7.2.17

ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္း ပထမဆံုး ၀င္ေရာက္လာသည့္ အႀကီးဆံုး ကုန္တင္ သေဘၤာ MIPL ဆိပ္ကမ္းသို႔ ေရာက္ရိွ

Image may contain: sky, outdoor and water
ျမန္မာႏိုင္ငံမွ WEST အာဖရိကရွိႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ဆန္အိတ္အမ်ားအျပား တင္ပို႔လ်က္ရွိရာ MAGNUM POWER အမည္ရွိ ဆန္အိတ္မ်ား တင္ေဆာင္သည့္ ကုန္တင္သေဘၤာႀကီးမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ပထမဆုံး ဝင္ေရာက္လာသည့္ အႀကီးဆုံးကုန္တင္ သေဘၤာျဖစ္ၿပီး အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာသီလဝါ ဆိပ္ကမ္းအနီးရွိ MIPL ဆိပ္ကမ္း၌ ဆိုက္ကပ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါကုန္တင္ သေဘၤာႀကီးမွာ ကုန္ပစၥည္းတန္ခ်ိန္ (DWT) ၅၇၀၀၀ ထိ တင္ေဆာင္ႏိုင္ၿပီး သေဘၤာႀကီး၏အရွည္မွာ မီတာ ၁၉၀ ရွိကာ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသို႔ ပထမဆုံး ေရာက္ရွိ ဆိုက္ကပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္ရွိ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားထံမွ ဝယ္ယူထားေသာ ဆန္အိတ္မ်ားကို WEST အာဖရိကရွိႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္ေသာ ကြန္ဂိုႏိုင္ငံႏွင့္ ႏိုင္ဂ်ီးရီးယားႏိုင္ငံတို႔သို႔ တင္ပို႔မည္ျဖစ္ၿပီး ယခုအခါ ကြန္တိန္နာျဖင့္ မပိုေတာ့ဘဲ Bulk Carrier ျဖင့္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ျခင္းေၾကာင့္ တစ္ႀကိမ္တည္း၌ ရည္မွန္းခ်က္မီသည့္ ဆန္တန္ခ်ိန္ပမာဏကို ကုန္တင္ သေဘၤာႀကီး တစ္စီးတည္းျဖင့္ တင္ပို႔ႏိုင္ေၾကာင္း MAYAR (INDIA) ကုမၸဏီလီမိတက္၏ Chief Representative- Myanmar မစၥတာ P.D Maheshwari က ေျပာၾကားသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွ WEST အာဖရိကရွိႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ဆန္တင္ပို႔ရာတြင္ ကြန္တိန္နာမ်ားျဖင့္ မတင္ပို႔ေတာ့ဘဲ Bulk Carrier ကဲ့သို႔ေသာ ကုန္တင္ သေဘၤာႀကီးမ်ားျဖင့္ တင္ပို႔ေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ႏိုင္ငံျခား ဝင္ေငြတိုးေစၿပီး အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ရွိ ေတာင္သူ ဦးႀကီးမ်ားအတြက္လည္း အက်ိဳးရွိေစေၾကာင္း ယခုကဲ့သို႔ေသာေဈးကြက္ ရရွိျခင္းေၾကာင့္ အနာဂတ္ကာလ၌ ဆန္ပို႔ ကုန္ပမာဏ တိုးျမႇင့္ျခင္း အတြက္ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစေၾကာင္း၊ ယခုေနာက္ပိုင္း လုပ္ငန္းရွင္မ်ားမွ အရည္အေသြး ထိန္းခ်ဳပ္မႈကို တိတိက်က် လုပ္ေဆာင္လာၾကသျဖင့္ ႏိုင္ငံအတြင္းရွိ ပို႔ကုန္ဆန္မ်ားအား ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားသို႔ က်ယ္ျပန္႔စြာ တင္ပို႔လာႏိုင္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ အေနျဖင့္ ဆိပ္ကမ္း ဝန္ေဆာင္စရိတ္ ေကာက္ခံ တြက္ခ်က္ရာတြင္လည္း သေဘၤာ၏ တင္ႏိုင္သည့္ တန္ခ်ိန္ (GRT) ျဖင့္ တြက္ခ်က္ျခင္းေၾကာင့္ ဝင္ေငြပိုမိုရရွိေစေၾကာင္းႏွင့္ သေဘၤာႀကီးမ်ား ဝင္ေရာက္ ဆိုက္ကပ္ျခင္းေၾကာင့္ PORT GUES မ်ား ပိုမိုရရွိေစေၾကာင္း ဝါရင့္ကပၸတိန္ ဟင္နရီဦးခင္ေမာင္က ေျပာသည္။

“ခုဆိုရင္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ အေနနဲ႔လည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္ေဆာင္ေနတယ္ ဆိုတာကို ၾကားသိရပါတယ္။ ခုဆိုရင္ မီတာ ၂၀၀ နီးပါးအရွည္ (LOA) ရွိတဲ့ ဆန္တင္ သေဘၤာႀကီး ဝင္ေရာက္ လာတာဟာ ဆိပ္ကမ္းကိုလည္း မက်ပ္ေအာင္နဲ႔ အျပင္မွာခ်ည္း ကုန္ပစၥည္း မတင္ဘဲ အထဲထိဝင္ၿပီး ကုန္ပစၥည္း တင္လို႔ရေအာင္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္က ႀကိဳးစား ေဆာင္႐ြက္ ေနတာကိုလည္း သိရပါတယ္။ ေရစူးေတြ တိုးမ်ားလာေအာင္လည္း ေသာင္တူးေဖာ္တဲ့ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ေနတဲ့ အတြက္ အကယ္လို႔ ေသာင္တူးေဖာ္တဲ့ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ ၿပီးစီးသြားၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ ကုန္ပစၥည္း သေဘၤာႀကီးမ်ားလည္း ဆူးေလ၊ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ထိ ဝင္ေရာက္လာၿပီးေတာ့မွ ေရစူးမ်ားမ်ားနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ ျပန္ထြက္ႏိုင္ၾကေတာ့မွာ ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္အေနနဲ႔ ႀကိဳးစား ေဆာင္႐ြက္ ေနတာကို ၾကားသိရတဲ့ အတြက္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ကို အသိအမွတ္ဂုဏ္ျပဳပါတယ္။ ခုလို မီတာ ၂၀၀ အရွည္ရွိတဲ့ သေဘၤာႀကီးေတြ ဝင္ထြက္ သြားႏိုင္ၿပီး ကုန္ပစၥည္းမ်ားစြာ တင္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အတြက္ ကုန္စည္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ခ စရိတ္လည္း သက္သာ သြားပါတယ္။ ဥပမာ တန္ခ်ိန္ ၁၀၀၀၀ တင္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ သေဘၤာနဲ႔ တန္ခ်ိန္ ၅၀၀၀၀ တင္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ သေဘၤာမွာ ကုန္စည္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ခ စရိတ္က အလြန္ ကြာဟပါတယ္။ အဲ့လို ကုန္စည္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ခ စရိတ္က အလြန္ကြာဟတဲ့အေပၚ သေဘၤာ အဝင္၊ အထြက္မွာ ဘာေတြ ျဖစ္လာသလဲ ဆိုေတာ့ ဒီလိုသေဘၤာအႀကီးေတြနဲ႔ ကုန္စည္ သယ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ တစ္ေန႔က်ရင္ ကုန္ေဈးႏႈန္းပါ က်ဆင္းလာႏိုင္တဲ့ အတြက္ ျပည္သူမ်ား အတြက္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစရပါတယ္။ ကုန္ေဈးႏႈန္း က်ဆင္းဖို႔နဲ႔ သေဘၤာႀကီးေတြ ဝင္ထြက္ သြားလာႏိုင္တာဟာ တိုက္႐ိုက္ ဆက္စပ္ ပတ္သက္ အခ်ိဳးက်ေနတာကို တင္ျပလိုပါတယ္” ဟု ၎၏အျမင္အား ထပ္မံသုံးသပ္ ေျပာၾကားသည္။

အဆိုပါဆန္အိတ္မ်ားကို ကုန္ပစၥည္းတင္ သေဘၤာႀကီးျဖင့္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ဝယ္ယူ တင္ပို႔ေသာ ကုမၸဏီမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ႏွစ္ ၂၀ နီးပါးအၾကာ လာေရာက္ ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ MAYAR(INDIA) ကုမၸဏီလီမိတက္ ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွ ဆန္ႏွင့္ အျခား ေကာက္ပဲ သီးႏွံမ်ားကို ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားသို႔ တင္ပို႔လ်က္ရွိကာ ၎၏႐ုံးခ်ဳပ္မွာ ေဟာင္ေကာင္ႏိုင္ငံ၌ အေျခစိုက္ ဖြင့္လွစ္ထားေၾကာင္း၊ ဆန္အိတ္မ်ား သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္သည့္ ကုန္ပစၥည္းတင္သေဘၤာႀကီးမ်ား ဝင္ေရာက္လာသျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ဝင္ေငြတိုးေစၿပီး ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းတြင္လည္း ယခုအခါ ႀကီးမားေသာ ကုန္ပစၥည္းတင္ သေဘၤာမ်ား ဆိုက္ကပ္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ WEST အာဖရိကရွိႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ဆန္အိတ္ အမ်ားအျပားတင္ပို႔ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

Credit To >>> MOI Webportal Myanmar

0 comments:

Post a Comment