မာယာမ်ားတဲ့အလကၤာ ဇာတ္ကားဇာတ္၀င္ခန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူေျပာမ်ားေနတဲ့အတြက္ ဒီဇာတ္ကားမွာ ပါ၀င္သရုပ္ေဆာင္ ထားတဲ့ ေနမင္းကို ဧရာဝတီက ေမးျမန္းၾကည့္ေတာ့ သူက အရင္က ေကာင္းခဲ့တဲ့ ကားေတြ၊ေသေသခ်ာခ်ာ လုပ္ျပခဲ့တဲ့ ကားေတြကို ဘာသံမွမၾကားရဘဲ ဒီကားက်မွ ေဝဖန္တဲ့အသံေတြ ထြက္တဲ့အတြက္ သူ႔ပရိသတ္အစစ္ေတြဟုတ္ခ်င္လည္းဟုတ္မယ္၊ မဟုတ္ခ်င္လည္း မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာ လာပါတယ္။
“ဟိုးအရင္တုန္းကလည္း အနာဂတ္ = ကေလးငယ္ ဆိုတဲ့ ကားမ်ိဳးဆုိရင္က်ေနာ္တို႔ ေလးရက္ထဲနဲ႔ ေန႔ မအိပ္ညမအိပ္ လုပ္ခဲ့ၿပီး ႀကိဳးစားခဲ့တာပဲ။ အဲဒီလို အမ်ားႀကီးႀကိဳးစားတဲ့အထဲမွာမွ ဒီဟာက ေသခ်ာႀကိဳးစား ၿပီး လုပ္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ဇာတ္တခုအေနနဲ႔ပဲ လုပ္ခဲ့ၾကတာပါ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ပရိသတ္ ဟုတ္ခ်င္ လည္း ဟုတ္မယ္၊ မဟုတ္ခ်င္လည္း မဟုတ္ဘူး၊ ပိုၿပီးေတာ့တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ေ၀ဖန္မႈ ျပင္းထန္ လြန္းတယ္။ ေရွ႕က တျခားေသာ တင္ျပမႈေတြရဲ႕ပ်ံ႕နွံ႔မႈက်ေတာ့ ဒါမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ့္ကို တကယ္ခ်စ္တဲ့ပရိသတ္ရွိသလို၊ ေနာက္ထပ္ တိုးလာတဲ့ပရိသတ္ေတြလည္းရွိတယ္ေလ။ က်ေနာ့္ရဲ႕ေကာင္း ခဲ့တာေလးေတြကို အသိအမွတ္ ျပဳေစခ်င္တယ္။ ဒီဇာတ္ကားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သိရတာကေနာက္ေနာင္ မလုပ္သင့္ဘူးလို႔ သိရတဲ့ သေဘာေပါ့။ က်ေနာ္ရိုက္ထားတဲ့ ကားေတြက စိတ္အေျခခံရယ္၊ ကိုယ္ခ်င္းစာ တရားရယ္ထားတဲ့ ကားေတြမ်ားတယ္။အမွားျပင္ဆင္ခ်က္ အေနနဲ႔ ဒီအမွားကို ဖယ္ၿပီးေတာ့ အမွားမပါတဲ့ ဟာေတြကိုက်ေနာ္ႀကိဳးစားပါမယ္” လို႔ ေနမင္းက ဆုိပါတယ္။
ဆက္လက္ၿပီး ေနမင္းက “က်ေနာ္ ဒီကားအေရွ႕မွာ ရုိက္ခဲ့တာ အရမ္းရိုင္းတဲ့ကာရိုက္တာ၊ ရိုင္းတာမွ ကလိမ္ကက်စ္နဲ႔ အရမ္းရိုင္းတာ။ အဲဒီကားဆိုရင္ အရမ္းႀကိဳးစားစိတ္ႏွစ္ၿပီး လုပ္ခဲ့ရတယ္၊ ႀကိဳးစားၿပီး ဆန္းသစ္မႈတခုအေနနဲ႔ လုပ္ၾကတာပါပဲ။ အခု ဒီကားက်ေတာ့ လုပ္ေနက် အတိုင္း အဆင္ေျပေအာင္ သရုပ္ေဆာင္ခဲ့တာပါပဲ။ ဥပမာတခုေျဟရရင္ သေဘာတရားတခုက ေျခလွမ္းတခုကိုပန္းတိုင္ေရာက္ေအာင္ လွမ္း တဲ့သေဘာပါပဲ၊ အဲဒီထဲမွာေျခလွမ္းေတြလည္း အမ်ားႀကီး လွမ္းခဲ့ ၾကတယ္၊ အဲဒီမွာမွ အားနဲ႔အင္ နဲ႔ ေအာင္ျမင္သြားတဲ့ ေျခလွမ္းရွိတယ္၊ ေညႇာင့္ဆူးသြားၿပီး ေျခေထာက္နာသြားတဲ့ ေျခလွမ္း ရွိတယ္၊ မစင္နင္းမိသြားတဲ့ ေျခလွမ္းရွိတယ္၊ ပရိသတ္ေတြ အျမင္ဆန္းေအာင္ ဆိုၿပီး အႏုပညာကို ခ်ျပတဲ့ သေဘာ ပါပဲ။ အဲဒီအတြက္ ပရိသတ္က ေ၀ဖန္ေပးတဲ့အတြက္ က်ေနာ္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ရုပ္ရွင္ေလာကထဲမွာ၊ ရုပ္ရွင္ အသိုင္းအ၀န္း အခ်င္းခ်င္း မညီမွ်တဲ့ ကာရိုက္တာမ်ိဳး ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီလိုကားမ်ိဳး ေနာက္ထပ္ မဖန္တီးဖို႔ သတိေပးခံရတဲ့ အေျခေနမ်ိဳးေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ဖယ္ရမယ့္ အထဲမွာ ပါသြားၿပီ။ ေနာက္တခါ ပရိသတ္နဲ႔ အဆင္ေျပမယ့္ ပံုစံေတြပဲ က်ေနာ့္ အႏုပညာကို တင္ဆက္ပါမယ္” လို႔ ေျပာပါေသးတယ္။
သူရိုက္ခဲ့တဲ့ဇာတ္လမ္း တည္ေဆာက္မႈ ပံုစံေတြက ဇာတ္ရုပ္နဲ႔ တူေအာင္ပဲ လုပ္ခဲ့တာခ်ည္းပဲ၊ ပရိသတ္ ႀကိဳက္ျခင္း၊ မႀကိဳက္ျခင္း ဆိုတာထက္ ပရိသတ္ကို ၾကည့္ေစခ်င္လို႔ တင္ျပတာ၊ အဲဒီအေပၚမွာ ေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္းကို တင္ျပၿပီးေတာ့ပဲ လုပ္ခဲ့တာလုိ႔လည္း သူက ဆုိပါတယ္။ ေနမင္းက “သေဘာက ၀တ္ၿပီးသား အက်ႌကို ထပ္မ၀တ္ခ်င္တဲ့သေဘာပါပဲ။ တင္ျပမႈမွာလည္း က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ ေပါင္ထဲကကိုယ္ႏုိင္သေလာက္၊ သိသေလာက္၊ တတ္သေလာက္၊ ကိုယ္ေလ့လာမိသေလာက္ ႀကိဳးစားတင္ျပတဲ့ သေဘာပါပဲ။ အမွန္၊ အမွား၊ ေညႇာင့္ထိုး၊ အနံ႔နံတာေတြအားလံုးကို ဖယ္ၿပီးေတာ့ အားနဲ႔အင္နဲ႔ တင္ျပတာမ်ိဳးကို ၾကည့္ခ်င္ၾကတဲ့ ပရိသတ္ေတြျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရဦးမွာပါ” လို႔ ဧရာဝတီကို ေျပာသြားပါတယ္။
ဧရာဝတီ
“ဟိုးအရင္တုန္းကလည္း အနာဂတ္ = ကေလးငယ္ ဆိုတဲ့ ကားမ်ိဳးဆုိရင္က်ေနာ္တို႔ ေလးရက္ထဲနဲ႔ ေန႔ မအိပ္ညမအိပ္ လုပ္ခဲ့ၿပီး ႀကိဳးစားခဲ့တာပဲ။ အဲဒီလို အမ်ားႀကီးႀကိဳးစားတဲ့အထဲမွာမွ ဒီဟာက ေသခ်ာႀကိဳးစား ၿပီး လုပ္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ဇာတ္တခုအေနနဲ႔ပဲ လုပ္ခဲ့ၾကတာပါ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ပရိသတ္ ဟုတ္ခ်င္ လည္း ဟုတ္မယ္၊ မဟုတ္ခ်င္လည္း မဟုတ္ဘူး၊ ပိုၿပီးေတာ့တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ေ၀ဖန္မႈ ျပင္းထန္ လြန္းတယ္။ ေရွ႕က တျခားေသာ တင္ျပမႈေတြရဲ႕ပ်ံ႕နွံ႔မႈက်ေတာ့ ဒါမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ့္ကို တကယ္ခ်စ္တဲ့ပရိသတ္ရွိသလို၊ ေနာက္ထပ္ တိုးလာတဲ့ပရိသတ္ေတြလည္းရွိတယ္ေလ။ က်ေနာ့္ရဲ႕ေကာင္း ခဲ့တာေလးေတြကို အသိအမွတ္ ျပဳေစခ်င္တယ္။ ဒီဇာတ္ကားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သိရတာကေနာက္ေနာင္ မလုပ္သင့္ဘူးလို႔ သိရတဲ့ သေဘာေပါ့။ က်ေနာ္ရိုက္ထားတဲ့ ကားေတြက စိတ္အေျခခံရယ္၊ ကိုယ္ခ်င္းစာ တရားရယ္ထားတဲ့ ကားေတြမ်ားတယ္။အမွားျပင္ဆင္ခ်က္ အေနနဲ႔ ဒီအမွားကို ဖယ္ၿပီးေတာ့ အမွားမပါတဲ့ ဟာေတြကိုက်ေနာ္ႀကိဳးစားပါမယ္” လို႔ ေနမင္းက ဆုိပါတယ္။
ဆက္လက္ၿပီး ေနမင္းက “က်ေနာ္ ဒီကားအေရွ႕မွာ ရုိက္ခဲ့တာ အရမ္းရိုင္းတဲ့ကာရိုက္တာ၊ ရိုင္းတာမွ ကလိမ္ကက်စ္နဲ႔ အရမ္းရိုင္းတာ။ အဲဒီကားဆိုရင္ အရမ္းႀကိဳးစားစိတ္ႏွစ္ၿပီး လုပ္ခဲ့ရတယ္၊ ႀကိဳးစားၿပီး ဆန္းသစ္မႈတခုအေနနဲ႔ လုပ္ၾကတာပါပဲ။ အခု ဒီကားက်ေတာ့ လုပ္ေနက် အတိုင္း အဆင္ေျပေအာင္ သရုပ္ေဆာင္ခဲ့တာပါပဲ။ ဥပမာတခုေျဟရရင္ သေဘာတရားတခုက ေျခလွမ္းတခုကိုပန္းတိုင္ေရာက္ေအာင္ လွမ္း တဲ့သေဘာပါပဲ၊ အဲဒီထဲမွာေျခလွမ္းေတြလည္း အမ်ားႀကီး လွမ္းခဲ့ ၾကတယ္၊ အဲဒီမွာမွ အားနဲ႔အင္ နဲ႔ ေအာင္ျမင္သြားတဲ့ ေျခလွမ္းရွိတယ္၊ ေညႇာင့္ဆူးသြားၿပီး ေျခေထာက္နာသြားတဲ့ ေျခလွမ္း ရွိတယ္၊ မစင္နင္းမိသြားတဲ့ ေျခလွမ္းရွိတယ္၊ ပရိသတ္ေတြ အျမင္ဆန္းေအာင္ ဆိုၿပီး အႏုပညာကို ခ်ျပတဲ့ သေဘာ ပါပဲ။ အဲဒီအတြက္ ပရိသတ္က ေ၀ဖန္ေပးတဲ့အတြက္ က်ေနာ္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ရုပ္ရွင္ေလာကထဲမွာ၊ ရုပ္ရွင္ အသိုင္းအ၀န္း အခ်င္းခ်င္း မညီမွ်တဲ့ ကာရိုက္တာမ်ိဳး ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီလိုကားမ်ိဳး ေနာက္ထပ္ မဖန္တီးဖို႔ သတိေပးခံရတဲ့ အေျခေနမ်ိဳးေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ဖယ္ရမယ့္ အထဲမွာ ပါသြားၿပီ။ ေနာက္တခါ ပရိသတ္နဲ႔ အဆင္ေျပမယ့္ ပံုစံေတြပဲ က်ေနာ့္ အႏုပညာကို တင္ဆက္ပါမယ္” လို႔ ေျပာပါေသးတယ္။
သူရိုက္ခဲ့တဲ့ဇာတ္လမ္း တည္ေဆာက္မႈ ပံုစံေတြက ဇာတ္ရုပ္နဲ႔ တူေအာင္ပဲ လုပ္ခဲ့တာခ်ည္းပဲ၊ ပရိသတ္ ႀကိဳက္ျခင္း၊ မႀကိဳက္ျခင္း ဆိုတာထက္ ပရိသတ္ကို ၾကည့္ေစခ်င္လို႔ တင္ျပတာ၊ အဲဒီအေပၚမွာ ေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္းကို တင္ျပၿပီးေတာ့ပဲ လုပ္ခဲ့တာလုိ႔လည္း သူက ဆုိပါတယ္။ ေနမင္းက “သေဘာက ၀တ္ၿပီးသား အက်ႌကို ထပ္မ၀တ္ခ်င္တဲ့သေဘာပါပဲ။ တင္ျပမႈမွာလည္း က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ ေပါင္ထဲကကိုယ္ႏုိင္သေလာက္၊ သိသေလာက္၊ တတ္သေလာက္၊ ကိုယ္ေလ့လာမိသေလာက္ ႀကိဳးစားတင္ျပတဲ့ သေဘာပါပဲ။ အမွန္၊ အမွား၊ ေညႇာင့္ထိုး၊ အနံ႔နံတာေတြအားလံုးကို ဖယ္ၿပီးေတာ့ အားနဲ႔အင္နဲ႔ တင္ျပတာမ်ိဳးကို ၾကည့္ခ်င္ၾကတဲ့ ပရိသတ္ေတြျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရဦးမွာပါ” လို႔ ဧရာဝတီကို ေျပာသြားပါတယ္။
ဧရာဝတီ
0 comments:
Post a Comment