သည့္ အမ်ဳိးအစား ဆုိပါက အထူးကုန္စည္ခြန္ စသည္ျဖင့္ က်သင့္ေငြ စုစုေပါင္း တန္ဖုိးအေပၚ ၀င္ေငြရလမ္း မျပႏုိင္ပါက ၁၅ ရာခုိင္ႏႈန္းႏွင့္ အထက္ ေကာက္ခံမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါ ႀကိဳတင္၀င္ေငြခြန္ ေကာက္ခံမႈသည္ ဘ႑ာေငြအရ အသံုးဆိုင္ရာ ခြင့္ျပဳရန္ပံုေငြ အျဖစ္ တင္သြင္းသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၊ နာေရးယာဥ္မ်ား၊ မီးသတ္ယာဥ္မ်ား၊ ဘာသာေရး ကုသိုလ္ေရး သက္သက္ ေဆာင္ရြက္သည့္ အဖြဲ႔အစည္းပိုင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ လွဴဒါန္း ေထာက္ပံ့သည့္ ယာဥ္မ်ား၊ လွဴဒါန္းရန္ တင္သြင္းလာသည့္ ယာဥ္မ်ား၊ သံတမန္မ်ား၊ သံ႐ုံးမ်ား၊ ကုလသမဂၢ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက တင္သြင္းလာသည့္ ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ၀င္ေငြခြန္ ကင္းလြတ္ခြင့္ ရရွိသည့္ ကာလအတြင္း တင္သြင္းသည့္ ယာဥ္မ်ားအေပၚ ႀကဳိတင္ခြန္ ေကာက္ခံမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“အခု ဒီအခြန္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မနက္ျဖန္ သတင္းစာထဲ ပါမယ္ ဆုိတာေတာင္ ရက္က ၁၅ ရက္၊ ၁၈ ရက္ေလာက္ပဲ ရွိေတာ့ ကပ္ေတာ့ ကပ္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ေပၚလစီတစ္ခု ေျပာင္းမယ္ ဆုိရင္ အနည္းဆံုး ႏွစ္လ သံုးလေလာက္ အခ်ိန္ေပးရင္ေတာ့ ပုိအဆင္ေျပတာေပါ့။ အခုေတာ့ လုပ္ရကုိင္ရတာ က်ပ္တည္းတယ္။ တခ်ဳိ႕ ကားေလလံက မေန႔ကမွ ေလလံေအာင္တာ ဆုိရင္၊ ကားက ဒီလကုန္ မေရာက္ဘဲ ေနာက္လမွ ေရာက္မယ္ဆုိရင္ သူတုိ႔ အေနနဲ႔ ဘာမွ ေရြးခ်ယ္စရာ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒီအခြန္ႀကီးကုိ ေပးကုိ ေပးရေတာ့မယ္။ တစ္ခုခု ဆုိရင္ ကားေစ်းက တက္ခ်င္လည္း တက္၊ က်ခ်င္လည္း က်။ ဒါေပမဲ့ ပံုစံတစ္ခု အေနနဲ႔ ေပၚလစီ ၿငိမ္သြားတာကုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ပုိႀကိဳက္တယ္။ အခု ေပၚလစီ မၿငိမ္ေတာ့ လုပ္ရကုိင္ရ ခက္တယ္။ ေစ်းကြက္လည္း မၿငိမ္ေတာ့ဘူး” ဟု ကားေစ်းကြက္ ကြၽမ္းက်င္သူ Distinct Trading Co., Ltd မွ မန္ေနးဂ်င္း ဒါ႐ုိက္တာ ဦးထြဋ္ထိပ္က သံုးသပ္သည္။

ယခုကဲ့သုိ႔ ကားစီအုိင္အက္ဖ္တန္ဖုိး အျပင္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္၊ အေကာက္ခြန္၊ အထူးကုန္စည္ခြန္မ်ားကုိပါ ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ထားသည့္ တန္ဖုိးအေပၚ ေကာက္ခံမည္ ဆုိပါက အခြန္ေပးေဆာင္ၿပီးသည့္ အေပၚ အခြန္ေပၚ အခြန္ဆင့္၍ ေကာက္ခံမည့္ ပံုစံလည္းျဖစ္ၿပီး အခြန္ထမ္းမ်ားကုိ ပိုမုိ နစ္နာေစမည္ျဖစ္သည္။

Credit To >>> Eleven Media Group



1 comment: