5.3.14

ပညာေရးေဆြးေႏြးပြဲ ဖိတ္ၾကားမႈ အခ်ိန္ကပ္ၿပီး အစိုးရ႐ုပ္သိမ္း



၅.၃.၂၀၁၄၊ ဗုဒၶဟူးန႔

ေနျပည္ေတာ္မွာ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ႀကီးမႉးက်င္းပျပဳလုပ္မယ့္ ပညာေရးေဆြးေႏြးပြဲကို တက္ေရာက္ဖို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာကြန္ရက္ (NNER )အဖြဲ႔ကို ဖိတ္ၾကားၿပီးကာမွ ဖိတ္ၾကားမႈကို ျပန္လည္ ႐ုပ္သိမ္းလိုက္ပါတယ္။

အရင္က အစိုးရနဲ႔ NNER အၾကား ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္း ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးမႈေတြ ရွိခဲ့ေပမဲ့ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈစနစ္နဲ႔ ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္းက် ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြမွာ သေဘာထား ကြဲလြဲမႈေတြ ရွိခဲ့တဲ့အတြက္ အခုလို ႐ုပ္သိမ္းတာျဖစ္ႏုိင္တယ္လို႔ NNER က ေျပာဆိုခဲ့ၿပီး အခုျဖစ္စဥ္ဟာ ေရွ႕ဆက္သြားမယ့္ ပညာေရးလုပ္ငန္းေတြကို ထိခိုက္မႈ ရွိႏုိင္မယ္လို႔လည္း သံုးသပ္ပါတယ္။ အေသးစိတ္ကို မဆုမြန္က တင္ျပေပးပါမယ္။

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီက ႀကီးမႉးၿပီး ေနျပည္ေတာ္မွာ လာမယ့္ မတ္လ ၅ ရက္ကေန ၆ ရက္ေန႔အထိ က်င္းပမယ့္ “အမ်ိဳးသားအဆင့္ လက္ေတြ႔က်ေသာ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ေဆြးေႏြးပြဲ” ကို တက္ေရာက္ေပးဖို႔ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ NNER အဖြဲ႔ကို ဖိတ္ၾကားခဲ့တဲ့အတြက္ တိုင္းနဲ႔ျပည္နယ္အသီးသီးက NNER ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ဝင္ ၁၅၀ တက္ေရာက္ႏိုင္ဖို႔ ႏွစ္ဘက္ ညိႇႏိႈင္းခဲ့ၾကတယ္လို႔ NNER ရဲ႕ မူဝါဒေရးရာအဖြဲ႔ဝင္ ေဒါက္တာသိန္းလြင္က ေျပာပါတယ္။

“က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ႏွစ္ဘက္ ညိႇႏိႈင္းၿပီးေတာ့ ကုိယ္စားလွယ္ ၁၅၀ တည္းဖို႔၊ ခိုဖို႔လည္း ပညာေရးဌာနက စီစဥ္ေပးမယ္လုိ႔ေျပာတယ္။ အဲ့ဒီကိုယ္စားလွယ္ေတြက ခရီးထြက္လာၾကၿပီ။ မေန႔ညက ည ၉ နာရီခြဲက်မွ ပညာေရးဌာနက ဖုန္းဆက္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ဖိတ္ၾကားတာကို ဖ်က္သိမ္းပါတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဖ်က္သိမ္းတဲ့အရာရွိက သူ႔မွာ ဖိတ္ၾကားခြင့္မရွိတဲ့အတြက္ သူ႔ရဲ႕ေျပာၾကားမႈကို ႐ုပ္သိမ္းပါတယ္လို႔ ေျပာတယ္ခင္ဗ်။ အဲ့ဒါနဲ႔ပဲ ပ်က္သြားခဲ့တာပါ။ စိတ္႐ႈတ္ေထြးမႈေတြေရာ၊ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ နားမလည္မႈေတြေရာ၊ အဲ့ဒါေတြျဖစ္ကုန္တယ္ဗ်။ အဲ့ဒါေတြက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆိုးက်ိဳးျဖစ္တယ္။ ဒီထက္ဆုိးတာက အစိုးရဘက္က တာ၀န္ရွိတဲ့လူႀကီးေတြက ဒီလိုမ်ိဳး ေသေသခ်ာခ်ာ စီစဥ္ၿပီးေတာ့မွ အနီးကပ္မွ ဖ်က္သိမ္းတဲ့အတြက္ ဒီအစိုးရအေပၚမွာ ယံုၾကည္မႈက ေလ်ာ့ပါးသြားၿပီခင္ဗ်။”

အခုလို ဖိတ္ေခၚမႈကို ျပန္႐ုပ္သိမ္းတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး NNER က မတ္လ ၄ ရက္ေန႔ ရက္စြဲနဲ႔ သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့သလို ရန္ကုန္ သမုိင္းၿမိဳ႕မ အာေသာကေက်ာင္းတုိက္မွာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ ျပဳလုပ္ၿပီးလည္း အေျခအေနကို ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္း ပညာေရးက႑ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ပညာေရးမူဝါဒ (National Education Policy) တရပ္ ခ်မွတ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အစိုးရတာဝန္ရွိသူေတြ၊ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန အပါအဝင္ ပညာေရးေကာ္မတီနဲ႔ NNER ကြန္ရက္အဖြဲ႔ ေတြ႔ဆံုၿပီး ေဆြးေႏြးမႈေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ဖူးေပမဲ့ အစိုးရဘက္က ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈစနစ္နဲ႔ သြားလိုၿပီး NNER ဘက္က လြတ္လပ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီနည္းက်တဲ့ ပညာေရးကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ လုပ္ေဆာင္လိုတဲ့အတြက္ သေဘာထားအျမင္ ကြဲလြဲမႈေတြ ရွိခဲ့တယ္လို႔လည္း ေဒါက္တာသိန္းလြင္က ေျပာပါတယ္။
“အရင္တုန္းက က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ သံုး၊ ေလး ႀကိမ္ လုပ္ခဲ့ဖူးတယ္။ အဲ့ဒီလို ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈဆုိင္ရာ အယူအဆေတြက ေတာ္ေတာ္ေလး ကြာျခားခ်က္ရွိခဲ့တယ္။ NNER ဘက္က ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းက်တဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို သြားေစခ်င္တယ္။ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ ရွိေစခ်င္တယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ လြတ္လပ္ေစခ်င္တယ္၊ သုေတသနေတြ လြတ္လပ္ေစခ်င္တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ လြတ္လပ္ေစခ်င္တယ္။ အထူးသျဖင့္ တုိင္းရင္းသားေဒသ ယဥ္ေက်းမႈေတြ၊ ဓေလ့ထံုးစံေတြ၊ ဘာသာစကားေတြ လြတ္လပ္ေစခ်င္တယ္။ ဒါ က်ေနာ္တုိ႔ NNER ဘက္က တင္ျပတာ။ အစိုးရဘက္က ေဆြးေႏြးတာကက်ေတာ့ သူတို႔က ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈအတုိင္းပဲ သြားခ်င္တယ္။ အဲ့ဒီမွာ သူတို႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးမႈအေျခအေနမွာ အဆင္မေျပတာေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ကို ဖိတ္တဲ့ဟာ သူတို႔ ဖ်က္သိမ္းတယ္လို႔ ထင္တယ္။ သူတို႔ေနျပည္ေတာ္မွာ လုပ္မယ့္ အစည္းအေ၀းက က်ေနာ္တုိ႔ကလည္း က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ မူ၀ါဒအတုိင္း ဆက္လက္ ကိုင္စြဲမယ္။ အစိုးရဘက္က ဗဟို ခ်ဳပ္ကိုင္မႈကိုလည္း က်ေနာ္တုိ႔က ကန္႔ကြက္မယ္။ ဆုိေတာ့ အဲ့ဒီဟာကို သူတို႔ ျမင္တဲ့အတြက္ ဖိတ္ၾကားထားမႈကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္တယ္လို႔ အဲ့ဒီလို က်ေနာ္ ယူဆပါတယ္။”

ႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အရွိန္ျမႇင့္လုပ္ေဆာင္ေနၾကခ်ိန္ ေရွ႕ဆက္လုပ္ေဆာင္ၾကမယ့္ အစီအစဥ္ေတြ လုပ္ငန္းေတြ ထိခိုက္ေအာင္ တာဝန္ရွိသူေတြဘက္က မလုပ္ေဆာင္သင့္ဘူးလို႔ ေဒါက္တာသိန္းလြင္ က ေဝဖန္ေျပာဆိုလိုက္ပါတယ္။

“ကုိယ္က အစိုးရအဖြဲ႔ လူႀကီးလုပ္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳတင္ ညိႇႏိႈင္းထားၿပီး သေဘာတူထားၿပီးမွ ဖ်က္သိမ္းတဲ့အတြက္ သူတို႔အေပၚမွာ ယံုၾကည္မႈက ကင္းမဲ့သြားတယ္။ NNER က တတိုင္းျပည္လံုးပါတယ္။ ျပည္နယ္အႏွံ႔မွာရွိတယ္။ ပညာေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြ အမ်ားႀကီးပါတယ္။ တုိင္းရင္းသားေတြေရာ၊ ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြေရာ၊ စာေပယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႔ေတြေရာ၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြ၊ ဆရာသမဂၢေတြ၊ ပညာေရးအဖြဲ႔ေတြ အမ်ားႀကီး ပါပါတယ္။ အဲ့ဒီယံုၾကည္မႈ ပ်က္ျပားမႈက အမ်ားႀကီး ထိခိုက္တယ္ခင္ဗ်။ ေနာင္အေနနဲ႔ အစိုးရအေနနဲ႔ ကတိတည္သင့္တယ္။ တခုခုကို စနစ္တက် လုပ္သင့္တယ္။ ျပည္သူလူထုရဲ႕အသံကို နားေထာင္သင့္တယ္။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ လိုလားခ်က္ေတြကို တေလးတစား ရွိသင့္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ျမင္ပါတယ္။”

NNER က ဦးစီးၿပီးေတာ့ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တုန္းက တိုင္းနဲ႔ျပည္နယ္အသီးသီးက ပညာရွင္ေတြ၊ ပညာေရးဆုိင္ရာပါေမာကၡ၊ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြနဲ႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ ေကာ္မတီ အပါအဝင္ ႏုိင္ငံေရးပါတီ အသီးသီးက ပုဂၢိဳလ္ေတြပါ ပါဝင္တက္ေရာက္ၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးၾကတဲ့ ပညာေရးဆုိင္ရာညီလာခံကို က်င္းပၿပီးေတာ့ အဲ့ဒီညီလာခံက ထြက္ေပၚလာတဲ့ အမ်ိဳးသားပညာေရးမူဝါဒ (မူၾကမ္း) ကိုလည္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းထားၿပီးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာကြန္ရက္ (National Network for Education Reform – NNER) ကို ၂၀၁၂ ေအာက္တိုဘာလက ဖြဲ႔စည္းခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ ေဒသအသီးသီးမွာရွိတဲ့ ပညာေရးႏွင့္ သက္ဆုိင္သူအားလုံးႏွင့္ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ပါဝင္လာေစရန္ ရည္ရြယ္ၿပီးေတာ့ ပညာေရးကြန္ရက္အေနနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတာျဖစ္ပါတယ္။

VOA

0 comments:

Post a Comment