ေနျပည္ေတာ္ၿမိဳ႕ အဝင္ ၆ လမ္းသြား အျမန္လမ္းမႀကီး လမ္းပိုင္းတေနရာ (ဓာတ္ပံုု – ေဂ်ပိုုင္ / ဧရာဝတီ)
ရန္ကုန္ – ေနျပည္ေတာ္ – မႏၱေလး အျမန္လမ္းမႀကီး ေဖာက္လုုပ္ခဲ့ရာမွာ
အားနည္းခ်က္ေတြေၾကာင့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြ မ်ားျပားေနလိုု႔ လမ္းေဖာက္ခဲ့တဲ့
အင္ဂ်င္နီယာေတြကိုု လမ္းေပၚက လူသတ္ သမားေတြဆိုုၿပီး ေဝဖန္သံေတြ ထြက္ေပၚေနတာ
ၾကားရပါတယ္။ အျမန္လမ္းမႀကီးကို ဖြင့္လွစ္ခဲ့တဲ့ ၅ ႏွစ္ နီးပါး ကာလအတြင္းမွာ
ယာဥ္မေတာ္တဆမႈက ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ျဖစ္ေနၿပီး အမ်ားစုကေတာ့ အရွိန္လြန္
ဘရိတ္ေပါက္တာ၊ လမ္းအေနအထား မမွန္ကန္တာနဲ႔ ယာဥ္ေမာင္း
အိပ္ငိုက္တာေတြေၾကာင့္ လက္ရွိ မွာေတာ့ ေသဆုံးသူ ၁၇၀ ေက်ာ္ရွိေနၿပီလို႔
ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနကထုတ္ျပန္တဲ့အခ်က္အလက္ေတြ အရ သိရပါတယ္။
“အရင္အစိုးရရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္အရ ေနျပည္ေတာ္ၿမိဳ႕ ေရႊ႕လာေတာ့ ရန္ကုန္နဲ႔
ေနျပည္ေတာ္ကုိ ဆက္သြယ္ဖို႔ လိုအပ္လာတယ္။ သြားလာလို႔က အဆင္မေျပေတာ့
လမ္းျမန္ျမန္ၿပီးဖို႔လိုေတာ့ လမ္းပိုင္းမွာ အားနည္း ခ်က္ေတြ ျဖစ္သြားရတာပါ။
အေရးေပၚ အေနအထားေတြေၾကာင့္ လမ္းပိုင္းမွာ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိသြား တာကို
ဝန္ခံပါတယ္။ အက္ဆီးဒင့္ေတြ မျဖစ္ေအာင္လုပ္ဖို႔က က်ေနာ္တို႔မွာ
တာဝန္ရွိပါတယ္” လို႔ ရန္ကုန္ – မႏၱေလး အျမန္လမ္းမႀကီးရဲ႕
လမ္းတည္ေဆာက္မႈပိုင္းကို တာဝန္ယူခဲ့သူ တဦးျဖစ္တဲ့ ျပည္သူ႔ေဆာက္ လုပ္ေရး
လုပ္ငန္းမွ အင္ဂ်င္နီယာမႉးႀကီး ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္က ဧရာဝတီ သတင္းဌာနကကို
ေျပာပါတယ္။
အျမန္လမ္းမႀကီး စတင္ တည္ေဆာက္ခဲ့စဥ္က အခ်ိန္ လိုအပ္ခ်က္၊ ေငြေၾကး
လိုအပ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ လမ္းပိုင္းဆိုင္ရာ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိခဲ့တဲ့အေပၚ
ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ျပန္လည္သုံံးသပ္ၿပီး Master Plan တခု ေရးဆဲြ
ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာ အကူအညီေတြကိုလည္း ေတာင္းခံ ထားေၾကာင္း
သိရပါတယ္။ အဲဒီ Master Plan မွာေတာ့ အျမန္လမ္းမႀကီးကို ရွစ္လမ္းသြား
ေဖာက္လုပ္ မွာျဖစ္ၿပီး ကုန္တင္ကားႀကီးေတြလည္း ျဖတ္သန္းခြင့္ ရႏိုင္မယ္လို႔
သိရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ခရီးသည္ နားေန စခန္းေတြနဲ႔ ရဲစခန္းေတြ၊
သန္႔စင္ခန္းေတြကိုလည္း တုိးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္မယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အျမန္လမ္းမ ႀကီးမွာ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိေပမယ့္ ႏိုုင္ငံတကာ အကူအညီမယူဘဲ
ႏိုုင္ငံေတာ္ ဘတ္ဂ်က္နဲ႔ ျပည္တြင္း အင္ဂ်င္နီယာေတြက လမ္းအရွည္ ၃၆၆
မိုုင္ကိုု ၆ ႏွစ္အတြင္း အၿပီးတည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့အေပၚ ျမန္မာပညာ ရွင္ေတြကိုု
ႏိုုင္ငံတကာက အံ့ၾသခဲ့ရေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ အျမန္လမ္းမႀကီးဟာ
ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ဂုဏ္ယူစရာ လမ္းမႀကီး တခုလည္း ျဖစ္ေၾကာင္း
အင္ဂ်င္နီယာမႉးႀကီး ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္က ေျပာပါတယ္။
“ႏိုင္ငံတကာမွာ အနီးကပ္ဆုံးျဖစ္တဲဲ့ ထိုင္းႏုိင္ငံက ျမဝတီနဲ႔
သဃၤန္းညီေနာင္လမ္း ကီလိုမီတာ ၂၀၊ ၃၀ ကို ၆ ႏွစ္ေက်ာ္ စိတ္ႀကိဳက္
ေဖာက္လုပ္ၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔က လမ္းအရွည္ ၃၆၆ မိုင္ေက်ာ္ကို ၆ ႏွစ္နဲ႔
အၿပီးေဆာက္ခဲ့ရတာကလည္း အေနအထားေတြေၾကာင့္ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိခဲ့ရတာဆိုေတာ့
အခု လမ္းကို ျပန္လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာင္ လက္တန္းမလုပ္ေတာ့ဘူး၊ ႏိုင္ငံတကာအကူအညီယူမယ္” လိုု႔ ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္ က ဆက္ေျပာပါတယ္။ အစိုးရသစ္ လက္ထက္အတြင္း အျမန္လမ္းမႀကီး ျပဳျပင္ႏုိင္ဖို႔ အ တြက္
ဘတ္ဂ်က္ကို လႊတ္ေတာ္မွာ တင္ျပခဲ့ေပမယ့္ တျခားအေရးႀကီးတဲ့
ျပည္ေထာင္စုလမ္းေတြအတြက္ ဦးစားေပးေနရတာေၾကာင့္ လမ္းအတြြက္ ဌာနဆိုင္ရာ
ဘတ္ဂ်က္ လုံးဝ မရေသးဘူးလို႔လည္း သိရပါတယ္။ အျမန္လမ္းမႀကီးကို ျပန္လည္
ျပဳျပင္ဖို႔အတြက္က က်ပ္ ဘီလီယံ ေထာင္ခ်ီ ကုန္က် မယ္လို႔လည္း သိရပါ တယ္။
လမ္းပိုင္းဆိုင္ရာ ကြ်မ္းက်င္သူ အင္ဂ်င္နီယာေတြကေတာ့
အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚမွာ သစ္ပင္ေတြ စိုက္တာ၊ ဆိုင္းဘုတ္ လမ္းညႊန္ခ်က္ေတြအားနည္းတာ၊ လမ္းပိုင္းဆိုင္ရာတည္ေဆာက္မႈမွာ အားနည္းတာ၊ လမ္းေပၚေရဝပ္တာ၊
လမ္းေဘးၿခံစည္းရိုုး အကာအရံေတြ မရွိတာ၊ ၿခံစည္းရိုးရွိတဲ့
ေနရာက်ျပန္ေတာ့ လည္း ေသခ်ာ မတပ္ထားတာ၊ လမ္းလယ္ေခါင္မွာ ခ်ထားတဲ့
ဘေလာက္တုံးေတြက တညီတညာတည္း မရွိတာေတြက ယာဥ္မေတာ္တဆ ထိခိုက္မႈေတြ
ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ အဓိက အခ်က္အလက္ေတြ ျဖစ္ႏုိင္တယ္လို႔ သုံးသပ္ေနၾကပါတယ္။ “အျမန္လမ္းေပၚက လမ္းလယ္ေခါင္မွာ ခ်ထားတဲ့ ဘယ္ရီယာတုံးေတြ ၾကည့္လုိက္ ရင္ ရဲြ႕ေစာင္းေနတာပဲ၊ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ လမ္းခင္းတာက်ေတာ့လည္း
ေတြ႔တဲ့ေက်ာက္သဲနဲ႔ ဘိုင္ဘရိတ္ေတာင္ မထည့္ဘဲ လုပ္ေတာ့ ၆ လေလာက္ေနေတာ့
ပ်က္စီးတာပဲ။ ဒါေတြက ေငြေၾကးနဲ႔ မဆိုင္ဘူးေလ၊ လူရဲ႕အသိဥာဏ္၊
အင္ဂ်င္နီယာေတြရဲ႕ ႀကီးၾကပ္မႈနဲ႔ ဆိုင္တယ္။ ၿခံစည္းရိုး ခတ္တယ္၊
ဘယ္ေနရာ မ်ား သပ္ရပ္သလဲ။ ေျပာရရင္ေတာ့ သိပ္ရွက္ဖို႔ေကာင္းတယ္” လိုု႔
စက္မႈအင္ဂ်င္နီယာတဦးက ဇြန္လ ၂၁ ရက္ေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာအသင္းမွာ
လုပ္ခဲ့တဲ့ အျမန္လမ္းဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပဲြမွာ သုံးသပ္ ေျပာဆိုုသြားပါတယ္။
လမ္းအင္ဂ်င္နီယာ တဦးျဖစ္သူ ဦးေမာင္ေမာင္က အျမန္လမ္းမႀကီးမွာ လမ္းေတြကအေကြ႕အေကာက္ေတြ မ်ားေနတဲ့အျပင္ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ၄ လမ္းသြား ျဖစ္ရာကေန ၂
လမ္းသြား ျဖစ္သြားၿပီး အဲဒီလိုေနရာေတြ မွာ လမ္းညႊန္ဆိုင္းဘုတ္ေတြလည္းမရွိေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ လမ္းအေနအထား မသိဘဲ အရွိန္ျပင္းေမာင္းေန တဲ့
ယာဥ္ေတြ မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ရေၾကာင္း၊ လမ္းလယ္ေခါင္က ဘယ္ရီယာတုံးေတြက တဆက္တည္း
ရွိမေနတာေၾကာင့္လည္း ယာဥ္ထိခိုုက္မႈေတြအမ်ားအျပားျဖစ္ေစေၾကာင္း
သုံးသပ္ပါတယ္။ ျပည္သူ႔ေဆာက္ လုုပ္ေရး လုုပ္ငန္းမွ ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးေက်ာ္လင္းက
“အျမန္လမ္းဆိုတာ တေျဖာင့္တည္း ျဖစ္ေန ရမယ္ဆိုတာ မဟုတ္ဘူး။ လမ္းဆိုတာ
အေကြ႔အေကာက္ေတာ့ ပါရမယ္။ အစအဆုံး ေျဖာင့္ေနရမယ္ဆို တာလမ္းရဲ႕
စံခ်ိန္စံညႊန္း မဟုတ္ဘူး။ အခု အျမန္လမ္းမွာ အေကြ႔အေကာက္ေတြ
ပါေနတယ္ဆိုတာက လည္း လမ္းေဖာက္တုန္းက ဆည္ေတြကို ေရွာင္ၿပီးေဖာက္ခဲ့ရတာ
လည္းပါတယ္။ ေငြေၾကး အေျခအေန အရ ဘယ္ရီယာတုံးေတြကို ေသခ်ာ မလုပ္ႏုိင္ဘူး” လို႔
ဧရာဝတီကို ေျပာပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ယာဥ္မေတာ္တဆ ထိခိုက္မႈေၾကာင့္ လူ ၁ သိန္းမွာ ေသဆုံးသူ
၁၅ ဦးႏႈန္း ရွိေနၿပီး အျမန္ လမ္းမွာ ေသဆုံးမႈ အမ်ားဆုံးျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊
အိမ္နီးခ်င္း ထုိင္းႏိုင္ငံက ယာဥ္အစီးေရ ၁၀ ဆေလာက္ ပိုမ်ားေပမယ့္
ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ေသဆုံးႏႈန္းက အတူတူနီးပါး ျဖစ္ေနတယ္လို႔လည္း
ဦးေက်ာ္လင္းက ဆိုုပါ တယ္။ လက္ရွိ အျမန္လမ္းမႀကီးမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြေၾကာင့္
ျဖတ္သန္းသြားလာေနတဲ့ ယာဥ္ေတြကို အသိပညာေပး လုပ္ငန္းေတြ ေဆာင္ရြက္မယ့္အျပင္
ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းေတြကို ေမာင္းႏွင္ခြင့္ ပိတ္ပင္ လုိက္တာ၊ အရက္ေသာက္
ထားျခင္း ရွိ မရွိကို ကိရိယာေတြနဲ႔ စစ္ေဆးတာေတြနဲ႔ အျမန္လမ္းေပၚမွာ
လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ အင္ဂ်င္နီယာေတြကို သင္တန္းေပးတာေတြလုပ္ဖို႔အျပင္
အျမန္လမ္းမႀကီးဥပေဒကို ျပဌာန္း ဖို႔လည္း ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
“ျမန္မာႏုိင္ငံမွာက ကားေမာင္းရင္ (လံုုၿခံဳေရး) ခါးပတ္ မပတ္ၾကဘူး။ အဲဒီ
ဥပေဒကလည္း ဒီႏုိင္ငံမွာ မရွိေသး ဘူး၊ အႏၱရာယ္ကင္းဖို႔ ဆိုရင္ ခါးပတ္
ပတ္သင့္တယ္၊ အရက္ေသာက္ၿပီး ကားမေမာင္းသင့္ဘူး” လို႔ ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားေရးမႉး
ဦးေက်ာ္လင္းက ဆိုပါတယ္။ အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚမွာ အျဖစ္မ်ားေနတဲ့ ယာဥ္မေတာ္တဆ ထိခုိက္မႈေတြရဲ႕ အဓိက
အေၾကာင္းအရင္းေတြက ယာဥ္ေမာင္းသူ အိပ္ငိုက္တာ၊ အရက္ေသစာ ေသာက္စားၿပီး
ေမာင္းႏွင္တာ၊ သတ္မွတ္ရွိန္ထက္ ပိုမိုေမာင္းႏွင္တာနဲ႔ လမ္းေၾကာ အေျခ အေနကုိ
နားမလည္တာေတြေၾကာင့္ အျဖစ္မ်ားေနတာလို႔လည္း ဦးေက်ာ္လင္းက ဆက္ေျပာပါတယ္။
ျပည္သူ႔ေဆာက္လုုပ္ေရး လုုပ္ငန္းမွာ အျမန္လမ္း ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းေရးကို
တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ဦးမ်ိဳးျမင့္ကလည္း “မ်ားေသာအားျဖင့္က
အိပ္ငိုက္လို႔ ဘီးေခ်ာ္ရာကေန ထိခိုက္မႈျဖစ္တာပါ။ လမ္းမွာ မွတ္သားေပးထားတဲ့
လိုင္းေတြရယ္၊ အရွိန္ႏႈန္းနဲ႔ သြားမယ္ဆိုရင္ ျဖစ္စရာအေၾကာင္းမရွိဘူး။ အဓိက
အားနည္းခ်က္ျဖစ္ေနတာက ယာဥ္ေမာင္းသူေၾကာင့္ပါ။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း
တာဝန္ရွိပါတယ္” လို႔ ဧရာဝတီကို ေျပာျပပါတယ္။
လက္ရွိမွာေတာ့ လမ္းေပၚ ေရတင္တဲ့ကိစၥအတြက္ ေရေဖာက္ထုတ္တာ လုပ္ေနသလို
ဘီးေခ်ာ္မႈေတြ မျဖစ္ေအာင္ Guard Rail ေတြတပ္ေနေၾကာင္း၊
လမ္းေဘးတဖက္တခ်က္စီမွာ ရြာေတြထဲကေန ျဖတ္ တက္ေနတဲ့ ကားေတြ မ်ားတဲ့ေနရာေတြနဲ႔
ကၽြဲ၊ ႏြားေတြ ျဖတ္သန္းမႈရွိေနတဲ့ ေနရာေတြမွာ ၿခံစည္းရိုးေတြ ကာေနေၾကာင္း
သိရပါတယ္။ ရန္ကုန္ – ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းပိုင္းကို ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၁၀
ရက္မွာ စတင္ေဖာက္လုုပ္ၿပီး ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ မတ္လ ၃ ရက္မွာ အၿပီးသတ္ကာ ၂၀၀၉
ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၅ ရက္ မွာ စတင္ျဖတ္သန္းခြင့္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ေနျပည္ေတာ္ – မႏၱေလး
အျမန္လမ္းပိုင္းကိုေတာ့ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ လ မွာ စတင္ေဖာက္လုုပ္ၿပီး ၂၀၁၁
ဒီဇင္ဘာလမွာ အၿပီးသတ္ကာ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၂၃ ရက္မွာ
စတင္ျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ လက္ရွိမွာေတာ့ ရန္ကုန္- ေနျပည္ေတာ္- မႏၱေလး အျမန္လမ္းမႀကီးမွာ တေန႔လွ်င္
ကားအစီးေရ ၅၀၀၀ ေက်ာ္ ျဖတ္သန္းသြားလာေနေၾကာင္း ေဆာက္လုုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕
စာရင္းမ်ားအရ သိရပါတယ္။
ဧရာ၀တီ Blog
0 comments:
Post a Comment