2.9.13

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၌ အတည္ျပဳခဲ့ေသာ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္းတြင္ အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ပယ္ဖ်က္ႏိုင္သည့္အခ်က္ မပါေသး

သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနမွ လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ထားသည့္ အခ်က္မ်ား ပါ၀င္သည္ဟု ေ၀ဖန္ခံခဲ့ရေသာ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္းကို ၾသဂုတ္၂၇ ရက္က ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ မဲခြဲဆံုးျဖတ္ အတည္ျပဳခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္း ထိုဥပေဒတြင္ အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒ (၂၀၀၄) ကို ျပင္ဆင္ပယ္ဖ်က္ႏိုင္သည့္
အခ်က္မ်ား မပါ၀င္ေသးေၾကာင္း သံုးသပ္မႈမ်ား ရွိေနပါသည္။

ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒသစ္ကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ျပ႒ာန္းၿပီးခ်ိန္တြင္ The Myanmar Telegraph Act, ၁၈၈၅ ႏွင့္ The Myanmar Wireless Telegraphy, ၁၉၃၄ တို႔ကို ႐ုပ္သိမ္းမည္ျဖစ္ၿပီး အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒ (၂၀၀၄) ကို ဆက္လက္ထားရွိမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒႏွစ္ရပ္ ရွိေနမည့္အသြင္ ေဆာင္ေနေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။

၂၀၀၄ ခုႏွစ္က ျပ႒ာန္းခဲ့ေသာ အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒသည္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား၊ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး တက္ၾကြလႈပ္ရွားသူမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္အေရးယူႏိုင္သည့္ ဥပေဒတစ္ရပ္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ အေရးအခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေရးယူမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ခဲ့ရာတြင္ ထိုဥပေဒကို အသံုးခ်ၿပီး ႏွစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္မ်ား ခ်မွတ္ခဲ့သည့္ သာဓကမ်ား ရွိေနသည္။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ မဲခြဲဆံုးျဖတ္ အတည္ျပဳခဲ့ေသာ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္းသည္ ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ ဦးတည္ခဲ့သည့္ ဥပေဒတစ္ရပ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဥပေဒပါ ပုဒ္မ ၇၅ ျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ လံုျခံဳေရးႏွင့္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးကို ထိခိုက္ေစေသာ မည္သည့္ သတင္းအခ်က္အလက္ႏွင့္ ဆက္သြယ္မႈမ်ားကိုမဆို ရရွိႏိုင္ေရးအတြက္ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရးမ်ားကို မထိခိုက္ေစဘဲ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕က သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသို႔ လိုအပ္သလို ညႊန္ၾကားေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည္၊ ပုဒ္မ ၇၆ ျဖစ္သည့္ ၀န္ႀကီးဌာန သို႔မဟုတ္ ယင္းကတာ၀န္ေပးအပ္ေသာ ဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရး ကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အမ်ားျပည္သူ၏ အက်ိဳးအတြက္ေသာ္ လည္းေကာင္း လုပ္ငန္းလိုင္စင္ ရရွိသူ တစ္ဦးဦးက လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိေသာ ဆက္သြယ္ေရး၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းတစ္ရပ္ရပ္အတြင္း ၀န္ေဆာင္မႈ ျပဳလုပ္ေနမႈကို လိုအပ္ပါက ၀င္ေရာက္ၾကည့္႐ႈ စစ္ေဆးျခင္း၊ ႀကီးၾကပ္ျခင္းႏွင့္ စာတမ္းအမွတ္အသားတို႔ကို တင္ျပေစျခင္း ျပဳႏိုင္သည္၊ ပုဒ္မ ၇၈ ျဖစ္သည့္ လိုင္စင္ရရွိသူသည္ ပုဒ္မ ၇၇ ပါ ကိစၥရပ္မ်ား ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းတစ္ရပ္ရပ္အား လံုျခံဳေရးဆိုင္ရာ ကိစၥအတြက္ ဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးကို ႀကိဳတင္စီမံ ေဆာင္ရြက္ထားရွိရမည္ဆိုေသာ အခ်က္မ်ားမွာ အဓိပၸာယ္ သတ္မွတ္မႈအေပၚ မူတည္၍ အျငင္းပြားဖြယ္ရာမ်ား ျဖစ္လာႏိုင္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။

သို႔ရာတြင္ မမွန္ကန္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္ကို မ႐ိုးေျဖာင့္ေသာ သေဘာျဖင့္ ဆက္သြယ္ျခင္း၊ ဖမ္းယူျခင္း၊ ပို႔လႊတ္ျခင္း၊ ျဖန္႔ခ်ိျခင္း သို႔မဟုတ္ ေပးေ၀ျခင္း သို႔မဟုတ္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ သတင္းအခ်က္ ပို႔လႊင့္ျခင္း၊ ဖမ္းယူျခင္း၊ ဆက္သြယ္ျခင္း၊ ေပးေ၀ျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ ျဖန္႔ခ်ိျခင္းကို ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိဘဲ တားျမစ္ျခင္း၊ တားဆီးပိတ္ပင္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ေႏွာင့္ယွက္ျခင္းတို႔ကို က်ဴးလြန္ပါက ထိုသူမ်ားကို အေရးယူႏိုင္မည့္ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို ထည့္သြင္းထားပါသည္။

ထို႔အတူ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒအရ ခ်မွတ္သည့္ အျငင္းပြားမႈအေပၚ စီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုင္ရာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ နစ္နာသူက တင္ျပလာသည့္အခါတြင္ ထပ္မံ၍ အယူခံႏိုင္ခြင့္ ရရွိေစမည့္ အယူခံခံု႐ံုး (Appeal Tribunal) ကို ဖြဲ႕စည္းတာ၀န္ ေပးအပ္ရမည္ဆိုေသာ အခ်က္ကို ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းထားၿပီး ခံု႐ံုးတြင္ ဥကၠ႒အပါအ၀င္ ကိုးဦးထက္မပိုေသာ အဖြဲ႕၀င္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းရမည္ဟု သတ္မွတ္ခဲ့ပါသည္။ ခံု႐ံုးဥကၠ႒သည္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္တရားလႊတ္ေတာ္ တရားသူႀကီးအျဖစ္ အနည္းဆံုး ငါးႏွစ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူ သို႔မဟုတ္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္အဆင့္ထက္ မနိမ့္ေသာ တရားေရးအရာရွိ သို႔မဟုတ္ ဥပေဒအရာရွိ ရာထူးတြင္ အနည္းဆံုး ၁၀ ႏွစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ ျဖစ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ခံု႐ံုးအဖြဲ႕၀င္မ်ားသည္ ဆက္သြယ္ေရးဆိုင္ရာ နည္းပညာရပ္၊ ဥပေဒပညာရပ္၊ စီးပြားေရး ပညာရပ္တို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားသည့္ ဂုဏ္သတင္းရွိေသာ ေက်ာ္ၾကားသူမ်ား ျဖစ္ရမည္ဟု ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။

ထို႔အျပင္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕သည္ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဥပေဒပါ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ရွိ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ဦးေဆာင္သည့္ လြတ္လပ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆက္သြယ္ေရးေကာ္မရွင္ တစ္ရပ္ကို ဥပေဒအာဏာတည္သည့္ေန႔မွ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း ဖြဲ႕စည္းရမည္ဟု ေဖာ္ျပခဲ့သျဖင့္ ထိုအခ်က္မ်ားကို ကြန္ပ်ဴတာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ႀကိဳဆိုခဲ့ၾကပါသည္။

"ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ထူးထူးျခားျခား ေထာက္ျပစရာ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္တယ္ ဆိုေပမယ့္ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ လြတ္လပ္တဲ့ ဆက္သြယ္ေရး ေကာ္မရွင္ ဖြဲ႕ရမယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ ပါ၀င္လာတဲ့အတြက္ ဒါကေကာင္းပါတယ္။ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္းလို႔ ဆိုထားတဲ့အတြက္ တစ္ႏွစ္ခြဲအတြင္းလည္း ျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္၊ တစ္ႏွစ္အတြင္းလည္း ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ျမင္တာကေတာ့ ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔လည္း ဒါေတြကို အျမန္ဆံုး ျပဳျပင္ဖြဲ႕စည္း သြားလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အၾကံျပဳထားတဲ့ အခ်က္ေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားကိုလည္း ျပဳျပင္ေပးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အယူခံခံု႐ံုး သီးျခားဖြဲ႕စည္းတဲ့အခ်က္ေတြ International Gateway နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အခ်က္ေတြ၊ လိုင္စင္ကိစၥမွာ ျပဳျပင္ေပးခဲ့ပါတယ္" ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ကြန္ပ်ဴတာလုပ္ငန္းရွင္ အသင္းမွ ဦးေဇာ္မင္းဦးက သံုးသပ္ခဲ့သည္။
အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒ ရွိေနတာကို လက္မခံႏိုင္ပါဘူး။ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒ ရွိၿပီဆိုရင္ အဲဒီဥပေဒ ဆက္ရွိေနဖို႔ ဘာလိုဦးမလဲ။ ဒီဥပေဒက အရင္ကတည္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၿခိမ္းေျခာက္ခံေနရတဲ့ ဥပေဒ၊ ပယ္ဖ်က္ေပးဖို႔လည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။ မရွိသင့္ေတာ့ပါဘူး။ အကယ္၍ ရွိတယ္ဆိုရင္လည္း . . . . .

ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္းကို ထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ထိုဥပေဒၾကမ္းပါ အခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ လႊတ္ေတာ္ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး၊ သတင္းအခ်က္အလက္ နည္းပညာ ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကြန္ပ်ဴတာအသင္းခ်ဳပ္မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ေတြ႕ဆံုၿပီး ညႇိႏိႈင္းသေဘာတူညီမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။

"ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ အဓိက အၾကံျပဳ ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြက IT Industry တစ္ခုလံုး အဆင္ေျပေစဖို႔နဲ႔ Regulator က သီးျခားအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု ျဖစ္ဖို႔ကို အၾကံျပဳ ေဆြးေႏြးခဲ့တာပါ။ အခုဒီဥပေဒကို ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတဆီ တင္ျပရဦးမွာပါ။ ၿပီးရင္ေတာ့ အၿပီးသတ္ အတည္ျပဳလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္" ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ကြန္ပ်ဴတာအသင္းခ်ဳပ္ဥကၠ႒ ဦးခြန္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ေကာ္မရွင္ ဖြဲ႕စည္းမႈကို ႀကိဳဆိုမႈမ်ား ရွိသည့္နည္းတူ ေကာ္မရွင္ကို ၀န္ႀကီးဌာနက လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ထားမည္ ဆိုပါက ေမးခြန္းထုတ္စရာ ရွိလာမည္ဆိုေသာ သံုးသပ္ခ်က္မ်ားလည္း ရွိေနပါသည္။

"ကြၽန္ေတာ့္အျမင္မွာ အကယ္၍ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ေကာ္မရွင္ကို အားလံုးေပးတယ္၊ ဒီေကာ္မရွင္ ဖြဲ႔စည္းတဲ့အခါမွာလည္း ထံုးစံအရ ၀န္ႀကီးဌာနက သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူေတြ၊ သက္ဆိုင္ရာ ေကာ္မရွင္ဖြဲ႔ရာမွာ ပါ၀င္မယ္ဆိုရင္လည္း ျပႆနာ မရွိဘူး၊ ဒါလုပ္ထံုးလုပ္နည္းအရ လုပ္တာပါပဲလို႔ ယူဆလို႔ရတယ္။ အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဒီေကာ္မရွင္ကို ဖြဲ႔ထားတာ မွန္ေပမယ့္ ကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ၀န္ႀကီးဌာနကပဲ တိုက္႐ိုက္ကိုင္တြယ္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သဘာ၀ မက်ဘူးေပါ့။ မျဖစ္လည္း မျဖစ္သင့္ဘူး။ လက္ရွိ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ဟာက ေကာ္မရွင္ကို ဘယ္ေလာက္ထိ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ေပးထားၿပီးေတာ့ ဌာနက ဘယ္ေလာက္ထိ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္အလက္ေပၚမွာေတာ့ မူတည္တယ္လို႔ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ျမင္ပါတယ္" ဟု Fairway Web ၏ ပေရာဂ်က္မန္ေနဂ်ာ ကိုအိေမာင္က ေျပာၾကားသည္။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳခဲ့သည့္ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္းအေပၚ ျပင္းထန္သည့္ ေ၀ဖန္မႈမ်ား မရွိခဲ့ေသာ္လည္း လိုအပ္သလို ဆြဲဆန္႔အေရးယူႏိုင္သည့္ အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒ ဆက္ရွိေနျခင္းကို စိုးရိမ္မႈမ်ား ရွိေနသည္။

"၀ါးလံုးရွည္နဲ႔ ယမ္းသလိုလုပ္ႏိုင္တဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒ ရွိေနတာကို လက္မခံႏိုင္ပါဘူး။ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒ ရွိၿပီဆိုရင္ အဲဒီဥပေဒ ဆက္ရွိေနဖို႔ ဘာလိုဦးမလဲ။ ဒီဥပေဒက အရင္ကတည္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၿခိမ္းေျခာက္ခံေနရတဲ့ ဥပေဒ၊ ပယ္ဖ်က္ေပးဖို႔လည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။ မရွိသင့္ေတာ့ပါဘူး။ အကယ္၍ ရွိတယ္ဆိုရင္လည္း Cyber Crime ကိစၥေတြကို အဓိက ကိုင္တြယ္တဲ့ ဥပေဒပဲ ျဖစ္သင့္ပါတယ္" ဟု အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒကို ပယ္ဖ်က္ရန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ တိုက္တြန္းေျပာဆို ေရးသားေနသူ ျမန္မာႏိုင္ငံ သတင္းစာဆရာ အသင္းမွ ႏိုင္ငံျခားဆက္ဆံေရးမွဴး ဦးေအာင္လွထြန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ သတင္းအခ်က္အလက္ နည္းပညာ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားသည္ ဆက္သြယ္ေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားကိုသာ ေရးဆြဲရန္ အာ႐ံုစိုက္ေနၿပီး Cyber Crime ကိစၥရပ္မ်ားကို ထိေရာက္စြာ အေရးယူေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာ အစီအစဥ္မ်ားကို လံုး၀လုပ္ေဆာင္ျခင္း မရွိေသးသျဖင့္ ၎တို႔၏ လုပ္ေဆာင္မႈေနမႈမ်ားသည္ "ေျမကြက္ကို ျခံစည္း႐ိုးခတ္ရန္သာ အာ႐ံုစိုက္ေနသူမ်ား" ျဖစ္ေနသည္ဟု ဦးေအာင္လွထြန္းက ေ၀ဖန္ခဲ့သည္။

ၾသဂုတ္ ၂၁ ရက္က ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းညြန္႔က အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းအား ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းခဲ့ၿပီး ထိုဥပေဒၾကမ္းကို ေဆြးေႏြးရန္ လႊတ္ေတာ္က ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါသည္။ ဦးသိန္းညြန္႔ တင္သြင္းခဲ့သည့္ အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ျပစ္ဒဏ္မ်ားကို ေလွ်ာ့ေပါ့သတ္မွတ္ရန္ အခ်က္မ်ား ပါ၀င္ခဲ့သည္။

ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ သတင္းအခ်က္အလက္ နည္းပညာ ၀န္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေသာင္းတင္က ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒ ေပၚေပါက္လာပါက အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္ ျမန္ဆန္မည္ဟု ေျပာၾကားထားေၾကာင္း သိရွိရသည္။

"ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေသာင္းတင္ကလည္း လႊတ္ေတာ္မွာ တစ္ခါေျပာဖူးတယ္။ အခုလိုမ်ိဳး ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒႀကီးစၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္ ၂၀၀၄ အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္တာေတြ၊ ပယ္ဖ်က္တာေတြ ျမန္သြားၿပီ။ အရင္ ၂၀၀၄ က ဥပေဒကို လံုးလံုးလ်ားလ်ား ဖ်က္လိုက္ဖို႔ကလည္း ေျဗာင္ႀကီးျဖစ္သြားမွာလည္း စိုးရတယ္။ အဲဒီအခက္အခဲေၾကာင့္ ဒါကိုခဏေလး ထားထားရေသးတာ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီဥပေဒမွာလည္း အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိေသးတယ္ ဆိုတာကိုလည္း ေျပာထားတယ္။ ဒါေလးကိုေတာ့ ျပန္ျပင္ဖို႔ လုပ္မယ္လို႔လဲ ယံုၾကည္တယ္" ဟု Yangon Heartz Media and Business Solution ၏ မန္ေနဂ်င္း ဒါ႐ိုက္တာ ကိုေဇာ္ေဇာ္မ်ိဳးလြင္က ေျပာၾကားသည္။

"၂၀၀၄ ခုႏွစ္ကထုတ္တဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒကေတာ့ ပယ္ဖ်က္သင့္ၿပီ။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ အဲဒီဥပေဒက တကယ္တမ္း နည္းပညာသမားေတြကို ကာကြယ္ေပးတဲ့ ဥပေဒ မဟုတ္ဘဲ နည္းပညာသမားေတြ၊ အီလက္ထေရာနစ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သူေတြကို အေရးယူဖို႔ လုပ္ထားတဲ့ ဥပေဒလို႔ပဲ ထင္တယ္။ ေထာင္ခ်လို႔လြယ္ေအာင္ လုပ္ထားတဲ့ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ေနတယ္။ ကာကြယ္ေပးတဲ့ ေနရာမွာ မသံုးပဲ ဖမ္းတဲ့ေနရာမွာပဲ သံုးသလို ျဖစ္ေနတယ္" ဟု Myanmar Link ၏ CEO ကိုသီဟက ဆိုသည္။

"၂၀၀၄ ခုႏွစ္ အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒကိုလည္း ေတာ္ေတာ္ႀကီး ေ၀ဖန္ေနႀကတယ္။ ဦးသိန္းညြန္႔ ကိုယ္တိုင္ကလည္း လႊတ္ေတာ္မွာ ေထာက္ျပထားတယ္။ ဒု၀န္ႀကီး ေျပာသြားတဲ့ စကားအရ ဒီဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒ အတည္မျဖစ္ေသးလို႔သာ ဒီဥပေဒကို အရွင္ထားတာ။ ဒီဥပေဒကို ျဖဳတ္မယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ အေႏွးနဲ႔အျမန္ ျဖဳတ္မယ္လို႔ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ပုဒ္မေတြက ထပ္ေနတယ္" ဟု ဘေလာဂါ တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ကိုေဇာ္သူရိန္ထြန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

Eleven Media Group

ဆက္သြယ္ေရး၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သည့္ Call Centre အား ေတြ႔ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေနမ်ိဳးထြန္း)

0 comments:

Post a Comment